Švédský Teknikens Wärld znova působí rozruch - tentokrát odhalil, že kombi Ford Mondeo a Mercedes-Benz C váží o stovky kilogramů více, než by měly, což dramaticky snižuje nosnost.
jj
FURT VÁS BUDOU NATAHOVAT A TAHAT ZA NOS, KDYŽ NE PAPÍROVOU SPOTŘEBOU KEROU JIM NAKÁŽE EUŠIML TAK ZAS VÁHOU A PAK ZAS NĚČÍM JINÝM
To jsou zmetský automobilky, nepoctivý a ropákům [odkaz] zaprodaný od nich se nedá čekat nic dobrýho přeci.
Jim jde o to jak si jen NAHRABAT už to pochopte lidi, proč TESLA JE JINÁ [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
Joo, uz som na toto upozornoval v diskusii o zavretej tovarni Fordu v Belgicku a vratil som sa k tomu aj pri X5.
[odkaz] - az ta 2. polovica :-)
Tam mi ide hlavne o take doporucenie pre redakciu, ako v buducnosti auta testovat, nakolko toto su informacie zaujimave pre buduceho potencialneho zakaznika.
Ak teda v minulej diskusii na to nikto nenaviazal nijako rozumne, skuste tu pridat nejake svoje podnety na testovanie aut v ramci ACZ. ;-)
Jo, jenže jde o Mondeo a Céčko, těm to tu v pohodě projde, kdyby to byl článek týkající se třeba Passatu a A4, tak už tu je nejméně 500 arogantně znechucených hejtů... ;-)
Pokud proto, co jsem napsal, nejsi sám schopen najít podstatně racionálnější vysvětlení...
Podívej se pod jakýkoli článek o problému spojeném s koncernem, vždycky se tam minimálně v polovině diskuse dlouze řeší (hrozný/špatný...) koncern, namísto daného problému v obecné rovině, přitom třeba tady to naopak jde úplně v pohodě.
Kdyby to whitovi náhodou eště někdo žral a nevěděl, je to taky kvůli fakt děsivě agresivnímu chování některejch VAGnistů. Třeba zrovna ty white si dost dobrej příklad >:D
A to jak se seběhnete jak smečka vlků na jakejkoli protiargument to miluju. To je taky dost dobrý :yes: >:-[]
Hlavně, že tobě tady toho tvého diskusního hERmaFrodiTa žereme naopak všichni. :*) >:-[]
Jak příznačné, že největší péči o chování druhých mají nicky, které v případě chybějících věcných argumentů pohotově vytahují slovník primitivního burana (nechtěl jsem urážet dlaždiče). A teď si představ, že by ses takto vyjadřoval/a dokonce jako teta Kyliesakra/sakraKylie. ;-)
:-) - tak hadam sa toho uz do Vianoc nedockame ;-)
...ale po novom roku - nedaj panboh, aby nova Q7 a neskor A4, v teste ukazala nejaku odchylku co i len 0,01 p.r.d % >:D a bude tu hustoooo 8-s
Aspoň zatím ne, všimni si, že jsou všichni relativně příkladně ukáznění, dokonce i holden se obešel bez vulgarismů, což je u něj pomalu na Nobelovku. Víceméně se to řeší v obecné rovině, což je v pořádku, jen se ptám, proč to podobně nejde vždycky? ;-)
Ale noo.. skus sa pozriet trochu do zrkadla.. GTI tu pravidelne masiruje vseozne litanie na VW group, nikdy som nevidel, ze by si mu napisal, ze to uz prehana alebo, ze toto nie je pravda. Zaroven sa tu sam stazujes, ze nikto to nepoklada za pruser ale keby slo o passat hned by sa tu vyrojili vsetci. Este som ta nevidel nikde napisat prokoncernistom, ze to prehanaju.. Naco sa tu stazujes vlastne? Ved sam si este nedavno kopal a viedol tu siahodlhe vojny a sam vies, ze patris medzi VWgroup fans. Pride mi to ako detsky plac nad nespravodlivostou sveta. (a ako tak teraz citam, tie hadky s gilgitom, velmi ste si podobni, ci reakciami, ci poctom odpovedi na seba..)
Pokud chceš normálně diskutovat, ta si své "originální plky" (typu "nariekas ako male decko") ušetři.
Nikde tu nepíšu o pozitivním (včetně extrémnějšího) fandění jakékoli značce apod., ale právě naopak o negativním, konkrétně o zdejším dlouhodobém diskusním komplexu z koncernu VW. Viz má reakce tady z 20.12. /20:58
GTIho (pozitivně!) oslavné příspěvky se netýkají pouze produkce koncernu VW, ale třeba taky Volva , MB, BMW... Jsou psány formou pozitivní (až provokativní) nadsázky. Normální člověk se nad nimi pousměje, ovšem většinu antifuns dané značky vyprovokuje k reakci, bohužel ve většině případů ne zrovna věcné/inteligentní a obvykle i postrádající jakýkoli smysl pro humor. Pokud jde o věcnější příspěvky GTI-ho, tam nemám problém s ním nesouhlasit, což se tu nejednou! stalo.
Mimochodem např. primitivní příspěvky petrumra, z dob kdy ještě vlastnil a zaslepeně (až agresivně) adoroval produkty Škodovky, jsem tu osobně zesměšňoval docela často. Ale chápu, že sem chodíš pouze svátečně, takže ti spousta věcí uteče.
Někomu stačí k obecným závěrům velmi málo informací, zvlášť v případech, kdy je přání otcem myšlenky, hlavně mít ve všem rychle "jasno".
Preco si hned taky naprudeny? Ake originalne plky? Pride clanok o tazkom mondeou a medaku a ty si sem prides vylievat srdiecko a vyplakavat. A potom sa tu este hadas, skus si to vsetko precitat, ak mas trochu sebakritiky, kto to tu spustil? Ja som ti napisal, aby si tu nevyplakaval ako decko, hned si urazeny z toho decka. Ake usetri? Uvedom sa chlape, mam pocit, ze mas trochu viac rokov ako 25, aby si sa vyjadroval takto. Pises o negatovnom komplexe. Preco nepises o pozitivnom komplexe, ktory je tu evidentny? To ta uz netrapi? Nad tym nevyplakavas? GTIho si si tu niekolkokrat branil ako vlastne vnuca.
Hras tu stale na strunu inteligencie ale urazis sa na jednoduche porovnanie k decku? To su pre teba plky? Co su potom tie tvoje reakcie? Vysokointeligentne odpovede? Lebo mne to pride ako krcmove reci pana vrchneho. O tvojej inteligencii svedci aj to ako lahko sa nechas vyprovokovat.. Bojujes tu zase proti vsetkym, hladas triedneho nepriatela, pritom, ho mas sam v sebe, vlastne JA.
A preco si ty hned taky naprudeny? Proto, že si někdo dovolil tvé nesmysly o "vyplakavani" nazvat plky?
Můžeš si tu klidně postěžovat (pardon, tvými slovy - vyplakat se), jak nehezky jsem si dovolil vyjádřit se o tvém hluboce inteligentním psychologickém rozboru, ale pak si nezapomeň ocitovat svá vlastní slova:
"Hras tu stale na strunu inteligencie ale urazis sa na jednoduche porovnanie k plkom? Co su potom tie tvoje reakcie? Vysokointeligentne odpovede? Lebo mne to pride ako krcmove reci pana vrchneho. O tvojej inteligencii svedci aj to ako lahko sa nechas vyprovokovat..
Trochu sebakritiky uz v tvojom veku nezaskodi."
P.S. A o tom, co jsem tu kdy napsal k nicku GTI víš evidentně kulové, jenže ty budeš zjevně typ člověka, který čím méně o něčem ví, tím větší má potřebu se k tomu "zasvěceně" vyjadřovat.
Co bol konkretne nezmysel? Ze tu vyplakavas? Ale no tak.. bud aspon trochu chlap ty zbabelec a priznaj si, ze si to prepiskol. Nikto tu nepisal o tom, ze to je OK, prvy a jediny kto tuy place v kute si ty. A kazdy kto ti oponuje, tak podla teba trepe nezmysly. Uprimne, nezavidim ludom v tvojom okoli, ak si taky "mudry" a urazlivy aj mimo internetu, tak to musia mat ludia s tebou tazke..
PS: uprimne, na auto.cz chodim este od cias zezulku, takze som dost "zasveceny" do toho, kto tu ako pise. Nakoniec, nie je problem si to vyhladat v historii clankov ;-)
Tak jen směle do hledání, podle toho, cos tu zatím napsal, to pro tebe zřejmě problém je, ale nápad samozřejmě oceňuji.
Pod jakým nickem jsi tu dřív chodil, nepředpokládám, žes tu od dob Zezulky napsal jen 70 příspěvků?
Můj "kádrový profil" nechej na mém okolí, i tady mě osobně znají desítky nicků..., stejně ti to věštění naslepo nejde.
Naštěstí ne každý, kdo mi oponuje u toho nutně "trepe nesmysly", viz můj odkaz na mou reakci na kritiku Kankunena.
to ze tu pisem len obcas znamena, ze hadanie s takymi uboziakmi ako si ty povazujem za bezvyznamne. To ze ty tu napises rocne 4tisic prispevkov je tvoja vec, ja sa venujem dolezitesim a prijemnejsim veciam. Koncim tuto debatu z mojej strany, uz na zaciatku som vedel, ze to nebude mat zmysel, tvoja zadubenost a neochota prijimat aj cudzie nazory je ohromna. No tvoja urazenost je priam svetova. Tvoj "kadrovy profil" som si vytvoril len na zaklade tvojho dlhodobeho pisania, mna z toho nevin, si to ty, kto sa tu prezentuje, ja sa sem nechodim hadat a odpisovat 15 prispevkov denne.
Ja si nebudem pozerat ine tvoje reakcie na inych ludi, su stale o tom istom, arogantne "plky", fakt ma to nezaujima
Tak se nám tu nakonec ještě rozbrečte, pane vrchní. >:D
Neboj se, nikdo tě do ničeho nenutí, ani do psaní 15 příspěvků denně, ani číst reakcie na inych ludi, co su stale o tom istom, arogantne "plky".
Upřímně, mě tvoje problémy v tomto směru vůbec nezajímají, ale hlavně, nebyl jsem to já, kdo s tebou začal diskutovat, a ty si nakonec začneš stěžovat na to, že na tebe reaguji. >:-[]
P.S. Hezké, a hlavně psychicky vyrovnané, Vánoce. ;-)
Chápu, že jeho naprosto ulítlé srovnání tebe se mnou je pro tebe nepředstavitelná pocta (viz tvé obligátní tři palečky), ovšem naopak z mého pohledu jde logicky o brutální urážku... :*) >:-[]
Já přece nepíšu nic o tom, že jiných aut se to nemůže týkat, píšu pouze o tom, že opravdu velký problém by to tady (v diskusích) byl, až kdyby se to týkalo koncernu VW. ;-)
Aj francuzi pravidelne davaju novinarom udaje o "Masse a vide" - tzv.suchej hmotnosti. Ti im na to skocia a potom pisu o uzasnej redukcii hmotnosti.
[odkaz]
Nevím co dává Peugeot novinářům, ale v pohotovostní hmotnosti uvádí skoro přesná čísla na rozdíl od konkurence (Suzuki, Seat, Mazda), která "kecá" o cca 60kg (čas 1:53).
[odkaz]
Ked idu napr. nasi novinari testovat horuce novinky do zahranicia, tak im davaju prave taketo specifikacie. Dufam, ze si precital moj odkaz az do konca. Napisat, ze P308 HDI vazi 1.160 kg a potom "kopat" do C4 je amaterizmus novinara. ;-)
Pokud jsem u tebe VAGinista, jsi u mě ty diskusní VAGína, přečemž základ "VAG" má u bou výrazů naprosto stejný význam a pokud ti najednou tak hrozně vadí, proč ho sám tak rád používáš? VAGína je výraz složený ze dvou prvků, ze zkratky VAG a slova (ang)ína, dohromady tedy VAGína, neplést prosím s vagínou, stejně jako neplést VAGinistu s vaginistou, viď že jo. Ale vzhledem ke tvému jednostrannému chápání této problematiky ti můžu výstižně říkat "diskusní žumpa", když tak rád oslovuješ diskutující slovem "odpad", co ty na to, "rožnovský čmuchale"? :*);-)
Na tom být VAGínistou ale není nic špatného! Zvlášť když je mladá a růžová :-) Rozhodně pro chlapy přirozenější a normálnější zábava, než si cpát do zadku kamínky, jako diskutér od jůndajů >:D8-s Ale každá motoristická skupina podle svého. My zůstaneme u klasiky i když nám gilgit závidí (asi se mu VAGu doma nedostává >:D )
Vlastně se ani nedivím, že si to googlit vzal přímo na sebe (bez ohledu na rod), ale tou VAG(ang)ínou byl myšlen především podvědomý "hrdelní" stihoman vidět za vším "VAG".
Třeba pan Vošický by o tom jistě mohl vyprávět nekonečně trapné historky z natáčení reklam na produkty tradiční české značky Hjuondééé, proti kterým (myslím ty NadAuta z Nošovic) je každý soused z Boleslavi tááákhle malý! >:-[];-)
Já přece pouze napsal, že jeho diskusní VAG(ang)ína zakejhala... a nevidím na to nic urážlivého, nebo dokonce vulgárního. Na vagíny jsem byl i v divadle, a tam šlo opravdu o vagíny, nikoli pouze o VAGíny. ;-)
[odkaz]
To si nemyslím, na jednej strane je to divné, na druhej strane si položme otázku : koľko 1. majiteľov vozidiel v tejto špecifikácii a cene bude reálne niekedy využívať ich maximálnu možnú nosnosť? Skôr ako percento by som to videl na zopár promile.
Je to podobne ako tvoje prispevky pod mondeom minulej generacie, v com je rozdiel? Jeden kope za jedno, druhy za druhe. Naco tu teraz nariekas ako male decko, ze to nikoho netrapi?
Podme ale k veci. Toto ma dost trapi, lebo ide o klamanie zakaznikov. Bolo by zaujimave prave porovnat hmotnosti porovnatelnych vybav , motorizacii a karosarskych verzii trebars prave noveho passatu, starsieho superbu, mondea, A4, 3er a dajme k tomu insigniu, ktoru (aj ty) vsetci odsudzuju za velku hmotnost, ktoru ma oficialne uvedenu aj v papieroch. Tu by sme mozno dospeli k zaveru, ze novinari predsalen trochu moc citaju papierove tabulky a posobi tu na nich placebo potom.
tak zaprve pro je to:
klamani zakaznika!! ..a pro nas zajimajici se i dulezita informace o tom, ze spotreba vozu s danym stejnym motorem..bude za o neco vice neodpovidajici ..tudiz vyssi a lziva!!!
Problém môže nastať kedykoľvek keď naložíš rodinu na víkend na zimnú lyžovačku a budeš mať voči max. papierovej váhe 200kg nad limit a to si ešte nenabral žiadne extra množstvo zbytočností a nepotrebných blbovín.
Zmenšovanie papeirovej hmotnosti si vydupali nie výrobcovia (aby deklarovali stačí Vám oprávnenie resp. vp B), ale zákazníci (dodatočné náklady na mýto a vyššiu skupinu vp).
Len nedávno som riešil výmenu môjho súčasného MPV za iné novšie. Zašiel som do zopár salónov, vyžiadal si informácie a čuduj sa svete, väčšina (ak nie všetky) sedemmiestne MPV majú užitočnú hmotnosť žalostne nízku. Dokonca takú nízku, že ak tam nasadne sedem priemerných chlapov (80 kg) už je defacto preťažené a to ešte nevzali sebou žiadnu batožinu. Jasne je to extrémnz príklad ale tak to proste je a ide to naprieč segmentom veľkých MPV bez rozdielu značky.
nižšie som písal o váhe svojho vozidla, vychádza mi po reálnom odvážení užitočná hmotnosť 445 kg (za predpokladu mojej prítomnosti za volantom). V tp je pohotovostná 1574, časť padá na fakt, že som ťažší ako normovaný eurošofér a dodatočná montáž ťažného si taktiež vyžiadala zopár kíl, maximálna hmotnosť je 2075 kg. U mpv sa ešte naskytne otázka, či všetci pasažieri sú/ budú chlapi s ľahkou nadváhou, alebo tam bude mix dospelých a detí
No jasne že u middle MPV typu Scenic, Grand Picasso či Grand C-MAX a pod.sa viacmenej predpokladá, že tie posledné dve sedadlá sú určené pre deti, lebo normálny dospelý tam poväčšinou ani nevlezie. Ale u áut typu Galaxy, Sharan atď. sú tie sedadlá pre dospelých použiteľné, akurát užitočná nosnosť takémuto využívaniu nejako nezodpovedá. >:D Prosto dnešná doba je raz taká nejaká divná a výrobcovia sa autami tomu prispôsobili. :-(
Chápu, že to není běžně známá věc (většina řidičů se moc o auta zajímat nebude a asi se ani nebude obtěžovat s různými poznámkami pod čarou), ale není to nic zvláštního. Bude se to týkat většiny aut na trhu. Nebo si myslíš, že jsou ta upozornění v cenících pro parádu? ;-) Je jen otázka, jestli můžou k homologaci dát kus, který je více vykuchaný než to nejzákladnější provedení, které nabízí. Osobně počítám na výbavu dva metráky.
Teď by mě zajímalo, jak vlastně TV zatěžuje auta pro losí test. Čekal jsem, že vychází z váhy, kterou změřili. Ale to by se s tím měli setkávat častěji. Jak jsem napsal, podle mne je to problém většiny aut.
Mimochodem, pane redaktore, je to Värld, ne Wärld.
No, i pro mě je to lehce šokující zjištění. Počítal jsem na "opulentnější" výbavu tak 100-150 kg. Skoro tři metráky - to by mě tedy nenapadlo. Ale věřím, že to tak je, a vysvětluje to i třeba dobrou, ale nijak zázračnou dynamiku Mondea s 200k dieselem.
Ale to bol vtedy ešte "pán časopis", nie populárny mesačník ako dnes. Na Automobil ešte s modrotlačou dodnes spomínam s nostalgiou. Nabitý odbornými technickými informáciami, dnes je to už len časopis pre laikov ako každý iný.
Hlavně že časopisoví odborníci vědí jak mají Oply nadváhu.
A přitom sami s největší pravděpodobností nevědí kolik jejich vlastní auto reálně váží. Ti zbylí, můžete se pochlubit. Jako u novorozeněte, délka, váha.
Re: Hlavně že časopisoví odborníci vědí jak mají Oply nadváh
Tak ja ti to napíšem veľmi presne >:D . 1630 kg so mnou za volantom (skutočná na váhe) pri 4,47m dĺžke (tú mám z papierov. Papierová hmotnosť 1574 kg, pár kilo pridáva ťažné a ďalších asi 15 navrch pridávam ja, keďže nemám váhu normovaného eurovodiča >:D >:D
Ale já osobně bych to viděl takto. Každé auto má v dané motorizaci a výbavě nějakou základní váhu. Pokud si ho vyšperkuji všemi extras ta váha se logicky zvedne.Jen sedačka s mechanickým nastavováním má hodně rozdílnou hmotnost než sedačka s el, nastavováním, výhřevem a odvětráním. Kdyby ve fabrice každé auto které sjede s pásu zvážili a pak se na konci napsala do technického průkazu napsala skutečná hmotnost, bylo by po těchto senzacích veta.
ono zakladne mondeo uz nebude tiez vybavou ziadne holatko.... mne tych 280kg rozdielu teda pride hodne mooooooc nech uz to ma akukolvek plnu vybavu .... proste je to moc ... a rozhodne nie len mne to pride moc ako tak pozeram na reakcie v diskusii ..... otazna je metodika vazenia auta od vyrobcu... ono zda sa ze sa "neklame" uz iba na spotrebe.... ale aj na vahe.....
Ani to není třeba vážit, PLM systém to vygeneruje sám podle dané konfigurace. Každá součástka, kterou konstruktér nakreslí, má danou hmotnost, všechno jde do systému, technolog přidává odpad při výrobě (kvůli plánování materiálu, kapacit na skladech, dopravy atp.). Takže automobilka přesně ví, kolik které auto váží.
Takto vseobecne sa to povedat neda. Pri tych - na danu hmotnost slabsich motorizaciach - mozno si blizko pravde. Cim silnejsi motor, tym mensi rozdiel pri zvysenej zatazi auta. - poznam z vlastnych skusenosti - tie silnejsie motory ;-)
ale to je trochu pritazene za vlasy, neexistuje na to pausalni pravidlo. vetsi hmotnost zveda spotrebu vyrazneji pri dynamicke jizde, minimalne pri vyrovnane jizde (napr. na dalnici) v rovinatem terenu. ve tvem primeru melo-li by tunove auto spotrebu 7,5l, pak dvoutunove ma 17,5l. ja ma dvoutunove auto, 4x4, 2,0l tdi a jezdim s nim za 8-8,5l (jezdim pomerne dynamicky). nechces mi snad namluvit, ze octavka se stejnym motorem vazici nejakych 1,3t zere o sedm litru mene nez to moje, ze ne ;-).
preco by si mal kazde auto vazit?
zvazis solo komponenty priplatkovej vybavy, a podla objednavky podla ktorej auto skladaju to len pripocitas k zakladnej vahe a mas....
to je taky problem pri testovani zobrat auto do prvej vykupne srotu ci strkovne a nechat odvazit?
Pozeram ze testy naozaj prebiehaju hlavne tak ze nezavisle na tom ci sa testuje van alebo kamion tak hlavne sportova jazda v meste, okreske, dialnici a potom uz len nejake povinne popisanie interieru vela krat bez precitania manualu a snahy pochpenia a potom uz len vypisanie katalogovych udajov a hotovo...
vidim to aj na spotrebe testerov, priemerna spotreba aut v realnom jazdeni je vzdy tak o liter az dva nizsia ako dosahuju testeri.
trebars ja mam problem s velkym grand scenicom, dnes uz zastaralym 1,9dci 96kw a rychlej ale efektivnej jazde prejst cez 6l spotreby, testeri na 1,6dci co ma o liter mensiu spotrebu maju priemer 6,5
Ciastocny suhlas ;-) :
Nie vsetci to beru tak ako by sa dalo z tvojho usudku pochopit - teda z povinnosti.
Uz som to aj uviedol vyssie - ano, odvazit, nech sa da pochopit kazdemu, ze kolko v reale to auto mozem este zatazit - ci mi teda na tu rodinnu dovolenku bude vyhovovat aj to kombi, alebo budem musiet premyslat o MPV. - to OK :yes:
Ale: Mozno ti to tak podla tych stale viac a viac optimistickych EU papierovych hodnotach prijde, ale nie vzdy ma novy, mensi motor realne nizsiu spotrebu, nez stary - vacsi. Myslim, ze aj tvoj priklad je dobry, nehovoriac o VW starsich 1,9 TDi PD kontra nove 1,6 TDi ;-)
Porovnávať spotrebu starých a súčasných motorov nie je vždy úplne férové, keďže súčasné plnia, alebo by mali plniť výrazne prísnejšie emisné limity a zároveň väčšinou pracujú pod kapotou väčších a ťažších automobilov ;-)
Už třeba u jedničkové Fabie platilo, že do TP se psaly víceméně hypotetické hodnoty. Škodovka u všech Fabií uváděla provozní hmotnost s rozmezím 90 kg, což je hmotnost veškeré příplatkové výbavy. Jenže u mnoha motorizací to bylo jen hypotetické, protože je nešlo koupit v základní výbavě nebo naopak ve výbavě nejvyšší. Kupříkladu já jsem měl v TP uvedeno 1220-1310 kg. Těch 1220 kg však bylo jen hypotetických, protože dvoulitr nešel objednat v základní holé verzi Classic, nešlo jej objednat se základními bubnovými brzdami, 14" koly atd.
No a dnešní auta to budou mít podobně, akorát s tím rozdílem, že zatímco kdysi to automobilky dělaly kvůli zjednodušení, dnes to dělají kvůli normovaným emisím a normované spotřebě. Na normovaný test připraví nějaké speciální "holátko", díky tomu vykážou menší spotřebu. Reálně však takové holátko koupit nejde (například ten Céčkový Mercedes je známý tím, že je homologován s malou nádrží, ale auta dodaná na český trh mají vždy větší verzi nádrže) a základ tak může být klidně o metrák težší, s příplatky i o několik metráků.
hele, ze podvadej automobilky se spotrebou, to vime vsichni. ale jelikoz udavana spotreba nikterak nesouvisi s udajem hmotnosti v technicaku, tak vubec nechapu, proc tam jsou udaje takhle podstrelene... a nekdo uz tady vzpominal - zajimalo by me, jak jsou na tom s hmotnosti opely, ktere se tvari podle papiru byti docela tezke.
Udávaná spotřeba souvisí s tím, jak těžké auto připraví automobilka pro normované testy. Dovedu si představit, že pro tyto účely připraví speciálně oholenou verzi auta (bez klimy, elektrické výbavy) - a tak pak slouží jako základní hmotnost do TP.
no, ale proc kecajiv tom tp? minimalne kazda motorizace ma svou ruznou hmotnost, nekdo udava hmotnost pohotovostni, nekdo provozni, casto automobilky pisou, ze hmotnost se muze lisit v zavislosti na vybave, atd., atd. udaj o hmotnosti neni nikterak svazan s udajem o spotrebe (protoze tu meri jak spravne uvadis na holatkach). Chces snad rici, ze kdyby u toho Mondea uvedli pohotovostni hmotnost o 250 kg vetsi, museli by prepocitat spotrebu? ... Ja vidim nejvetsi problem v tom, co se popisuje v clanku - misto 500kg muzes nalozis do auta jen 250kg (protoze to celkova hmotnost podle tp) a je to malo. notabene kdyby te nekdo zvazil (nastesti se to moc nedela) tak ti daj flastr nebo te to nechaj vylozit nebo ja nevim co.
Odpoved na otazku preco kecaju v TP je jednoducha, .. pretoze to je lacnejsie a jednoduchsie .
V skratke asi takto : ..kazdy importer si pripravuje a sklada ponuku na trh, teda motory, prevodovky,druh karoserii,vybava, nazvy vybav a balikov, ..atd. z porfolia vyrobcu urceneho pre dany kontinent, alebo trh. Vyrobca by mal mat v EU tkz. "hromadne schvalenie" modelu podla ECU - EU (platne v celej EU) a importer znacky napr. v SR si urci takzvaneho "pavuka" ..aky motor v akej verzi karoserie, vybavu ..atd. a nasledne pristupy k schvaleniu na Ministerstve, volakedy celkovou homologizaciou vozidla, dnes po zavedeni EU, uz iba administrativne, no a jednou castou toho schalenia su ZTO, a podla toho dokumentu potom musi vyplnat TP. Kedze, ale pristup k schvalovaniu cez hromadne schvalenie v praxi u neprebieha proces homologizacie v celej sirke, ale iba administrativne, ako som pisal, a teda, podla dodanych podkladov od vyrobcu. Tieto dokumenty vsak obsahuju iba zakladne rozmery, vahy, atd, a nie je v nich zapocitane moznosti vybav..atd.
Ako iste rozumies, pruser je na stole, samozrejme padajuci na zakaznika, ..podla spravnosti a logiky veci, by mal mat pripravnych tolko druhov ZTO, kolko variant vozidla chce ponukat na trhu. Lenze to je narocny proces a drahy a spaja komodity ako cas-peniaze-komplikovanost. Takze si to ulahci a vytvory iba potrebne ZTO pre predaj vzhladom na motory a druh karoserie a situacia s otaznikom je v praxi na svete ... Kazdy nech si to pomenuje ako chce, ..na druhu stranu, ..komplikovanost a rozsah vybav pre jednotlive trhy je v praxi problem, ktory sa odzrkadluje aj v tejto rovine okrem inych s tym spojenych otaznikov.
Najlepsie to maju vyriesene opat japonci, ale zaregistroval som to aj u korejcov, a to tak, ze su presne definovane vybavove stupne na trhu, kde je mozne zadefinovat vahu pred schvalenim, alebo zapisanie takzvaneho rozsahu do TP tj.: ..najnizsia a najvyssia hmotnost, co umoznuje pokryt rozptyl hmotnosti vzhladom na vybavu vozidla.
Kazdopadne, 280 kg je de facto, hmotnost viac ako 3.733 osob a to je naozaj vela !
Hmotnost určitě ovlivní naměřenou spotřebu. Metodika pro měření spotřeby nebude povolovat, abys z auta vyndal věci, s kterými bylo homologované. A norma, která určuje, co se píše do TP, bere hmotnost auta tak, jak bylo homologované. Jednoduše řečeno. Automobilka by měla mít možnost uvést přesnější údaje, ale byla by s tím práce (stálo by to peníze) a není to vyžadované. (Tak to chápu, nemám ty normy komplet načtené.)
Mám takový pocit, že dnes platná norma ani nedovoluje uvádět intervaly. Do TP by se měla uvádět hmotnost auta tak, jak bylo homologované, tedy bez další výbavy, plus provozní kapaliny a obligátní normovaný řidič se zavazadlem. Nevím, jaké jsou tam podmínky pro výbavu. Například klimatizaci určitě nepotřebuješ k zisku homologace (na rozdíl od ESP). Leda by ji vyžadovali, protože neplánuješ auto nabízet bez ní. Ale o tom pochybuji - dalo by se to obejít a podle mne to není dobré řešení.
..pri homologizacii v casti ZTO hovorime o takzvanom : - typ/variant/verzia -
Tak napr.: Kazdy vyrobca musi samozrejme dodtziavat parametre podla platnej legislativy, pricom nesmie prichadzat k ich negativnemu prekroceniu, tj. napr. v EU "hmotnost vodica sa rozumie, hmotnost osoby, ktora nesmie byt nizsia ako 75kg pre ucel schvalovania vozidla do prevadzky na poz.komunikaciach" ..., no v praxi napr. MB si udava 78kg, ale napr. Jeep udava 80kg, pri nakl.automobiloch sa da stretnut s hodnotou 85kg pre vodica, pri spocitani rozdielov pri 5.osobach, vznikaju samozrejme rozdiely a to hovorime este o malom rozdiele, kedze v praxi je populacia tazsia ...
Ako uvadzas, klimatizacia nemusi byt zahrnuta do hmotnosti pri homologizacii,pokial nie je vyzadovana, ale mal by byt urobeny aj -variant- s klimatizaciou, pokial bude v praxi sucastou vozidla -verzia- a jeho hmotnost bude ovplivnovat negativne, to jest : smerom hore, cize negativne posuva uzikovu hmotnost smerom dole . Pekny priklad, textu co som pisal vyssie.
Dnes možná ne, ale já mám Fabii z roku 2005 tam to rozmezí bylo v TP napsáno. Když jsem pak dělal přestavbu na LPG, tak úředník vzal tu spodní hranici, přičetl k ní homologační hmotnost přestavbové sady a nyní už to mám bez toho rozmezí (1268 kg).
Dával jsem to hlavně jako příklad toho, jaký je u Fabie rozdíl mezi základní a nejvyšší výbavou s příplatky a jako příklad toho, že u některých motorizací to je to čistě hypotetické a reálně té spodní (základní) hranice u nich nelze dosáhnout, ani kdybys byl syn generálního ředitele automobilky.
BTW To rozmezí provozní hmotnosti mohl být dost velký problém. Kdyby úředník přičetl tu přestavbu k té horní hranici, tak by se mohlo stát, že po dopočtu k celkové hmotnosti by mi nezbyla "hmotnost" pro pátého pasažéra. Nakonec jsem tam měl i pro tento případ "rezervu" 2 kg.
..ono samotne zistenie nesuladu "kg" v TP, nie je az tak zarazajuce, pokial by islo o rozdiel vo vybave, motorizacii,atd, : objemnejsia nadrz, sklenena strecha, 18" papuce+pneu, atd.,atd., to co je zarazajuce, ze importer, ktory vytvara jednotlive ZTO (zakl.tech opis) pre modely, motorizacie,atd., a vypisuje TP, ..si neda tu pracu pre ich presnejsie zadefinovanie a hodnotu hmotnosti proste skresluje, lebo je to jednoduchsie ale, hlavne lacnejsie ..., a z mojeho pohladu ide o zavadzanie, resp. nepravdive uvadzanie stavu ci hodnot v neprospech zakaznika !
Osobne nie som vobec prekvapeny, stretol som sa stym uz viac-krat ako profesijne, tak osobna skusenost (MB W211,BMW E39) a aj som na to upozornoval uz viac krat v diskusiach, ale dnes ludia pozeraju a hodnotia skor design a cenu, ako technicke vlastnosti ... Koho to vlastne zaujima ??, ..bussines slape, tak je "all ok" ;-\ .. dnesny pristup a pohlad na svet, ..tak sa necudujme pristupu z druhej strany :*)
V nakl.doprave vzdy platilo : 10t celk.hmot. supravy = min.100k.
Dnesna vyssia-stredna trieda ma standard od 1.5t a vyssie, kludne 2.1 az 2.5 celkovej hmotnosti a mini motory s 3.az 4.hrncekmi s turbom ci dvoma,troma resp.plus kompresor... Ako ? .. nesuhlasi spotreba ?? ..hmm, a co zivotnost motora ?? Viete, ale toto je MB, Ford, atd. ... 8-s:-O ... :no:
ja som si raz nehal zvážiť Passata 3.2fsi (v aute bola taška s osobnými vecami) - 1980kg,to bolo hodne oproti tomu čo bolo v papieroch (auto bolo ale nadštandartne vybavené)