Hospodářský rozkvět italské automobilky Fiat pod taktovkou Sergia Marchionneho pokračuje i nadále. Fiat za druhé čtvrtletí oznámil rekordní zisk ve výši 593 milionů eur.
Tím co Fiat předvádí poslední dobou jsem nadšen. Panda v podstatě nemá mezi konkurencí alternativu, Bravo je velmi povedená záležitost (zatím pouze ze statického prozkoumání), vedle nové 500 se svoji promyšleností a dotažeností (zatím pouze z pera novinářů a letmého průzkumu na na odpočívadle stojícím kamionu) působí nové Mini na úškleb a New KdF na ručník. A Grande? Grande se pro mne stává obrovským milníkem. Odvažuji se o něm hovořit jako o jednom z vizuálně nejlépe zvládnutých automobilů v celé šíři spektra současné nabídky (toto spektrum skutečně obsahuje všechny vozy od Ayga po LS600h). Jelikož jsem měl možnost se s ním již i projet, mohu konstatovat že mezi (nyní už oprávněnou) konkurencí nabízí subjektivně zdaleka nejlepší posaz za volantem, nadprůměrné motory, jistý podvozek a odpovídající techniku. Ani to Clio (nemluvíme o verzi Sport) se mu nevyrovná. Kdo přimyslel k Puntu slovo Grande, věděl co dělá. Současný Fiat rozhodně :yes::-!
Jako souper Pandy me napada nove Twingo, to by mohlo byt opet hit, jinak potencialni konkurenci nevidim. V prodejich je prozatim za Pandou serazeno kolinske trio, ale to ma, podle meho nazoru, znacny odstup ve vsech ohledech. Jako kokurenci F500 bych ale Mini rozhodne nepodcenoval a jeste jsi zapomnel na novy Smart. Naopak Brouk je mrtvy uz dlouho, s F500 i bez ni.
Kazdopadne Fiat jede, necht se mu dari dal. :-):yes:
EDIT: Jenom nechapu, proc se tu uvadi na prvnim miste cisla celeho koncernu, jehoz zisk je uveden i v titulku. Ackoliv je automobilova divize vskutku klicova, tak tvori mensinu obratu, zisku i poctu zamestanncu cele skupiny Fiat Group. Jen jestli to neni proto, ze zdrojem zpravy je Bloomberg, ktery dodava info na financni trhy, pro ktere je rozhodujici cely koncern, jelikoz na burze vystupuje jako jeden subjekt. Priste by mozna neskodilo odfiltrovat zavadejici informace. ;-)
Nj, Foxe mam moznost si pravidelne prohlizet, protoze ho ma soused, a je to mirne receno bida. Kdyz uz jsme ale u koncernu, sluselo by se na druhou stranu zminit o chystanym Audi A1, ktery nevypada vubec spatne.
Vždy informujeme o celých výsledcích Fiatu a primárním zdrojem je čtvrtletní zpráva Fiatu. Ostatní automobilové servery dokonce o samotné automobilové divizi ani neinformují, ale předkládají jen celé výsledky. Nejde však o žádné zavádějící informace, vždy se prezentují výsledky celé firmy, je to naprosto běžná praxe. A jen tak mimochodem: autombilová divize je suverénně největší divizí v rámci koncernu.
Ano, je to suverenne nejvetsi divize, ale neni vetsinova, coz ostatne dokazuji i cisla v tehle zprave - trzby skupiny 15.2mld/trzby automobilky 6.8mld, zisk skupiny 593mil/zisk automobilky 264mil. V tomto kontextu mne prislo zavadejici, uvadet na prvnim miste skupinove vysledky. Vim, ze vzdycky se uvadeji vysledky cele firmy, lec auto.cz neni ekonomicky, ale automobilovy server. Nicmene pokud je to skutecne tak, ze jinde se automobilova divize od koncernu vubec neodlisuje, mate rozhodne +, protoze to lze ze pravy bez problemu vycist. :yes:
Není se čemu divit. Krásné vozítka, i kvalita a spolehlivost pudou nahoru... . Ale na Gu Gu Guru Guvno a jiné skvosty přece nemůže mít! Celé je to "volake čudné". Počkám si až na relevantní a zcela podložené hodnocení našeho milého GTIho, který určitě udělá další kus práce na odrazení od tak dobré značky jakou "jeho" VW bezesporu je. >:D:-!
Je docela zajímvé s čím fiat přichází (design), nicméně co jsem si prohlížel poslední výrobky (nové punto a bravo), tak je tu stále ještě zřetelný odstup v kvalitě provedení nejen interiéru, ale i zbytku auta za např. koncernovými značkami. To jsou ale asi věci na které prostě fiat nesází a spíš nabízí líbivá auta za poměrně dobré ceny. Myslím si ale, že to ho právě bude brzdit v dalším rozletu, protože evropané si na kvalitu přeci jen potrpí (viz. prodeje VW).
Naprosty souhlas. Fiat sice podle me na kvalite interieru zapracoval, lec v porovnani s jinymi automobilkami na me pusobily interiery hooodne lacine. Napr. v porovnani se Seatem, ktery na me take pusobil jako plastak, se navic pridava roztristenost pouzitych matelialu (nove Bravo). Aspon ze uz jsou tvarove na spravne koleji...
Muze mi prosim nekdo definovat pojem "kvalita interieru"? Jiste, nektere interiery vypadaji velmi honosne, ale ptejme se take o kolik vice vazi a na jakem miste toho auta se tedy zase bude setrit, aby mohl mit takto honosne pusobici interier.
definice je celkem jednoduchá - kvalitně slícované plasty, stejnoměrné spáry mezi díly, použití měkčených materiálů buď s měkkým násřikem, kašírováním, slushováním apod. Zkrátka si stačí
sednout např. do VW golf, důsledně ho prozkoumat a pak to samý udělat v novém bravu a pokud není člověk slepý, tak si toho musí všimnout. Teď ale nemluvím o designu. Ten každý vnímá jinak. Píšu pouze o vlastní kvalitě provedení a materiálech...
ještě doplním - doporučuji prozkoumat různé mechanismy (např. otvírání různých schránek, madel apod.), která jsou u VW bržděná
a mají měkké dorazy apod. To samé ve fiatu je zcela o něčem jiném. Bez brždění a s bouchnutím při dosedu materiálů... Víc
to snad není nutné rozepisovat...
Škoda vždy postrádala vychytávky do posledních detailů, jak má VW, proto byla vždy levnější. Je to škoda, že velmi příjemné vychytávky si pro sebe rezervuje VW a AUdi, ale tak to asi bude napořad. Nicméně materiály a konstrukce VW a Škoda na madlech, páčkách apod. jsou stejné. Jen uvedu např. dvoupolohové spínače el. otevírání oken: u Škody jen pro řidiče, u VW pro všechny...
Já je mám v renaultu dvoupolohové také pro všechny okna. Palubku mám také měkčenou, madla mám odbržděná. Nemyslím si, že je to nějaká výsada koncernu, jak smaží například SM, ale především tomu nedávám nijak zvlášť velkou váhu. Důležitý je pro mne motor, komfortní podvozek a dobrý pocit uvnitř, tyhle serepetičky dojem o autě stejně nezlepší. Na madlo nad dveřmi jsem si šáhl jen jednou, po koupi (u řidiče mám beztak držák na brýle), palubka je ohmatávána maximálně chlápky v servisu, když mi ji čistí a okna v podstatě neotevírám, protože mám klimatizaci. Seděl jsem už v hodně Volkswagenech, necítil jsem se nějak kvalitněji a na Letné uvnitř drnčely do jednoho.
Já neříkám, že bych na těchhle blbůstkách stavěl dojem z celého auta. Přesto mě zamrzelo, když jsem viděl, že jsou tyto maličkosti Škodě zapovězeny. Jinak Renault na mě působil také velmi příjemně (v interiéru). Jediný divný pocit jsem měl z čalounění. Připadalo mi, že se při sebemenším zavadění něčeho ostrého rozjede jak stará látka (Mégane). Co se ale týče Fiatu, tak ten na mě působil o mnoho lépe, než dříve, leč stále nedostatečně. Když otevírání odkl. prostoru před spolujezdcem působí jako levná plastová cetka z Číny, palubka jako nepovedený přehled všech možných i nemožných povrchových úprav různých plastů, pak se prostě v daném autě nebudu nikdy cítit dobře... To jsem se nebavil o designu, ten mi nevadí (a navíc je otázkou vkusu). Takže bych to přirovnal asi takto: Bravo, Fiat, už nezaostáváš o celé kolo... ;-)
Mě se taky sedělo dobře. Sedadla byla ok (narozdíl od Stila). Jen jsem se nesměl podívat nebo šáhnout na nic plastového. :-) Jo a tvarově by se mi také docela líbil. Jen kdyby by byl pořádně provedený...
Rodrigezy tak takúto znôšku blbostí som už dávno nečítal. Dávať lacný a odflaknutý interiér golfa a octávie za vzor je samo osebe odvaha. A tvrdiť o špičkovom interiéri nového brava že je nekvalitný je uý priam vtipné. Stredová konzola s efektom piánoveho laku, farebná vložka imitujúca karbón a celkové prevedenie sú o triedu kvalitatívne vyššie ako interiér v golfe. Ale možno si tak vymytý česko nemeckou propagandou, že tomu čo hovoríš aj skutočne veríš, alebo sám sa aktívne podielaš na rozširovaní týchto nezmyslov
Nezastávám se ani jednoho auta, nicméně napsat, že je fiat bravo o třídu před oktávkou a golfem v provedení interiéru??? Seděl jsi skutečně v těch autech a prohlížel sis detailně o čem jsem psal???
Ale no tak hoši, do fiat autosalónu sme sa doviezli na firemnej octávii2, kde na obložení stĺpikov medzi prednými a zadnými dvermi je fuga skoro na malíček. A presadli sme aj s kolegom do vystaveného brava a ten rozdiel bol do neba volajúci. V prospech brava. Konstatoval to aj kolega čo teda fiaty vôbec nemá v láske
"...Stredová konzola s efektom piánoveho laku, farebná vložka imitujúca karbón..." jo to je jeden z problémů. Fiat prostě pořád něco imituje (v Bravu). Proč prostě nepoužije kvalitní plast??? Ten klidně může vypadat jak plast a nikoho to neurazí. Pokud se ti nelíbí, že dávám za vzor VW/Škoda, pak je klidně pominu. A s klidným srdcem napíši: Bravo FIat, už nezaostáváš za Fordem (evropským) o celé kolo... Jinak časem se myslím jednoznačně ukáže, jak je ten interiér Brava úplně někde jinde, než Škoda/VW :-)
V interiéru jde především o dobrý pocit při dotyku s okolními díly. Je jasné že je např. kvalitnější plast polyamid než ABS se softlackem, ale mluvíme o interiéru aut nikoliv o konstrukčních plastech.
Ještě k bravu - je otázka jaké auto jsi kde viděl a jakou O2 máte v práci. Jestli je to holák a bravo bylo nějáká předváděčka za 650 tisíc a viděl jsi jí pár minut někde v autosalónu, tak můžeš mít dojem o kterým píšeš. Věřím, že až se koukneš podruhý, a na běžný auto, reálným pohledem, tak mi dáš za pravdu...
Uz jsem tady dlouho nebyl, protoze hodne pracuji. Musel jsem se ale zasmat. Strasne by mne zajimalo, jak omluvi ty 4 hvezdicky v crash testu. Normalne to neni tak spatne hodnoceni, ale vzhledem k cene slusne vybavy a kvalite motoru to bude asi dost tezke.