Korejská automobilka Hyundai zaznamenala historický úspěch, když její model porota 50 amerických automobilových novinářů zvolila severoamerickým autem roku pro rok 2009.
auto ako ušité pre amerického zákazníka, niet sa čo diviť, že bolo ocenené...v USA sa len ťažko zmierujú s tým, že by mali upustiť od veľkých korábov s veľkoobjemovými motormi, tak aspoň tento drobný ústupok, vyhral kórejský borec, ktorý by v Európe nemal šancu v obdobnej ankete uspieť a vrátim sa na začiatok, zožal vavrín v krajine, pre ktorú bol stavaný...
Hyundai sa veľmi dobre darí v USA. Je tam uznávanou značkou, IMAGE si budoval azda ešte väčším tempom než TOYOTA či HONDA. Nie žeby ho mal väčšie, ale hoci mať aj menej cennejšie IMAGE Toyota, ale zato ako pôvodne okrajovosť z Kórei, to je fakt len a len na chválu. Tak prečo sakra neviem Hyndai takto zabodoať aj v Európe. Chápem, tu je konrekuncia silnejšia a v USA sa nedáva taý dôraz na akúsi špičkovosť ako v Európe. No, nemyslím si, že Hyundai mohol skončiť len s tým, že ako vrchol IMAGE je tu primer a šeď, i30.
Je sice pravda, že Audi nabízí i A8 s předním pohonem (jak úchylné) ale je otázka kolik procent zákazníků nekupuje Quatro? To by mne docela zajímalo. Na druhou stranu on i ten systém Quatro je zaměřen hlavně na přední nápravu a pohon zadní nápravy má jako "doplněk". Takovému systému X-drive od BMW se Quatro nemůže rovnat. To je právě to, proč je Audi jenom 3. v německé prémii, krůček za BMW a Mercedesem. Taky by mne zajímalo, kdy se dočkáme první "novodobé" zadokolky z Francie? Že by nový Peugeot 608 nebo nástupce Renaultu Vel Satis měly zadní pohon? A co nová Alfa 169??? Pro Renault by to měl být nejmenší problém, může šáhnout k Nissanu, Alfa nechce vzít platformu od Maserati, že je drahá, tak raději lanaří GM (Holden???).
NEznám čísla u konkrétních modelů, ale není to zas tak dávno co jsem četla, že celkově se prodá VÍCE předokolek než vozů s Quatro.
Alfa 169 (nebo snad 179) bude (prý) zadokolka! Co se Citroën týče, ti "předokolky" zavedli snad jako první v evropy kdysi v "pravěku" a NEvěřím, že by "měnili"
Pěkný den ;-)
Nu passat další generace se dočkáme jistojistě ;-)
Dokonce se připravuje i nástupce prodělečného phaeton a (sic!) připravuje se ještě jeden model MEZi passat a phaeton (ten už na podvozku golf spíš NEbude) ;-)
NEdbat na podvozek a proti tomu "zábavu a výkon" zmiňovat .. není to trochu "protimluv"?
Já také DTM nejezdím - bohužel :'-(
Vnější vzhled - NEzajímá (aerodynamika jistě, jinak .. proč? Já stejně sedím uvnitř a těch pár vteřin při příchodu/odchodu ..)
Vnitřní vzhled - "funkčně" ano, jinak v takovém Citroën C6 se mi palubka NElíbíla, ale řídil se mi "skvěle" a v garáži by mne vůůůbec NEurážel
Bezpečnost - jistě (myslela jsem že k ní přihlížím jen já sama, tak to jsem ráda, že jsme už 2) - jaký máte (preferujete) vůz?
Spolehlivost - my měli vždy jen Toyota(y), takže dnes to klidně "risknu" i s něčím "nebezpečnějším"
Poměr cena ... tak to je VELMi "těžké" a navíc "individuální" - jaký že to máte vůz? ;-)
I jednoduchý podvozek zvládne velkou zábavu a výkon.
Vnější vzhled je pro mě dost zásadní, stejně tak vnitřek, který by ve mě neměl vzbuzovat nevolnost.
Bezpečnost je důležitý aspekt, preferuji Tank T34.
Spolehlivost = štěstí, údržba a celkové chování k vozu. Při troše snahy i slavnou Toyotu porouchám za pět minut ;-)
Já bych vaši první větu mírně upravila na: "I jednoduchý podvozek zvláDAL velkou zábavu a výkon."
Jak nám auta "bobtnají" a "tloustnou/těžkou", ten "kvalitnější" podvozek s "lepším" uchycením získává na významu (si myslím já).
Auta typu P 205 GTi už jsou asi definitivně minulostí .. :no:
Bezpečnost - vaše doporučení na tank považuji za VÝTEČNOU myšlenku, navíc jde o velmi zajímavou možnost i vzhledem ke kvalitě českých silnic a dálnic ;-)
Spolehlivost - dnes jsem od "normálního" inteligentního člověka slyšela stížnost na nové auto, resp. servis kde byl nedávno na "velké" prohlídce. U 2 roky starého vozu se mu v těch hrozných mrazech před 2 týdny mírně "pocuchala/natrhla" těsnící guma ve dveřích. Ptala jsem se ho, jestli ono těsnění něčím "naimpregnoval" ... "NE" odpověděl "..ale v myčce jsem nedávno byl a nejvyšší program si koupil" .. Tak na to NEpomůže ani ta toyota ;-)
Pěkný den
Srovnávat quattro a xdrive tak trochu nejde.
Oba systémy jsou zaměřeny jinak.
Quattro je více méně permanent a xdrive spíše haldex - obecně vzato.
Každý systém má něco pro a něco proti.
U Audi je torsen naladěn v posledních modelech ve prospěch zadní nápravy a fulltime. Xdrive je pořád jen vypínačka.
... málem až "urážka" o momentálně nejsofistikovanějším (překládám: nejlepším) pohonu všech kol (bmw X6) napsat: "...je to spíše haldex"?
Já bych řekla že se MÝLÍTE a quatro se audi sice snaží "modifikovat/upravovat", ale X-drive je v tuto chvíli opravdu "lepší" variantou - je mi líto, snad až "jednoznačně"
Ale fyzika říkala, že stejně je jí stále ještě "nejsympatičtější" symetrická čtyřkolka s motorem boxer - škoda že touto "subaru" cestou NEjde i nějaký další (klidně prémiový) výrobce - to by se Mi "líbílo", to bych JÁ za "správné" považovala .. :yes::-)
Ano, fyzika mi říkala že systém quatro je taková varianta subaru, jen z jejího pohledu NE až tak dotažený ;-)
Já to tedy někde četla/slyšela, že X6 je momentálně nejsofistikovanější a nejlepší systém pohonu všech kol .. možná "jedna paní povídala"? :-)
PS: Aby jste to špatně NEpochopil - to se opravdu v odobném tisku dočtete ... tato poslední evoluce x-drive která přerozděluje podle potřeby sílu nejen vpředu/vzadu, ale i vlevo/vpravo je v reálu zatím "nejdál" (o něco podobného se pokusila honda ve svém legend)
PPS: Já bych z důvodu teoreticky "nejsprávnější/nejčistší" koncepce (z pohledu fyziky) preferovala subaru systém, pak to X6 (resp. já osobně nějakou cupku - až se/jestli se posune do dalších modelů - pro mne asi do Alpina B3 Coupe :yes::-)
XDrive určitě není špatný, ale taky neřeší všechno. Stejně jako quattro.
Např. u pětkového BMW xdrive vypne přední pohon v rychlostech nad 170 tuším. Pak - děj se co děj.
No k tomu "děj se co děj", vám se NEřídí "lépe" vůz se zadním pohonem? Já prostě "raději" ferrari než lambo (i když 4kolku "chápu" a myslím že se budou spíše ještě "rozšiřovat")
Ta 5ka je ale snad přeci ještě ta stará verze x-drive - já měla na mysli tu poslední "verzi" ... a přiznávám že NEvím zdali a jak to u 5kového bmw funguje, třeba u té mé "oblíbené" alpina B3 to tak pokud vím NEní, tam 4kolka (preferující zadopohon) funguje i v 280 km/h).
PS: Já tedy zado/předo i 4 kolkou jela PŘES 170 km/h (to mi připomnělo pána s placatou čepicí co si mi před lety na D5 stoupl v zhruba této rychlosti do levého pruhu a zvedl plácačku - to jsme si to se subřenku "užili" než jsme před ním zabrzdili ... a jeho kolega v odstavném pruhu nás navíc o penízky "okradl/obral"!) a "dobrý", kein Problem (NEdělo se nic "mimořádného" ;-) ), popravdě ani při jízdě rychlostí s 2 na začátku se NIC "dramatického" NEděje ... když jedete zado/předo nebo 4kolkou ... to mám opravdu "vyzkoušené/prověřené" :-)
Jo jo, bývávalo ... taky si ty doby pamatuji (ale vy spíše NE - "tipuji") ;-)
Pokud zrovna na "ledosněhozmrzlé" vozovce nechcete zdolat strmou neprotaženou/neposypanou horskou silničku - jezdí se se zadním pohonem "příjemněji" (prostě jeden párek koleček se věnuje "pohonu" a ten druhý "řízení" = lepšímu - logicky), je to opravdu stejné jako šampón + konditioner Kérastase versus 2v1 Vidal sassoon ... (věřte mi, já zkoušela obé ... ;-)
Vzhledem k tomu, že jsem půlku života prožil na horách se Vaší logice mohu s klidným svědomím vysmát.
Asi takhle >:D
Všichni pražáci si pod pojmem neupravená cesta předtaví dvoucentimetrovým popraškem posypanou širokou silnici, případně protaženou alpskou cestičku. Jó, ale u nás to takhle není. ;-)
... kde to je "u vás", ale z vašeho popisu bych nabyla dojmu že asfaltová silnice je tam docela "vzácností" - to jste ale dříve NEřekl a tam (dle mne) NEpatří ani předo- ani zado- ale 4kolka a ani bmw ani audi, ale spíše to "mé" subaru forester.
Já tedy byla jen v "civilizovaných" kopcích, kde silnice jsou a na ty se "vyšplhala" i má předopoháněná C5ka
PS: Čímžeto se proháníte po těch vašich horských cestách/necestách? Já do takových "podmínek" opravdu symetrickou 4kolku jako "optimum" vidím .. ;-)
PPS: Jinak na zbylých 99% silnic silniček i dálnic ta zadokolka opravdu "příjemnější" je :yes:
A nechte toho "vysmát" - "zatajit" že máte na mysli vůz pro rodinu se 4dětmi a pak se "vysmát" že já NEdoporučila van/mpv ... no - nic/moc ;-)
Celkom dobre vyzerá tento kórejský mercedes. Nekonfliktné a príjemné tvary (no dobre, maska trochu viac žiabrovitá než by bolo treba), jednoduchý a pritom elegantný kokpit(vidím dobre, kožou obšitá palubka?), zaujímava technika pod kapotou a určite konkurencie schopná cena. Trh v tomto segemnte je v amerike peklo, uvidíme ako sa mu bude dariť a či ho pošlú aj nám.
Neviem ako Vy...ja by som sa v tom svoj zadok nehanbil voziť.
Hele pro amíka je to od nějakejch 30 litrů a to si myslim, že je OK. V EU je katastrofa image, ale jestli je v tom kůže a je to tichý, tak za cenu Passata bych si klidně rozpatlal máslo na hlavě. >:D
Lehce Mercedes look, ale musim uznat, že je nový Genesis velmi elegantní a pohledný. Interiér už je smutnější pokoukání, ale do ameriky to stačí ;-) Za vnějšek však tleskám! :yes:
Je to jen doklad hlubokého úpadku US automobilek. Ještě před 5 roky by něco takového jako vítězství Korejců nenapadlo ani Korejce samotné a i když z globálního pohledu jde o vcelku průměrné auto na amíky jak je vidět to bohatě stačí. Příští rok by mohla Škoda přihlásit Fabii I Junior nebo jak se to nedochůdče kdysi jmenovalo a myslím, že by měli velké šance na přední příčky. Nechápu proč Ferrari vyvíjí tak špičkovou a sofistikovanou káru jako je Californii pro US trh, je to házení perel s....
Tady máš zajímavý článek: [odkaz]
Kromě prémiových automobilek se z Evropy v USA nic moc nechytá a nepochybně by všichni (i VW)evrpoští výrobci v USA chtěli mít podstatně větší prodeje,nebo tam alespoň začít prodávat.
Takže gratulace Hyundai za velmi vydařené auto,a úspěch v tak náročné konkurenci. :yes:
Vždyť říkám totální propadák pro domácí auta, amíci ve všech kritériích jmenují pouze tyotu, hondu, mercedes, bmw, porsche, lexus, jag, kia a hyundai a pouze dvakrát se zde objeví domácí ford a cadillac a to ještě na posledním místě tak tomu se říká prohrát na vlatním hřišti 1:7. To je asi jako kdyby němci jmenovali pořadí chrysler, jeep, kia, toyota a na jednom z posledních míst si vzpoměli, že také existuje bmw nebo méďa.
... evropská prognóza prodeje aut počítá, že do deseti let bude podíl asijských (korejských) značek na trhu činit 33%
PS: A to neznamená, že na TOMTO čisle se to zastaví .. ;-\
No to je správný a zdravý vývoj, auta se budou postupně vyrábět tam kde to umí levně a technicky na výši. US neumí ani levně ani technicky na výši takže je první z kola venku. Evropa bude ještě chvíli odolávat protože si podrží technický náskok ale ten bude Asie postupně dorovnávat (auto není žádný spektakulární technický zázrak ale produkt který má již dlouhou historii a mohou jej nakonec vyrábět i Eskymáci) a její podíl poroste protože v nákladech na ni nikdo nemá. Výsledek ale nevidím jako 100:1 pro Asii protože jak bude růst jejich produkce bude růst i životní úroveň asiatů a tudíž porostou náklady a někde se ty křivky protnou a nastane rovnováha kdy technická úroveň i náklady budou podobné (viz vývoj produkce v Japonsku anebo produkce EU v asijských zemích).
Ale má, jinak by nemohla konkurovat. Nákladama konkurovat nemůže a jediná cesta je pak náskok díky technice abych si pomohl jedním marketingovým sloganem.
Tak jsme nevydržel a včera se vydal k prodejci Hyundai. Né že bych tam chtěl vidět Genesis >:D, ale jenom abych viděl a věděl. A i když v podstatě nerad musím přiznat, že jsem byl mile překvapen alespoň některými modely. Překvapila mně IX 55 a to jsem ji považoval za šerednou (ve skutečnosti není tak zlá) a pokud má genesis ještě lepší interier, tak jedině :yes:. Jo a I20 asi vyhraje titul druhé auto do rodiny (rozhodně nad Fabkou).
Tam, kam jezdí lyžovat pražáci jsou cesty eňo ňuňo. Ale jsou zde místa, kde se cesta protáhne 1-2 za den i když sněží a na horách dokáže za hodinu napadnout i 10cm.
Pravda je taková, že zadohrab v podání Mercedesu nebo BMW zde člověk moc nepotká - spíše vůbec. Jezdí tu kde co všechno, co má 4x4. Od starých osvědčených Niv, přes hromady japonců, až po nové Audi, X5 nebo MLka. Ale co zde člověk potká často jsou starý škodovky s koncepcí vše vzadu.
PS: Zadokolka je k ničemu, když se s ní vevyhrabu domů a stačí, když se to stane jednou. Auto, které musím nechat pod kopcem je ...
Máš něco proti pražákům? Jasně pražáci to valej těma ML, GL, R, Q7,Q5,X3,X4,X5,X6,X7,X8.... no, tak to nese.re >:D >:D >:D Neni nad žígo s plnym kufem, to sem vyjel všechno. S ML63AMG vyjedeš daleko míň. 40/60% a je ti 4matic na prd a hlavně i díky těm salámům na kolech. ;-\