No tak zrovna ty vychvalované devadesáté léta ve znamení fiatu brava - trčící dráty ze sedaček, rozpadající se kliky u dveří, olej všude jinde jenom ne v motoru, koroze kam se podíváš, to je fiat v celé své kráse. Raději nevzpomínat...
No já nevím, já na Bravu vzpomínám jen v dobrém. Měl jsem ji novou v roce 96, najel jsem 196000 km. Závady-těleso termostatu, a pak už jenom klasika, tj. zadní tlumiče a poslední tlumič výfuku. Prodával jsem ji, protože nám začala být malá. Koroze naprosto nula, /pro mládež - první seriově vyráběné celozinkované auto na světě bylo TIPO !!/. Dodnes máme ještě v rodině Punto z r.95. Koroze taktéž nula, závady - ani ten termostat !!! Jenom ty tlumiče, výfuk a pár drobností, Co nutno přiznat, Bravě se skutečně loupala klika......Podotýkám , že nemám důvod fiat nějak vychvalovat, už mám třetí Mondeo a to jsou jiné průsery, ale to nechám na jindy ....je toho požehnaně.
........ to celkem i dává smysl. Na druhé straně je otázka poměrně zásadní, jak to přijme zákazník. Podle mě, mají obě divize nebo - chcete-li části, jak píše autor - zatím poměrně dost málo co nabídnout. Zvláště po jakémsi útlumu a opuštěním některých svých, dá se říci i dlouholetých, pozic.
Nezdá se mi, že by podobný model nějak výrazně zafungoval například u Citroënu nyní již se značkou DS.
No tak nějak. Poslední dobou Fiat hlásá samé revoluce, spojování, rozdělování atd., ale že by dělali to zásadní, tedy pořádná a smysluplná auta v širším portfoliu, toho jsem si zatím nevšiml. Pořád jen kecy a plky...
pekne, moze to byt celkom fajn ale chcelo by to aj zmenit nazvy modelov aut ktore do teraz pouzivali pretoze pod menom punto ci panda nemoze vzniknut nic dobreho >:D mohli by urobit nejaky uplne novy maly hatchback v roznych karoseriach podla mna :-)
Dvě tváře jedné značky nemusí nutně znamenat pozitivum. Pokud budu vedle sebe mít Fiat Panda jako slabší verzi a k tomu Fiat 500 jako pokus o lepší značku, jako zákazníka jedné či druhé mě to příliš neosloví. Potenciální kupec levnějšího modelu si bude říkat, že by chtěl mít více možností výbavy, potenciální kupec řady "500" nebude asi moc chtít být spojován s levnými modely pod stejnou značkou.
Více logiky by dávalo vyčlenění "500" jako samostatné značky, ale nevěřím, že její potenciál je dostatečný k "samostatné" existenci, asi jako u DS. Tak či onak budou zase prodávány pohromadě. Celkově to působí jako absolutní chaos a přiznání "vlastně ani nevíme, co chceme dělat, tak to aspoň něčím zamaskujeme".
Ostatně, celé působení řady 500 na mě působí křečovitě, vzájemně nesouvisející modely, které ani k původní pětistovce neladí. Měli nechat Fiat 500 jako jednu stylovku, ostatní kousky mohly být pod jinými názvy jako samostatné řady (klidně i jako modely Uno, Marea, Regata atd.)
Az take zasadne zmeny a investicie robit zase nemusia, vid Renault a dacia - predavaju sa vacsinou v jednom dilerstve rozdelenom na dve casti a funguje to.
Na modeloch 500 jednoducho bude este viac znakov 500 a este menej znakov fiat, tento modelovy rad uz maju vybudovany, okrem 5-miestneho hatchbacku tam uz nie je co pridavat.
Spravia tak ci tak novu pandu, novu aegu hatchback/sedan/kombi uz urcite maju hotovu, este nejake punto ci uno a vybavene - ponuknu to v zopar farbach s jednym benzinom a jednym dieslom v jednej vybave, pripadne ti v showroome domontuje lakt. opierku a pod. a vybavene - chces prakticke lacne auto - kup si fiat, chces vycackane talianske auto - kup si 500-vku.
Na prilis podobných autach uz pohorel model opel/chevrolet. Odlisnost tam musi byt, ono to zase nebude tak, ze by 500-nieco stalo rovnako ako mini a tym padom 2-3x tolko ako fiat...
Počkej, ty jsi vůbec nepochopil, co jsem napsal... A srovnávat to s Renaultem a Dacií, dvojicí značek s jinou tradicí a pojetím, je už zcela mimo mísu.
Jde o to, že budu-li mít Fiat Uno a Fiat 500 vedle sebe, a u jednoho uvidím lacinost a druhé si naopak bude hrát na stylovku, budu brát jako habaďůru na kupce obojí. A zase naopak, modely 500X, L, XL a podobné, mi nezapadají do konceptu samostatné stylové řady nebo značky "500".
???
Proč "habaďůru"... ?
Prostě si koupíš, na co budeš mít chuť - a peníze.
Jestli mi něco unká, tak jen to, proč pro tu "lepší" půlku nevyužili zavedenou značku Lancia - ale možná je pokusem s Chryslerem momentálně poškozená víc, než odsud vidíme.
Třeba to, že na prémiové pozice je to prostě málo? Končí tam, kde skutečná prémie začíná, v nižším středu. Y je sice hezký model, ale pořád je to na prémiovou značku bez odkazu z minulosti (Mini) trochu málo.
Tak jeste jednou: chvilku si cti, nez tady zacnes psat o autech "bez odkazu v minulosti".
To, ze Ty nevis fakt nic neznamena.
A to ani tehdy, kdyz je vas vic... jako, ze je. :-(
"Malé vozíčky se znáčkem Lancie by působily divně" Ha, ha - byl jsi někdy v životě v Itálii, kde jsou ulice měst přímo zaplaveny všemi generacemi Lancie Y a Ypsilon? :-)
Doporučuji se seznámit s tím co kritizuji. To že má auto design a není to výsledek spotřebitelských studii může na někoho působit divně.
Doma máme Lancii Ypsilon 2014 a na auto nenechá dopustit nikdo z rodiny. Předtím jsme měli SAAB 9-5,VW Passat, Alfa Romeo Giulietta, Ford Focus, Chevrolet Venture, Saturn SL1, Citroen Xantia, Peugeot 205 a další. Takže asi na tom něco bude.
Je pěkné, že se chce přiblížit prodejům devadesátých let. Kdyby však od těch 90. let systematicky nevyklízel pole konkurenci, bylo by to určitě jednodušší...
Zaujala mě informace o ideovém nástupci Una. Mám si to vyložit tak, že nafouklá pětistovka se konat nebude a naopak přijde něco jako Aegea? To nezní tak špatně.
No imho nemají moc šancí, konkurence je hodně, ale opravdu hodně velká a na konkurenci reaguje, takže to je běh na deset let s nejistým výsledkem.Ať dělaj dobrá auta, to stačí...v součastnosti je portfolio značně slabé.Tečka.Tam bych začal...
Současné porfolio je buď "pětsetněco", nebo zastaralé Punto a nemastná Panda. Co s tím chtějí dělat, netuším, ale jestli zůstanou nadále jen u výroby malých aut, časem vyklidí trh úplně.
Jo? Vědci konečně našli způsob, jak snadno a rychle zvrátit změny v lidském těle, co se tučnosti týče?
Spíš naopak, chudnoucí budou ještě tlustší, protože do sebe budou cpát nepříliš zdravá svinstva.
Nevim, jak je tomu v evrope, ale u nas mne prijde ze Fiat spis vyklidil pozice. Vzdyt kolik u nas jeste pred 10ti lety jezdilo Fiatu, a nejen stare Uno ci Tempra, ale i Punta, Bravy. Dneska uz si nejcasteji vsimam ze lide dojizdi predchozi generaci Punta ci Bravy, obcas Mareu. Ale "nove" (nove v uvozovkach, protoze uz je vlastne stare) Punto nebo Bravu? To je naprosta vyjimka.
A co si koupit noveho? Tak akorat mini nebo supermini - Pandu ci Putno. A to Punto uz se taky vyrabi 10 let... V tomhle segmentu se automobilky tak pretlacuji, ze je obrovsky vyber. Nepamatuju, kdy jsem naposledy videl reklamu na Fiat (nemam televizi, tak treba se obcas neco mihne tam?).
A ono nejen, ze neni co koupit, ale ani kde. Staci se podivat na dealerskou sit: [odkaz]
Jeste to jde na Vysocine, ve Stredoceskem kraji a Praze, ale jinak to je jeden ci dva dealeri na kraj. Trochu jeste ujde Jihomoravsky kraj, ale ten taky nema pokryte vsechny casti. Pak se nesmi divit, ze nic neprodaji. Vim, ze se to trochu podoba problemu se slepici a vejcem, tj. jestli nema dealery protoze neprodava, ci neprodava, protoze nema dealery.
No ja fakt, ze ja sam za sebe, kdyz se nad tim zamyslim, tak asi neberu 500 a jeji klony jako "normalni" Fiat - takze mne pri tom vyctu ani nenapadly. :-)
Tak treba z pohledu "cloveka, ktery si semtam rad neco o autech precte, ale do detailu se o ne az tak nezajima" rozdeleni znacky muze mit trochu smysl. Otazkou je, jestli neni pozde.
Výše uvedené rozdělení výrobního portfolia mi dává smysl. V jednu chvíli už to fakt vypadalo, že Fiat bude nabízet jen x typů řady 500 a nic jiného - to bych si tedy vůbec nepřál! Hlavně aby už tu byly ty nové modely "ekonomické" řady v prodeji - hlavně Aegea (byť se v Evropě asi bude jmenovat jinak). Jsem taky moc zvědavý na nové Uno - to jméno ohromně zavazuje, jedná se o nejúspěšnější Fiat všech dob - celosvětově prodaných 8,3 milionu kusů! :-) (Pokud tedy nepřičteme k Fiatu 124 všechny jeho licenční klony (Španělsko, Turecko, Indie a hlavně Rusko) - pak by 124 měla téměř 20 milionů kousků, čímž se řadí mezi absolutně nejvyráběnější vozy všech dob :-):yes:
Už teď Panda a 500 cílí na odlišné zákazníky, tak proč toho nevyužít? Mít dvě větve v rámci značky? Asi lepší, než mít dvě značky, ono se toho moc nezmění, jen to chce prodávat a pak je jedno z jaké jsou větve ;-)
Pro pesimisty co si myslí, že jsme pupek Evropy
Prodeje Evropa 1-6/2015
500: 99tis +3%
Panda: 90tis +11%
Ypsilon: 34tis -3%
Samozřejmě všechno může být u Fiatu lepší, hlavně v dalších segmentech )snad se blíská na lepší časy), ale nešiřme tady vizi bankrotujícího Fiatu, který prodává aut méně než Dacia, jenom proto, že jich tu tolik nejezdí.
On dneska rozhoduje zákazník a pokud kdokoliv udělá dobré auto tak to zákazník pozná a koupí(bez rozdílu značky), nehledě na novinářské předpovědi.
Díky za velmi potřebný příspěvek, pověst Fiatu v ČR je v rámci Evropy bohužel neuvěřitelně špatná (tragická práce marketingu značky, který se pro střední a východní Evropu stáhl do Maďarska). Ovšem ti, kdo se v autech skutečně vyznají dobře vědí, že Fiaty už jsou tak 10 posledních let v mainstreamu jedny z nejspolehlivějších! ;-):yes: (horší to je s kvalitou české servisní sítě, ale to je jiná kapitola...)
Pak by se ale Fiat měl držet spíš jedné linie pod svou značkou a tu druhou předat pod samostatnou značku. Jinak si mohou opravdu jen uškodit, viz Citroën a DS.
Jestli neco citroenu uskodilo, tak prave nasilne vytvoreni nove, radoby premiove znacky. Fiat naopak muze tezit z toho, ze je perfektne zapsan jako vyrobce malych stylovek a zaroven je znamy pro dostupna a prakticka auta.
Fiat a perfektně zapsán jako výrobce malých stylovek? Možná tak malých a praktických aut, která mu vždy šla, ale stylová značka to není v žádném případě.
Tak na zastoupení Fiatu jsem nezaregistroval jedinou positivní reakci. Nevím čím to, ti lidé se tam už museli snad několikrát vyměnit, protože to není stav, který trvá chvíli.
Docela mě ale překvapuje klesající popularita a tím i prodeje v Polsku. Ještě nedávno tam byly v popředí pelotonu...
Srovnavas neporovnatelne. Koncern vyrabi Up a Citi jen z jedineho duvodu a to sice evropska legislativa ohledne prumernych emisi. Nedelaji je za ucelem zisku, ale jen proto aby si snizili prumerne emise. Z hlediska vlastniho businessu jsou to pro ne zcela nezajimava auta zisky maji z jinych modelu. Oproti tomu Fiat nic jineho fakticky nema a je to zaklad jejich produkce.
Díky za info. Takže všechna malá auta se dělají jen naoko, kvůli emisím. Zaměstnávají se lidi, nakupuje materiál, staví výrobní linky, rozváží hotová auta, jen tak kvůli emisím. A nebylo by levnější, efektivnější a ekologičtější, než tento humbuk zaplatit pár milionů euro za nadlimit?A nebo u VW neumí malá auta. Tomu věřím spíš.
Chválabohu za tuhle informaci! Snad naznačuje skutečnou budoucnost! Ještě nedávno se proslýchalo, že Fiat bude mít livestylovou řadu 500 a "lidovou" řadu Panda s podobnou "logikou". Takže Panda, Panda L, Panda X, Panda XL... V tom se běžný konzument prostě nevyzná! Nově navrhovaný systém mi přijde mnohem lepší. Řada 500 jako stylovka - na trzích jako je ten náš nebude hrát moc důležitou roli a na druhé straně solidní auta za rozumnou cenu bez serepetiček. A nevidím v tom problém jiné automobilky to mají taky - třeba tak že ve výrobě nechají předchozí model, anebo že vedle sebe stojí luxusní tipy i typy z kazegorie value for money. Jen by to chtělo aby u Fiata začali valit ty "levné" modely co nejdřív! Aegea hned a hlavně jako kombi, pak nástupce Punta, pak nástupce Freemonta... Ale hlavně rychle!