Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Elantra: První jízdní dojmy

Diskuze (97)
Renaultu Fluence po krku půjde nový sedan od Hyundaie. Je sice o něco dražší, ale také na nás při prvním setkání zapůsobil lépe než čtyřdveřový Renault.

Hyundai Elantra (Lantra) je vcelku zavedená značka. U nás i v Evropě poměrně úspěšný sedan existoval ve třech generacích, poté jej nahradil přímo pro evropské zákazníky určený hatchback a kombi řady i30. Zřejmě aktivita automobilek jako Renault a VW ale Korejce přiměla k tomu, aby své působení mezi kompaktními sedany přehodnotili.

S přestávkou v délce trvání tři čtvrtě generace proto přichází i do Evropy Elantra nová, postavená na platformě kombi i30 cw. To ji dává do vínku především velmi štědrý rozvor 2700 mm. Podvozek se ale dočkal zjednodušení – místo víceprvkové nápravy se vzadu zabydlela levnější vlečená. Zda tato změna zasáhne i příští generaci i30, zatím můžeme jen hádat.

Aby ale bylo jasno, jednodušší neznamená špatný. Podvozek Elantry funguje i tak dobře, není potřeba se obávat odskakování zadní nápravy, ani neotáčivé charakteristiky v zatáčkách. Zvolené naladění představuje praktický kompromis mezi pohodlím a ovladatelnosti – Fluence nabídne houpavější, avšak výrazně méně jistou jízdu, ti nejlepší ve třídě (nová Jetta, Mazda 3 a zřejmě i nová generace Focusu sedan) zase snesou mnohem hrubší zacházení a po silnici se pohybují s výrazem suveréna.

Od řízení rodinného sedanu nelze očekávat zázraky. Přesto Elantra předvádí slušný výsledek: posilovač má přiměřený účinek a řízení se zbavilo slepé zóny okolo středové polohy.

Motor je na tom podobně – benzinová šestnáctistovka je racionální volbou. Co na tom, že má 97 kW, kupředu ji bude ve středních otáčkách hnát 158 Nm. Díky variabilnímu časování ventilů je navíc motor ochotný ke smysluplné spolupráci už od nízkých otáček. Rodinný rozpočet by jediná nabízená motorizace zruinovat nemusela, při 130 km/h jsme odečetli 3400 min-1 a průměrnou spotřebu 6,2 l/100 km.

Zhodnocení interiéru je po krátké projížďce předčasné. Přesto ale nemůžeme vynechat jednu věc – už na brněnském autosalonu nás při statické prohlídce zaujal subtilní středový panel. Ti, kdo nadávají na výstupek např. u Fabie, budou nadšeni: Elantra má v zóně, kde by mohlo dojít ke kontaktu s kolenem naopak středový panel šikovně zúžený.

Vnější design díky bublinové siluetě připomíná Hondu Civic sedan. Ačkoliv se v případě Elantry jedná primárně o levný model, jeho karoserie není ochuzena o řadu zajímavých stylistických prvků. Zvolená bronzová metalíza navíc zdatně tlumí futuristické křivky, a tak by mohla být oblíbenou volbou té části klientely, které nevoní na první pohled křiklavý design.

České ceny

Novou Elantru je možné objednávat ihned, první vozy budou dodány v září. Nejlevnější provedení vyjde na 299.990,- Kč, tzn. stejně jako Fluence prolamuje třísettisícovou hranici.

Základní výbava Classic obsahuje šest airbagů, ESP, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Standardní výbava obsahuje i manuální klimatizaci, v ceníku však figuruje také volba bez klimatizace se snížením ceny o 25 tisíc korun – právě tak se dostaneme na 299.990,- Kč.

Comfort přidává mlhovky, zrcátka v barvě vozu a s integrovanými směrovkami, podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a rádio s podporou MP3 a připojením USB/iPod/Aux.

Se Style zákazník získá zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a řadicí páky, dešťový senzor, tempomat a dvouzónovou klimatizaci. Od této výbavy lze navíc připlácet za střešní okno (25.000,- Kč).

Paket Premium nahrazuje 15palcová ocelová kola 16palcovými litými. Dále přidává loketní opěrku, vyhřívaná přední sedadla a plnohodnotné náhradní kolo. Luxury je bohatší ještě o elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a kožené čalounění (částečně perforovanou kůží).

Nabídku laků tvoří 10 odstínů. Interiér může být ve všech úrovních výbavy jednobarevný černý, nebo dvoubarevný béžový.

Hyundai Elantra - ceny na českém trhu
Motor1,6 DCVVT1,6 DCVVT
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]15911591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/630097/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]158/4850158/4850
Max. rychlost [km/h]200195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,711,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,0
Prov. hmotnost [kg]12361267
Cena Classic bez AC [Kč]299.990,-339.990,-
Cena Classic [Kč]324.990,-364.990,-
Cena Comfort [Kč]349.990,-389.990,-
Cena Style [Kč]369.990,-409.990,-
Cena Premium [Kč]399.990,-439.990,-
Cena Luxury [Kč]429.990,-469.990,-

Diskuze (97)
6. 9. 2011 14:25
Re: Pro spravení chuti ;-)
Design je standartne vedni obor. Da se velmi dobre hodnotit dle zavedenych kriterii. Bohuzel v diskusich a take v anketach se vsichni bavi, ci hodnoti, ne design, ale vzhled - tedy jak na ne auto pusobi. U tehle odporne korejske kreatury to vypada v podstate tak, ze hromada krivek a prolnutych ploch muze u slabsich povah vyvolat pocit "sloziteho" auta a tedy i pocit, ze toho auta je jaksi "vic" nez treba cisteji tvarovaneho VW, nebo Fiatu (napriklad).
6. 9. 2011 14:22
Re: Krása, korejská krása...
Elantra je vazne hnus :no:
Avatar - Guttalax
10. 8. 2011 19:08
Re: VELMI podařené!
;-) Tak at ti slouží :yes:
Avatar - Guttalax
10. 8. 2011 13:25
Huncút
;-) Dát tam logo Ford ,tak to mnoho lidí sežere a bude psát jako o zázraku. Ale je to korejská Godzila , >:D
Avatar - Vencos
9. 8. 2011 21:11
Re: Svezl jsem se
Tak švihalda vzadu ještě není taková tragédie,horší by byly vepředu >:D