Vyvoj, vyrobu, naslednou aspon trochu eko likvidaci a dobijeci sit pro kazdy takovy plug-in hybrid potom zaplati majitele ostatnich modelu znacky a vsichni platci dani, kteri financuji statni dotace.
Pokusy s ActivHybrid uz skoncili, teraz licencuju techniku od Toyoty, samozrejme s vlastnymi motormi. Toyota plug-in ma, ale nechce - pridrahy, ale BMW ho pravdepodobne bude vediet predat so ziskom a splni emisne limity...
Jestli BMW zaplati vyvoj primo nebo formou odkoupeni licence, nevidim v tom az tak obrovsky rozdil. Vyvoj jsem jmenoval stejne jenom jako jeden z duvodu, nema smysl bazirovat na nejakem % z celkove ceny nahoru nebo dolu.
Kazdopadne je fakt, ze emisni limity (ve smyslu odvodu financnich "desatku") se nepocitaji zvlast u kazdeho konkretniho typu vozu, ale jde o prumer emisi vsech vyrobenych vozu cele automobilky. Potom tech par prodanych dotovanych hybridu a elektromobilu presne plni svuj ucel. Tedy nikdy ne ekologicky- umozni ale totiz automobilce vyrabet i normalni auta >:D