Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej v Evropě za rok 2008: Třídu mini ovládá Fiat

Fiaty Panda a 500 drží celkem více než 30% podíl na trhu nejmenších aut v Evropě. Ten se loni meziročně zvětšil o 15 %.
Zpět na článek
17. 3. 2009 09:37
17. 3. 2009 17:05
17. 3. 2009 09:39
17. 3. 2009 09:51
17. 3. 2009 09:57
17. 3. 2009 10:05
17. 3. 2009 10:11
17. 3. 2009 10:17
17. 3. 2009 10:18
17. 3. 2009 10:33
17. 3. 2009 10:35
17. 3. 2009 10:39
17. 3. 2009 11:38
17. 3. 2009 12:27
17. 3. 2009 16:39
17. 3. 2009 10:31
17. 3. 2009 11:39
17. 3. 2009 10:25
17. 3. 2009 11:31
neregistrovaný "507--"
17. 3. 2009 11:36
17. 3. 2009 11:37
neregistrovaný "AX3L"
17. 3. 2009 17:59
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:23
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:27
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:24
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 23:03
neregistrovaný "PREMDA"
Avatar - Plautus
17. 3. 2009 08:03
ovládať takmer tretinu európskeho trhu
v tejto triede nie je zanedbateľné, FIAT so svojimi 32% pekne váľa, keď zoberiem do úvahy, že Panda a Seicento zrovna nevynikajú najväčšou talianskou zbraňou, ktorou je dizajn čoho je 500-ka jasným dôkazom, tak hlavne Panda svojimi predajmi dlhodobo prekvapuje, "na vine" tomu bude asi druhá najväčšia talianska zbraň a tou je schopnosť postaviť i na malom pôdoryse dostatočne priestranné auto, resp. najpriestrannejšie auto v triede...
Twingo sa na trhu slušne udomácnilo, ako osamotený francúzsky hráč dalo na frak svojím gálskym konkurentom s japonským pobočkom, no tí si hanbu isto nerobia a práve rozložením do troch modelov sa Kolínske trojičky s 23,4% zase postarajú o vyťaženie kapacity závodu u našich susedov... :yes:
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2009 08:13
(ne)mistrovska 500-vka...
"...V segmentu mini ovšem prodeje F500 žádné mistrovství není..."

Dalsi slavny vyrok nasej diskusnej ikony, ktory by sme mali s odstupom casu zhodnotit. Takze ako sa trafil svojim odhadom nas automobilovy guru? Nuz, cisla hovoria jasne, Fiat 500 nevyhral triedu mini. Musel sa v predajnych cislach sklonit pred... (opat) Fiatom Pandou! Takpovediac bratrovrazedny boj bol vsak tesny, a podstatne drahsia retro-imidzovka si neviedla vobec zle. S lacnejsou Pandou prehrala tesne...

Takze je to uspech, alebo nie? No skus si spocitat predaje Pandy a 500-ky. A si nad 400 tisic! To je prave ta hodnota, ktoru nas majstr pera oznacil ako "mistrovsky uspech" v triede mini. Takze blahozelame Fiatu! "Double" si plne zasluzil...

A Fox? No, zda sa, ze ani ta ekonomicky vyspelejsia europa s vyssou zivotnou urovnou akosi nespoznala jeho kvality. Alebo inak povedane, tiez pochopili, ze ten skaredy kram je predrazeny...
Rozbalit vlákno
2
17. 3. 2009 09:08
Re: (ne)mistrovska 500-vka...
hlavne som volakedy čítal, že to bude predajný prepadák ;-)
17. 3. 2009 09:35
Re: (ne)mistrovska 500-vka...
Jo to sme tady asi četli všichni...
A ejhle ono s eji jen v Evropě prodalo víc než... no to si každý už dosadí sám... >:D

takže utírám sluzu za Thesis...., na druhou stranu F 500 mi dělá velkou adost... a snad i F 500 bude příčinou toho, že se za čas dokčáme nové Thesis..., neboť je to nutné...
17. 3. 2009 09:37
F500
Pětistovka mě tedy překvapila a dokonce jí sem tam potkávám i u nás. Na Fiatu je vidět, jak mu to jde, když se švec drží svýho kopyta a čím větší auto udělá, tím je to větší bída.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
17. 3. 2009 17:05
Re: F500
Já jí viděl na silnici asi jen dvakrát, ale je to takový sluníčko, že se ti hned zlepší nálada, když jí vidíš. Takovejch aut zas tak moc není, snad ještě ta X6ka... ;-)
17. 3. 2009 09:39
Bravo!
Gratuluji, Fiate! Ty jediný rozumíš malým autům! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
17. 3. 2009 09:51
Prodeje
Jak říká Plautus, pokud posčítám trojčata, je to velmi pěkné číslo, které nás jako patrioty může těšit.

Gratulace samozřejmě patří i FIATu, malá auta uměl vždy dobře. U Pandy je to díky cena/hodnota, 500 je spolu s Twingem po právu na čele díky stylu a designu.

Pokud se podíváme na vedoucí modely, jsou tu tři skupiny: stylovky (Twingo, F500, Smart), pak relativně velká auta za málo peněz (Panda, Spark) a konečně "normální" trojčata.
Rozbalit vlákno
14
17. 3. 2009 09:57
Re: Prodeje
twingo je stylovka? ja si to nemyslím
Avatar - Emel
17. 3. 2009 10:05
Re: Prodeje
Twingo je stylovka díky designu a díky technice. Image modelu podporují také varianty RS a GT... stejně jako Abarth u F500.
17. 3. 2009 10:11
Re: Prodeje
Twingo byla možná stylovka s těma dětskejma očima, teď už mi taky nepřipadá nějak výjmečný.
Avatar - T613
17. 3. 2009 10:18
Re: Prodeje
Souhlasím s Navtechem. Twingo moc stylové není. Přijde mi obyčejné. Stylovkou můžeme nazývat 500, Y a Smart.
Avatar - Emel
17. 3. 2009 10:33
Re: Prodeje
[odkaz]

Takovéto Twingo pro mě stylovka je, byla by to volba č. 1 kdybych si měl vybrat mini na ježdění do práce a nemusel koukat na peníze (a možná i tak, cena není přemrštěná).
Avatar - T613
17. 3. 2009 10:39
Re: Prodeje
opět musím souhlasit s Navtechem. Ve mě to dojem žádného stylu nevzbuzuje. Prostě další z řady, byť patří k těm TOP.
Avatar - Emel
17. 3. 2009 11:38
Re: Prodeje
O Twingu jako takovém můžeme diskutovat, ale Twingo GT i Twingo RS stylovky jednoznačně jsou. Detaily jako spoilery, kola a koncovky výfuku jsou nad rámec běžného minivozu, stejně jako jízdní výkony.
17. 3. 2009 12:27
Re: Prodeje
ak daš detaily na dacia logan, stáva sa stylovkou? nie ani nahodou...
Avatar - Emel
17. 3. 2009 16:39
Re: Prodeje
Pokud bude dobře vypadat, pokud bude mít v třídě mini 100kW motor, pokud bude mít originální ztvárnění interiéru i exteriéru, pokud bude mít ty stylové doplňky... pak ano. Jenže pak už to nebude Logan, že...

Co podle tebe definuje stylovku?
17. 3. 2009 10:31
Re: Prodeje
Emele, s tím stylem u Twinga opatrně. Stylovka bylo T1, nová generace je vzhledově povedá, ovšem postrádá právě ten styl. je to "jen" povedené mini auto. Stylovka je jistě F500.
Avatar - Emel
17. 3. 2009 11:39
Re: Prodeje
T1 bylo někde jinde, to je pravda. Ovšem i tak je Twingo stále dost originální, navíc ho nahoru táhnou sportovní verze GT a RS, možná se objeví i CC.
Avatar - woody-alien
17. 3. 2009 17:12
Re: Prodeje
Souhlas. Twingo se mi líbí a ereso je fakt kus, ale mezi tzv.stylovky ho nepočítám bez ohledu na nějaké definice. Pro mě to stejně není podstatný jestli je to stylovka nebo ne. V každým případě se podle prodejů zdá, že Evropě vládne dobrej vkus. :yes:
17. 3. 2009 10:25
MINI-ÚSPĚCH
Jsou tabulky a tabulky. Horní tabulka, takříkajíc startovní, úvodní, a to i co do počtů (jen v kompaktech, tedy o dvě třídy výše prodává ten nejlepší kolem půl miliónu) má speciálně pro Česko velmi inspirativní výsledky. Totiž, jak je patrno, evropský trh jako celek potvrzuje, že i v této kategorii se nemusí nutně hledět jen a jen na cenu a vítězit mohou i vozy dražší.

Asi nikoho nepřekvapuje úspěch Pandy. Ano, malá, levná auta, to byla a je fiatovská doména. Jak nahoře trefně píše Navtech, na větší, dospělá auta fiat takový akcent neklade. Například v subkompaktech a kompaktech fiat okupuje jen střední pozice, ve třídě střední snad ani neboduje mezi nejlepšíémi dvaceti a v jiných segmentech neboduje takřka vůbec, neboť je prostě nevyrábí - cabrio, kombi, crossover, CC, čtyřdveřové kupé, sedan ve střední, o vyšších třídách raději neuvažujme...

Výborně se drží i Fox od Volkswagenu. Auto cílené na Jižní Ameriku, pro Evropu lehce šlechtěné v mutacích SUV i sport, samozřejmě těží z image značky, z obrovského (v třídním kontextu) vnitřního prostoru a v neposlední řadě z elegantního designu.

Pochvalu zaslouží Kolín. Tedy nikoliv na Rýnem. Jo, tiše, ale viditelně boduje celá kolínská trojka.

U malých aut je zásadní problém v tom, že takřka ve všech je malé všechno. Jenom snad Volkswagen vytvořil v této kategorii vůz, který vnitřním prostorem dává na přislušnost ke třídě dokonale zapomenout. V tom je samozřejmě to kouzlo: FOX - malý velký vůz.

Boduje též F500. Druhé místo zaslouží pochvalu. Někdo tu kdysi na diskuzích psal, že úspěch bude přiměřený, čímž naštěstí došlo k diskuzní korekci nadšení bazalklubu, že totiž pětistovka bude nejprodávanějším autem Evropy. To tedy ani náhodou.

Závěrem velké a zřetelné poděkování redakci za tyto články. Ano, přesně tohle je potřeba. Tabulky vytváří povědomí a rozhled, koneckonců potvrzují i známou pravdu, kterou tu často píší diskuzní kolegové, že na prvních místech nebývají vždy ti nejlepší :yes:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - radhro
17. 3. 2009 10:41
Re: MINI-ÚSPĚCH
nenabízí se tedy otázka , jestli do budoucna nebudou mít různé značky i pouze jednu nebo dvě specifické třídy na které se zaměří? např. FIAT pouze vozy do velikosti GP , VW si nechá pouze Golf classe , Audi prémiovka vyšší střední atd.??
17. 3. 2009 10:56
Re: MINI-ÚSPĚCH
Zas tak drasticky bych to neviděl. Ve třídách zůstane ten, kdo v nich umí prodávat. :-!
17. 3. 2009 12:34
Re: MINI-ÚSPĚCH
Nemyslím. Automobilky vyrábí auta ne proto, aby vyhrávala v žebříčcích prodejů, ale aby na nich vydělala peníze. Čili bude vyrábět auta, která je schopna prodat v dostatečném počtu, aby přinesla zisk. To je třeba příklad Cromy od Fiatu - prodává se v relativně nízkých počtech, ale protože její vývoj byl díky převzatým motorům a podvozkovým skupinám levný, Fiatu přináší zisk a proto zůstává ve výrobě...

Samozřejmě existují i výjimky, kdy automobilka po určitou dobu a ze speciálních důvodů drží ve výrobě i prodělečné modely, např. kvůli image, jako homologační speciály pro motoristický sport, kvůli získávání zkušeností s novými technologiemi atd. Příklad: Ford Focus RS 1. generace
Avatar - radhro
17. 3. 2009 12:51
Re: MINI-ÚSPĚCH
víš určitě ,že je Croma zisková? Občas se mi zdá ,že některé automobilky své propadáky nechávají ve výrobě právě pro to aby nemuseli uznat neúspěch (napadá mne třeba Toledo)
17. 3. 2009 13:23
Re: MINI-ÚSPĚCH
Tak do účetnictví Fiatu samozřejmě nevidím, ale vím že jejich plány byly od začátku poměrně skromné a Croma je pokud vím naplňuje či překračuje. Naopak nemají žádný důvod ji držet i za cenu ztrát - kvůli prestiži určitě ne.
Toledo je podobný případ - nějakých 90% dílů bude stejných s Alteou, takže náklady na vývoj Toleda byly mizivé a výroba předpokládám běží na stejné lince...
17. 3. 2009 11:10
Re: MINI-ÚSPĚCH
"Výborně se drží i Fox od Volkswagenu." - človeče ty si vážne tažko chorý na VW syndróm >:-[]
17. 3. 2009 11:30
Re: MINI-ÚSPĚCH
Hm, a co keby na rovinu povedal, ze si sa v odhade (ne)uspechu 500-vky trosku zmylil? Chyby robi obcas kazdy, ale len velky clovek si to dokaze priznat...

Ehm, ale s tym ako "vyborne" sa drzi Fox, to teda velmi nesuhlasim. Myslim ze by si zasluzil byt aj niekde inde, nie v spolocnosti "korejskych hokejistov" (Picanto, i10 a akysi Daihatsu). Nemyslis? :-)
neregistrovaný "507--"
17. 3. 2009 11:31
Re: MINI-ÚSPĚCH
Prepáč mi, ale ako je to teda stým, že je 500 nepochopená krása? Inak, dosť ma prekvapil úspech Kolínskych trojíc. Skutočne ľudové autá, ktoré stoja toľko čo Fabia a jak sa predávajú.
17. 3. 2009 11:36
Re: MINI-ÚSPĚCH
jak to tak čtu, tak musím smeknout - Pepa Goebbels se zase předvedl :-)
neregistrovaný "AX3L"
17. 3. 2009 11:37
Re: MINI-ÚSPĚCH
Veru, vw malé autá vie (minimálne čo sa týka veľkosti), o tom neni pochýb. Dokázal urobiť na podvozku fabie auto priestranné ako.......umm fabia. ;-)
17. 3. 2009 13:14
Re: MINI-ÚSPĚCH
Súhlas, až na toho Foxa. V tejto spoločnosti je už outsiderom. Už aby sa začal robiť Up!, Fox je na konci životnej dráhy.
17. 3. 2009 13:52
Re: MINI-ÚSPĚCH
Vcelku souhlas.
Myslím, že Fox má před sebou ještě dlouhý život někde v Jižní Americe.
18. 3. 2009 06:07
Re: MINI-ÚSPĚCH
Môže byť, ale pre naše zemepisné šírky to neplatí - Fox sa vlastne nikdy poriadne neuchytil. Je príliš strohý, jednoduchý a drsný, povesti značky, ktorá si buduje image síce konzervatívnych ale prepracovaných áut skôr poškodil ako pomohol.
18. 3. 2009 09:08
Re: MINI-ÚSPĚCH
Vzhledem k tomu, že to pro VW nebyl stěžejní model a nikdy ho v plánu nebylo prodávat statisíce, tak to zas tak černě nevidím. Každopádně musím dodat, že se těším na Up!. Ten by měl být ryze evropským vozem. :yes:
18. 3. 2009 09:56
Re: MINI-ÚSPĚCH
To máš sice pravdu, ale každé automobilce se nelíbý když je její auto ztrátové. A to je asi nějaká hovadina s těmi statisicemi. Mi řekni teda jaký plán měl vw že prodá 4000 ročně? Asi si letim objednat foxe bo za 20 let to bude rarita tak to bude mit vysokou hodnotu asi jako gallardo.
18. 3. 2009 11:29
Re: MINI-ÚSPĚCH
Vo VW BA sa horúčkovite chystá miesto na novú linku. Všetci uvažujú, aké autá z nej asi budú schádzať...
Avatar - Plautus
18. 3. 2009 12:09
Re: MINI-ÚSPĚCH
zase naznačuješ, že ten Up! v BA je dosť pravdepodobný? :-) časom možno aj tá A1...to už by bolo slušné výrobné portfólio závodu
17. 3. 2009 14:31
Re: MINI-ÚSPĚCH
F500 a Pande patri gratulace, drzet si 30% celoevropskeho segmentu byt ve tride mini je opravdu majstrstyk! ;-)
Na VW Fox by se melo nahlednout take z druhe strany mince,
byt 13. misto a neco pres 30tis. prodanych vozu neni nic moc
ale zodpovedne receno kolik z nas by si bezne koupilo auto vyrobene v jizni americe nejdeboze v nekde v africe ci papui nove guinei! ;-)
Z tohoto pohledu je nutno toto cislo ocenit ale ukazuje se kde je VW velmi zranitelny a kde ma slabiny!
17. 3. 2009 17:45
..prodeje KA 1.generace
Uspech 500 super...panda taky (ikdyz je to opravdu otresne vozidlo co se tyka jizdy - prostornost naopak vyborne) ..ale udelat takove prodeje s vic jak 10 let starym autem...FORD KA ...to je uspech.... Nove Kacko..sice neni tak vyrazne odlisne, ale ma sve kouzlo...vcetne veseleho interieru..za to jednoznacne plus..tak jako u fiesty...pryc s nudou :-) na to zijeme dost kratce ;)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 17:59
500 PROPADÁKŮ
"VW Brouk II nevyvolal revoluci... ale prostě se "jen" prodává... Jakž takž. MINI muselo dopadnout dobře... pokud máš v sobě jeho úspěchy na Monte Carlu... a pokud ho má nyní pod křídlem BMW... výsledek se dostavit musel. MINI je dokonalá ikona. Vším... je to malá milá raketa. Ovšem pětistovka... to bude vejbuch tisíciletí... Už se to blíží... tak se pomalu na to připrav..."
HÁDEJTE KDO TENHLE NESMYSL VYPLODIL?
>:D

Brouk je tam, kde je mu fajn... u středoškolaček v USA... na druhou stranu, pokud se na něho podíváš střízlivejma očima, není mu co vytknout. Ostatně jako dárek ženě k třicetinám... sklidíš aplaus. ale jak píši nahoře, žádnej velkej prodejní úspěch... No, a 500 na tom bude řádově hůř... každému se nám bude líbit, ale nikdo si jí nekoupíme... to je můj dnešní odhad. Tak mě nekamenuj a vyčkejme... snad do roka...
A TOHLE... >:D

Vypadá to, že ZLATEJ JOUDA majitele ani letos nezmění. :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
17. 3. 2009 18:42
Re: 500 PROPADÁKŮ
j, myslím že na tieto "prorocké" kecy si každý pamätá..

ale konieckoncov nebolo by to prvý raz čo sa inžo sekol
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:23
Re: 500 PROPADÁKŮ
Spíš, kdy se mu co vyplnilo.... >:-[]
17. 3. 2009 18:52
Re: 500 PROPADÁKŮ
Jen dodám, že pětistovka se prodává, což mě zatím nepřekvapuje, spíš mne budou zajímat prodeje třeba po pěti letech.
K novému brouku napíšu jen to, že se ho vyrobilo už přes milion, na což si pětistovka bude muset počkat ještě pár let. Ale myslím, že teoreticky na to mít může.
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:27
Re: 500 PROPADÁKŮ
To, že F500 na to má, o tom snad žádná....Uvidíme co na to Yankeeové....
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 19:24
Re: 500 PROPADÁKŮ
U druhýho citátu se někam poděly uvozovky.... 8-s
17. 3. 2009 20:09
Re: 500 PROPADÁKŮ
juuuu, tak to je teda od teba nefer, pripominat mu tieto "hriechy nezrelej mladosti", o ktorych dufal ze sme uz na ne zabudli. Ale ne, nezabudli! A bavime sa veselo... >:D
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 23:03
Re: 500 PROPADÁKŮ
Takovýhle věci se musej čas od času připomínat. >:D
Avatar - ethicon
18. 3. 2009 22:08
Re: 500 PROPADÁKŮ
niečo k tomu pridám...Mito GTA: "viac ako sto koní do subkompaktu je holý nezmysel"...Polo GTI zatial samozrejme virtuálne "170 CV to bude síla"... >:-[]