Pamatuju doby, kdy se Nivy někdy před 10-13 lety prodalo asi 370 kusů ročně a druhý v pořadí byl asi se stovkou... Nevim kdo, ale to taky nebyla éra SUV.
Máloktoré zo súčasných áut do terénu Nivu prekoná. Rozmočená lesná cesta, kamene jak konské hlavy, stúpanie až do nebies - zapneš uzávierku, zaradíš jednotku, dvojku a proste ideš...
No tak ono ji překoná, ale taková auta stojí daleko více. i když například Suzuki Jimny je plnohodnotný malinký off-road a za cenu lehce přes 400 tis. Kč
jo a tu o té perníkové neznáš?...
tak leda s letníma gumama, plně naložená a za volantem hovado.
jinak je fajn porovnávat přes 2tuny těžkou froncku 4,7m s 850kg těžkou 3,5m dlouhou nivou ;-)
Zkus tohle s tou svojí nivou
[odkaz]
a budeš sbírat šroubečky
PS: to nic nemění na faktu, že tyhle vlastnosti už dnes nikoho u aut nezajímají (až na pár exotů včetně mně). Dnes lidi zajímá spíš tohle
[odkaz]
a ohledně Tucsona si myslím, že si lesy nasraly do bot, ale třeba se pletu
V tomto prípade šlo o účel. Obe autá boli tvrde pracovné a obe patrili lesnej správe. Potrebovali sa dostať na rovnaké miesto s dvomi partiami robotníkov a materiálom, a faktom je, že Frontera sa vrátila. Toľko k dôvodu porovnávania práve týchto dvoch vozov.
Na tom videu je tak trochu extrém, ale neviem prečo by sa mala rozsypať. Predpokladám, že pokiaľ by to vydržali gumy, tak by to zvládla, aj keď na čas by som to s ňou asi nerobil. ;-) Jak napísal carmik, sériové auto akékoľvek sa na takéto kejkle príliš nehodí... >:D
Veľmi ma udivuje predajný rozdiel medzi BMW X5 a VW Touareg, veď sú to prakticky rovnaké autá, len každé z inej stajne, ešte aj vznikli ako prvé v Európe v tejto triede a pamätám si, ako ich v Nemecku testovali a porovnávali. V testoch vyšli takmer na rovnako, v predaji to už ale teraz tak nie je. Prečo? A k tomu neskutočný úspech Hyundai Santa Fé?
Hyundai? Mazda? Hlavně cenou vyhrávaj, když Mazda je někde 200/300 litrů pod konkurencí. Taky v nich jezdí "normální" lidi, kdežto v zbytečných X3 a výše už jezdí maloptáci a blondýnky.
Ty jsi taky paradox, X5 je nová, je na vrcholu, tedy teď má mít, a má, prodejní boom, jede svůj druhý rok, a jak známo, nejvyšší prodeje má úspěšný model ve druhém a třetím roce svého životního cyklu. Touareg kroutí sedmou sezonu, jeho prodeje už půjdou jen dolů, ale podívej se na XC 90 nebo ML, to jsou oproti Touaregu novější modely a prodávají se stejně nebo méně.
Re: OT: celkom zaujimava analyza americkeho automobiloveho t
Akorát se pan autor v tom návalu kritiky trochu tendenčně upsal, protože např. 2 ze 3 zmíněných modelů Opela, co prý převzal od Opelu Saturn, nepochází vůbec od Opela, ale naopak Opel je převzal od jiných značek koncernu GM - jmenovitě GT a Antaru... :no:
Je jasne ze CX-7 ma jasny tromf v podobe ceny, ale ze bez nafty v ponuke tromfne Tiguana aj Outlander, a v celkovych predajoch bude zarovno s CR-V! To snad necakal ani importer. Velky palec hore. Kuvicie hlasy mozu iba kuvikat. >:-[]
Málo platné, chceš-li být tím pravým evropským SUV kovbojem, musíš osedlat grošáka s vypálenou značkou X5 na zadku. Tehdy tu valíš extraligu. Z první generace jsem (vizuálně) nijak moc odvázaný nebyl. Ovšem... současná X5 je krasavec bez vrásky. Tomu také odpovídají i ty fantastické prodeje, byť v krajině polopouští a supů.
TIGI stoupá... jistě. TOUAREG i přes své roky drží stále lajnu úspěšného, tak sned jen ještě skromnou otázku, jestli za stejně úspěšné v životě můžeme považovat majitele těch, co se umístili na oprvních dvou místech...
K té tvé poslední větě si dovolím technickou. Většinou se tu mluví o marketingu ve spojení s VW, taková fráze fráz, ale jestli se někomu povedl marketingový majstrštyk, tak je to ve třídě SUV Hyundai. Santa Fe, to je český fenomén, který přesně vystihuje obecný problém, mít něco na co nemám, teda mít skoro to něco, na co nemám. Hyundai úspěšně namluvil Čechům, že Santa Fe je velké SUV srovnatelné s evropskými velkými SUV, jen za lepší cenu. Je to fakt kus práce, když si člověk uvědomí, že auta, u kterých by se atak na X5 nebo Touaregy dal čekat mnohem víc, takové Antary nebo evropské klony Outlanderu, ve srovnání se Santa Fe jen paběrkují.
Tak ono to taky bude o tom, že zatímco o Santě je slyšet všude, kdo zná Antaru? Já reklamu snad ani neviděl. To samé se týká Peugeotu a Citroenu. Outlander je viděn v reklamách poměrně často, ale bratříčci vůbec.
SUVerén byla dokonalost sama a na víc se člověk neptal. Jedna známá ho má a přiznám se, že kdybych lítal jen u nás na vesnici, tak bych to snad i vydržel. Pokud si ovšem člověk začne vybírat automat a kůži, nebo další z výbavy/nevýbavy a akceptuje ty utrápený motory, tak je pěkně za melounem. Marketing se jim povedl, když skoro všechny nacpal do Santy s kvedlačkou, předním náhonem, dvoulitrem a splnili si tak svůj sen, dostat se tak do třídy absolutně nesmyslný a zbytečný.
Tak si ale myslím, že zase taká hrôza to nebude. Ten predný náhon v pohode stačí. Aj tak sa 95% ľudí s týmto autom do terénu nedostane. S mojím šéfom to bolo rovnaké. Kúpil si Toarega, lebo chcel veľké auto, 4x4 aby mohol chodiť do terénu a nebál sa keď pôjde na lyžovačku, veľký kufor... Nakoniec zistil, že sa s tým veľkým autom zle parkuje, na lyžovačku letel, do terénu nešiel a ten kufor zase taký veľký nie je... Tak teraz už chce len sedan... ;-)
Tenhle argument, s "tým velkým autom sa zle parkuje", ten bych chtěl fakt rozebrat. Neber to jako atak, spíš nechápu, co si mám pod tím "zle" představit, že se nevejde na parkoviště nebo se špatně manévruje? Dík za vysvětlení.
Písně o špatném parkování větších aut jsou písně amatérů parkovišť. Důležité je umět jezdit a tedy i parkovat. Pokud to není Liazka, je úplně jedno, jestli člověk parkuje pětistovku nebo Touarega. Jisté omezení lze zažít jen ve špatně projektovaných garážích (Národní divadlo apod)
Ale... platí jedno elegantní pravidlo - lepší stokrát najíždět ixpětku než se napoprvé strefit v pandě :-)
No doprial by som ti hľadanie miesta pre x5 v centre Blavy, hneď by ťa tie silácke reči prešli. Jedinú výhodu v SUV v meste vidím vo väčšom prehľade na ceste. Ale ten máš aj v Tranzite... 8-s A podľa tvojich slov, skúsený vodič by si mal poradiť aj nedostatočným výhľadom.
Raz som parkoval v centre BA so starou Omegou prvej generácie. Po 15 minútach hľadania som našiel miesto, vic-menej úspešne som zaparkoval (rejd mala lepší ako Felda), a keď som sa rozhodol vystúpiť, zistil som, že to nejde, na každej strane bolo priestoru sotva na zrkadlá. Tak som nakoniec vyliezal kufrom, ešteže to bolo kombi >:D >:D >:D
Když on je každej na parkovišti závodník, co bojuje o nejlepší místo u vchodu. Já si klidně dojdu a jsem spokojenej, když vedle mě nikdo nestojí. Oceňuju ty parkoviště pro "kočárkáře" s dětma na Zličíně, ale těch je asi 2% proti invalidům.
Jo, tohle zásadu vyznávám též. Navíc si říkám, že když budu stát na parkovišti osamocen, a nikoliv v řadě, bude na auto vidět a alespoň si nikdo netroufne mi vlézt do auta.
Keď ti len to chýba ku šťastiu, tak ja ti ju pošlem. Daj číslo účtu. Ja som už raz taký, rád pomáham ľuďom v núdzi. Priateľka mi síce nadáva, keď si kupujem noviny od bezdomovca na križovatke, ale ja nikdy neodolám. Takže ešte raz, keď ti to pomôže, tak ti ich pošlem...
no zhruba po 3 mesiacoch si pekne oškrel strechu v jednej podzemnej garáži. Nevšimol si totiž výduch vetrania a zaparkoval to rovno pod neho. Samozrejme senzory vzadu nič nehlásili... >:D . Ďalej 90% parkovania sa koná v Blave, Brne a v Prahe. A tam si myslím, že sa parkuje lepšie s nejakým menším autom. Tak isto aj v nákupných centrách je viac áut s nižšou výškou a ako to sledujem, tak niektorý "tiež ľudia" otvárajú dvere na autách ako na stodole a potom ti nepomôže ani lišta na dverách. Hlavne keď je cca 1/2 metra vyššie ako na ostatných.
to první se bude týkat každého MPV, ale problém je spíš v té garáži než v autě. S tou velikostí, ano SUV jsou obecně širší, ale to může max znamenat, že ti po zaparkování zbývá po stranách míň místa k vylezení z auta, takže pokud nosíš pivní vanu, mohl by to být problém, na druhé straně je v autě víc místa, na tu vanu, za volantem. Pokud jde o délku, jsou dnes sedany už ve střední třídě delší než velká SUV, tad problém není. Vyšší světlá výška je spíše výhodou u toho otevírání dveří, obyčejné auto otevře dveře max. do prahu SUV, ty ale většinou chrání plast. Manévrovatelnost díky velkému rejdu SUV je lepší než s většinou osobáků s motorem napříč, navíc řidič sedí výše a má přes střechy aut lepší rozhled. Obecně, jazvo, proč myslíš, že ve velkých SUV vidíš tolik žen? Je to proto, že je problém s těmi auty parkovat a ony jsou mistrné řidičky nebo je to spíše naopak? ;-)
Ono myslím, že drvivá väčšina žien, tie autá !!dostala!! s toho dôvodu, že sú obecne bezpečnejšie a Nerobí im problém keď v 30km/h vyletia na obrubník. >:-[] A k tým plastom na spodnej časti dvier... No neviem to naisto, ale mám pocit, že to má len ten H santa fe. Touareg určite nie. Tada určite nie ten čo má šéf. A videl som tie dvere už viac krát a poviem ti, že toľko jám nemáte ani na tej vašej slávnej dianici... Ja osobne by som za to lámal ruky. Keď človek nevie otvoriť slušne dvere na parkovisku, nech do auta ani nesadá.
No, dovolil bych si tvrdit, že většina těch žen, která, jak říkáš, to SUV dostala, si jej mohla sama vybrat, zkusit. Tak se většinou auto kupuje, šéfové, co si koupí něco, co nechtěli, neumějí šéfovat ani sobě, ty firmy pak musí vypadat. A k těm prahům, nerozumíme si, SUV mají práh zhruba v polovině výšky dveří obvyklého auta, čili když ten dotyčný otevře i nešetrně dveře narazí do prahu SUV, který je plastem chráněn, aspoň u většiny z nich.
Vieš, nechcem tu s tebou polemizovať o tom z akého dôvodu si vyberajú ženy na vozenie nákupov a vyzvihnutie detí zo školy/škôlky, SUV-čka. Som totiž chlap... Ale keď by som to vyhnal do extrému, tak by sa asi najlepšie parkovalo s Renaultom Magnum. Tiež máš veľký výhľad, obrubníky moc neriešiš a dvere ostatných áut ti siahajú tak maximálne po druhý schodík do kabíny... >:D A hodnotenie výkonnosti môjho šéfa nachaj na tých, čo ho poznajú. Inak to tu sklzáva do osobnej roviny a to by som nechcel... ;-)
Souhlasím, raději nepolemizuj, možná se z toho dá odhadnout tvůj pohled na ženy, ale to je asi tak všechno, s realitou nákupu auta to moc společného nemá. Co se šéfa týká, nebuď vztahovačný, ten tvůj je mi lhostejný, jen, jak píšu výše, vybírat deset korun za každého šéfa, o kterém jsem se tu dočetl, že koupil Touarega a už nikdy, tak jsem ve vatě, je to míněno obecně, stejně jako ti imaginární šéfové. Sumasumárum, stačilo jen neplácat nesmysly o špatném parkování a větší náchylnosti SUV k odření dveří na parkovištích, ale snad jsme si to s těmi plasty vyjasnili. ;-)
No nevím, jestli jsi jako evropského zástupce dobře zvolil zrovna tu Antaru, což je identické auto (až na masku a pár kosmetických detailů) s Chevroletem Captivou alias Daewoo Winstormem a dokonce se také přímo v Jižní Koreji u Daewa i vyrábí... :-!
strasne zaujimave sasku je, ze ked predaje hovoria o dominancii S-klasse, tak pises, ako proste europa vie co si ma kupit a ze ziadne LS, ze predaje hovoria za vsetko. Ale ked to vide v prospech niecoho ineho, ako VW koncernu, pripade MB a BMW, tak je to zle a divne a nie je potrebne mat to, co vacsina, ale treba mat X5 aby si bol vazny frajer...
TOURAG je inak najsmiesnejsie auto. Tvaria sa, ze ma svkele jazdne vlastnosti, ale ved to auto nie je konkurenciou RAV4, X4, FORESTRA, CR-V, ale konkurencia QASHQAI. Na tom aute vidno len hlupost ludi a zaroven svkely marketing VW. Vsak preco si nekupit TIGU za vyse mega, ked uz za 800k je QASHQAI skoro v plnej vybave ;-)
SantaFe nie je uzasne auto, ale je dost dobre (dost okopirovany Tuareg, ale co uz), velka a za paradne prachy. Spolahlivost SantaFe podla statistik nie je nijako zufala, ako kedysi u korejcov, skor sa tak blizli k VW (ktora tiez nie je prave etalon spolahliveho auta). takze preco neusetrit prachy a neist do SantaFe? Treba si sna kupit klasicke auto pre drzych arogantnych soferov Q7? Vcera som taheko stretol, na rovinke plny kotol (ale nevedel radit, takze som ho predbehol), v zakrute dobre ze nie 40, ale prisla dedina a tam ma zase predbehol, lebo musel ist 100-kou. Toto sa mi stava fakt casto, taketo ukazy v Q7
bavil som sa snad s Tebou? HYNUNDAI a KIA mavali slabu kvalitu a spolahlivost, uz je to minulost. Niekto ma moznost jazdit aj v autach na rozdiel od Teba, co cerpas vsetky svoje info tak maximalne z webu. SantaFe je pomerne priemerne, ale je v triede ako X5, ML, TOURAREG podobne. Rovnat sa im asi uplne moze (aj ked u toho TOUAREG s horsim motorom si fakt nie som isty), ale ta cena je nueveritelne priazniva, da sa zohnat aj V6 za 1.3 miliona... Co nezozenies snad ani X3.
A hlavne som rozpraval o tom, ze ked tu vyhrava nieco z VW tak je GTI nadseny, ako predaje proste neklamu a ked nie, tak aj tak neklame, ze je najlepsie, to co tvri on... To Ty ale tazko pochopis a budes sa chytat nezmyslov.
Klid, babo, uber na těch šašcích, na tohle tu není nikdo zvědavý, zapracuj poměrně dost na svých znalostech o autech, pak se se vrať a zkus to jinak. Realisticky.
Jó GTI je realita je taková.Hyundai má skvělé zástupce v třídě SUV,prodeje to jen potvrzují.Za ty leta,kdyby to byl šmejd,tak už to nikdo nekoupí.I kdyby byla reklama sebelepší,už jen proto že musí prorazit bariéru neduvěry ke korejským autům.Chyby které by prošly u VW by Hyundai nikdo netrpěl.Mimochodem i v zahraničních testech (třeba i v německy mluvících zemích) SantaFé velmi chválily.
Prodeje zde potvrzují, že zde stále mají mnozí hluboko do žlabu.
P.S. Musíš umět správně chápat ty pochvaly. Jistě, že je nutno chválit korejské automobilky za akcent na to dostat sem na trh auta, která nás osloví. No, a pak jsou tu tradiční evropské výrobky - X5 X3 Q7 Q5 XC 90 XC 60 GL GLK... které nastavují lať. Nikdo jiný ji nepřeskočí...
V triede tych kompaktnych X3 je mozno kral, ale za sialenu cenu a uzitkova hodnota je dost mala, lebo proste auto je male. A 90% X3 co su u nas zakupene nemaju na taku CX-7 sancu, v zakrute im neujde a na rovinke ich CX-7 obehne, ako keby stali. Podobne FORESTER, podvozkovo aj CR-V.
Ze tie auta, co si Ty napisal, nikto nepreskoci je Tovje dogma, ktoremu slepo veris...
no vzhledem k tomu, že se JEEP již jako dodavatel vojenských offů, resp.pracovních, zcela vytratil, tak je o jeho neohrožené nadřazenosti v terénu možné pochybovat. Nešáhnou po něm ani speciálky, a to mají "svobodu" výběru.
Ano, chyběl jim klasický pracovní off, starý wranfgler je sice klasika, ale je malej. Myslím ale, že s loňských příchodem úplně novýho wranglera, se pěkně orosili výrobci defendra, G-čka, santány a pod. Cena pod milion s dph v dlouhý verzi
Nevím, co jsem napsal tak srandovního, ale v terénu to je především o pneu a o řidiči. Když se z terénu vrátíš na silnici, nastává sčítání škod - a v tomhle i s přihlédnutím k jízdním vlastnostem na silnici těžko najdeš lepší auto
Já opravdu vím o čem je jízda v terénu a kdybych si měl vybrat auto v sériovém provedení tak to bude Suzuki Samurai nebo Lada Niva příp. M-B G v základní verzi. Jeep bez úprav má dost problémů. Stále mluvím o terénu ne o polní cestě. A věř mi, že vím o čem mluvím. Jediný slušný Jeep byl ten válečný a modely těsně po ní. Pak z toho udělali plážové vozítko. O parodii na Jeep bych také nehovořil, neboť přes svoje nesporné válečné úspěchy to není první skvělé terénní auto na světě.
Tentokrát jsem nepil. Nemám rád komunisty, ale tam, kde je moc elitářství, tam mi to smrdí revolucí. Prostě mi vadí, že tady někteří lidé stavějí auto na absolutní piedestal. Tedy místo,že šaty dělají člověka, je řečeno, že auto dělá člověka. Jsi co tvé auto. A to je prostě nízké, nesmyslné a primitivní.
Lepší stokrát najíždět ixpětku, než se napoprvé strefit v pandě. Co je to za nesmysl? Denně se šouchám po Brně x kilometrů a vím, že mít pandu, budu rychlejší, hbitější, úspornější a zaparkuju všude. S 307 SW, ve které sedím sám, jsem neohrabyný idiot a honit si Ego ještě větší károu nepotřebuji. Naopak, ( a to jsem odpůrce všech ekologistů) velká kára nebo teréňák ve městě je zvrhlost a dokazuje omezenost, nízké sebevědomí a s nadsázkou případně nízkou sexuální výkonnost a malé péro uživatele (alt. frigiditu uživatelky).
Jde jednom o povrchní čechrání peří, ale skutečné osobní kvality auto neprozradí. posuzovat osobu podle auta je nesmysl úplný, neboť nevíš, zdy majitel není zadlužený až po uši, nový bavorák je jeho jediný majetek a přitom bydlí v obecním bytě a neplatí alimenty. Naznčovat můžou indicie typů růženec na zpětném nebo kšiltovka dozadu a tepláky posilovací. Naopak, opravdu bohatý a úspěšný člověk může mít P 107 nebo Pandu jako 4 auto do rodiny a používá ho pro praktičnost, kterou přináší, pocit ekologického počinu a rodost, že nedá vydělat rusovi nebo zmetkovi arabskému na ropě. A tomu zoufalci, který se s tou obludou nevleze do socialisticky normovaných garáží se jenom směje. I takový řidič Pandy může být.
Povrchní trubko. Jdi si číst Spy nebo Maxim, zaonanuj nad fotkou celebrity v Blesku alebo A-ha, pozri sa, ako to robí smotánka. Tam určitě nalézáš ty pravé životní hodnoty a rady do života.
Pánové a myslíte si že taky platí: Jsi to co tvůj angličák?? Matelko dotaz na tebe - které ze tvých autíček ti je nejmilejší?? anebo máš nejradši medvídka pú??? >:-[]
Jasně.... člověk, kterej má P 107 nebo Pandu jako 4 auto do rodiny má dobrej pocit, že nedá vydělat rusovi, nebo zmetkovi arabskýmu na ropě..... A ty další 3 auta prosím. Pokud si připadáš v 307SW jako neohrabaný idiot tak se bojim, že ti nepomůže ani Smart.
>:D No, co nadělám. Hádat se, že Panda je do města lepší a 307 na dálnici, nebudu. Stejný problém, jako u mnohých jiných. Snob poznal, že se mluví o něm a prská.
Snob... >:D docela rychle soudíš lidi. Samozřejmě, že je Panda do města "vhodnější" než 307. Ale 307 mi nepřijde i do města jako nějak nepatřičné auto na to, aby ses v něm cítil neohrambaně. Spíš by mě zajímala ty další 3 auta, která tipuješ u člověka, který má jako 4 (nebo 3) do rodiny třeba právě tu Pandu (právě třeba jako to městské přibližovadlo). Určitě takového člověka s "plnou" garáží bude trápit zisk arabů a nebo rusů z ropy....
Tak tak, pokud jsou prachy, hodí se mít navíc něco pracovního a nebo něco na zimu. Například v horách je druhé auto nezbytnost. Jo a na příspěvky 507 není třeba reagovat - jen si zbytečně vyťukáš klávesnici. On se okomentuje sám :-)
Nové fotky na konkurenčním serveru...šup je taky sem...tak přátelé...jestli toto vypustí japonci sem, jako do Evropy....tak máme ve vozidle pro mladého bejčka jasno...a VW bude muset koupit Sbarro a pod jeho hlavičkou stvořit něco ještě agresivnějšího...a nebo se chytit za nos, nechat svoje výrobky pro přestárlou německou populaci a vytvořit nový styl...new look...
Nejsem fanoušek Mazdy, naopak...ale jestli toto pustí do výroby...pápá A3, krásné sny, M1, zapomněl jsem na tebe Guru...sorry 147...nová láska, mladší, štíhlejší...ach jo...