Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
6
/
10
Prohlédnout znovu
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
|
acz
Abarth
|
acz
První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje
|
acz
S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924) byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba
|
acz
Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo
|
acz
Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd
|
acz
A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou
|
acz
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?