v tejto triede nie je zanedbateľné, FIAT so svojimi 32% pekne váľa, keď zoberiem do úvahy, že Panda a Seicento zrovna nevynikajú najväčšou talianskou zbraňou, ktorou je dizajn čoho je 500-ka jasným dôkazom, tak hlavne Panda svojimi predajmi dlhodobo prekvapuje, "na vine" tomu bude asi druhá najväčšia talianska zbraň a tou je schopnosť postaviť i na malom pôdoryse dostatočne priestranné auto, resp. najpriestrannejšie auto v triede...
Twingo sa na trhu slušne udomácnilo, ako osamotený francúzsky hráč dalo na frak svojím gálskym konkurentom s japonským pobočkom, no tí si hanbu isto nerobia a práve rozložením do troch modelov sa Kolínske trojičky s 23,4% zase postarajú o vyťaženie kapacity závodu u našich susedov... :yes:
"...V segmentu mini ovšem prodeje F500 žádné mistrovství není..."
Dalsi slavny vyrok nasej diskusnej ikony, ktory by sme mali s odstupom casu zhodnotit. Takze ako sa trafil svojim odhadom nas automobilovy guru? Nuz, cisla hovoria jasne, Fiat 500 nevyhral triedu mini. Musel sa v predajnych cislach sklonit pred... (opat) Fiatom Pandou! Takpovediac bratrovrazedny boj bol vsak tesny, a podstatne drahsia retro-imidzovka si neviedla vobec zle. S lacnejsou Pandou prehrala tesne...
Takze je to uspech, alebo nie? No skus si spocitat predaje Pandy a 500-ky. A si nad 400 tisic! To je prave ta hodnota, ktoru nas majstr pera oznacil ako "mistrovsky uspech" v triede mini. Takze blahozelame Fiatu! "Double" si plne zasluzil...
A Fox? No, zda sa, ze ani ta ekonomicky vyspelejsia europa s vyssou zivotnou urovnou akosi nespoznala jeho kvality. Alebo inak povedane, tiez pochopili, ze ten skaredy kram je predrazeny...
Jo to sme tady asi četli všichni...
A ejhle ono s eji jen v Evropě prodalo víc než... no to si každý už dosadí sám... >:D
takže utírám sluzu za Thesis...., na druhou stranu F 500 mi dělá velkou adost... a snad i F 500 bude příčinou toho, že se za čas dokčáme nové Thesis..., neboť je to nutné...
Pětistovka mě tedy překvapila a dokonce jí sem tam potkávám i u nás. Na Fiatu je vidět, jak mu to jde, když se švec drží svýho kopyta a čím větší auto udělá, tím je to větší bída.
Já jí viděl na silnici asi jen dvakrát, ale je to takový sluníčko, že se ti hned zlepší nálada, když jí vidíš. Takovejch aut zas tak moc není, snad ještě ta X6ka... ;-)
Jak říká Plautus, pokud posčítám trojčata, je to velmi pěkné číslo, které nás jako patrioty může těšit.
Gratulace samozřejmě patří i FIATu, malá auta uměl vždy dobře. U Pandy je to díky cena/hodnota, 500 je spolu s Twingem po právu na čele díky stylu a designu.
Pokud se podíváme na vedoucí modely, jsou tu tři skupiny: stylovky (Twingo, F500, Smart), pak relativně velká auta za málo peněz (Panda, Spark) a konečně "normální" trojčata.
Takovéto Twingo pro mě stylovka je, byla by to volba č. 1 kdybych si měl vybrat mini na ježdění do práce a nemusel koukat na peníze (a možná i tak, cena není přemrštěná).
O Twingu jako takovém můžeme diskutovat, ale Twingo GT i Twingo RS stylovky jednoznačně jsou. Detaily jako spoilery, kola a koncovky výfuku jsou nad rámec běžného minivozu, stejně jako jízdní výkony.
Pokud bude dobře vypadat, pokud bude mít v třídě mini 100kW motor, pokud bude mít originální ztvárnění interiéru i exteriéru, pokud bude mít ty stylové doplňky... pak ano. Jenže pak už to nebude Logan, že...
Emele, s tím stylem u Twinga opatrně. Stylovka bylo T1, nová generace je vzhledově povedá, ovšem postrádá právě ten styl. je to "jen" povedené mini auto. Stylovka je jistě F500.
Souhlas. Twingo se mi líbí a ereso je fakt kus, ale mezi tzv.stylovky ho nepočítám bez ohledu na nějaké definice. Pro mě to stejně není podstatný jestli je to stylovka nebo ne. V každým případě se podle prodejů zdá, že Evropě vládne dobrej vkus. :yes:
Jsou tabulky a tabulky. Horní tabulka, takříkajíc startovní, úvodní, a to i co do počtů (jen v kompaktech, tedy o dvě třídy výše prodává ten nejlepší kolem půl miliónu) má speciálně pro Česko velmi inspirativní výsledky. Totiž, jak je patrno, evropský trh jako celek potvrzuje, že i v této kategorii se nemusí nutně hledět jen a jen na cenu a vítězit mohou i vozy dražší.
Asi nikoho nepřekvapuje úspěch Pandy. Ano, malá, levná auta, to byla a je fiatovská doména. Jak nahoře trefně píše Navtech, na větší, dospělá auta fiat takový akcent neklade. Například v subkompaktech a kompaktech fiat okupuje jen střední pozice, ve třídě střední snad ani neboduje mezi nejlepšíémi dvaceti a v jiných segmentech neboduje takřka vůbec, neboť je prostě nevyrábí - cabrio, kombi, crossover, CC, čtyřdveřové kupé, sedan ve střední, o vyšších třídách raději neuvažujme...
Výborně se drží i Fox od Volkswagenu. Auto cílené na Jižní Ameriku, pro Evropu lehce šlechtěné v mutacích SUV i sport, samozřejmě těží z image značky, z obrovského (v třídním kontextu) vnitřního prostoru a v neposlední řadě z elegantního designu.
Pochvalu zaslouží Kolín. Tedy nikoliv na Rýnem. Jo, tiše, ale viditelně boduje celá kolínská trojka.
U malých aut je zásadní problém v tom, že takřka ve všech je malé všechno. Jenom snad Volkswagen vytvořil v této kategorii vůz, který vnitřním prostorem dává na přislušnost ke třídě dokonale zapomenout. V tom je samozřejmě to kouzlo: FOX - malý velký vůz.
Boduje též F500. Druhé místo zaslouží pochvalu. Někdo tu kdysi na diskuzích psal, že úspěch bude přiměřený, čímž naštěstí došlo k diskuzní korekci nadšení bazalklubu, že totiž pětistovka bude nejprodávanějším autem Evropy. To tedy ani náhodou.
Závěrem velké a zřetelné poděkování redakci za tyto články. Ano, přesně tohle je potřeba. Tabulky vytváří povědomí a rozhled, koneckonců potvrzují i známou pravdu, kterou tu často píší diskuzní kolegové, že na prvních místech nebývají vždy ti nejlepší :yes:
nenabízí se tedy otázka , jestli do budoucna nebudou mít různé značky i pouze jednu nebo dvě specifické třídy na které se zaměří? např. FIAT pouze vozy do velikosti GP , VW si nechá pouze Golf classe , Audi prémiovka vyšší střední atd.??
Nemyslím. Automobilky vyrábí auta ne proto, aby vyhrávala v žebříčcích prodejů, ale aby na nich vydělala peníze. Čili bude vyrábět auta, která je schopna prodat v dostatečném počtu, aby přinesla zisk. To je třeba příklad Cromy od Fiatu - prodává se v relativně nízkých počtech, ale protože její vývoj byl díky převzatým motorům a podvozkovým skupinám levný, Fiatu přináší zisk a proto zůstává ve výrobě...
Samozřejmě existují i výjimky, kdy automobilka po určitou dobu a ze speciálních důvodů drží ve výrobě i prodělečné modely, např. kvůli image, jako homologační speciály pro motoristický sport, kvůli získávání zkušeností s novými technologiemi atd. Příklad: Ford Focus RS 1. generace
víš určitě ,že je Croma zisková? Občas se mi zdá ,že některé automobilky své propadáky nechávají ve výrobě právě pro to aby nemuseli uznat neúspěch (napadá mne třeba Toledo)
Tak do účetnictví Fiatu samozřejmě nevidím, ale vím že jejich plány byly od začátku poměrně skromné a Croma je pokud vím naplňuje či překračuje. Naopak nemají žádný důvod ji držet i za cenu ztrát - kvůli prestiži určitě ne.
Toledo je podobný případ - nějakých 90% dílů bude stejných s Alteou, takže náklady na vývoj Toleda byly mizivé a výroba předpokládám běží na stejné lince...
Hm, a co keby na rovinu povedal, ze si sa v odhade (ne)uspechu 500-vky trosku zmylil? Chyby robi obcas kazdy, ale len velky clovek si to dokaze priznat...
Ehm, ale s tym ako "vyborne" sa drzi Fox, to teda velmi nesuhlasim. Myslim ze by si zasluzil byt aj niekde inde, nie v spolocnosti "korejskych hokejistov" (Picanto, i10 a akysi Daihatsu). Nemyslis? :-)
Prepáč mi, ale ako je to teda stým, že je 500 nepochopená krása? Inak, dosť ma prekvapil úspech Kolínskych trojíc. Skutočne ľudové autá, ktoré stoja toľko čo Fabia a jak sa predávajú.
Môže byť, ale pre naše zemepisné šírky to neplatí - Fox sa vlastne nikdy poriadne neuchytil. Je príliš strohý, jednoduchý a drsný, povesti značky, ktorá si buduje image síce konzervatívnych ale prepracovaných áut skôr poškodil ako pomohol.
Vzhledem k tomu, že to pro VW nebyl stěžejní model a nikdy ho v plánu nebylo prodávat statisíce, tak to zas tak černě nevidím. Každopádně musím dodat, že se těším na Up!. Ten by měl být ryze evropským vozem. :yes:
To máš sice pravdu, ale každé automobilce se nelíbý když je její auto ztrátové. A to je asi nějaká hovadina s těmi statisicemi. Mi řekni teda jaký plán měl vw že prodá 4000 ročně? Asi si letim objednat foxe bo za 20 let to bude rarita tak to bude mit vysokou hodnotu asi jako gallardo.
F500 a Pande patri gratulace, drzet si 30% celoevropskeho segmentu byt ve tride mini je opravdu majstrstyk! ;-)
Na VW Fox by se melo nahlednout take z druhe strany mince,
byt 13. misto a neco pres 30tis. prodanych vozu neni nic moc
ale zodpovedne receno kolik z nas by si bezne koupilo auto vyrobene v jizni americe nejdeboze v nekde v africe ci papui nove guinei! ;-)
Z tohoto pohledu je nutno toto cislo ocenit ale ukazuje se kde je VW velmi zranitelny a kde ma slabiny!
Uspech 500 super...panda taky (ikdyz je to opravdu otresne vozidlo co se tyka jizdy - prostornost naopak vyborne) ..ale udelat takove prodeje s vic jak 10 let starym autem...FORD KA ...to je uspech.... Nove Kacko..sice neni tak vyrazne odlisne, ale ma sve kouzlo...vcetne veseleho interieru..za to jednoznacne plus..tak jako u fiesty...pryc s nudou :-) na to zijeme dost kratce ;)
"VW Brouk II nevyvolal revoluci... ale prostě se "jen" prodává... Jakž takž. MINI muselo dopadnout dobře... pokud máš v sobě jeho úspěchy na Monte Carlu... a pokud ho má nyní pod křídlem BMW... výsledek se dostavit musel. MINI je dokonalá ikona. Vším... je to malá milá raketa. Ovšem pětistovka... to bude vejbuch tisíciletí... Už se to blíží... tak se pomalu na to připrav..."
HÁDEJTE KDO TENHLE NESMYSL VYPLODIL?
>:D
Brouk je tam, kde je mu fajn... u středoškolaček v USA... na druhou stranu, pokud se na něho podíváš střízlivejma očima, není mu co vytknout. Ostatně jako dárek ženě k třicetinám... sklidíš aplaus. ale jak píši nahoře, žádnej velkej prodejní úspěch... No, a 500 na tom bude řádově hůř... každému se nám bude líbit, ale nikdo si jí nekoupíme... to je můj dnešní odhad. Tak mě nekamenuj a vyčkejme... snad do roka...
A TOHLE... >:D
Vypadá to, že ZLATEJ JOUDA majitele ani letos nezmění. :-!
Jen dodám, že pětistovka se prodává, což mě zatím nepřekvapuje, spíš mne budou zajímat prodeje třeba po pěti letech.
K novému brouku napíšu jen to, že se ho vyrobilo už přes milion, na což si pětistovka bude muset počkat ještě pár let. Ale myslím, že teoreticky na to mít může.
juuuu, tak to je teda od teba nefer, pripominat mu tieto "hriechy nezrelej mladosti", o ktorych dufal ze sme uz na ne zabudli. Ale ne, nezabudli! A bavime sa veselo... >:D
niečo k tomu pridám...Mito GTA: "viac ako sto koní do subkompaktu je holý nezmysel"...Polo GTI zatial samozrejme virtuálne "170 CV to bude síla"... >:-[]