Honda se svým konceptem Insight vyráží vstříc komerčnímu úspěchu Toyoty Prius s cílem nedopustit absolutní nadvládu Priusu třetí generace na přelomu desetiletí.
Sakryš, to je ale sakra pěkný auto. :yes: Ostatně stejně jako FCX [odkaz] , kterému se mělo podobat. Škoda, že mu nenechají ten šmrncovní spodek nárazníku [odkaz] , ale i tak to bude fešák. Prius se může jít ... klouzat. >:-[]
Víc k tomu říct nemůžu, páč se toho víc neví. Akorát teda Aleši - konkurent Priusu na poli dostupných hybridů pro každého? Ano, tohle auto by se mělo prý v pohodě vejít do 450 000 a bude tedy fakt dostupné téměř pro každého, ale co je dostupného za Priusu za 800, respektive v aktuální akci za 650? ;-) >:D
Mluvíš asi o Priusu generace druhé, v textu jsem to myslel tak, že prius generace třetí už má být opravdu hybridní auto pro masy a toto bude jeho konkurent. Pěkný večer, Kingu. ;-)
Asi jsem dneska utrpel nejakej uraz hlavy, ale mne se to taky libi. Tvarove sice dost podobny Priusu, ale pritom o dost hezci. Snad se opravdu finalni verze bude co nejvic podobat konceptu...Interiery od Hondy se mi libej a tady tomu neni jinak...
Aby mohl konkurovat Priusu, musel by mit ciste elektricky dojezd nekolik kilometru a plug-in dobijeni ze site. Jelikoz nic z toho podle dostupnych informaci mit nebude, muze se stat jenom stihacem Priusu, ktery pracne hleda jiz nekolik let vychladlou stopu. Nejspise k nemu bude mit jeste dal, nez soucasny Civic hybrid k soucasnemu Priusu. Alespon ze uz u Hondy pochopili, ze hybrid a tezce konzervativni a unyly dizaj k sobe nejdou. Kazdopadne se ceni odvaha, se kterou se (narozdil od evropskych vyrobcu) u Hondy stale pokousi dohnat Toyotu, i kdyz vzdycky spatne. To samozrejme neznamena, ze by se to nemohlo dobre prodavat, ale konkurent Priusu to muze byt jenom v marketingovych materialech vyrobce.
Celý systém IMA je příliš složitý než aby byl plně konkurenceschopný. Místo aby narvali elektromotory do zadních kol, tak jeden malej pevně spojí s motorem. Když auto jede v elektrickém režimu, tak elektromotor nezbytně otáčí i spalovacím motorem. Ztráty tohoto procesu sice snížili systémem rozpojitelných vahadel ventilů, ale i tak jsou to ztráty zcela zbytečné...
No jo, protoze jak nazev napovida je to "motor assistant". Proto tvrdim, ze Hondi reseni ("mild" hybrid) je spatne reseni. Konstrukce je temer tak slozita jako "cely" hybrid, ale prinosy jsou znacne orezany. Ale treba to bude nova generace IMA a vsechno bude jinak. Jsem zvedav.
Vypadá to lépe než prius, ale pořád si říkám, když chci jezdit na baterky, proč musim vypadat jak exot? Není to špatný, ale tvarově by to mohlo být normálnější (lepší).
Tak tohle, že má být ten superlevný hybrid, který chtějí japonci stlačit pod 310 000 kč (dle auto cz)? No, i pokud to bude pod 399 900, tak to bude úspěch, a jestli se ten vnější design moc nezmění, a pokud bude interiér něco jako Civic 5D, či Hybrid, tak to bude fakt senza. Jen se obávám, že ta cena bude vyšší, než 400 000. Ale nechme se překvapit.