Modelem Renegade vstupuje automobilka Jeep do světa městských crossoverů. Na svou hlavní filozofii – výborné vlastnosti v terénu - však ani v tomto případě nezanevřela.
Na mě to auto působí dvojako: na pohled není můj šálek kávy, ale pokud fakt jezdí jak píše pan Mička, tak se o něj aspoň budu zajímat a půjdu si ho půjčit, abych si ho vyzkoušel sám a věděl.
Ošklivé malé káčátko na italském základu, které by rádo navázalo na americkou klasiku. Na fotkách to není poznat, ale na živo je velmi disproporční. Z boku ošklivé, zezadu ohavné. Navíc na Fiat nestydatá cena.
No mohlo to být i horší,aspoň se snaží,kdežto nový Cherokee je naprostá obluda nemající s americkou klasikou nic společného.Kdo ví,co provedou s Wranglerem... ;-\
Co já?
Já už se tím jen bavím.
Jak skladní italové k amerikám přišli a hrdinně bojují za značky, o nichž ještě v roce 2008 sotva věděli že existují a zastavit je na ulici , aby vyjmenovlai aspon 10 tehdejších modelů, měli by asi dost problém :-)
Jinak mě už FCA nějak nezajímá, já už přešel ke konkurenci.
At si tam hoši dělj co chtěj, mě to žíly už netrhá a jen se tomu směju.
Jak to, že to Chrysler musel zabalit kvůli hloupým američanům, když oni byli v roce 1998 v zisku?
nechceš mi tvrdit, že v letech 98-07 řídili Chrysler plně američani vid?
Pokud ano, adresu PCHL posílám obratem.
A co se týče Cerberusu - ten musel dotahovat rozdělané modely, inovovat, platit drahý vývoj a tak mu v době krize došly money.
Nikdo jiný, mimo silnou automobilku by tehdá nedopadl jinak. A cerbersu automobilkou skutečně nebyl
Jinak slovy klasika, na stejný cinty pořád stejná odpověd.
Nebo ještě jinak - Chrysler měl smůlu, že byl z Velké trojky nejmenší a že ho chtěl někdo koupit.
Jinak by tam us vláda ty prachy nalila stejně jako do GM
Tam se obrat sám, jsi demagog.
Nebylo to náhodou tak, že se Mercedes chtěl mermoocí spojovat s Chrysler Corp? A samozřjemě akcionáři, jako pan Kirk Kerkorian na dobrou cenu slyšeli, tak to prodali.
Cerberus byl kompetentní dost, dotáhl Penastary, nový Grandcheero, ramku, 300 a chargera, journey atd.
Za všechny tuto věci vděčí Fiat Cerberusu, to si laskavě uvědom. Z toho mála co měli udělali maximum.
Jistě, ale někdo to musel zaplatit a někdo to řídil. a někdo psovětil že v tom budou pokračovat, taky to mohli odpískat, jako fiat dvojspojky Getrag, EV vozidla atd.
Zajímavé autíčko se stylovým designem a spousty zajímavými nápady, ovšem dávat do auta s takovými terénními vlastnostmi elektrickou parkovací brzdu je neuvěřitelná pras-rna!!! 8-s8-s8-s:no::no::no:
LR Discovery ji má taky a jaký je to lumen v terénu! Naopak ve velkém SUV beru el. ručku jako výhodu. Zabrzdíš a nemusíš odbržďovat. Odbrzdí sama, skvělé třeba při rozjezdu v kopci. Na rozdíl od jiných systému v tomto autě zatím funguje spolehlivě. (Jo a když se posere, tak ji vytrhneš z panelu a pod ní je lanko!) ;-)
Při seznámení s prvními kusy bylo až nečekaně silně kritizována kvalita zpracování. Tady ani zmínka...
Tak teď nevím, komu věřit. Nebo se u Jeepu někdo chytil zavčasu za hlavu?
P.S. Když se podívám na test nového Mondea, tak mám pocit, že existují dva novinářské gangy. Jedni jsou s novým Mondeem nadšeni, jiní zklamáni. Přitom všichni hovoří o stejném Mondeu a o jeho jízdním projevu 8-s
Renegade v sobě absorbuje neuvěřitelně brutální porci stylu, je to takový bůček-burger s tlačenkou a ovarem. Hodně silná nálož, kterou ne každý stráví.
Koncernem odchovaná ovečka musí chytat mrákoty jen při pohledu na zadní světla, vždyť tolik stylu nedostanete ani když 3x obejdete Yetiho...
Aý tak nějak mám pocit, že Renegade měli na strarosti právě ti italové, kteří se díky aktuállní pětistovkové diktatuře nemají možnost seberealizovat ve vlastní stáji.
Já jsem neskrývaně nadšený. Vůz, který konečně přišel ve zcela originálním balení. Je zkrátka úplně jiní než všichi ti Tiguani a další. I v dokonale decentní černé je vyzývavější než Tiguan v nejslušivější barevné kombinaci.
Kolónu Renegádov som videl na ceste - možno to bola tá smerujúca do Tatier, a to auto vyzerá výborne.
Fungujúca kombinácia "reálnej" drsnosti a vizuálenej príťažlivosti.
Také malé G-čko.
Jeepu fandím, ale z tohoto auta kromě masky a hezkých detailů jako prolisy ve tvaru masky na opěradlech čiší FIAT, že je to až nechutné. Mutace 500L jsou tím nejhorším, co se mohlo stát a Jeep je dehonestován :no:
Věčná škoda, na prvním obrázku to vypadalo když ne krásně tak alespoň ojediněle. Ale ten zadek, velebnosti.... VOMIT
tak cherokee ma vraj vazne problemy prave s 9A prevodovkou a jej spolahlivostou. predpokladam,ze do tohoto "drobca" sa montuje asi ta ista....zamrzi,lebo obe auta sa mi pacia a mohli by byt uspesne :yes:
.... že Jeep pod taktovkou FCA prodejně neskutečně šlape už jsem si rád zvykl....
Co mě ale nepřestane bavit jsou ty nářky plakátových kovbojů, kteří nikdy v životě žádnou funglovku (natož Jeepa) nekoupí, ale ví, jak ten Jeep přichází o identitu, jak jsou ty auta špatné a škaredé, jak o to nebude zájem atd....
Když už i nepříliš pozitivně naladěný redaktor (sám se k tomu přiznává) uzná, že to auto je prostě dobré, mohli byste to zkusit taky.... nebo aspoň počkat, až se v tom sami svezete....
Anebo ne, pište, prorokujte, analyzujte, brainstormujte.... aspoň se ostatní pobaví....
PS: přebalovací pult je nalevo od vrátnice.... ;-)
Souhlas s Murphym! To jsou kecy tady! Věděli jste, že asi nejpovedenější Jeep všech dob XJ, tedy hranatý Cherokee 1984 - 2001 byl vyvíjen za peníze Renaultu? A vadilo to někomu? Hlavně, že se vám líbily opravdu odfláknuté kousky jako Compass a Patriot, které ať se na mě nikdo nezlobí jsou opravdu hanebně udělaná auta. Hlavně že je vyvíjel Mercedes! A že je to auto drahé? Nedávno jsem listoval ceníkem stejně velkého auta a ve srovnatelné výbavě jako Limited vás vyjde na víc než milion... Asi nemusím Yetiho jmenovat. Jestli se vám to nelíbí, tak si to nekoupíte, no. Prostě budete dál jezdit Feldou. Jeep to přežije!
Všichni, kterým se nelíbí Cherokee a Renegade jezdí Feldou :yes::yes::yes:
To je na zlatej ventilek.
Hlavně že se tu nesmí paušalizovat vid, ale když se to hodí do krámu.
Jo a Neandrtálec, ehm pardon Yeti je jediná konkurence vid.
Je to prachobyčejnej pokus, jak prodat Fiat s jinou karoskou za jinou cenu.
Ovšem něpoučili se chyb, ono nápady jak prodat Opel či Saab za cenu Cadillacu už tu taky byly atd a jak to dopadlo víme....
Nechcem rýpať, ale zatiaľ ti tie tvoje prognózy/zbožné želania ohľadom Jeepov veľmi nevychádzajú. Každý model s ktorý prišli sa minimálne v US predáva nadmieru dobre včetne Cherokeeho. >:D
Já bych opravil slovo každý na jeden (Cherokee) a ten se opravdu prodává dobře, ale je to zatím jediný nový model Jeepu, který vzešel ze spolupráce s Fiatem (Renegade se zatím neprodává).
No tak dobre len ten jeden. Ostatné modely sa nepredávajú dobre? Áno Fiat na tom nemá veľkú/žiadnu zásluhu, ale aj zvyšok mu zarába peniaze. V Amerike je Jeep stále v "kurze" a problémy s odbytom nie sú. Európa ani v minulosti nehrala nejakú významnú úlohu v počte predaných kusov tak či tak. Či to tieto nové už pod Fiatom stvorené modely dokážu zmeniť? Minimálne Machionne verí že áno, a vzhľadom k sebavedomo nastaveným cenám na tom FCA zase zarobí aj keď toho nepredajú na starom kontinente státisíce.
No pravoverná "Amerika" to nie je. To ani Cherokee, čo je v podstate Freemont, či jeho americké dvojča Dodge v trošku inom kabáte a s mierne modifikovanou technikou. No a čo? To je princíp koncernu. Zdieľanie konštrukčných skupín či celkov. Zarobí to Machinonemu prachy? Zarobí. Zopár skalných uroní slzu, ale psy brešú a karavána ide ďalej.
Tak jsem se včera fyzicky podíval na reálný kousek a mohu konstatovat velmi milé překvapení, auto vypadá solidně zpracované a na první pohled jsem neshledal nic negativního. Proti konkurenci si myslím, že jde o originální a správný počinek. Ve skutečnosti vypadá lépe než na foto a působí na správný JEEP masivně. Musím však se zmínit o průběhu asi tříminutové prohlídky u slavného brněnského prodejce MOTORTEC. Přišel jsem dovnitř, kde seděla slečna u vchodu, ok, kousek vedle ní dva mladí prodejci, to že ani nepozdraví už jsem si v našich končinách zvykl /velmi nerad, já raději zdravím vždy a všude/. Poté jsem otevřel dveře řidiče, chvíli prohlížel, přešel párkrát kolem vozu a otevřel dveře spolujezdce. Měl jsem téměř hlavu vevnitř, přišel další /starší/ chlápek, a ten aspoň zticha pozdravil. sedl dovnitř a bez jediného slova nastartoval a odjel - sotva jsem stačil zabouchnout dveře. . , Nevěřil jsem vlastním očím, tak jsem se nas..l a šel kolem všech těch třech lidí ven /nikdo si mně nevšímal/ a šel ven do svého auta. V tom přijel vedle mně na parkoviště s dříve prohlíženým autem onen chlápek a zaparkoval. stáli jsme vedle sebe dva metry, ani okem nezavadil.....Tak se u nás prodávají auta 3/4 melounu ......
Jo.cherokee má podvozek z Journey. aha, tak to pardon.
Ještě tak vo tom něco vědět by to chtělo.
Tam je pdovozková platforma Dart/Giulietta/200. Nikoliv Journey, který má platformu s Mitsu Lancer, Outlander, jeepem patriot, chrysler 200 (stará) a dodge avenger.
Hm, a čo má podvozková platforma Cherokeeho (kde mimochodom karoséria je podľa mňa trochu prekopaný Journey či Freemont) spoločné s Renegade a jeho predajmi? Nehnevaj sa na mňa, ale aj napriek tomu že uznávam tvoj rozhľad a znalosti amerických áut, zase sme odbočili od hlavnej témy. A tou bol Renegade, ktorý podľa teba už nie je Jeep a Fiat na čele s Machionem je apriori zlý manager a riaditeľ pre Chrysler.
To, že Renegade má podvozkovou platformu a motory od fFatu, stejně jako Cherokee (až na ty motory).
Nejde o to kdo je jaký manažer, ale jaké kroky kde provádí.
Je sice hezké že se auto prodává (cherokeee) ale otázka jak dlouho a taky, že se dost lidem nelíbí.
A pokud by v budoucnu většina modelů měla platformy fiatu a i část motorů, tak tak jaksi není důvod si kupovat ameriku, když je to přestrojený Fiat.
No to si hold budeš musieť zvyknúť na nové časy. Nepoteší to ani teba ani mňa ani spústu iných. Bohužiaľ je to holý fakt, že v koncernoch sa zdieľa technika kade tade po svete. Niekedy je to v prospech veci a niekedy na škodu.
Čo sa týka Cherokee, tak mnohým ľuďom sa očividne (včetne mňa) páči hlavne pre to že je iný - originálny neopozeraný. A keď pozrieš na Renegade, tam je použitý presne ten prístup, síce rozdeľuje verejnosť na dva tábory - jedným sa páči druhým nie. Ja si myslím, že niekoľko skalných od Jeepu odíde ale kopu nových mu tento prístup prinesie. Ale toto hodnotiť je v tomto momente predčasné.
Poslednou dobou predstavuje každá automobilka nejakú tú novinku kategórie malé SUV/Crossover. Aj keď niekedy vážne neviem prečo ich tak nazývajú , keď ich celková výška je len o málo vyššia ako u bežných áut a niekedy sú aj o niečo nižšie ako autá kategórie MPV . Asi najlepším príkladom znižovania SUV je Citroen Cactus, ten má len niečo cez 1.480mm , ešte ma napadá Peugeot 2008 , ten ma tiež niečo cez 1.550mm čo je takmer totožné s Hatchbackom Nissanom Pulsar .
V podstate tie autá pre mňa nemajú zmysel , pretože neposkytujú okrem väčšej svetlej výšky a vyššej ceny takmer žiadne výhody. Nastupovanie je rovnako nanič ako pri normálnych autách a výhľad je často dobabraný designovými A-stĺpikmi , ktoré totálne blokujú výhľad šikmo-vpred.
Oto viac ma teší , že Jeep si zachoval nielen terénne vlastnosti , ale aj celkovú výšku 1.800mm, ktorá umožňuje pohodlné nastupovanie a design , ktorý umožňuje dobrý výhľad z auta von. :yes: