pokud vim, tak lithium je vysoce reaktivni prvek, pri kontaktu s vodou ma tendenci vybuchovat.
napriklad stare baterky Li-Pol baterky z mobilu, notebooku, modelarskych vyrobku atd se maji nejprve hluboce vybit (na nulu) a pak pro jistotu utopit ve slane vode a teprve pak je to mozne likvidovat. Probodnout nabitou Li-Pol baterku nebo ji vyzkratovat je o pruser.
Stačí ji nesprávně nabít. Proto mají bezpečnostní obvody. Pěkně citlivé mršky, hlavně ty vysokokapacitní/ s vysokým vybíjecím proudem. Ty nejlepší jsou fakticky vojenský materiál normálně nedostupný veřejnosti.
Nicméně v autech se používají mimo jiné Li-ion s fosfátovou katodou, které jsou mnohem bezpečnější. Li-ion jsou hlavně citlivé na teplo.
Na příklad s tím, jaké svinstvo se při hašení hybridu uvolňuje z baterií. Kvůli tomu prý mají od výrobců doporučeno nechat radši baterie úplně shořet. A právě auta na LPG jsou podle nich menším problémem.
Ty snad od pohledu poznáš, kde je plynový generátor? Je to velká sranda, když se pak do něj trefí při stříhání. V ČR hasiči povětšinou nemají peníze na nákup a udržování databází s popisy konstrukce jednotlivých vozů - umístění výztuh, optimální řezy, umístění baterie, nádrže, ochranného rámu u kabrioletů, pyrotechnických předpínačů pásů atp. Proto existují karty záchranáře.