Nová platforma Epsilon 2, na které chce GM stavět budoucí vozy střední třídy, umožní sdílet velké množství dílů a také nabídnout v amerických modelech evropské turbodiesely.
>:D Vymyslel jsi mi nový nickname a docela se mi líbí. Můj názor je, že nafta jako palivo nikdy nedosáhne v USA ani zdaleka takového rozšíření jako je tomu v EU. Do kamen nepatří. Vůbec by se neměla spalovat stejně jako uhlí. Dělá příliš mnoho sajrajtu. Topte plynem! >:D
První Epsilon vznikla jako snaha výrazně sjednotit střední třídu koncernu GM a výrazně tak ušetřit. Ve výsledku se však prokázaly dva velké handicapy. 1)výsledná auta jsou nadála příliš odlišná, jednotlivé automobilky dostaly příliš volnosti, což je možná špatně z hlediska finanční náročnosti ale dobře pro zákazníka, protože například Saab 9-3 má od Opelu Vectra naprosto odlišný chrakter a společných dílů minimum. 2)náhon pouze přední nápravy nestačí. A proto prý jednak Epsilon II bude nabízet i náhon 4x4 a navíc mají být modely více technicky unifikované (nebude to na úkor vzhledu nebo na úkor výbav u dražších variant platformy). A pro obrázek bych vyjmenoval všechny modely, které využívají nebo v nejbližší době využijí Epsilon I (do jejich příštích generací se počítá s Epsilon II): Chevrolet Malibu, Chevrolet Maxx, Opel Vectra, Opel Signum, Pontiac G6, Saturn Aura, Saab 9-3, Cadillac BLS. Doufám, že jsem na nic nezapomněl. :-)
Bohužel - protože jak víš, tak si nemyslím, že by to Cromě zrovna třikrát prospělo (159 je dle mě na tom mnohem lépe). Stal se z ní dálniční koráb... Pohodlný, ale nic moc jistý (pocitově).... Takový netipický Fiat.Ale špatné auto to není a tím, že se snížili náklady tak je za velmi veůlmi dobrou cenu a z těch tebou zmiňovaných asi nejlepší (až an ten Oplácký motor) - Ale nikdo nikoho nenutí ho kupovat (ten motor). Ozvěna nejsem... :-)
Mimochodom, neviem ci patri do Epsilon rodiny, ale pouziva aj Alfa 159, s Epsilon II sa samozrejme zo znamych dovodov nepocita. P.S. nech si autor odpusti sproste komentare o spotrebach US aut. Spotreba je adekvatna ich velkostiam a system jazdenia tam dovoluje ovela nizsiu spotrebu.