Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Geely CE: koncept hatchbacku dravé čínské značky

Geely patří navzdory své krátké historii mezi největší čínské automobilky a své vozy exportuje do desítek rozvojových a rozvíjejících se zemí. Na autosalonu v Pekingu představí koncept pětidveřového hatchbacku s označením CE.
Zpět na článek
31. 3. 2008 14:50
31. 3. 2008 19:26
neregistrovaný "caffeine"
31. 3. 2008 23:22
1. 4. 2008 00:00
neregistrovaný "caffeine"
1. 4. 2008 10:53
31. 3. 2008 14:50
Tak nejak
Tak takto nejak som si predstavoval budúcnosť tvarov Peugeotu, nový 208 by kľudne mohol vyzerať podobne. Škoda, že ich Číňania predbehli a od Francúzov by to bola už len kópia...
Na tomto vidno, aký konzervatívny, napriek na prvý pohľad moderným tvarom, sa môže európsky dizajn niekedy zdať.
Čo sa týka dizajnu, tak treba vysloviť uznanie. Nič okato okpírované a pritom veľmo moderne a dobre strihnuté. Geely zrejme bude treba začať brať vážne. Najmä ak s dizajnom pozdvihnú rovnako na želanú úroveň aj konštrukciu, materiály a kvalitu.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "caffeine"
31. 3. 2008 19:26
Re: Tak nejak
V kontekxtu cinskeho obludaria to je nepopiratelne prvni liga. Ale asi by bylo dobre se vyvarovat nejakeho neadekvatniho adorovani, porad je to jen mix designovych prvku sitych jinde. Jedna vec je neco vymyslet, dokazat to prosadit tak, ze to lidi prijmou a ostatni zacnou napodobovat a druha vec je prave ono napodobovani a sledovani "co ted leti". Geely porad patri ze 100% do kategorie druhe. A ne jen jejich chybou tam taky zustane. Preci jen je jinak vnimano, kdyz s necim prijde italsky navrhar a cinsky smudla. V tomto maji handicap. Pri kopirovani jim ale nemusi vadit.
Avatar - pallas
31. 3. 2008 23:22
Re: Tak nejak
co na tom, ci je autorom dizajnu taliansky navrhar, ci "cinsky smudla" ako si napisal. Zakaznik pozera na auto ako celok - suhrn dizajnu, uzitkovych vlastnosti, kvality spracovania - a hlavne, cena hra rozhodujucu ulohu.
Ak si spomenies na prototyp Favorita koncom 80tych rokov, a ako sa potom lisil vysledny automobil od prototypu - peniaze Bertonemu boli vyhodene v podstate uplne nadarmo. Ten nakreslil, ako by malo vyzerat auto - ale neratal s tym, ze napriklad klucky dveri budu pouzite zo S 120, ze spodok musi byt uzsi, pretoze sirsi plech na vylisovanie podlahy proste v CSSR nebol dostupny, atd atd.
Cinania sa drzia hesla: naco vymyslat nieco, co uz je vymyslene. To setri cas. Aby nas za chvilu neprekvapili tym, co sami vymyslia - prave vdaka usetrenemu casu.
neregistrovaný "caffeine"
1. 4. 2008 00:00
Re: Tak nejak
Nepsal jsem nic o tom, ze to lidi nebudou brat, jen jsem se pozastavil nad hodnocenim designu. Vetsina lidi bere kopie a napodobeniny. Pokud to jde, tak radeji sahnu po predobrazu nez po kopii, ale je mi jasne, ze jsem v naproste mensine. Mozna je to tim, ze se sam zivim vymyslenim a vim jak propastny rozdil je hledat neco nove a jen to napodobit. Ti co to dokazi vytvorit a prosadit maji u mne obrovsky obdiv. Co se tyka vymysleni u cinanu, toho bych se "nebal". Dokud budou asiati napodobovat zapadni kulturu, tak nemaji sanci. Otazka je jestli je to dane kulturou, geneticky, prirodou kolem, ci co vse jeste zasahuje do vnimani estetiky, ale asiati obecne vidi design jinak. Jsou samo vyjimky - ano, vim kdo ma svuj podil ne nejednom z poslednich ferrari. A to ze je obzvlaste v cine napodobovani v podstate "kulturni tradice" a ne jen z nouze cnost netreba doplnovat.
A co se tyka vnimani designu podle toho, kdo je tvurcem - u tak subjektivnich veci ovlivnuji i takove okolnosti, at clovek chce ci nechce.
1. 4. 2008 10:53
2
Na první pohled jasné, že vzorem byla Mazda2..
Rozbalit vlákno
0