Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hrozba stávky v nošovickém Hyundai roste, vyjednávání se komplikují

Hrozba stávky v nošovickém závodě automobilky Hyundai se podle odborů zvyšuje. Ani páteční vyjednání o stávkové pohotovosti spory o přesčasy neukončilo.
Zpět na článek
12. 12. 2009 21:28
neregistrovaný "ferryporsche"
12. 12. 2009 13:39
12. 12. 2009 14:41
12. 12. 2009 21:22
neregistrovaný "ferryporsche"
13. 12. 2009 12:19
13. 12. 2009 13:40
12. 12. 2009 21:25
neregistrovaný "ferryporsche"
13. 12. 2009 12:47
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 12:49
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 18:27
neregistrovaný "JARYS"
13. 12. 2009 12:17
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 09:55
13. 12. 2009 10:50
Avatar - rokba79
12. 12. 2009 10:33
Korejci už tlučou hlavou o zeď, kam to vlezli
Kdepak, v ocelovém srdci republiky si socialismus rozvracet nedáme.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - T613
12. 12. 2009 10:53
Re: Korejci už tlučou hlavou o zeď, kam to vlezli
není to tak dávno co takhle vyšilovali ve škodovce. Tolik k tomu ocelovému srdci.
Jinak jsou odboráři verbež :no:
neregistrovaný "ferryporsche"
12. 12. 2009 21:28
Re: Korejci už tlučou hlavou o zeď, kam to vlezli
Souhlasím, že odboráři jsou verbež. Pokud by bylo na odborech, nevyrobilo by se nikdy nic a zdechli bychom hladem.Je to stejné, jako kdyz SOCDEM rozdává z cizího
12. 12. 2009 22:58
Re: Korejci už tlučou hlavou o zeď, kam to vlezli
Tonda topič zatopil pod kotlem >:D ...
Avatar - saldy
12. 12. 2009 13:39
To
To, že ve firmě začne spontánně stávkovat 500 lidí, celá úseková směna je selhání především vedení továrny a to by mělo nést následky, protože to svědčí o jediném a to naprostém odtržení od reality, o neschopnosti komunikovat s tím nejdůležitějším článkem výroby a to jsou lidé, to jistě dnes neplatí jen pro hyu, pryč jsou doby kdy Baťa chodil mezi "řaďáky" znal technologii výroby a naslouchal, bylo to ku prospěchu obou stran.
Rozbalit vlákno
5
12. 12. 2009 14:41
Re: To
co na to říct ... jedině souhlasit. Holt si musí korejci uvědomit, že nejsou v Korei, ale v ČR. Myslím si, že nikomu nevadí, že má práci přesčas, ale pracovat každý týden o pár hodin jen díky tomu, že si vedení usmyslí, to fakt ne. Jasně, když jsou výjimky, budiž, ale 52 týdnů v roce, to už je trošku silné kafe. Evidentně jde o porušování ZP a zákon je na straně odborů. Škoda, že už nemám informace z 1. ruky (moje bývalá tam pracovala v kanclu), jinak bych poreferoval ...
neregistrovaný "ferryporsche"
12. 12. 2009 21:22
Re: To
Vaši bývalou asi propustili,protože nebyla loajální vůči firmě.Pokud se lidem nelíbí podmínky ve firmě, můžou odejít do jiné firmy, zvláště v období kryze najdou práci"okamžitě", nebo, když je všechno tak snadné, můžou podnikat.
13. 12. 2009 13:40
Re: To
Tak tá "kryze" je fakt strašná... 8-s
neregistrovaný "ferryporsche"
12. 12. 2009 21:25
Re: To
Pokud chce stávkovat 500 lidí naverbovanými odbory, může taky jít o akci pár jednotlivců z odborové organizace, aby lidé nabyli dojmu, že příspěvky neplatí nadarmo. Jinak socializmu zdar.
12. 12. 2009 22:01
NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Člověk čte tu zprávu a jímá ho hrůza - cituji: "... chtějí (rozuměj vedení) nahlodat jednotu lidí..." Někdo by měl do Nošovic vzkázat odborářům, že rudý usvit již před dvaceti lety navždy pohasl.

Všechny pracovní poměry tam vznikly nepochybně uzavřením pracovní smlouvy. Skutečnost, co zaměstnancům, kteří do tamní továrny chodí pracovat jistě dobrovolně, náleží za přesčasy, stanoví zákon, nikoliv nějaké úpěnlivé přání, či dokonce diktát pohrobků lodníků z aurory.

Pokud nějaký zaměstnanec nepracuje, a to dokonce z důvodu nějaké impulsivní "stávky" pak se samozřejmě jedná o porušení pracovních povinností ze strany zaměstnance. Pokud porušením těchto povinností vznikne zaměstnavateli škoda, je oprávněn ji vymáhat. Zde se evidentně jedná nikoliv o nedbalost, nýbrž o úmysl, a tedy odpovědný zaměstnanec je povinen hradit škodu celou. Může jít o milióny korun.

Pokud se někomu práce v továrně nelíbí, může dát již v pondělí výpověď z pracovního poměru. Stačí jedna skoro holá věta napsaná třeba na sáčku od svačiny. Po skončení pracovního poměru je člověk dokonale volný. Může vedle na louce zahájit výstavbu své automobilky, může začít péct housky nebo třeba cestovat po celém světě. Nikdo ho v ničem nebude omezovat. Ovšem o tom, jak, za kolik, od kdy do kdy, o tom rozhoduje v Nošovicích zaměstnavatel.

Jako zaměstnavatel bych "stávkující" zaměstnance propustil. Bohužel to nejde bezdůvodně, takže je nutno najít zákonný důvod. Je-li těch "stávkujících" více, pak bych šel na elegantní jistotu a nepouštěl se do peřejů sporů o tom, zda a jakou intenzitou kdo porušil pracovní kázeň, a využil bych poměrně efektivnější důvod - jistě tím důvodem může být rozhodnutí zaměstnavatele o organizačních změnách spočívajících ve snížení počtu zaměstnanců. Že to dopadne na stávkující, no tomu se opravdu může divit jen moula, který nikdy nic nevytvořil. Ti co zbudou, budou pracovat tak, jak mají, to jest podle pracovní smlouvy a podle zákona.

Výroba aut, to není odborářskej víkendovej mejdan za účasti lehkejch nápojů a lehkejch odborářek, to je vysoce náročný provoz, jemuž mohou odboroví amatéři leda tak tleskat.

Vedení Hyundaie nutno pochválit za trpělivost s níž ty odborové častušky snáší. Na přesčas zdarma odvoz do práce a z práce, zdarma jídlo, čtyři stovky navíc, kolikpak zaměstnavatelů tohle dělá?

BRAVO HYUNDAI :yes:
Rozbalit vlákno
20
12. 12. 2009 22:11
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
co dodat...... :yes:
(
13. 12. 2009 09:00
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
:yes: Mně se obzvlášť líbí tahle demagogická maxima odborářského bosse, která údajně svědčí o nekorektnosti jednání firmy: "Firma chce splnit plán, my chceme, aby byli zaměstnanci spokojeni". Jinak řečeno: když mají být zaměstnanci spokojení, nesmí být splněn plán... smrdí to od té odborářské hlavy pořádně :no:
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 12:47
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Ono jde spis o to, jak jsem se ruzne docetl (takze bez zaruky na presnost tehle informace), ze ten plan je uplne mimo, protoze jedou na sklad a od ledna budou muset vyrobu podstatne omezit. Ale plan se slnit musi, aby melo vedeni premie, coz to vsechno stavi do trochu jineho svetla. Ale samozrejme rozumim, ze v prisne ideologickem tonu tehle diskuze neni na podobne detaily misto.
Avatar - ryman
13. 12. 2009 12:13
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
bohuzel jak o autech dokazes napsat i rozumne veci, tak tady jsi mily gti uplne vedle jak ta jedle.. bohuzel se to tady honi komentari lidi, kteri nikdy pro asijske zamestnavatele nepracovali a vubec netusi o cem je rec.. ono nejde vsechno tak zjednodusit, jak to delas ty a ver mi, ze v moravskoslezskem kraji, kdyz dostanes praci, tak to je vicemene jako vyhra v loterii. a ti lidi si tam urcite nestavkuji jen tak z humoru.. ale hodnotit tuto problematiku vyzaduje uz urcite znalosti a v tom je, rekl bych, tvuj nejpodstatnejsi problem.. (tim nemyslim skolni znalosti, ale znalost regionu, lidi, a hlavne toho, jak to chodi u sikmookejch)..
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 12:49
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
:yes:
13. 12. 2009 13:18
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Nehledej v tom problém. Jde jenom o jednu věc - o práci. Všechno, tedy aktuálně zejména přesčasy jsou definované zákonem, a to jak v rozpětí tak v ohodnocení, na to nikdo nepotřebuje mít ve sklepě pod uhlím schovaného jednoho odborářského trpaslíka. Otázka zní jednoduše - jdeš na přesčas? pokud ano, je to v pořádku, pokud ne, nemůžeš tu pracovat, neb tvůj zaměstnavatel má na tohle holt odlišnej pohled. Historky o nezaměstnanosti, o tuhých ostravských zimách o špecifíkách daného regionu, veršované v Bezručově rýmech se hodí leda tak na výroční odborářské jolky.

Jistě, souhlasím, práce pod asijským zaměstnavatelem je práce trochu jíná, než pod zaměstnavatelem dejme tomu italským. A co jako? Přece tu nechceš rozvíjet teorii převýchovy zaměstnavatelele. :-)

Závěr - kdo nechce, nemusí, kdo chce, může. To je princip který nezmění (naštěstí) ani odborovej kvikot. O práci vždy a zásadně rozhoduje zaměstnavatel. Zaměstnanec se zase rozhoduje, zda u zaměstnavatle bude pracovat.
Avatar - ryman
13. 12. 2009 15:23
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
mas pravdu jen z casti. ano zamestnavatel rozhoduje, ale krome individualnich pracovnich smluv existuje taky kolektivni smlouva. a pokud tuhle zamestnavatel porusuje, tak porusuje zakon o kolektivnim vyjednavani a je povinnosti odboru zakrocit. stavis se k tomu stylem, ze si kazdy zamestnavatel muze delat co se mu zlibi, a to je prece mylne. nejake pravidla musi respektovat. jinak se muzeme vratit rovnou do feudalismu. ceska republika neni asie, tady jsme nejakym vyvojem spolecnosti prosli a pracovni sila se tu zkratka neda znasilnovat. lidi nejsou stado tupych volu, kteri pracujou pro sveho pana. a s tim bezrucem jsi uplne vedle. nerikam prece nic o pracovnich podminkach v ms. kraji, jen ti rikam, ze sehnat praci na ostravsku, takovou, abys nedelal na cerno, nemusel ses za ni stydet a vydelal nejaky rozumny peniz, je zkratka hodne tezke. a je mi jedno co si o tom myslis, protoze ja tu ziju a ty ne, takze se mi tu nesnaz neco namluvit. ano muzes namitat, ze se maj lidi vzdelavat, delat skoly nebo podnikat. ale tohle nejde aplikovat generalne, kazdy zkratka nemuze byt vysokoskolak nebo podnikatel. ale to uz je na sirsi sociologickou diskuzi.
13. 12. 2009 16:47
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Kolektivni smlouvu musi dodrzovat, pokud nejakou uzavrel. Podle toho, co probehlo tiskem, to vsak spise vypada, ze vedeni Hyundaie vubec nevedelo, ze v tovarne nejake odbory existuji - proto si nemyslim, ze nejaka kolektivni smlouva vubec existovala. A pokud neexistovala, pak je to opravdu jen na pracovni smlouve a zakoniku prace.
Avatar - saldy
13. 12. 2009 17:36
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Kolektivku maj ale je všeobecná a ohebná, další se bude jednat v lednu.
Jsem zvědavej jak to dopadne, o velkou diskuzi tady asi nepůjde, vyhraje ten kdo projeví větší tvrdost a neústupnost , soudruzi korejci nejsou žádný ořezávátka a zatím získávají čas, doma čelili obsazeným továrnám a zapalování strojů >:-[]
13. 12. 2009 23:03
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
>:D
13. 12. 2009 22:06
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
:yes:
drzim palce zamestnancom v Novosovic. Hyundai. Nech si nenechaju skakat po hlavach. Viem ake maju korejci divoke maniere voci svojim zamestancom, robil som pre jednu korejsku spol. v Ziline.
13. 12. 2009 13:21
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Exportní blb.
13. 12. 2009 14:20
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Nebuď na toho odboráře tak přisprostle krutý, všichni přece víme, o co jde. Myslím, ale, gerocu, že by nebylo od věci, kdyby ses tu trochu více rozepsal, trochu se intelektuálně obnažil, přeci jenom, tyhle holověté pokřiky, jeden aby si nakonec myslel, žes dal mozek přes víkend do zastavárny... 8-s :-!
13. 12. 2009 14:23
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
z organizacnich duvodu by to neslo, protoze na uvolnene misto kazdeho "stavkujiciho" by se dostal dalsi novy zamestnanec...
13. 12. 2009 14:47
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Myslím, že by to šlo... ;-) Je to vždy jen otázka mít tato rozhodnutí kvalitně dotažená procesně, tedy v korespondujících rozhodnutích vedení. To by bylo, aby si tu odbory myslely, že jsou pány prérie :-)
Avatar - saldy
13. 12. 2009 15:49
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Nic není úplně černý nebo bílý, jak píšeš je to v zásadě správně ale nevidíš ještě jeden rozměr a tím je zaklínadlo pracovní morálka, tedy motivovanost k dobře odvedené práci řadových dělníků(operátorů).Kde je bič musí být i cukr a ochota rozlišit a udržet schopné lidi.

I na tak velkou továrnu a to není tajný údaj je obrovská fluktuace zaměstnanců,ale ani to nenutí šéfa zamyslet se nad pracovníma podmínkama, je i nadále jako loutka zavřený v kanclu, počítá čísla a není schopen nasměrovat korejské nadřízené silou své osobnosti k tomu co si mohou v "jeho továrně" dovolit.

Právě takové chování nespoutaného kapitalismu vedlo počátkem minulého stol.k šíření kominterny mezi dělníky a posléze strachu západních mocností z komunismu.
Nejen proto vzniká po 2sv. v kapitalismu odborové hnutí které má čelit novým formám kominterny tedy podhoubí radikálních populistických stran, nepřispívejme tímto k opakování historie.
Avatar - ryman
13. 12. 2009 15:51
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
:yes: :-)
13. 12. 2009 20:43
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
Konečně mi do toho někdo vnesl jasno... >:D ;-) Pamatuj - odbory, jako instituce jsou absolutně, ale absolutně k ničemu. Vztah vzniklý při pracovním poměru je průzračný a v podstatě i dosti jednoduchý - zaměstnanec - zaměstnavatel - pracovní smlouva - zákon.

Postavení zaměstnance (ale i zaměstnavatele, na to nezapomínej) musí zásadně a bezvýhradně určovat jen a jen trh, a to v rámci zákona. Zde tedy trh s pracovní silou. Každý mezičlánek - odbory, zprostředkovatelské agentury, úřady práce, to jsou než pasáci pracovních sil. V konečném důsledku se totiž vše obrátí jen a než proti zaměstnanci. Jsou to podobné zhůvěřilosti jako např. antidiskriminační normotvorba.
neregistrovaný "JARYS"
13. 12. 2009 18:27
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
To je jasný, do práce lítám letadlem a oni mne tam chtějí vozit sice zadarmo, ale asi autobusem. A jenom čtyři stovky navíc. A jídlo /prý jen za 25,- Kč jako každý den-kdo asi doplácí zbytek?/
Soudruzi běžte si zkusit dělat do MB. Myslíte si, že tam odmítají přesčasy, občas sobotu, noční atd. Asi u nás je stále dobře. Korejcům doma obsazují fabriky , protože tam snižují stavy, Kde je problém to tady po daňových prázdninách zavřít a jít jinam? Taky se podívejte na své bosse a jejich odměny či spíše na to jak se jim žije za Vaše peníze.
14. 12. 2009 19:55
Re: NOŠOVICKÁ KOMITERNA
:yes: ... niet čo dodať, hádam len, že sa bratia česi zbadáte, ak Azii dojde trpezlivost a pojde o dum dal :-!
12. 12. 2009 22:09
Socialismus si rozvracet nedáme - Korejci Go Home!!!
Ano - Korejští imperialisté udělali základní chybu - chtěli po lidech práci. Nenapadlo je, že v naší krásné, bohaté zemi, je cílem obyčejného pracanta v továrně odvádět výkon pokud možno malý za velký obnos peněz. Cokoliv neodpovídá tomuto základnímu předpokladu, je výplodem vykořisťovatelské hydry. Tohle vědomí je zdatně podporováno soudruhy v oranžových slipech, kteří budují ráj na zemi...... Jako puberťáka mně táta seznámil s jedním sudeťákem - český otec - německá matka - hltal jsem jeho příběhy z východní fronty(které byly diametrálně odlišné od tehdejšího oficiálního obrazu) a ten mi mezi řečí(což zapadlo až do mé pracovní části života) říkal - když Ti v práci deset lidí furt vykládá, že se ta práce nedá stihnout, že je jí moc - dva vyhoď - přestanou mít čas na blbosti a vykecávání a začnou konečně makat............... No nic no - to byl blbej živnostník no......... Tak kucí korejský - zavřít fabriku - a ať si souzi odboráři otevřou vlastní dílnu....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "tommy.xy"
13. 12. 2009 12:17
Re: Socialismus si rozvracet nedáme - Korejci Go Home!!!
Go home? >:D Proc by se vraceli do Korei, vzdyt tam jim stavkuji i desetitisice zamestnancu a obcas i nejakou fabriku na par tydnu obsadi. Podle tebe to zrejme bude kolebka socialismu. Narozdil od KLDR, kde stavky neznaji.
13. 12. 2009 15:05
Re: Socialismus si rozvracet nedáme - Korejci Go Home!!!
Go home - je parafráze na slavnou scénu ze Skřivánků na niti - jak tam četli Ami go home.... takže zde pánč a ánžto se jedná o souhy korejce - Korea go home....
Jejich manažeři nejsou idioti - tady využili státních podpor, mají dobrou lokaci vůči evropskému trhu atd atd atd. Až se jednou naskytne něco jiného jinde - zkrátka zabalí kůču a půjdou o dům dále. No a pokud se jednou poloostrov spojí a to určitě - tak se obávám o osud těch obsazujících továrny - protože na Severu budou makat za "misku rýže" - obrazně....
13. 12. 2009 09:55
myslím
že to nebude tak jednoduché jak to tady vidíte pánové, stojím spíš za lidmi kteří mají jasně uvedeno ve smlouvě kolik hodin týdně mají mít odpracováno. jsou taky lidé kteří prostě se nehoní za penězi a mají rádi spíš svůj klid (tak jako já) a právě v sobotu chtějí jít třeba na hory nebo kamarády.
Rozbalit vlákno
1
13. 12. 2009 10:50
Re: myslím
V zakoniku prace je uvedeno, kolik hodin muze zamestnavatel po zamestanci chtit - tusim 150h/rok. Pokud to zamestnavatel prekrocil, pak ma zasahnout urad prace. Pokud to vsak bylo v souladu s timto zakonem (a myslim, ze Hyundai si to pohlidal), tak je pouze na zamestanci, jestli chce v takove firme pracovat nebo ne. Ty evidentne preferujes hory a kamarady, tak prace v Hyundaii neni evidentne nic pro tebe ;-) . S tim se chce smirit a najit si praci podle sveho gusta a ne diktovat zamestnavateli podminky, popr. ucinit tak hned pri podpisu pracovni smlouvy.
13. 12. 2009 15:59
co třeba kolektivka?
Zatím tu všichni řešíme co a jak ... ale nikdo z nás nezná přesně, jak to mají napsané ve smlouvách, případně, jestli mají kolektivní smlouvu. Zákoník práce je fajn, ale asi každý zná jak to chodí ... Ale nedělám si iluze, že odboráři si jen tak z radosti ohánějí stávkou.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2009 16:02
situace v HYUNDAI
Zákoník práce porušen nebyl

Kolektivní smlouva porušena nebyla

Některé stěžované věci jsou opravdu sporné ale v žádném případě nebyl překročen nějaký předpis.
Rozbalit vlákno
0