Nové R&D Hyundaie, budované poblíž Severní smyčky Nürburgringu, má za úkol nejen testovat nová auta na náročné trati, ale také zase o kousek vylepšit image značky.
Je to spíš dobrej PR krok Hyundai, aby se tvářil víc evropsky...
Na severní smyčne automobilky auta nevyvíjí...maximálně je tam proženou v době kdy už je mají na 99% vyvinutý.
A velikost investice? Za tyhle peníze se v Německu vývojový centrum postavit nedá.
Pro porovnání - jenom současné rozšiřování zkušeben motorů v Boleslavi stojí na investicích cca 850 mil. Kč
[odkaz]
to je. Sloužit bude rüsselsheimskému R+D centru pro jízdní zkoušky modelů. Je to poměrně stará zpráva z letošního ledna, jen ji teď oprášil Autocar v souvislosti s úpadkem a chystaným prodejem Nürburgringu. Hyundai tehdy sdělil, že získal dostatečně velký pozemek s přímým přístupem na ring a že už v lednu byly stavební práce v běhu. Čili oni teď nezačínají, spíš dokončují, řekl bych. Tisková zpráva Hyundai to celé dává do souvislosti hlavně se záměrem pracovat na celkovém zlepšení jízdních vlastností a ovládání všech modelů (protože cítí, že v tom jsou pořád pozadu za evropskými požadavky) a zároveň odolnosti a spolehlivosti. Jako další faktory se uvádí návrat Hyundaie do WRC, nový designový směr (souvisí se jmenováním Schreyera prezidentem pro design obou značek - tato zpráva přišla také v polovině ledna) a zvýšení prestiže značky (to je jasné, to potřebuje každá společnost, která má ambice být významná). Odkaz: [odkaz]
Já bych řekl, že je to logický krok velkého výrobce. Rushforth někdy loni informoval, že do budoucna se chce evropská divize zaměřit na vývoj sportovně orientovaných modelů (protože je to v Evropě důležité měřítko kvality značky). Zatímco Krafcikova US divize bude spíš zdůrazňovat vývoj SUV. V US si Hyundai co do image hodně pomohl opakovaným výborným umístěním speciálu Genesis v Pikes Peak, pro Evropu mu podobný uznávaný symbol chybí a chce to asi jiný přístup.
Jinak doprovození zdejšího článku fotkou Velosteru je sice komické, ale vlastně docela na místě - ten je přesnou ukázkou toho, o co jde. Rozdíl v očekáváních od "sportovního" modelu je mezi USA a Evropou podstatný - co projde v pohodě v Americe (a zřejmě i v Asii), to je evropskou automobilovou komunitou nemilosrdně potrestáno jako propadák.