Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
40
/
79
Prohlédnout znovu
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Přístroje jsou dobře čitelné.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Palubní deska je bytelně zpracovaná a na rozdíl od předchůdce řidiče neutiskuje.
|
acz
Nová převodovka se zpátečkou řazenou dozadu bohužel v kulise občas zadrhává.
|
acz
Osmipalcová obrazovka pro rádio či navigaci se dodává od druhé výbvy Trend Plus, potěší jemnou grafi kou. V základu je pouze 4,2“ displej.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford nabízí volnost a adaptivní funkci tempomatu lze i zcela vypnout. Chválíme.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Velký prostor před řadicí pákou může skrývat indukční nabíječku za 3800 Kč.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Vpředu se ve focusu sedí velmi příjemně a ideální pozici najde hravě každý.
|
acz
Vzadu je sice místa o poznání více než v předchozí generaci a nepatrně více než v ceedu, ale sedáky jsou hodně ploché a nízko umístěné, takže závratné pohodlí nečekejte.
|
acz
Přední sedadla mají příjemně tuhé výplně a univerzální tvarování. Hodily by se však výše výsuvné opěrky.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Vyhýbací manévr zvládá focus velmi jistě a nevyžaduje žádné dodatečné korekce volantem. K ještě lepší obratnosti by nicméně přispěl včasnější a jemnější zásah stabilizace, která zůstává dlouho v klidu.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Mělký kufr je největší slabinou focusu, stejně jako v ceedu háčky na bocích moc neposlouží.
|
acz
Základní verze mají lepicí sadu, lze si však pořídit dojezdové kolo (1500 Kč), nebo plnohodnotnou rezervu (dle výbavy 1500 až 3000 Kč).
|
acz
Litrový tříválec 1.0 EcoBoost ve fordu prošel zásadní úpravou a konstrukčně se liší od stejně označené jednotky ve fi estě. Plynule táhne z nízkých otáček a potěší i dobrým odhlučněním.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Pneumatiky v testu: Nokia WR D3 205/60 R16 (zimní)
|
acz
Ford Focus
|
acz
Základní halogeny využívají žárovky. Provedení Full LED je dostupné pro vyšší verze.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Grafi ka je přehledná.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia si zachovává klasická tlačítka pod dotykovým displejem, což ovládání zrychluje. Nastavení vozu se ale bohužel řeší na volantu a zobrazuje jen mezi budíky.
|
acz
Standardní displej má 5“, s navigací naroste na 8“, ale o postranní tlačítka přijde.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Řazení funguje bezproblémově, ale změnu převodů doprovází zřetelné cvakání.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Hlídání jízdního pruhu nelze trvale vypnout. Po nastartování se vždy znovu aktivuje.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Polička se u kie šikovně dělí na dvě části, je však o něco menší než u fordu
|
acz
Vyšším jedincům bude v ceedu vadit mohutnější středový panel, který tlačí do kolene. Celkově je však pozice za volantem přirozená.
|
acz
Vzadu se sedí lépe než ve focusu, kolena máte sice také přizvednutá, sedák je však o něco výše a krajní místa jsou celkově lépe tvarovaná.
|
acz
Přední sedadla jsou řešená podobně jako ve fordu a sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Ceed se při prudké změně směru chová velmi podobně jako focus, ochotně reaguje na pokyny volantem, je předvídatelný a stabilní. Kvůli vlažnější reakci stabilizace však musí řidič směr více korigovat.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Prostor v ceedu je větší než ve focusu a nabízí i více místa kolem podběhů. V rámci třídy však patří i jen k průměru. Boky jsou důkladně čalouněné, háčky jasou ale malé.
|
acz
Pod podlážkou se vždy ukrývá dojezdová rezerva.
|
acz
Motor v ceedu je v nízkých otáčkách trochu ospalý. Lepší dojem udělal při vytáčení, kdy příjemně zrychluje i za 6000 min-1. Spotřeba se pohybuje v průměru kolem sedmi litrů.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Pneumatiky v testu: Hankook Kinergy Eco2 205/55 R16 (letní)
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Ceed má standardně projektorové halogeny, jako náhradní díl jsou hodně drahé
|
acz
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip