Renaultu Fluence po krku půjde nový sedan od Hyundaie. Je sice o něco dražší, ale také na nás při prvním setkání zapůsobil lépe než čtyřdveřový Renault.
ale Fluence v teto kategorii nabídne více muziky (výbavy) za méně peněz... a to je to, co lowendové sedany prodává.
Myslím, že Elantra se na zdejším trhu dlouho neohřeje...
Neházel bych flintu do žita, Elantra je na našem trhu úplná novinka, v zahraničních testech dopadá veskrze velmi dobře a konkurence mezi sedany není jen Fluence, ale třeba i Focus sedan, Mazda 3 sedan, apod a ty jsou zase o něco dražší.
Navíc už ve verzi Comfort je Elantra velice dobře vybavená a v interiéru je podle tabulek o něco větší než konkurence.
Během půl roku až roku očekávám nějaké akční slevy, které cenu ještě zatraktivní.
Dobrý postřeh >:D Ale tohle není první test auta, kde na fotkách bylo jasně vidět, že se v motorovém prostoru probíhala kuna. A dokonce mám pocit, že od stejného redaktora... možná by měl pan Vaverka parkovat pro jistotu jinde. >:-[]
Souhlas... Navíc rozdíl mezi Elantrou a Fluencem činí cca 20tis. při srovnatelné výbavě... Větší problém vidím v použití pouze jednoho motoru (byť patří k tomu nejlepšímu mezi atmosférami)... Ohledně konkurentů, určitě bych sem přidal Chevrolet Cruze, (ač je to liftback) domácí Octavii a Mazdu 3, která je po nedávném zlevnění mým velkým favoritem - toto by podle mně měli být hlavní konkurenti nové Elantry...
PS: Doufám, že se v Evropě Elantra usadí a nebude muset odcházet (jako tomu bylo v minulosti) - byla by to škoda...
Líbí se mi ty tamagoči displeje na středovém panelu. Líbí se mi výdechy klimatizace na středovém panelu posazené někam ke kolenům. Masa hodnotného stříbrného plastu v interiéru, zvláště na středovém panelu, odkazuje na interiéry luxusních vozíků. Vůbec interiér jako celek je opravdu krásný a pojatý v evropském duchu. Tato fotka jistě unikla z galerie koncernových vozů [odkaz] neb Huindai používá plasty velmi kvalitní... Vlnobití na karosérii, kde se doslova ztrácí pidi kolečka, potěší oko estéta. Zkrátka Huindai opět potvrdil, že auta prostě vyrábět umí a frontální útok na Evropu již započal... :yes:
Trefa... Bohužel dnes souhlas. Je s podivem, že nikomu, kdo si sedne z redaktorů dovnitř tohodle auta, či třeba i do ix35, se z těhle tlačítek nezvedne žaludek natolik, že se o tom alespoň větou nezmíní, že jsou snad 30 let stará :-|
To by mělo smysl pouze v případě, že by se dala ze zadních sedadel ventilace regulovat (třízónová), jinak nevidím důvod proč v prostoru kabiny o objemu cca 4 m3 dělat extra výdechy pro zadní sedadla.
Tak sa pozri ku konkurencii, ked nahodou sedis vzadu, je ti zima - lebo voz este len zacal kurit, na tich vpredu ma co fukat, vzadu mas smolu, kym ti to nepride zpopod noh, alebo obtokom popod strechu :-!
Že je nemá ani A4ka, ani Focus, Ani Avensis T25 není argument, ale politováníhodná okolnost :-) Jak jsem již řekl, mám 13 let staré auto nižší střední třídy a klimatizace/topení je pro zadní sedadla řešena výdechy pod předními sedadly a výdechem na konzoli loketní opěrky, kde je samozřejmě regulace průtoku vzduchu. Fyzika je fyzika, a když tohle řešení není, tak je na zadních místech v zimě déle kosa, v létě cestující na předních sedadlech mrznou, aby se ti vzadu neupekli. ;-)
Kosa moze by mohla byt akurat tak v 13r starom pohrebaku. Sedan, ktory ma batozinovy priestor uplne oddeleny od kabiny je uplne nieco ine... jo, ma to nieco spolocne s fyzikou.
Atlisi, nezačínej zase bezhlavě a za každo cenu obhajovat svého Focuse. To, že se ti líbí Elantra je jasné, protože má hodně společného (designově) s Fordem... ale že nemá výdechy vzadu je mínus. Já je teda v autě taky nemám, ale uznávám, že tam být mohly.
Neobhajujem Focus, ale nemal som vyduchy vzadu v interierovo dlhsom aute a nikto si nikdy na zimu/teplo vzadu nestazoval, tak neviem preco by to v Elantre malo vadit. V Passate vyduchy mam a nepamatam sa, ze by ich niekto niekedy pouzival.
Pohrebaky maju prirodzene problem ohriat/ochladit interier kvoli kufru, preto su vyduchy vzadu takmer nevyhnutnostou, ale sedan je na tom podstatne lepsie. Nic viac, nic menej.
A ci sa mi Elantra paci? Paci sa mi viac ako Fluence, ale zdaleka nie tak ako ine sedany.
Bez ohledu na (ne)líbení - hyundai montuje výdechy topení/klimy pod přední sedačky standardně už nějakých 20 let. Byly i v nižším segmentu, jako třeba v Accentu, před ním v Ponym. Není důvod předpokládat, že by je z nějakého hecu nedal do téhle Elantry. Kdo si kupuje auto primárně kvůli teplíčku, může si z Ruska dovézt Solaris s posíleným sibiřským topením ;-)
O tom snad debata nebyla, ale o tom, jestli jde dozadu teplo ženským na prsty u nohou cestou z běžek. Mike se ptal, jestli jsou v Elantře výdechy aspoň pod sedačkami, na to jsem odpovídal.
To je prave to o com hovorim. Focus hatch/sedan ma relativne maly vnutorny objem, takze vyduchy na zadne sedacky v stredovom tuneli nie su. Ale C-Max uz ich ma. Focus sedan by si ich uz zasluzil.
Pominu-li opět kritizované odskakování zadní nápravy Fluence a kritizování houpavého podvozku, jak by snad redaktoři ještě dosud nepochopili, že auto není primárně není určeno pro německého dálničního střelce nebo anglického milovníka malých HH, ale pro východoevropské děravé silnice a Renault dobře ví, co tam lidé chtějí (neb dosud jezdili právě Žigulíkem a ne na tvrdém trakaři), tak mi není jasné, jak probíhá měření spotřeby na dálnici?
Kolik kilometrů redaktor touto rychlostí jel, jaký byl profil trati, jak bylo auto naloženo? Protože 6,2 l/100 km s atmosférickou 1,6, která má i kombinovanou spotřebu 6,4, váží kolem 1300 kg a točí 3400 ot., je z říše fantasy.
Aby se pak ta rodina jedoucí ve čtyřech do HR nezačala divit, že jejich Lantra žere 9l/100 km a ne 6,2 l/100 km, jak se dočetli na auto.cz8-s
Elantra žere jako naftový kamna, XF je nad 200 nestabilní, BMW 5 má kolmé A sloupky, střednětřídní nafta je obvykle pětistupňová a Ronault chce být Miss ČR 2012...o co jde? :-)
Všechno to je na korunu :-) Přesto se tu nejlíp čte a občas i bezděčně pobaví...kolikrát si myslím, že nám kluci z redakce připravují špeky typu "Dicky" a "Rozum" pro naše obveselení...něco jako Mrázek na E2 ;-)
Samozrejme zrejme to bolo merané pri ustálenej rýchlosti ...
S 1,6 CVVT na Ceede idem reálne 130 km/h (na tachometri cca 137 km/h) za cca 7,2 litra, pri "ručičkovej" rýchlosti to klesá pod sedem litrov a pri silnejšom motore je tých cca 6,5 reálnych i keď je možné, že tých pár deci je i o teréne ...
V každom prípade to nie je určite "rozprávkový" údaj ...
O tom by sme sa mohli baviť hlavne pri downsizových turbobenzínoch, kde tabuľkové hodnoty sú naozaj mimo reality a bežný človek ich v bežnej prevádzke nikdy nedosiahne ...
Rozpravkovy udaj to je kazdopadne, pri realnych 130kmh zerou pres 6litru i diesely, benzin nabeton ne. Tady mas namerene spotreby na testovacim okruhu pri ustalene rychlosti.
kostka nanukového dortu deset minut na slunci, dostane přesně tvary hyundaie elantry. Hyundai tento nový designerský směr nazývá jako "melting design". Jisté je, že ve Skandinávii se to moc prodávat nebude, ale v české kotlině zákazník jistě roztaje při pohledu do ceníku, takže se dá předpokládat, že sem tam tuhle krasavici na silnici potkáme. ;-)
Nafotit to, hodit do PC a nechat nejaký CNC vyfrézovat podobný tvar nebude takový problém. Ale u Porsche by se dalo říct, že jeho design dělali v době, kdy snad ani máslo ještě nebylo.
Ale ale... ... tak jako respektuji osobní pohled na design, ale hodnotit objektivněji design jakýmsi pokleslým - toto do hodnocení designu v auto-průmyslu nepatří! Navíc, když tolik renomovaných auto-online-magazínů světa design H. Elantry 2011 hodnotí dokonce excelentními známkami! To je pak opravdu nepochopitelné...
CARBUZZ.com: "In fact, the Elantra looks better, in our opinion, than the larger Sonata and may even have the best design for its class." ... NEJLEPŠÍ DESIGN VE SVÉ TŘÍDĚ!!! [odkaz]
USNews BEST CARS: "Elantra exteriér, design- 9.3 (z 10-ti - Excellent)! ... interiér: Elantra Interior - 8.9 (Very Good)!"
Známkovat design je podle mého pitomost. Samozřejmě můžeš hodnotit věci jako je aerodynamika, výhled z auta atd., ale stejně je to hlavně o tom, jak se komu to které auto líbí nebo nelíbí...
To je pravda, je to věc osobního náhledu a vkusu, ale dá se např. určit to, jestli je auto navrženo správně proporčně (viz třeba Fabia nebo převisy u Peugeotu 407 atd.) a navíc se vsadím, že v těchto magazínech nehodnotí design jeden člověk - a potom, při větším vzorku lidí, se už dá cca zhodnotit design objektivně...
Design je standartne vedni obor. Da se velmi dobre hodnotit dle zavedenych kriterii. Bohuzel v diskusich a take v anketach se vsichni bavi, ci hodnoti, ne design, ale vzhled - tedy jak na ne auto pusobi. U tehle odporne korejske kreatury to vypada v podstate tak, ze hromada krivek a prolnutych ploch muze u slabsich povah vyvolat pocit "sloziteho" auta a tedy i pocit, ze toho auta je jaksi "vic" nez treba cisteji tvarovaneho VW, nebo Fiatu (napriklad).
To je v poho, Vita pise porad stale ty same blboly o masle pod kazdy clanek o korejskych autech. Navic to nema z vlastni hlavy, na to bohuzel jeho intelektualni schopnosti nedosahnou, takze jen dokolecka papouskuje neco, co si tady kdysi precetl od nekoho jineho.
V podstate je to takovej anti-korejskej Ada, ovsem narozdil od Viti, jsou Adovy prispevky alespon nekdy vtipne.
Koukám že prosťáček dorazil. Kdepak jsi byl tak dlouhou inteligente. Už mi ty tvé reakce o ničem začínaly chybět. Že by jsi se vzdělával jak ještě víc ze sebe dělat nadčlověka? Zatím ti to moc nejde a tvé narážky na inteligenci jiných diskutujících se trochu míjejí. Tak počkám co zase inteligentního z tebe vypadne kaktuse. Vím že s tvou nedozirnou inteligencí se nemůžu rovnat ale pokusím se tvým slovům porozumět. Zcela určitě jsou tvé příspěvky dosti podobné žáčkovi druhé třídy jen pro to, aby jsem zde já a jiní méně inteligentní lidé než ty, jejich obsah pochopili. Vím že s tvým sebevědomím a přesvědčením že inteligentní člověk zde na auto.cz není bude těžké s tebou vést rovnocennou debatu. Ale přerušené sny nikdy nestojí za nic, tak tě nebudu z tvého inteligenčního snu budit a raději se předem vzdám a nenapíši další reakci na tvůj další případný mocně inteligentní příspěvek.
Nesnaz se odvest pozornost od tve osoby. Chces snad poprit sve papouskovani roztekleho masla pod kazdym clankem o korejcich?
Prosim, to ze se ti nelibi je tvuj nazor a mas na nej samozrejme pravo (treba elantra neni ani muj salek kavy), ale zkus vymyslet neco originalniho a hlavne vlastniho, to maslo je ohrana traparna, navic "vypujcena" od jineho pisatele.
PS: Inteligentnich lidi je tady na auto.cz dost, tak na sobe makej, abych mezi ne pripadne mohl nekdy v budoucnu zaradit i tebe. ;-)
Fajn asi záležitost vkusu, skorošvagr má to samé, co Vy, a když už jsem to musel jednou převážet, marně jsem hledal, jak tu palubovku ještě utlumit (krom samozřejmého vypnutí displeje toho šíleného rádia).
Na druhou stranu, jsou i masochisté, kterým nevadí naplno svítící navigace plesknutá doprostřed čelního skla.
Celkově se dá osvětlení zlumit, ale ne dost. Kdo zná funkce "blackout" u jiných značek, ten jenom tiše zuří. Navíc displej ukrutně zářícího rádia sice jde vypnout, ale stačí jakákoliv manipulace s ním a zase to svítí jak neony na tuningovém srazu.
US News, BEST CARS: "The 2011 Hyundai Elantra ranks 1 out of 33 Affordable Small Cars. This ranking is based on our analysis of 16 published reviews and test drives of the Hyundai Elantra, and our analysis of reliability and safety data!!!" - [odkaz]
CAR ADVICE.au: "Strong chassis, pliant ride and handling, sporty manual transmission and refined six-speed auto, spacious interior, Bluetooth audio streaming, great value!!!" - [odkaz]
mal som cest sa kratko previezt v Elantre minuly tyzden a pre mna je to auto OK - hlavne nazivo vyzera este lepsie ako na fotkach. Zase je tu kopec internetovych specialistov co auto hodnotia podla 15 fotiek a komentara 2 novinarov.
V USA a na inych trhoch je to bestseller - predajca mi spominal, ze dodavky na tento rok pre EU su obmedzene.
Najlepsie sa to ukaze ked si sadnete do Fluence, Cruze a Elantra najlepsie v ten isty den alebo aspon tyzden.
Vadi mi len to, ze mu dali zbytocne male kolecka, chcelo by to aspon 17.
Takze tradicne pockajme rok, dva a povieme si o uspechu Elantry viac.
Souhlas :yes: ... Moje osobní volba by byl mezi sedany Chevy Cruze, poté Mazda 3, ale bohužel osobní zkušenost nemám ani s jedním :-( , takže mluvím spíše jen tak teoreticky...
PS: To, že je to v USA bestseller ještě pro evropské prodeje nic neznamená, vždyť i předešlé generace Elantry byli v USA hodně oblíbené, kdežto v Evropě nebyli zrovna superúspěšné (popřípadě se sem vůbec nedováželi)... Ale jak jsi už řekl, nejlepší si bude ještě počkat - já osobně bych mu úspěch celkem přál... :-)
Práve dnes som si Elantru zaparkoval pred domom... 16" disky ma už čakajú v pneuservise, tie 15" kolieska nechávam na zimu. Prvé kilometre ma usvedčili v tom, že som sa rozhodol dobre, uvidíme ako to pôjde ďalej, mám naplánovanú cca 1000km cestu tak sa budeme zbližovať >:D Je tam pár drobností čo ma zamrzeli (rádio nemá RDS 8-s , odkladacia schránka pred spolujazdcom je neosvetlená 8-s ) no iné som zatiaľ nezistil. Dúfam, že už ani ďalšie negatíva nenájdem :-)
Tak tu máme další mistrovský design. Položit kostku másla na sluníčko, chvíli počkat, osadit kolama a máme nový model. (Hyundai i40- AB máslo, Elanta-Máslo zlatá haná, ix30-máslo z Kunína....)
Interier se koukám svezl na stejné vlně a inspirace v roztelkých materiálech se nezapře. Skoro mi přijde, že neumí vyrobit cokoliv rovně, tak to maskují křivým designem a hlásají to jako přednost.
Jinak z venku opět masa zvlněného plechu.
Motor na papíře se zdá neuvěřitelný, ale mám pocit, že to je asi tak jediné co je na něm neuvěřitelné. Nemáte někdo naměřené hodnoty zrychlení a pružnosti (například jako mají u některých testů v Autotipu) Protože s 96KW psané zrychlení z nuly na sto za 11,6 a to i při 130 na šestku točí 3400 mi přijde hodně pase. I octavia s 1,2 TSI to má na papíře za 10,8 což by odpovídalo manuální elantře.
Tak jsem snesl svou vlnu kritiky a čekám sprchu od majitelů hyundaí a přiznivců HK koncernu.
Jistěže, právě tahle 1,6 MPI CVVT patří mezi chválené motory snad na všech autoserverech, nebo třeba teď v testu SM, hlavně kvůli příjemnému průběhu křivky - spolupracuje odspoda a dá si líbit rozdráždění do oblasti blízko 7000. Ve specifikacích vidím pevné zrychlení na 100 za 10,7, mně osobně jako pohodovému cestovateli to stačí naprosto, stejně jako naměřená pružná 12,2 (60-100) a 14,58 (80-120) (měřeno na 4st, SM). Jezdit dokáže prokazatelně a bez mučení za 6,7, což se od papírových 6,4 neliší dramaticky. Emise jsou naprosto ok (148) a lepší než u srovnatelných jednotek v Cruze, Fluence (nebo Octavii). Srovnávání s přeplňovanými motory nedává smysl, to bych si počkal na přeplňovanou GDI, až se začne montovat. Na druhé straně je rychlé zpřevodování manuálu, které Hyundai používá, dost nepříjemné, jakmile se jede přes 100. Těžko říct, jestli je to nějaké historické dědictví odněkud jinud, kde je na dálnicích nízká maximálka, ale zvláště u malých objemů (1,4) se motor zbytečně točí jako šílenec, s patřičným rámusem.
Nemám ty reálné hodnoty, ale hyu hodnoty tak jak je udává na papíře, bývají podhodnocené, reálná měření ukazují i o více jak 1s lepší časy, nevím jak u ostatních automobilek.
Ten nicotný rozdíl ve zrychlení automat vs manual mě překvapil, i30 která váží skoro stejně, má skoro o 1s rychlejší z 0 na 100. Přitom Elantra má navíc 1Nm a 4 kW, vím, že tak nicotný rozdíl nic neznamená, ale logiku to moc nedává :-)
Ale kde že "zvlněný plech" ... tak jako respektuji osobní pohled na design, ale hodnotit objektivněji design jakýmsi pokleslým "potravinářským" způsobem - toto do hodnocení designu v auto-průmyslu nepatří! Navíc, když tolik renomovaných auto-online-magazínů světa design H. Elantry 2011 hodnotí dokonce excelentními známkami! To je pak opravdu nepochopitelné...
CARBUZZ.com: "In fact, the Elantra looks better, in our opinion, than the larger Sonata and may even have the best design for its class." ... NEJLEPŠÍ DESIGN VE SVÉ TŘÍDĚ!!! [odkaz]
USNews BEST CARS: "Elantra exteriér, design- 9.3 (z 10-ti - Excellent)! ... interiér: Elantra Interior - 8.9 (Very Good)!"
a máme tu dělostřeleckou přípravu, která nám dělá z korejského másla roztřikující se hrudky tuku.Jak je to auto nepovedené, jak se nepodařilo a kam to vlastně Hyundai šláplo - a do másla asi ne ;-) .
Zapomínáme při svatém nadšení na jedno - byť ani dnešní produkce v super a hypermarketech není máslem, byť se za něj statečně vydává - kdo z nás si vzpomene na skutečné máslo, které i v létě vydrželo pokupě ve sklenici studené vody třeba týden a chutnalo tak skvěle se solí a s chlebem? - tak zkrátka těch různých mastných kyselin je k životu třeba. Nelze jistě toto "máslo" srovnávat s excelentními zrajícími sýry, které jsou i cenou jaksi někde jinde. Ale je to jako se vším. Drtivá většina si bude mastit na chleba něco "jako máslo" - pár lidí si nacpe držky po hrstech drahým sýrem a zapíjet to hektolitry kvalitního vína, aniž by jim na patře či vzadu na jazyku ulpělo cokoliv, o čem by mohli někdy mluvit - a pak se objeví pár lidí, kteří si dají s gurmánským zalíbením to, co jim po letech hledání chutná - ale kolik takových ve skutečnosti je?
A tak zkrátka bude hodně másla, co si na máslo hraje no................ hurá do supermarketu........................nema… někde mááámo slevu???????????
U Peugeota jsem nesnášel neustále se zvětšující světla. Od 508 to konečně pochopili a dělají znovu elegantní auta, která opustili s 206. Nyní se Hyundai pokouší prodloužit světla k předním oknům a v přespříští generaci je spojit se zadními do jednoho celku. :no: Zároveň jsem nepochopil množství různých prolisů. Mají nějaký estetický či praktický význam??
No nevím nevím, v české kotlině se spíš prodá hatch nebo kombi. Nicméně tahle Elantra půjde proti Fluence a Cruze a popravdě nevím, co by mě přimělo ke koupi sedanu v týhle kategorii ;-)
Nevypadá to nejhůř, motor 1,6 CVVT s 6ti stupňovou převodovkou znám ze Ceedu a jede pěkně. Nicméně design je pro mě až moc divoký, Fluence zas tak trošku bezpohlavní a nejspíš bych dal přednost Chevy Cruze 1.8l :yes:
Dnes jsem si ho "osahal" a také si poseděl. Vůz je povedený - lehké křivky s příjemným - přírodním tokem (nic pro zedníky s vinglem a vodováhou). Daň za sedan = špatný přístup k zavazadlovému prostoru, ale to je právě ta daň za lepší pocit z cestování (v kabině).
Ovšem sednul jsem si i do i40 sw! O 100k více, ale o 100% lepší - pocitově více prostoru, ale díky sklonu čelního okna menší zorný úhel (to mě docela překvapilo). No nic, ten vůz prodali 45 minut po vystavení a čeká se na předváděcí :-)
"Namlsán" americkými články (ano, opravdu vyhrála snad úplně každý test kompaktů i proti novým Focusům, Cruzů, Mazdám, Golfům...) se s tim někdy půjdu projet. Cruze bylo naprd, Focus je ošklivej, Mazda 3 drahá, Jetta drahá, Lancer starej... No ono vlastně neni moc podobných aut co koupit. Snad jen ten Fluence,ale ten vedle Elantry vypadá jako 30 let starej chudej příbuznej.
Fakt se jim to povedlo, tak snad už jen doufám,že to bude trochu pohodlný
Nevím co je "Cruze na prd", ale můj šéf se s ním projel a pak se projel s Astrou... a tu si vzal - teda koupil ;-) Můj pocit z Fluence: "Jauvajs" při nastupovnání! Nicméně, plus mínus každý takový sportivo-sedan (a to i tento Hyundai) má svá omezení při nastupování (i na přední sedadla). Asi bych volil pohodlnější vůz.
Proč Ti přišel Cruze naprd? Vždyť krom motoru je to povedený auto... Focus i Jetta jsou mimo už svojí cenou, Lancer mě odrazuje svým úděsným interierem a (jak už jsi řekl) také svým stářím... Jinak Mazda 3 sedan se prodává od 328tis. a to se srovnatelnou výbavou s Elantrou Comfort (rozdíl jen 4 tisíc)... A pak tu máš ještě ten Fluence... Takže já zde vidím minimálně 3 srovnatelné konkurenty... Opravdu jsem hodně zvědavý, jak dopadnou srovnávací testy u nás...
PS: Pohodlný to snad bude, když je to laďený na US a východní trhy...
Přišlo mi to zevniř dost malý a takový nafouklý,vidět z toho nic moc nebylo, do tý hlavy jsem se při nastupování praštil taky :-) Sedačky tvrdý a podovzek taky takovej... No,ale možná už jsou osumdesátý léta dávno pryč... S Fluencem jsem bohužel neměl tu čest,ale zkušenost s ostatníma Rendlíkama, podtržená různými testy, mi vcelku potvrzuje,že by to mohlo bejt použitelně pohodlný. Ale zase to nemá automat, no to by snad šlo překousnout. Mazda 3 je podle testů příliš sportovní, takže pohodlí taky asi nebude a je to ošklivé auto. No, do hlavy se asi budu mlátit i u Elantry a dozadu se nikdo na vejšku nevejde...
Naladění podvozku v US bude nejspíš jinačí,alei kdyby ne, oni ty sportovní podvozky tam frčej stejně jak tady... Nejpohdlnější je prý Corolla, ale ta je u nás taky drahá a ten základní "motůrek" ve mně nevzbuzuje důvěru
Ale dneska jsem zase jezdil Fábií a vono ty auta budou asi taklenc nafouklý všecky zevnitř. Z Chevy s10 z roku 87,kterou jsem jel poté,bylo vidět krásně.
Tak jsem si byl novou Elantru projet. Pár postřehů. Při jízdě nikde nic nevrže, spousta místa na nohy, koleno má dostatek místa :-) Pokud jsem se posadil za volant (měřím 186cm) a potom vzadu, měl jsem před koleny místo tak 20 cm. Bohužel hlavou jsem se skoro dotýkal stropu. Motor měl najeto cca 200 km, ale jízda velmi pohodová, na pětku táhne už od 50km/h, nehlučí. Skoro o něm nevíte. Samozřejmě můžete motor vytáčet, záleží na řidiči. Kufr je velký, ale vstup nebude úplně ideální. Představoval bych si větší vstupní otvor. Poslední věc, rozhodně bych si nekupoval základní verzi. Vzadu švihadla :-( Pak je ovšem otázka, jestli není na trhu lepší auto za 400 tisíc. Zase má člověk kompletně vybavené auto...