Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM do konce roku propustí v Evropě 2600 zaměstnanců

Propouštění zaměstnanců je součástí plánů na restrukturalizaci Opelu.
Zpět na článek
2. 11. 2012 10:54
2. 11. 2012 16:45
2. 11. 2012 12:32
2. 11. 2012 12:41
2. 11. 2012 10:54
Opel perli
Drive Opel 2022 .. to je nejaky kryci nazev pro budouci soutez veteranistu ?

Kdyby Opel prisel se zachrannym planem na nejblizsi 3roky, tak bych to povazoval za realne, nikdo nevi co bude za 5 let, natoz za 10let.
V roce 2022 uz mohou byt Opely pohrobci davno zanikle znacky a pravdepodobnost neni zrovna mala.

Tou dobou totiz muze krachnout pulka autoprumyslu a svetovou jednickou muze byt treba nejaka kooperace cinsko-korejsko-japonskych konsorcii, ktere uz prestane bavit vyrabet komponenty pro evropske a americke firmy.

„Máme agresivní produktový plán ve výši mnoha miliard dolarů, který přinese 23 nových modelů a 13 nových motorů do roku 2016,“ uvedl Steve Girsky, místopředseda představenstva GM a šéf evropské divize koncernu.

K tomu bych mel malinkatou otazecku, kolik tech "novych" modelu bude jen prekabatenych plecek, jak to opel predvadi posledni dobou (Adam=prekopana Corsa, pricemz ta dostane tuto platformu az na ni nekdy zbydou penize).
Spis nez pocet novych modelu by me velmi zajimal pocet novych platforem a odkud chteji vzit teh "mnoho miliard", kdyz na co Opel sahne, z toho kouka zarucena ztrata.

A pozvednuti image... Opel nekdy nejakou mel ?

8-s
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2012 15:19
Re: Opel perli
Opel mel do poloviny 90tych let hodne dobrou povest, jen pak to s nim slo jaksi z kopce. Kvalita sla do loje a to je jeho dnesni problem, protoze se to s nim tahne a bude se ty povesti dlouho a tezko zbavovat, at bude vyrabet sebelepsi auta. A pritom to bylo jen par let z existence automobilky.
2. 11. 2012 16:45
Re: Opel perli
Souhlas. Opel býval v době o které píšeš ( a ještě víc třeba v šedesátých a sedmdesátých letech....) prestižnější značka než třeba VW nebo Ford. Jinak i když jsou ta vyhlášení skoro a la FIAT, pak je třeba si uvědomit, že Opel má celkem nové, povedené a konkurence schopné vozy v nižší střední a střední třídě, Opel Meriva taky není špatné auto, Má kompletní portfolio večtně dvou SUV a klasického a taky docela povedeného "Espacu".

Když si to zase provonám s tím FIATem, tak jsem u FIATu nezaznamenal, že by zavřel byť jen jednu fabriku v Itálii a to i přesto, že jejich vytíženost je v průměru ještě nižší, než u Opela a u toho je pořád ve hře možnost montáže Chevroletů.....

Uznávám, že Opel je jedna z těch sympatických značek, ale rozhodně bych věřil víc jeho plánům, než podobným vyhlášením spoza Alp nebo opačného břehu Rýna. Na druhou stranu, třeba takový Renault je (přes všechny problémy) je v úplně jiné a lepší pozici, i když Renault je vůdčí značka koncernu, Opel je v subaletrní pozici vůči GM......
Avatar - wladyk
2. 11. 2012 12:32
???
Společný vývoj s PSA? To můžou rovnou propustit všechny.
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2012 12:41
Re: ???
:-) * se asi navzajem pritahuji, kor kdyz ted koplo BMW cele PSA nekam a slo do kooperace s Toyotou uz asi moc jinych "strategickych" partneru nezbyva.
3. 11. 2012 00:24
Snižování nákladů
propouštěním zaměstnanců není dobrá strategie, je to projev selhání manažerů ve vedení firmy. Firma s kvalitním vedením má co produkovat, protože investuje na správných místech a díky tomu nemusí utlumovat výrobu a propouštět. Vyházet řadové zaměstnance, kteří berou zlomek platu manažerů ve vedení, to je jednoduché. Přitom oni pracovali dobře, jinak by letěli dávno. Proč firma nevyhází lidi na manažerských pozicích, když jejich špatná rozhodnutí jsou důvodem problémů? Proč nevyhodí firemní stratégy, když je jasné, že strategie Opelu zcela selhala? Vzpomněl jsem si na článek, který problém Opelu zcela jasně popisuje. Tipuju to na fázi 4.:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
4. 11. 2012 14:08
Re: Snižování nákladů
I když máš částečně pravdu (zaměstnanec ve výrobě může těžko ovlivnit strategie, plánování směřování firmy), tak je už dost těžké říct, kdo je onen pracovník co vyrábí - je to jenom ten u výrobní linky? Patříá tak kontrola, vývoj nebo i utility? Skladníci a uklízečky?

Problém dnešních výrob je v tom, že na jednoho dělníka "u pásu", na jednoho kontrolora "za linkou", jednoho údržbáře na place, jednoho skldníka ve skladu či jendoho vývojáře za computerem připadá řada dalších, zcela neproduktivních lidí, kteří mají pozice, jejichž náplň práce se těžko definuje a v řadě případů jsou to "protekce" či "úlitby" výše či nejvýše postaveným osobám a nejen ve vlastní firmě.

Když začal PSA tvrdit, že zavře továrnu v Aulnay (či jak se to píše...), tak bylo řečeno, že o práci přijde 8 tisíc zaměstnanců, z toho 3000 na dělnických pozicích. těch zyblých 5 tisíc? Kolik je jich tam skutečně na něco a kolik zcela zbytečně. Přitom tihle lidé si nárokují nejvyšší platy a nejvíc výhod. A je jedno, jestli je to u PSA, ve Wolfsburgu, nebo třeba v Kolíně.....

Díky neosobnímu a odtažitému systému vlastnictví, delegace pravomocí a snahy po bezpracném pohodlném životě nám vyrostla a v institucích "vládne" vrtsva "manažerů" přes všechno, která o technologii řízeného podniku nemá ponětí a všechno se snaží pouze dostat do "čísel". Při "katování kostů /bleeee)" nejsou schopni uvažovat jako třeba uvažuješ ty - pro ně jsou provozní náklady vysoké, mzdy tvoří nejsnáze redukovatelnou složku, tak nařídí jejich snížení a je to. A hned pověří podmanažery, aby to "zařídili", ti svým podmanažerům nařídí, aby "vyhledali rezervy" a ti je najdou v tom, že tam, kde dneska dělají na pásu čtyři lidi, tak budou stačit tři. A že údržbář bude sedět v pohotovosti doma a zavolá se jenom, když se něco stane.....a už nikdo nebere v úvahu, že když někdo z běžných důvodů vypadne, tak je zle. Na to pak je další obrovnské oddělení, kde sedí rizikoví manažeři.

Vyhodí firmeního stratéga od Opla a naberou s velkou pompou firemního stratéga od Fordu, který přišel od španělské pobočky PSA.....

Más sice pravdu, ale takhle to chodí ve skutečnosti. Těch, co ve skutečnosti produktivně pracují, je i v tom soukromém sektoru menšina a teď si představ, že tohle všechno živí stát. Jsou samozřejmně služby, které nejsou výrobní, ale jsou zcela nepostradatelné a nezastupitelné, ale i tam dřepí mraky podobně "produktivních" jedinců. Dojdi se podívat na nějakou hasičskou stanici a na ty mraky kanceláří a pak si zjisti, kolik je tam jednotek, prevenčáků, skutečné podpory a vyděsí tě, kolik lidí sedí třeba v účtárně.....

JInak ti vrcholní stratégové mají mají své podstratégy, aby bylo kam ukázat v případě neúspěchu. A oni jsou přece kapitání a ti jak známo, loď opouštějí přece poslední...pokud ovšem nejsou jako onen kapitán Concordie, co chtěl řídit záchranné práce ze břehu.