Tady Bertoňák. Pokud tohle čtete, tak je to zázrak. Píšu to na PC vězeňskýho lékaře, tady v Ruzyni. Snad to stihnu. Testujou mi hlavu. To si daj. Jarda to má natvrdo na pět, já vyfás tři. Střihám metr. Jarda si na to koupil v kantýně pásmo. Pendolíno je v pr**li. Jo, úplně. Tuningovat vlaky, to je facha pro mistry. Tam ještě rezervy cejtim. Do toho už nejdu. Ale abych se vrátil - dodělali jsme s Jardou v depu do jídelňáku ten otevřenej táborák. Pak Jarda otočil v Technickým muzeu parní stroj, a to, jak se pak ukázalo, byla chyba. Sice jsme Pendolino tuningově dotáhli do posledního detailu, jak tvrdí Jarda (já nevím, co je deş tail, tak nehodnotím, znáte mně), ale zase jsme si ho moc neužili. Křídlo z Tupoleva sedlo na čtvrtej vagon, jako přišitý. Na trati mezi Ústím a Děčínem to fachčilo parádně, jenže pak jsme se ohlédli a viděli tu spoušť - komplet strhaný troleje a zařvalo i pár střech z rodinnejch domů u trati. Holt to křídlo z Tupoleva nebylo typizovaný. Před Děčínem se Jarda ještě pokusil o parádní kousek - prevexlovat Pendolíno do Labe a vyzkoušet ho jako ponorku, jenže to už jsme slyšeli houkačky a pak to šlo s náma jak po másle... Máme tu z cely pěknou vyhlídku na letadla. Jarda je v jiný cele, tak se domlouváme přes záchodový trubky. Jarda je dobrej. Jde v klasickym tuningu stále dál. Ja půjdu za ním. Cej tím, že na nás v tuningu něco velkýho čeká. Zrovna, než jsem šel k vězeňskýmu lékaři, tak mi Jarda trubkou protlačil novej nápad - budou nový érbasy, prej něco velkýho. Tak až nás pustěj, půjdem do toho. Máme už pár tuningovejch představ kde toho érbase vylepšit. Taková klasická tuningová finesa - síťový okénka pro letní období, se mi jeví jako dobrej začátek v leteckym tuningu. Uvidíme. P.S. Poslal jsem Alfě svou novou adresu, snad se ozvou... Tuning forever. Bertoňák.
Tady Bertoňák. Zdravím vás z Ruzyně. Pořád stříháme s Jardou metr. Teda Jarda stříhá pásmo, vyfás za Pendolíno víc. Ach Pendolino, to byla tuning-facha...táborák v jídelňáku... křídlo z Tupoleva... jo,jo... Dobrá zpráva je, že jsme s Jardou konečně spolu na cele. Horší je to, že nás svěděj ruce. Jako na tuning. To víte, po večerech tu vzpomínáme na naši dvougaráž, jak tam nesvítí světlo. Zatím holt tuningujem co můžem. Minulej tejden začal Jarda tuningovat mě. Když mi to oznámil, bál jsem se, aby mi nechtěl udělat na hlavě cabriolet, ale nakonec to dobře dopadlo. Jarda říká, že je to epesní. Já nevím, co je epesní, tak nehodnotím, moje zásada. Každopádně ten můj tuning předvádím na vycházce celýmu patru. Jarda mi pomocí zabroušený lžíce a kečupu vytetoval na záda GOLFA. Er třicetdvojku. Jo, rudýho GOLFA, jdeme i v lochu s dobou, to je znak klasickejch tuningářů. Řeknu vám, to tetování, to bylo horší, než instalovat tenkrát to zákluznýŹ dělo do Leona... jo vzpomínáte jako já... sáně místo sedaček, signální nádražácký lampy... to bylo něco. Ta bolest ale za to stála. Když se předkloním a rozpažím, otevřou se u GOLFA dveře. Výborný je to taky když "musím". Chápete? Jarda přitom vždycky říká, že GOLFOVI nějak prská vejfuk. Tomu nerozumim, tak nehodnotím. Prostě my, ortodoxní tuningáři si práci najdeme vždycky. Teď mi zrovna Jarda říkal, jestli nechci ztuningovat řadičku. Nechci, prostě nechci, na řadičku tu nikoho nepustim. Ani Jardu. Tak, tuning forever. P.S. Z Alfy se ještě neozvali, asi neví, kde je Ruzyně. Ale už to máme za pár... Bertoňák.
Tady Bertoňák. Tak to máme s Jardou za sebou. Dostřiháno. Jardu pustili dřív, zároveň se mnou, za dobrý chování. Někomu tam prej pěkně po nocích tuningoval řadičku. Říkal mi, že to byly galeje, já nevim, co jsou galeje, tak nehodnotím, moje zásada, ale žádný stopy to na Jardovi nezanechalo. Akorát vod tý doby nejí jogurty. Já taky ne. Poslední vycházka, to bylo taky dílo. Dostal jsem svolení od chodbaře předvést celýmu patru s tou vytetovanou třicetdvojkou, co ji mám na na zádech, jízdu mezi Prahou a Karlštejnem. Mám to zmáklý ještě ze školních pochoďáků, tak jsem se ke všem postavil zády, předklonil se a nastartoval. Celkem to ušlo, ale jak jsem podřazoval před poslední vračečkou u Karlštejna, tak jsem se při meziplynu trochu při***. Ale tleskali všichni. I Jarda s chodbařem. Tak to teda máme za sebou... Jo, tuning si žádá oběti. Ale my s Jardou jdem v klasickým tuningu stále dál. Původně jsme měli v plánu vletět na toho erbasa, to jsem vám psal, ale asi půjdem napřed do něčeho menšího. Zejtra máme s Jardou ve tři sraz u garáže a dáme se zas do díla. Na garáž se moc těším... přeci jen ty vzpomínky... stopětka, sáně místo sedaček, obrácený cabrio, nádražácký lampy... to byly doby... Jarda to celý vykoumal – prej půjdem teď s dobou a vletíme na hybrida. Já nevím, co je hybrid, tak nehodnotím, moje zásada, ale bude to zas něco velkýho. My s Jardou vlastně malý věci ani neumíme. P.S. Z Alfy se zatím neozvali, asi neví, co je hybrid. Tuning forever. Bertoňák.
Uzasne, krasne, vynimocne, futuristicke a vyzivave zaroven. Toto je skutocne auto s novym design-om. Vzor , ako sa ma napredovat. Neni to len cesta postupneho vylepsovania....
Zapomeň na to, že 3D vypadá ještě o něco lépe než Civic 5D (ano, i to je možné >:-[] ), jeho kouzlo spočívá úplně v něčem jiném. Přečti si to ještě jednou: "Honda vylepšila ostrost řízení a zlepšila jízdní projev a stabilitu v zatáčkách. Pérování bylo speciálně naladěno a byla změněna charakteristika tlumičů a pružin a rozchod zadních kol". Tohle bude, kámo, motokára. Než se odvážíš sednout do pekelného Type-R, nejdřív najezdi v Type-S pár desítek tisíc kiláků, abys toho skutečného hot-hatche psychicky unesl. :yes:;-)
Kingu... já nechci motokáru... na to si zajedu do Radotína... Já chci auto, co vypadá... co tvoří nějakej životnej styl. Auto pro chlapa. Ne autíčko z Matějský. Perfektně jezdí... jistě. To skoro každé. To, jak má vypadat kára v nižší střední v Evropě, nám předvádí Alfa... VW... Opel. To jsou pilíře stylu. To, co u Civica postrádám je vyzrálost designu.
Jasne, desgin je subjektivne vnimana zalezitost, pro mě je 3D Civic jedním z favoritů. Dalši hezká 3D jsou třeba ta Astra, A3, ale Golf ? V tom se raději svezu, než na něj koukám :-)
VW a Opel pilíři evropského stylu? Možná v očích tureckého přístavního dělníka z Hamburku, účetního bez fantazie, chudého učitele nebo ukrajinské hausfrau z Niederzadnitzschunkenu. >:D Jooo, imič je na nic, řiď (se) svým srdcem. :yes::-)
Kvalita auta, co se týká vizáže se pozná v čase... A tak uvidíš... jak Astra bude stále krásná, o G5 nemluvě... Vydržme tři roky... popíšem "úchvatnost" Civica... Ani náhodou... ;-)
jasneeee , vsetko nemecke bude krasne, vonave , ruzovucke este dalsich 30 5-rocnic planovaneho hospodarstva a ostatne zhnije v priebehu tohto volebneho obdobia (sucasnej generacie)... ;-\
Cítím trochu nejistoty v tvé větě... ve vztahu k Civicovi ;-) Tipuji, že tenhle styl neprorazí. Oceňuji ovšem svéřepou odvahu Hondy. Ale vidíme (byť v menším segmentu), že třeba nové Clio, Punto, Corsa... jdou stále v kolejích, z nichž... dle mého... vlastně už nejde kam jinam jít... a přitom dokážou vykřesat z nového modelu maximum stylu. Osobně na Civica nesázím. A jsem moc zvědav s čím přijde Corolla. Podle spysnímků to vypadá na evropskej styl... evoluční tahy.
osobne skor citim neistotu vo VW group, vid. posledne a tiez prichadzajuce zmeny , znizovanie vyroby , prepustanie a pod... ;-\ ...a ked uz tu bola spomenuta ta Toyota, tam mam pocit ze je opacny trend, takze treba asi skor vsadzat na tuto stranu... :*)
Skutečně tomu tak je buď si jistý, že i GTI to ví. OK, v případě Golfu se dá stále stejný vzhled, který jasně ukazuje, že G4 i G5 jsou jen faceliftem G3, svést na to, že se opakuje úspěšný recept, to se ale dá přeložit i jinak - strach z toho, udělat něco jinak, co kdyby se to náhodou nelíbilo těm stádovitým evropským statisícům. Mimochodem - tuto bezradnost dokonce přiznal jistý velmi vysoce postavený manager audi, ze kterého po delším pobytu na baru vypadlo, že se Audi bojí na stávajícím vzhledu něco měnit, protože se to jednou chytlo a mohlo by se stát, že by experiment nevyšel a od Audi by klienti utekli k zavedenějším značkám M-B a BMW. Takže toliko k nejistotě. :-) A Corolla je přesně to samé, bude stejně příšerná jak ota současná, a to ji velmi výrazně přepracovali po spatření Civicu. Nechtěl bych ji vidět předtím, když teď sleduji ty špionážní fotky... :-|
Jen tak na okraj, GTI. Mluvíš o diskutabilním stylu a moderně a efektnosti v konfrontaci s klasickous evolučními tahy. Ale Civic je sice moderní a vyzývavý, ale zároveň ne samoúčelný - mě nejprostornější pracoviště řidiče, jednu z nejlepších nabídek místa pro kolena vzadu a skutečně obrovský kufr pouze za cenu méně místa pro hlavu na místech, kde stejně dospělí moc často nepojedou. Prostě velmi efektně i efektivně zabalená praktičnost. A teď to porovnej s jedním z vedoucích evropských automobilových klasiků - Renaultem a jeho Méganem, který vzhledu obětoval nejen místo pro hlavu, ale i kufr. A k nepochybně také dost kontroverznímu designu samotnému - jaká že je nejprodávanější modelová řada v Evropě? ;-) . Nápověda - Golf to není >:D
Proti vnitřnímu prostoru, sedačkám, koneckonců ergonomii jako celku,a kufru Civicu nic nenamítám. Kosmickej styl sice nezapadá do mejch představ o správný káře... ale to nemohu dávat na váhu svejch argumentů. Zato to neskutečně kýčovité zadní křídlo, včetně komplikace průzoru dozadu... to prostě už je nad mé aiceptační možnosti. Megane není můj šálek kávy, ovšem co se týká "kvality" designu, ta je příkladná... a i přes nepraktické zadní okno... Renault ukázal, že zadky umí, jak málo kdo.
Hmmmm... tak u Golfa už roky ukázaly. Ve většině pětiletých Golfů neuvídíme soudného normálního člověka, ale frajírky, před kterými je radno se radši schovat. Že by Mr. GTI byl jeden z nich? Nebo je to jen "golfista" teoretik, který jen o takovém "šperku" sní?? >:-[]
Nevím, kde se pohybuješ, ale zpravidla potkávám ve Golfech stejné lidi... jako ve Focusech Astrách či Civikách. Osobně bych neviděl nic špatného, kdyby tu psal někdo, kdo sní o Golfu, o Civicovi či o jiných autech. A už vůbec bych se tomu nesmál. Nebo ty snad přispěvatele, kteří sní o Civicu považuješ za nějakou méněcennou rasu? :no: Klid Drsoni... trénuj život... pak se sem vrať.
Golf V a design? No nevim, nevim. Design asi nebude tvym salkem kavy, vid? Golf V neni design, to je spis lidova tvorivost. A jeste navic hodne spatna a bez invence. ;-)
Pokud nechceš motokáru, stačí si jen vybrat. Trh je plný rychlých imageovek lišících se logem na kapotě. Jsou to dobré auta, pro spoustu lidí, ale pro mě už ne. Já už se nakazil... Chci lehkou motokáru s podvozkem ostrým jako břitva a s motorem milujícím otáčky, zkrátka káru v kterém si užiju každý metr, každou zatáčku! Chci čistý adrenalin! A takových aut je sakra málo. Jasně design není to pravé (ten se snad japonci nikdy nenaučí ;-) ), ale o vzhledu tahle kára není. To auto bude mít úplně jiné kvality (pokud King nekecá :-) ), které ocení jen ti nejostřejší znás. Jednou to pochopíš :-!
Pěkná pohádka... pro neznalé. Adrenalin... hmmm dokonce čistý ;-) ... Motarde... každá kára je o vzhledu... tobě bych doporučil Cobru... nebo Lotus 7... tam je to o adrenalinu. V Hondě Civic... tam je to o něčem úplně jiném :-) Klid... chápu tě... znám to... narozdíl od tebe to umím ovšem prožít i ve Fabii 1.2... například :-);-) P.S. Ta Fabia... jak trefné... v aktuální souvislosti...
Jsme u kategorie Hot Hatch, tak tam zůstaň. A pokud máš stejné zážitky ve Fábce 1.2, proč ne. Ušetříš spoustu peněz ;-) Káry nejsou jen o vzhledu, viz STI nebo EVO
Právě, že vzhled je nutnou podmínkou toho, aby auto bylo legendou... Vidím, že můj pohled na STi je dokonce méně kritický, než tvůj... :-) No, to žasnu... ;-) P.S. tu Fabii neber doslova ;-)
Ahoj Kingu, presne presne tohle... to, cos napsal presne chci rict, jak to, ze to nikdo (vsichni) nevidi. Skoda, ze je to porad "maly auticko", kdyz si vzpomenu na CTR 7G, mi na nem par veci vadilo, tomuhle asi nebude co vytknout, jen ty dvere, ale chapu... muj problem ale jinak je to nadhera, kdyz ted vynecham jizdni vlastnosti, coz bude narez, z designovyho hlediska nechapu fakt, jak to, ze se nekomu nelibi? Az budu mit Si, tak to bude urcite hodne tezky, az nekde potkam CTR... musim letet ahoooj
jakto? protže tohle opravdu není nádherný auto. Musím uznat, že se mi 3D líbí víc než 5D, ale pořád mi tam nesedí ta disharmonie celkovýho zadku od poloviny dveří vůči zadním kolům, který jsou oproti tomu malá... jak jsem řekl dříve... zadek mi přijde "přefouklej"..
Já si myslím, že to dělá to vypouklý zadní sklo, fór ale je ,že si h ov běžném provozu prakticky nevšimneš, vystoupí opticky spíš ten samotný C sloupek.
Tvá druhá věta... to je zajímavý pokus o myšlénku... Zásadně s tím ovšem nesouhlasím. Nezapomeň, že by tě mělo zajímat, zda soud kolegy je soudem odborníka na estetiku, či jen výkřikem Neználka. Až pak teprve bys měl pokrývat pláštěm úvahy svět silnic. Navíc kladeš najisto, že jednotlivé soudy jsou si rovny. To je další bluf. Nejsou si rovny... není Jin a není Jang. Je touha slabých hledat oporu v silných a tak vytvářet nějakou blíže nedefinovanou rovnováhu... není rovnováha v myšlénkách... je jen touha po jejich rovnováze. Nenaplnitelná, a proto nezahubitelná. Ale abych to vrátil na zem. Jistě, nahoře se kolegovi nelíbí Civic... soud který má daleko větší váhu, než tvůj obdiv k němu... neboť negace vyjadřuje hluboký pocit, aniž by musela být jakkoli odůvoďnována. Naproti tomu výkřik slasti bez jeho osvětlení, je než povrchním soudem sdělený těmi, jimž je odepřeno opravdu poznat krásy krás... vždyť krása bez prvotní negace nemůže existovat...
Opravdu? Já bych neřekl. Podle mne se rád ujímáte názorů (jiných názorů) a snažíte se jim vnutit ten svůj. Já to tu neznám, vy asi tvoříte pravidla, co a jak zde psát, nějak jste zapoměl, že o názorech lze polemizovat a že je neslušné někomu nutit názor svůj. Otázka estetiky je u každého individuální, není mi jasné, kde berete troufalost vysvětlovat někomu cizímu, že jeho estetický pohled je špatný (protože se neshoduje s tím vaším). Hezký den všem nechytrolínům i vám, pane Řiditeli (rozuměj: od slova řídit, vést, rozkazovat, poroučet).
Co ta exhibice ala bertonak? Vy se mate asi rad, hodne rad. Tam bude nejakz problem - v detstvi s matkou nebo v puberte s otcem, nebo inklinace k malym devcatum, nekrofilie, zoofilie, prebytek volneho casu, samota.........
Ty snad máš něco proti Bertoňákovi? Nebo, že by ti v žaludku polehával GTI? Neblázni, FSI, to mám za to, že tě nahoře chválím, viď... nebo, tys to vlastně nepochopil >:-[]:no: Tak klid. Končím, dnes balím. P.S. Je to facha, co... teda já nevím co je facha, tak nehodnotím, moje zásada ;-):yes:
Ó ano, Jarda a Bertoňák, tato nerozlučná dvojice, asi tak nerozlučná jako Vnetů a jeho věrný býlí bratr Olda Šetrný, zdejším folklórem jest. A IHMO velice zdařilým, zdařilým tak jako zdejší další hvězda Krtek. Tož tak.
Mno, brachu, GTI, tak tohle bych zařadil na žebříček tvých ekvilibristických kreací, které jsi tu doposud měl, hodně, hodně vysoko, možná i na medailové pozice. Musel jsem to číst, mno, víc než jednou, ale asi zase ne tolikrát, než ty po sobě ;-). Fakt super, ale souhlasím hned s následující reakcí. Je to totiž květnatě řečené nic, a to hned ze dvou důvodů.
1/ Váha negace a nadšení se může hodnotit i přesně opačně, záleží na hodnotiteli. Třeba když ti já řeknu, že jsem řídil RS4 a byla skvělá, je to soud, který má váhu eurasijské pevninské desky. když řekne Hamdullah Ibn Aykitlug, že se mu nelíbí Ferrari F430, je to výkřik.
2/ Jsem vášnivý ateista, ale popírat existenci Yin a Yang je stejně nesmyslné, jako snažit se Berndovi tvrdit, že koncern VW nikdy nědělal motory TDI. :-!
Mně se líbí víc než např. 5D. Ta boční linka je vidět, že je vyspělejší a lépe zapadne k tomu trošku podivnému zadku, ale myslím si, že to bude jako celek trefa do černého... :yes::yes:
Jsou tam pod sebou - BMW3 coupe... a Civic... přimhouříš oči... a vnímáš to hodně podobně... viď... "hondisto" :-) Já ti dám... ta podoba... ha ha ta je opravdu způsobená tvou úchylkou. My, co máme nakoukáno... my víme... tak pánové, všichni a najednou - BRAVO BMW :yes::yes: P.S. Přeju všem (i hondistům, to je snad jasný) pěknej víkend :yes:
O ztvarneni Civicu aktualni generace bude jeste hodne polemiky, ale myslim, ze Honda udelala dobry krok, novych C potkavam na silnicich snad vice nez predchozi generace, takze co je psatne? Zrejme konzervativni mysleni nekterych z nas. Mne se generalni tvar, usazeni markantu, celkove sladeni treba zamlouva...jedinym uletem z meho pohledu zustava "plexi" maska. Ale kdyby to mel snad byt jediny prohresek, budiz mu odpusten... ;-)
Pokud bude prední maska CTR stejná jako na obrázcích konceptu [odkaz] tak si myslím, že opodstatnění má. Výrazně bude napomáhat distinkci standardu a "hardcore" nářadí ;-)
Naopak mě se maska a celý předek až do C sloupku líbí... Úletem pro mě je horní část toho zadku (jakoby hochům šikmovokejm trošku v té extravaganci došel dech a někde se shlédli u jiných hochů šikmovokých... :-O ) ) snad kromě světel a kromě spodní části s krásně vyvednými výfuky do těch trojúhelníků...
No není to krasavec..sice trošku na druhou..trošku z budoucnosti..ale budí ve mě přesně ten dojem jako před osmi lety Ford Focus..taky ho v té době hodně lidí zavrhovalo..ale i hodně milovalo..takže, hodně štěstí Civiku...
s touhle Čivavou mám problém. Ať 5D nebo 3D, tak na fotkách mne bere o dost víc než v reálu, in natura se ten řek bych sci-fi design jaksi vytrácí, a je z toho jen další obyčejný auto. No a co se technických vlastností týče, tak to bude dozajista pjekně ostrý japonský samuraj, ostatně jako vždy u Hondy, že. Tož tak.