Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Iveco New Stralis Hi-Way: Novinka pro dálkovou dopravu

Společnost Iveco představuje svou další generaci řady těžkých silničních nákladních vozidel New Stralis Hi-Way.
Zpět na článek
13. 8. 2012 12:51
13. 8. 2012 21:04
13. 8. 2012 23:31
Avatar - PeterLuk
13. 8. 2012 12:51
Tatra?
Pripomína mi Tatrovky, ale popravde, súčasný Stralis sa mi páči viac...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JFK
13. 8. 2012 18:38
..A Italská liazka
teď potáhne mateřský fiat
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
13. 8. 2012 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Norge
13. 8. 2012 23:31
The New Engine
..nooooo, tento krat sa pani v Ivecu pochlapili a pohli hlavami, ..technologia Hi-eSCR je patentovana zalezitost, a podarilo sa im dostat na 95% ucinnosti (!) a to teda celej kokurencii dali peknu na nos ... >:-[]
Ok, nepodarilo sa to v samotnom spalovacom sikle - nasavanie/kompresia/expazia/vyfuk a su potrebne prislusenstvo a filtre, ale aj tak sa SCR dostali tam, kde sa nikomu nepodarilo dostat. Cele to potrhli testovanim 17.mil.km (!!!) ... Takze sa zda, ze Euro VI s SCR v dnesnej dobe dotiahli najdalej.
Vymeny oleja po 150.tis.km tak to je nieco ! ... a bonbonik v podobe TCO je znama asi kazdemu ekonomovi v transportnej firme... Takze, zda sa, Iveco Rulez ...
Caka sa na nove FH od Volva, som zvedavy ...

Official Iveco :
[odkaz]

zaujimavy clanok :
[odkaz]

Vyberam s clanku v odkaze :
I tak bude dobré zmínit, že Fiat Powertrain jako organizační součást velkého Fiatu vyvinul jedenáctilitrový motor, který je schopen dostát emisní specifikaci Euro VI pouze s technologií SCR. Protože chytré hlavy v FPT Industriali dokázaly přinutit různými konstrukčními a elektronickými opatřeními systém vstřikování a užití technické kapaliny AdBlue, aby pracoval s neuvěřitelnou efektivitou rovnou 95 % (konkurence je schopna dostat ze svých systémů SCR účinnost 80 % popř. 85 %), není divu, že si celé zařízení nechaly také patentovat.
Dost těžko tento fakt nese konkurence, která se nechce k celé záležitosti byť jen hypoteticky vyjadřovat. No co, řekli by jste si, že je to normální. Ale ono není. Protože vždy, když jde o nějaké nové řešení, najde se dostatek „pověřených" a to především „odjinud", kteří k tomu mají co říci. To, že tentokrát všichni zarytě mlčí a nepokouší se ani dané technické řešení zpochybnit, může mluvit ve prospěch Iveca. Vypadá to, že jejich SCR-ONLY či Hi-eSCR, jak systém oficiálně nazývají, opravdu funguje. Upřímně, pokud tomu tak je, a když už to Italové představili i oficiálně, není důvod tomu nevěřit, jde o opravdový průlom v moderní konstrukci vznětového motoru z hlediska legislativních požadavků.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - kolmar
14. 8. 2012 00:21
Re: The New Engine
Zdravim, tak samozrejme klobuk dole co sa im podarilo, no ako pises IVECO RULEZ velmi neverim.
V nakladnej doprave dost vela zalezi na povesti danych vozov a skusenosti prepravcov. Svojho casu som predaval Iveca a nechci vediet co vsetko na nich rozpravali. Jeden pan mi povedal, ze kupi racej FH za 100 tis. eur ako Stralis za 60 tis... Ved ked tak rozmyslam, kolko velkych prepravnych firiem pouziva Iveco? nenapadne ma ani jedna, pricom tie co pouzivaju flotilovo FH (hoci maju horsiu kabinu) je dobludu. A strasnte vela prepravcov jazdi Actros a MAN.
14. 8. 2012 09:44
Re: The New Engine
:yes:

a výmena oleja po 150tis KM... podobný "super projekt" ako longlife pri osobákoch - kto to kúpi ako nové, tomu to tie 2-3 roky počas záruky vydrží, a potom to už výrobca má na háku. Teda vlastne potom sa začne druhé kolo ryžovania - nešťastník čo si to kúpi ako jazdenku si pekne zaplatí za tieto nezmysly....
Avatar - Norge
14. 8. 2012 17:40
Re: The New Engine
..p.Kolmar, ..to co pouzivaju dopravcovia je jedna vec a to o com som pisal je vec druha...
Vodici vzdy budu chciet Volvo a Scaniu ..., lenze pohlad vodica je iny ako pohlad ekonoma a majitela firmy... Tym nechcem povedat, ze chlapi si nezasluzia dobru techniku, ale to ze to riesia podla znaciek a hlavne oni neplatia udrzbu vozoveho parku, a ani len to phm ..., je tak ?
MAN a Scania uz patria pod VW ...a veci sa pohli i tam, ..nieco je lepsie a nieco o dost horsie ...spytajte sa na motory HPI, ci problemi s kedysi neznicitelnou a legendarnou V8 od Griffina.. Kupa FH-cka musi by financne zvyhodnena, lebo na buduci rok sa ocakava po rokoch opat nove Volvo FH ...
MB je cenovo zaujimave, ale Telingent nemusi kazdemu vodicovy vyhovovat , hlavne zo starej gardy..a zostatkova hodnota je podobna ako pri tom Ivecu ... Kazdopadne, Iveco nema v nasich koncinach dobru povest..., to ale neznamena, ze nedokazu postavit dobry motor ...sasi a kabina je tiez starsieho data ... Chcem vlasne iba povedat, aby ste sa neriadili jeden povedat..., ale vyhradne faktami, a tie nazberiate lahko aj sam ... Zbehnite do Senca pre Vol. a Scan. ci do TT a BA pre Iveco, MB a MAN (DAF) a pozicajte si auta na mesiac... Porovnajte, zoberte vysledok a pozrite na cenu za kilometer ..ak mate pevnu zmluvu za dopravu... Dosiahnut zdravy kompromis pre firmu, vodica a celkove naklady nie je lahke, ak Vam zalezi na spokojnosti ludi vo firme od A az po XY ...

Osobne som nemal cest s novymi motormi od Iveca este, takze nedokazem povedat tomu nic, napisal som do diskusie, lebo sa mi zdalo, ze vela ludi netusi, co za dielko sa podarilo v motorarnach u Iveca..a testovali dlho ... 17.mil km. nie je beznch, to mi verte !

p.Kuko : ..jasne, 150.tis je hodne, ale vznetovy motor v nakl.vozidlach je trochy ina vec, ako tie 2.litrove mini.motory v os.autach ... Samozrejme, ze sklopka by mala ist na vymenu castejsie, ako dialkovy tahac navesov. Ako priklad uvediem, DAF ..ked prisli s facelift-om rady XF, deklarovali ze brzdove kotuce vydrzia 500.000 tis. km (!) ..a co myslis, vydrzia ? ..ano spravne, zvladnu to, ale iba v dialkovej doprave a s pouzitim retardera a mot. klapky ... ;-) Ale aj tak , ked sa bude menit olej, iba kazdych 100.tis km, je to dva-krat za rok tym padom ..a to je parada.
Avatar - m.z.
14. 8. 2012 18:30
Re: The New Engine
Mě nové Iveco oslovilo a uměl bych si ho představit v autoparku.
Avatar - kolmar
14. 8. 2012 22:34
Re: The New Engine
Tak aby bolo jasne, dopravu nemam ani tak skoro nebudem a na tahacoch jazdim sviatocne. Nehovorim, ze Iveca su zle! jednu dailynu bus mam doma! No sam hovorim, ze druhy bude Sprinter ale to tu nepatri.
Verte, ze oslovoval som s ponukmi na Stralis nemalo firiem a nenasiel som jedinu jednu, ktory by flotilovo chceli riesit Iveco. Mozem menovat XY firiem, ktore pouzivaju MAN, Scania, alebo flotilovo Actrosy na ktore pocuvam vela chvaly. Rovnako FH. To co chce sofer a co chce firma je samozrejme rozne. Poznam firmu kde mali na MKD Premiumky, no vodici by im poodchadzali, tak boli TGX a teraz flotila Actrosov za vraj dobru cenu. Dalej pravy opak, riesia Premiumky a sofery hromzia...no majitelovi to je jedno. Prikladov je vela, no najlepsi bol jeden nemenovany pan, ktory ma vo vozovom parku Stralis, FH, TGA ako srotarske auta. Naozaj pan expert so skusenostami vo vsetkom a Stralis za cenu uplne bez marze pre predajcu poukazal za maximalne nekonkurencie schopnu a kupil dalsie Volva hoci mal rovnaku cenu na Actros. Nebudem to tu rozpisovat, vela za to mohli aj skusenosti s jednotlivymi vozmi a poruchy/servis. Dalsi pan mi na Stralise zlomil sasy ktore neboli uznane ako reklamacia a tiez 2x Iveco nechvalil. Prikladov je vela, no spokojny zakaznici s Ivecom su casto maly podnikatelia, ktory maju 1-3 vozy a brutalne sa o nich staraju aby im to drzalo, no najdu sa aj vinimky. Velke firmy Bohuzial doteraz velmi nemali zaujem - aj pre zostatkovu hodnotu. Ved na operativny leasing sa zacal pred rokom nukat Ecostralis s automatom...kolko sa ich predalo v SR?
100 ludi 100 chuti, no je fakt, ze Iveco hlavne v tazkej rade u nas nema na ruziach ustlane svojim Image. Nespochybnuejm novu technologiu, mozu byt super, no podla mna bude musiet vela vody pretiect, aby sa dostali tam kde konkurencia.
Ze vsetci vodici chcu FH? videl som aj takeho, no aj opak, ktory ho nechcu pre malu kabinu, velky schod, ladnicka z vonku...Actros vraj forever ;-)

PS: Mynuly tyzden som rozpraval so soferom, ktory po chipe dosiel na firmu so spotrebou 23 l na 100 v 1844 stary model...Taktiez poznam dalsiu ktora pouziva same Actrosy a na skusku mali 5 Stralisov a ked ich splatili isli prec a uz maju nove Actrosy, no za vela mohol pre nich nakladny servis.
Avatar - Norge
16. 8. 2012 10:28
Re: The New Engine
..no trochu sme odbocili od temy ;-)

Fleet je vela krat o niecom uplne inom, ako o vyrobku samotnom, a to ze v oblasti nakl.vozidiel su na trhu silny MB, VW Group ci Volvo ...Vas nesmie zavadzat, ..vo firmach s strednym az velkym voz.parkom je situacia uple ina ako u malych dopravcov.

Kupit full vybavu v Stralise s 500 konmi a '3.tis Nm' s automatom a kvalitnymi sedadlami, moze byt pre vodica lepsie prostredie, ako Actors so 400 v zakl.vybave ..za cenu, ktora je rozdela na viacej kusov ... Obdobne sa takto etabloval Vw Group s os.vozidlami ... ;-)

K zlomenemu sasi :-! , ..keby ste len tusili ake prusery maju inde, ..ci si myslite, ze nie je mozne zlomit sasi na inej zn. ...
Aby ste mi rozumeli, ..ja mam MB velmi rad, ..ale svet v uzitkovych vozidlach ma ine potreby a aj trochu ine zakony ... Hlavna poucka znie : ..ze vozidlo vyraba peniaze, a tu zacina tazky svet dopravy ako nakladnej, tak i osobnej ...

P.S.: ..na trhu vlasne ani inu moznost nemate, a ta druha je v tomto pripade lepsia - Sprinter ;-)
Avatar - kolmar
19. 8. 2012 00:47
Re: The New Engine
Ako som pisal, nemam dopravu a ani tak skoro mat nebudem, no ked som tieto vozy predaval tak som sa s nejednym majitelom rozpraval a podobne a viem, ze Iveco u nas nema dobre meno a pozeraju na neho krivo... Preco pan ktory bral po niektore vozy na leasing aby ich testoval a potom nakupoval, sa pozbavoval dafov, tatier, volv, a ma najviac Actrosov a potom este Keraxy? Vraj za MB treba zaplatit, ale aj tak sa mu to oplati. Ked ich ma cez 60 tak hadam vie pocitat... ale nechcem sa hadat.

Ze to papier nepusti, ze cena je cena to beriem, ci sa bude v Stralise 500 citit sofer lepsie ako v Actrose 400 to beriem s vyhradami lebo 100 ludi 100 chuti a kazdemu sedi nieco ine. No to, ze voz ma hlavne zarobit je svata pravda, no ked vidim ake vozy nie male ale stredne a aj velke firmy nakupuju a nevzdaju sa toho, resp. tie ktore nakupovali nieco ine zacinaju tiez utekat tym istym smerom tak neverim, ze je to pre nich nevyhodne...Ale nikdy som to neprepocitavaval ani nebudem. Rad by som videl predaj v SR tazkej rady za toky 2011, 2012 a 2013 a uvidime ;-)

PS: Volba je este vzdy, napr. Crafter, alebo "hybrid" na podvozku MB ci Iveca od Rosera alebo ist vyssie do Isuzu alebo Irisbusu...