Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bazar: Ford Mondeo TDCi ve srovnání tří generací

Ford Mondeo byl talentovanější dítě než VW Passat, ale v průběhu dospívání si nadělal takových průšvihů, že se miska vah a gró zákazníků překlonily k passatu.
Zpět na článek
1. 3. 2012 09:45
1. 3. 2012 10:23
2. 3. 2012 08:04
neregistrovaný "SR20"
2. 3. 2012 09:30
1. 3. 2012 11:07
1. 3. 2012 11:26
2. 3. 2012 13:20
2. 3. 2012 14:30
1. 3. 2012 11:31
1. 3. 2012 11:33
1. 3. 2012 16:09
1. 3. 2012 17:29
1. 3. 2012 18:07
1. 3. 2012 18:30
1. 3. 2012 18:27
1. 3. 2012 21:29
2. 3. 2012 08:22
3. 3. 2012 00:36
31. 7. 2012 13:38
31. 7. 2012 13:40
1. 3. 2012 22:03
31. 7. 2012 13:42
2. 3. 2012 13:55
2. 3. 2012 15:27
9. 4. 2012 12:37
14. 5. 2012 11:08
31. 7. 2012 13:45
31. 7. 2012 13:35
20. 4. 2012 13:51
29. 7. 2012 21:04
27. 10. 2016 11:12
1. 3. 2012 09:45
Pěkný článek
Moc pěkný článek, samo se nabízí pokračování v případě Fordu Focus, dnes už tří generací.
Osobně by mě zajímalo, právě pokračování života motoru 1.8, který se zdá být nesmrtelný.
Rozbalit vlákno
4
1. 3. 2012 11:21
Re: Pěkný článek
Jake pokracovani? 1.8tdci skoncil pred branami E5. Len neviem z akeho dovodu presne - vykony, nemoznost regenerovat filter alebo nerentabilnost takej upravy. Inak spolahlivost uz bola asi ako 1.9tdi.
Avatar - Hammunasakra
1. 3. 2012 13:13
Re: Pěkný článek
Souhlasím - málokdo umí TAKHLE "fundovaně" (o autech) psát :yes: ;-)
Avatar - Bubáq
1. 3. 2012 17:10
Re: Pěkný článek
A kde je vyhodnocení provozních zkušeností?! Podle ADAC, podle TÜV a podle JD Power je jakékoliv Mondeo nejlépe průměrné- ale ještě spíše podprůměrné, co se týče spolehlivosti, a dlouhodobý test AutoBildu odhalil závažné nedostatky z hlediska životnosti (respektive odolnosti vůči opotřebení) jak u konstrukčních dílů, tak u materiálů interiéru. Mám zkušenosti s benzíňákem a bratru, žádné nadšení se vůbec nekoná... Přehnaná, jednostranná chvála. Tedy v tomto článku se jedná o NEOBJEKTIVNÍ hodnocení.
1. 3. 2012 17:20
Re: Pěkný článek
4PACO mexicano

Fascinuje mě jak tady někdo telí kraviny, podívej se pořádně podle ADAC a Autobildu jsou Mondea a S-Maxi hlavně benzín na horních místech spolehlivosti!!!Tak prosím piš na jiný server třeba v Mexiku te PaKO :-!
1. 3. 2012 10:23
Mondeo
Zkušenost mám jen z první a druhou generací. Téměř 15 let starý liftback byl luxusně prostorný, ale jízdní vlastnosti byl dost příšerné, navíc trpělo neduhem zatékání. Benzinová 1.6 jakž takž stačila.
Druhý případ je sedan z roku 2002. Motor je hlučný, turbo z 2.0TDCi píská jak kdyby bylo před smrtí, kvalita interiéru je pochybná, ale jinak je to neuvěřitelný držák. Na to, že má za sebou několik nehod a kolizí, a je s ním dost nešetrně zacházeno, je záhadou, že vůbec jede ;-)

Stran designu je hranatá druhá generace nejpovedenější a nepodléhá tak rychle stáří :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "SR20"
2. 3. 2012 08:04
Re: Mondeo
Omyl. Alebo zle tlmice?

Mondeo 1,8TD 1993 liftback som mal asi 5 rokov ako sluzobak, do roku 2000. Nebolo nove, ale dvojrocne s 32t km z Rakuska. Skvely podvozok, chatrny interier, casom vrzgajuce zadne (5.) dvere. Slabe brzdy. Kazdu chvilu bolo treba menit H1 v hlavnych svetlach.
Ale aj na 185/65 R14 vynikajuce auto, kopa zabavy za volantom. Potom som dostal Octaviu Combi 1,9tdi 81kW, ta mala naopak vynikajuci motor, ale ani na 205 Continentaloch nedokazala v zakrutach to, co stare Mondeo.
2. 3. 2012 09:30
Re: Mondeo
Jízdní vlastnosti je třeba brát z rezervou, jakožto pohled z roku 2010, kdy jsem s ním skoro dva měsíce musel žít ;-) Člověk dnes očekává trochu něco jiného než v roce 2000 nebo 1996. Tlumiče byly v pořádku, celkově stav auta byl na svůj věk vynikající.
1. 3. 2012 10:27
Pěkný článek
Mondeo je dobré auto. Mám TDCI 96kW/r.v. 2004, s tímto dieselem už problémy se vstřikováním nebyly. Mám najeto 230 000km. Ve 190tis výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku. Auto doporučuji, ale v žádném případě ne na trckání po městě nebo ježdění 10km do práce. Je to dálniční křižník. Od r.2004 se není třeba bát dieselu.
Rozbalit vlákno
1
1. 3. 2012 17:23
Re: Pěkný článek
Je možné, že s 2.0TDCi 96kW problémy nebyly, ale s 2.2TDCi 114kW byly problémy do konce druhé generace. Kupovali jsme Mondeo kombi s daným motorem v únoru roku 2007 s představou, že musí být všechny problémy vychytány (a s vidinou výborných slev před příchodem nástupce). Auto bylo vyrobeno dle zadání, žádná skladovka ani předváděčka.

Mondeo bylo využíváno z 95% na dlouhé trasy po celém Československu. Problémy se vstřiky se objevily již po 20tkm, táhly se až k 100tkm. Díky prodloužené 3leté záruce se podařilo vyměnit "zdarma" mnoho věcí, mj. plyn, vstřiky 2x a s tím spojené. Zajímavé je, že zvuk a chování auta po problémech motor změnily a v servisu se neměli k žádnému řešení. Teprve při 100tkm (a 2,5letech stáří) asi dostali v servisu "volnější ruku" a mohli vyměnit další věci, např. v článku zmíněný řetěz, díky kterému se auto vrátilo k původní (ne)hlučnosti. Auto od té doby šlapalo opět jako hodinky a nebýt nedání přednosti od Felicie na okrsce, předpokládám, že by šlapalo dodnes.

Ještě zmíním, že dost "nedůstojné" problémy byly s brzdovými disky, které se měnily cca 3x na obou osách (během 100tkm, poprvé po 7tkm) a jen jednou v rámci garance. Přitom se s autem jezdily dálkové trasy na tempomat v povolených limitech, žádné brzda-plyn.

Po zkušenosti s 1. generací po faceliftu byly problémy nepříjemným překvapením a bohužel(bohudík?) znamenaly přesun k Japonci "na konci". Ale tenkrát to bylo Mondeo 2,5i V6 Ghia a slouží známému i při 300tkm bez větších problémů.
1. 3. 2012 11:07
TDCI
Metalo piliny.... >:D >:D A plný bazary... :no:
Rozbalit vlákno
3
1. 3. 2012 11:26
Re: TDCI
Jen do roku 2004! VW taky není úplně bez poskvrnky, viz 2.0TDI :). Chtěl jsem jen doplnit spotřebu. Je velmi závislá od způsobu jízdy. Klidná jízda do 130km/h - 5,5l. Ostrá jízda + dálnice 150km/h - 7,5. Myslím, že se Mondeu vysmívají jen ti co ho neměli. I přes velké porodní bolesti TDCI, je to dobré auto :).
2. 3. 2012 13:20
Re: TDCI
Já o špatném naftovém motoru aty na mne s VW. >:D Logika?
2. 3. 2012 14:30
Re: TDCI
To nebylo na Tebe :). Nechal jsem se unést ...
Avatar - sybokcz
1. 3. 2012 11:31
Mundo
Máme 2.0TDCi 2004, zatím spokojenost, výměna trojkombinace a nefunkční klima zatím jediné závady. Používáme na dlouhé přesuny. Uvažuji o 2007+ ale těch 150-200 kg navíc odrazuje a hlavně dokud zatím staré slouží není důvod měnit.
Obecně zatím dobré. Kámoš na svém Passatu B7 PD vyměnil už všechny vstřiky a čerpadlo, TDCi zatím (ťuk, ťuk) drží.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eLzyx
1. 3. 2012 11:33
volvo
díky za potvrzení toho, co jsem si myslel. A to toho, že Ford ještě před prodejem stihl zrušit převodovkárnu a motorárnu Volva a přetáhnout si tuto výrobu pod svá křídla. Proto Volvo raději nabízí automaty, které asi paradoxně nakupuje levněji od AisinWarner(jak jinak si vysvětlit, že u některých motorů, které dříve měli 6q manuál, se dá najednou objednat jen automat). Stejně tak (ne)chápu oznámení ukončení pěti a šestiválců - oni by ty nové emisní limity plnily, ale spíš bych řekl, že si Ford za jejich výrobu řekne haldu peněz a tak raději nasadí levnější Fordí motory, které se chrlí ve velkých seriích :no:
Rozbalit vlákno
1
30. 7. 2012 23:49
Re: Pěti a šestiválce ???
Převodovky nemohu komentovat - ale s těmi motory je to trochu mimo:

S pětiválci nemá Ford nic společného a Volvo je dál vyrábí.
Vedle D5 třeba D3 a D4 - což překvativě není tříválec a čtyřválec, ale odlišně laděné dvoulitrové pětiválce. Jen D2 je pouze čtyřválec (ne dvouválec) 1,6 od PSA/Ford.
U benzínů u nás nabízejí jak přeplňované čtyřválce Ecoboost of Fordu, tak i pětiválec a řadový šestiválec. Kromě toho i nepřeplňovaná 1,6 a 2,0 (a flexifuel) - od Fordu.
Ano - Motory od Fordu jsou masovka a proto levnější.
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2012 13:24
ked sa na tie tri generacie pozeram
tak to ide s fordom od 10tich k 5tim - ta prva generacia je jednoznacne najmondeovskejsia a najkrajsia, ta druha generacia uz zacinala byt hranata konzerva bez kuska napadu a ta tretia generacia to uz je dokonaly uhladneny pohrebak :yes: , no a ta najnovsia kopia astonu s logom ford na maske vyzera najprisernejsie zo vsetkych :yes:

a kto si spomina aj na tu este starsiu generaciu ktora bola este pred tou najstarsou co je na fotke tak ta bola v tych casoch tiez dizajnovo vydarena.
Rozbalit vlákno
3
1. 3. 2012 14:29
Re: ked sa na tie tri generacie pozeram
Předfaceliftová verze, kterou jsem začal vnímat v tehdy vynikajícím šampionátu cestovních vozů [odkaz]
Opravdové závody téměř všech značek :yes:

Ne nadarmo získalo první Mondeo v roce 94 titul Evropské auto roku.
Nevim proč, ale někde se uvádí první Mondeo jako dvě generace... 8-s
1. 3. 2012 15:52
Re: ked sa na tie tri generacie pozeram
jo. mně připadá, že tehdá byly všechny ty auta nějak hezčí a opravdovější než dnes..
1. 3. 2012 15:17
Re: ked sa na tie tri generacie pozeram
"Najmondeovskejsia" - zajímavé výrazové prostředky.
1. 3. 2012 16:09
VE STÍNU
Mondeo není jen ve stínu Passata, Mondeo zastiňuje dokonce i jeho vlastní předchůdce. Doby kdy Ford sekal eso za esem jsou tytam. A právě jestli bylo ve středním mainstreamu něco doslovnou revolucí, byla to Sierra. Její design uvrhl konkurenci doslova do tmy. Sierra trhla designovou oponou podobně jako Laguna I. A pak ten vnitřek, přístrojovka natočená k řidiči... Ve vztahu k naší zemi má Sierra samozřejmě nádech jednoho z prvních porevolučních klenotů, a "výprodejní" cena na konci svého generačního života tu pak byla silným lákadlem pro první polistopadové kapitalisty. Ještě mám v očích grafy od charouze ze zadních stran motoristických periodik té doby...

Navázání na sierru se zdařilo, nový model, nové jméno, akcent na "světové" auto... ovšem pomalu se už i zde začínalo vědět, že Ford je něco jiného než Mercedes. Jistě, euroodnož mateřského Fordu tu tvoří přesně to, co matka v USA, tedy v našem třídním chápání jakýsi "lidový vůz." Nic více, avšak uznejme, také nic méně.

Evropská srdce fanoušků Fordu postupně chladnou, vždyť historie tvořená Escortem či modelem Capri je jiná kapitola naž historie tvořená model Ka a Fusionem. Popravdě si v tomto ohlédnutí napišme, že to, co za posledních dvacet let dokázal konkurenční Volkswagen, nedokázal nikdo jiný, ani Ford. Posledním silným žolíkem byl totiž jen příjezd Focusu 1.

Mondeo je věčná... dvojka, mistři jezdí Passaty. Jistě, Volkswagen dokázal svojí modelovou politikou neuvěřitelnou věc, stal se plnoformátovou automobilkou, současně dokázal ze středobodového mainstreamu vykřesat jiskru v podobě supermainstreamu, a tomuhle čelit konkurence už nedokázala. Volkswagen výrobně "jede" po té nejkvalitnější dálnici vzhůru do oblak, ostatní takříkajíc paběrkují garáže. Nic proti, i takoví se počítají, i takových je potřeba. Vždy je jenom jeden nejlepší, pak je ten druhý, a pak jsou všichni ostatní...

Konečně, nebuďme k Fordu nijak příliš kritičtí, nebuďme zaslepení, nečekejme od něho zázrak, Ford je značka pro široké masy, levná, kvalitní auta, ovšem žádná prémie, žádný supermainstream, na to tu máme automobilky tradiční, eVWropské. Kapiš?

BRAVO VOLKSWAGEN :yes:
Rozbalit vlákno
18
1. 3. 2012 17:29
Re: VE STÍNU
4GTI

Opět se spolu po delší odmlce setkáváme:)))

Opět mě podle reakcí a hlavně podle svých příspěvků k Fordům utvrzuješ v tom, jak neznalý jsi v automobilovém odvětví:)))))

Již dnes se ukazuje, jak je VW jinde žije z jiných značek, kdy např. desing pokulhává za konkurencí:)) Kdy šéfové VW mají strach z Korejce:))) Ford udává směr v automobilovém průmyslu a je to celosvětová jednička v automobilovém sportu, od WRC po F1, NASCAR a mohl bych pokaračovat. To nikdy VW nedosáhne a nepomůže mu ani to, že MOŽNÁ :))) bude největší automobilkou na světě to je fakt můžeme o tom disktovat polemizovat, ale to je vše co s tím můžeme dělat:))) Nový Ford FUSION/ new Mondeo je o deset tříd jinde než současný Passat:))) Přeju ti hodně probdělých nocí a mokrých kalhot držte se přichází new Mondeo již brzo:))))

BRAV FORD BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes:
1. 3. 2012 18:07
Re: VE STÍNU
Po delší odmlce se můžeme těžko setkávat, když jsi tu zatím napsal dva příspěvky a oba jsou pod tímto článkem... Dobře tu brečíš, dokonce bych tvůj příspěvek nechával povinně číst zdejším mistrům, jimž pojem mondeo pravděpodobnbě supluje nedostatek tolik potřebné otcovské peče, rady a pevné ruky... Alespoň tak budou mít před sebou skutečně otřesný příklad, kam až může člověka dovést povrchní láska k plakátu, nevědomí reality a touha po respektu.

Příště uber na vykřičnících a pokus se vybalancovat postavení evropské větve Fordu právě ve světle toho nejVWětšího. Já nové Mondeo zatím neměl tu čest spatřit, nemohu tudíž tvé naivní přesvědčení potvrdit ani vyvrátit. Ostatně, raduješ se v konfrontaci se sedm let starým modelem od Volkswagenu. No... nakonec, asi si myslíš, že tak někde tady by se dalo postavení těchto automobilek dohledat - VW na špici a Ford sedm let za realitou... Avšak já takto Ford nevnímám, také nejsem plakátový fanoušek :-!
1. 3. 2012 18:30
Re: VE STÍNU
Tak pro méně chápavé - že bych vystupoval pod jiným nickem??:)))Ale to je jedno jsi pořád slepě zamilovaný do LIDOVÉHO VOZU a do šedi průměrnosti a koukám, že tato zaslepenost ti vydržela 5 let nebo více??:))) . Tvá demagogidně-trapná zaslepenost:))) imaginární dokonalostí VW - výplod chorého mozku zapřičiněná slabými zářezy všedé kůře mozkové a slabých rozpoznávacích schopností, která se snoubí s pozorováním a latentní závistí úspěšnosti FORDŮ je více než evidentní. V poslední části tvého přiblblého příspěku se přiznáváš k latentnímu obdivu a pozorování dokonalosti technicky vypělých vozů snačky FORD za rozumnou cenu:))Nikoho nemůže oslnit poslední výkřik desingu Volkswagenu passat, kdy je tento model k smíchu a jen onanisté čumí na obrázky a pějí ódy na tuto PIXLU:)))Přeju ti hodně štěstí a příjemný pobyt v psychiatrické léčebně v Bohnicích:))))) >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

BRAVO FORD BRAVO
1. 3. 2012 18:07
Re: VE STÍNU
:yes: :yes: :yes: mondeo je niekde inde, passat tahaju len fleetove predaje a vyborna politika VW voci firmam. Inac si treba sadnut do mondea a passatu a clovek rychlo pochopi ktore auto je lepsie.
1. 3. 2012 18:27
Re: VE STÍNU
Passat si dodnes dokázal udržet pověst veksláckého auta a modelu s umělým respektem pro prosťáčky a GTIho. VW těží z množství variací motorů, převodovek, 2/4x4 a marketingu. Jinak Passat není ničím vyjímečný, co by konkurence neuměla. Viz srovnávací testy, kde Passat pravidelně nevítězí, ale je kladně hodnocen za naprostou průměrnost a dotaženost všech detailů. Ale k vítězství mu stále něco chybí. Nic na tom nemění nějaké prodejní statistiky, které tvoří manipulovatelní a snadno ovlivnitelní nakupující.
Avatar - radekoo
1. 3. 2012 21:29
Re: VE STÍNU
No a právě to je ten problém. Není to jen o reklamách, ale o faktech. Mondeo bohužel nemá pohon 4*4, nemá pořádný automat. To ho sráží na kolena a brání lepšim prodejům ve své třídě. Jinak má nepochybně lepši jízdní vlastnosti než konkurence a osobně se mi mondeo líbí víc než passat a to jak jeho interiér(pokud má navi), tak exteriér. Za mě Mondeo :yes:
2. 3. 2012 08:22
Re: VE STÍNU
Co je nepořádného na POWERSHIFTu?
Avatar - radekoo
3. 3. 2012 00:36
Re: VE STÍNU
Jeho rychlost, je prostě extrémně pomalý a o dost zvyšuje spotřebu paliva ;-\
31. 7. 2012 13:38
Re: VE STÍNU
Ty máš dost stejně jako GTi, naprosto stejnej druh lidí. Díky za zaškatulkování mezi veksláky a prosťáčky. Bože můj... Lidi jako jste vy, by potřebovali asi nějakou arénu, kde by mohli vést svoje žabomyší spory. Normální čtenář popřípadně člověk, který si chce udělat nezaujatý názor tady nemá díky vám šanci :no:
31. 7. 2012 13:40
Re: VE STÍNU
seděl jsem a můžu sedět kdy chci čoveče, ale tak nějak se nemůžu rozhodnout, neb ani jedno není špatné auto a zbytek jsou jen subjektivní pocity. A ano zde na foru fanatický předsudky z obou táborů. ;-\
1. 3. 2012 22:03
Re: VE STÍNU
Že tě to překvapuje, GTI o autech neví skoro nic, pokud to není obsahem marketingových plků z dílny sVWatého koncernu (nezapomínejme, Passat je pro GTI-ho Bůh >:D >:D >:D )
31. 7. 2012 13:42
Re: VE STÍNU
Ahoj, mě vadí oba tábory. Nevím co je tohle za trend.
2. 3. 2012 13:55
Re: VE STÍNU
GTI:
Ford je daleko lepší firma než VW. Řekl bych ve všech ukazatelích.

A stejně jako GTI zde nepodává nejlepší možné rozbory, jakých je schopen jen proto, aby se pobavil, tak Ford vyrábí právě taková auta, aby vydělal. Podřízeno cíli.

A počkejte, až VW zavede ty svý stylový salony po celé ČR, to bude hned z Passatu hypermainstreem, stylovka :-)
2. 3. 2012 15:27
Re: VE STÍNU
Z Passatu by nebylo stylové nebo tvarově zajímavé auto, ani kdyby ho prodával Louis Vuitton ;-)
Avatar - idam.i
9. 4. 2012 12:37
Re: VE STÍNU
VW pako !!!!!!! :yes:
14. 5. 2012 11:08
Re: VE STÍNU
GTI

Opět se našel další šašek co považuje VW za bohy. Sám se zamysli nad tím, jak spolehlivé jsou VW dnes!

Co třeba automobilové závody, proč ve WRC Rally nejezdí nic od VW? Protože Ford udává směr v tomto automobilovém odvětví.
To neobjektivní posuzování podplacených redaktorů, kteří hodnotí * od VW viz GOLF, PASSAT atd je k smíchu >:D
Éra VW skončila víc, jak před 20-ti lety dnes si tydle auta kupují akorát idioti, nejprodávanější neznamená nejlepší
31. 7. 2012 13:45
Re: VE STÍNU
Jsem idiot co jich má 6. Měl 4 a nyní dva přikoupil. Nájezdy do cca 400tkm. Jsem relativně spokojen. Stejně jako je ale spokojen můj soused s Mondeem. Takže díky za ty idioty, můžeš si podat ruku s GTIm, nemáte si vůbec co vyčítat. :no:

PS: kolik si měl Passatů od novoty?
31. 7. 2012 13:35
Re: VE STÍNU
Nevím, jakou uživatel Pasata mám kamaráda s novým Mondeem. Auta obě slouží velmi dobře, jediný rozdíl co je tak je vnímání designu a za mě možná trochu laciný interiér Mondea (stříbrný) což má Passat hezčí nicméně ve verzi Comfortline ale silně vrže, takže je potřeba vyměnit za hliník z Highline. Ani jendo auto není špatný, o om co jezdí mistři nevím, za mistra se nepovažuji ani náhodou ačkoliv Passatů mám několik.

Co si ale pamatuju velmi dobře je kamarád, co vlastnil Mondeo 2,5 V6 a pak přešel na VW Passat r.v. 2001 s 2,8 V6 a se slzou v oku vzpomínal právě na Mondeo a jeho podvozek a motor... ;-)
2. 3. 2012 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
2. 3. 2012 16:17
Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
Pan "redaktor" tady kritizuje použití aditiva do FAP a zvýrazňuje výhodu použití přídatného vstřikovače. Pokud ale onen přídatný vstřikovač zvyšuje spotřebu o 0,3 až 0,5 l/100 km, což jde vidět při srovnávacích testech, tak při optimistickém pohledu, čili ceně nafty 35 kč a 0,3l/100km to máme 10,5 Kč na 100km, čili 10 500 kč na 100 000 km. Aditivum pro PSA motory má výdž 120t km, u 508 už dokonce 200t km a stojí mezi 3-5000 Kč, čili pokud dobře počítám, tak je to daleko lepší řešení.
Pokud navíc připočteme, že FAP filtru jsou levnější právě od PSA a to řádově, tak jaksi nevidím toto zmíněné "nejhorší francouzské zvyklosti"
Rozbalit vlákno
5
2. 3. 2012 18:53
Re: Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
Vážený pane Ronaulte,
kvůli Vám jsem byl donucen se přihlásit a udělat něco, co obvykle nedělám - zareagovat v diskusi pod článkem.
Již několikrát jsem zde na Auto CZ rostl, jak suverénně zde mnozí podrývají fakta v článcích svými přípěvky, dobře napsanými, ale založenými na mylných informacích.
Pro regeneraci filtru je potřeba nějaké množství paliva. Nejdřív jej musíme zahřát zvýšením teploty spalin, tedy záměrnou degradací účinnosti motoru. Poté nastupuje fáze vypalování sazí, kdy se snažíme dostat do výfuku nespálenou naftu, která vzplane na rozžhaveném oxidačním katalyzátoru před filtrem.
Pokud nemáme pátý vstřikovač, činíme tak pozdním vstřikem na konci expanze, kdy následně je nafta stržena do výfuku. Část se jí však stihne usadit na stěnách válců a je setřena do oleje. To způsobuje dnešním motorům nemalé problémy, třeba s životností rozvodových řetězů. Dle počtu aktivních regenerací pak řídicí jednotky často zkracují výměnné lhůty olejové náplně.
Pokud naftu vstřikujete přímo do výfuku, je proces účinnější, přesněji řízený (regenerace pak až o polovinu kratší)a rozhodně k němu není potřeba té nafty celkově více. A to přesto, že při použití aditiv stačí ke spalování sazí nitší teplota. Vývojáři od Fordu to mnohokrát měřili, ale Vy to zřejmě víte lépe. Mimochodem, pokud mají motory 1.5 dCi (K9K) či 1.9 dCi (M9Q) filtr pevných částic, tak též používají systém se zplyňovačem ve výfukovém potrubí.
Nevýhodou zmíněných aditiv na bázi céru je, že sice snižují teplotu spalování sazí, ale také sama jsou popelutvorná a zůstávají ve filtru. Proto mají takové filtry omezenou životnost úměrnou množství aditiv (tedy paliva), které vůz ve svém provozním režimu spotřebuje. Filtry s aktivním povrchem mohou vydržet po celou životnost vozu. Praxe také není zcela růžová, ale teoreticky mohou.
Avatar - Ronault.
2. 3. 2012 20:02
Re: Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
Vážený pane Vaculíku,
Je velmi dobré, že jste se přihlásil do diskuze, protože se tady nabízí mnoho otázek po přečtení vašeho článku a pokud máte na to informace, tak je lepší je obhájit a nás tím obohatit. Takže děkuji za vaší reakci. A abych byl upřímný, do předmětu diskuzního příspěvku nikdy redaktorovo jméno nepíšu, ale tentokrát jsem podvědomě doufal, že se ozvete. Nicméně k věci.

V první řadě netuším proč v diskuzi zmiňujete 1.5 dCi a 1.9 dCi, jaké filtry mají vím. Jsem si Ronault, ale to neznamená, že jsem jim nějak posedlý ;-)

Vývojáři Fordu a i Peugeotu měřili vše mnohokrát a ejhle u PSA vyšlo něco jiného, proč? Je to náhoda?
Podstatná je poslední věta, praxe není tak růžová a filtr nevydrží celou životnost auta. Pokud je FAP s aktivním povrchem dražší a to násobně, navíc zvyšuje spotřebu, tak jednoduchou matematikou docházím k výpočtu, který je nahoře.

Články, které zde píšete a i články v Autodieselu, kde jste (pokud se nepletu) také působil, jsem četl, takže vycházím i z vašich dat. A někde jste publikoval i ceny FAP filtrů a měřené spotřeby jsou taky k mání:
[odkaz]
[odkaz]

Nevelebím PSA za každou cenu, určitě např. víte o dalších rozdílech v motorech 1.6 HDI a TDCi jako např. vodní pumpa, která mi u PSA opravdu radost nedělá. :-|
2. 3. 2012 22:33
Re: Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
Dobrý večer.
Systém s aditivy je konstrukčně nejstarší, první motory s filtry měly aditiva vždy. Tedy nejen ty od PSA, ale i 2.0 TDI-PD 8V ve svých podélných aplikacích (passat B5, superb I). Způsoby, jak se bez nich obejít, našli konstruktéři až později. V případě Fordu Focus (k němuž vede jeden z vašich odkazů) platí, že Euro 4 1.6 TDCi mívalo jestě filtr s aditivy, zatímco Euro 5 už má s aktivním povrchem. V případě motoru 1.6 TDCi není pátý vstřikovač potřeba z hlediska účinnosti regenerace, jelikož má teplou stranu vpředu, turbo hned nahoře a filtr přímo pod ním. Naopak z hlediska ředění oleje naftou by prospěšný byl, to je u těchto motorů trochu problém.
Jeden ze závažných důvodů, proč se Ford rozhodl aditiva z PSA motorů vykopat, je oxidační stabilita nafty. Když Francouzi vymýšleli FAP, neobsahovala nafta ještě biosložky a měla velmi dlouhou oxidační stabilitu. Aditiv, který usnadňuje hoření sazí, usnadňuje i méně dramatické formy oxidace. A jelikož auto si jej přidává do nádrže samozřejmě hned po natankování, tak se mu nafta s obsahem biosložek v nádrži rychleji kazí. Proto vozy s aditivním systémem mají větší sklony ke kalům a úsadám v naftě.
Avatar - Ronault.
3. 3. 2012 00:48
Re: Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
Děkuji za odpověď.

Ten počátek mi je jasný, nicméně přesto mne napadají další otázky.

1. Pokud dobře rozumím poslednímu odstavci a srovnám to s realitou čerpacích stanic u nás, tak pro motory vybavené FAP s aditivy je o to vhodnější tankovat raději "prémiová" paliva typu Verva, které, pokud se nepletu, mají nižší obsah biosložek.

2. V druhém odstavci se v tom poněkud ztrácím, protože 1,6 TDCi s Euro5 má přece přídavný pátý vstřikovač. Tak trochu v tom spíše spatřuji konstrukci, kterou využil Renault s jeho 1,6 dCi a rozmístěním FAP, turba i EGR. A to jsem u třetí...

3. 1,6dCi. Ve spoustě testů je tento motor vyloženě jízdně "veleben", ale jaká jez vašeho pohledu realita a životnost dle konstrukčního základu a to hlavně po stránce turba a egr.

4. Je možné aby 1,6 HDI 68 kw s Eurem5 a tedy FAP za cca 20t km povětšinou krátkých trasách neměl ani jednu "regeneraci"?

5. Co poměry cen FAP TDCi a HDI, to přece je také velký rozdíla sám tvrdíte a víte, že i ten s aktivním povrchem není nesmrtelný.

Díky za odpovědi. Každopádně věřím, že tento děs s FAP přejde, stejně jako přešel s katalyzátory.
31. 8. 2012 22:43
Re: Aditivum x vstřik aneb p. Vaculík perlí
BRAVO VWACULIK
20. 4. 2012 13:51
RE
Celkem to odpovida, moje Mondeo 2.0 TDCi 96 kW, zadrene trysky ve 40 000 km, tesne po zaruce. Ford DANKAR mi to cele hodil na hlavu ze je to palivem a chtěl 96 000 za opravu. U konkurence mi to opravili za polovinu a okamzite jsem to prodal. Momentalne mam Mondeo 2009 2.2 TDCi, precipovane na 158 kW. Mam najeto 68 000, zatím zadny problem. Jinak v Mondeu hatchback velmi nevyvazene, moc tezky predek a moc lehky zadek s danym motorem, docela velky turboefekt, v zatáčkách trosku tezkopadny z duvodu těžkého predku. Ale na dalnici krasa, v nemecku tesne přes 250 strop, jinak po rovine tachometrových 240 ani se nemusi drzet plyn porad na podlaze.
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2012 21:04
Nevím
jestli znám horší diesel od Forda než TDCI když už tak TDDI ;-\
Rozbalit vlákno
0
30. 7. 2012 19:56
2.2 TDCi je skvělé auto
Dobrý přehled. My máme 2.2 TDCi z roku 2006 (Mk3) a osobně si to auto nemůžu vynachválit, jízdní vlastnosti i interiér mi připadá lepší než u mnoha nových aut (včetně Mondea Mk4, i když to nejsilnější po-faceliftové asi bude něco jiného než kousky z roku 2007-8). Ale co jsem tak slyšel o počáteční nespolehlivosti mnoha kusů, jsem docela rád, že jsme koupili z druhé ruky - všechny mouchy už byly vychytány a za posledních 50 tisíc km jsem musel řešit "jen" EGR ventil, což byla věc na počkání.
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2016 11:12
Chyba v článku
Dobrý den,
víceméně s Vámi souhlasím až na uvedení generací.
1. generace se vyráběla od roku 1993-1996.
2. generace se vyráběla od roku 1996-2000 (Vy ji zde označujete na fotografii jako 1. generaci)
3. generace 2000-2007 (uváděno jako 2. generace)
4.generace 2007-2014 (uváděno jako 3. generace)
5. generace 2014-nyní.
Takové chyby uvádíte i v dalším článku: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0