Bohužel se dosti rozchází s praxí, navíc by mne zajímalo kolik toho tzv. škodlivého CO2 vypustí při výrobě daného modelu. Obzvláště pak při výrobě "ekologického" hybridu.
Akumulátory jsou už krásně čisté, bohužel než se vyrobí a hlavně než se pro ně získá dost lithia, je to celkem nečistý proces. Mám pocit že se na to používá louhování rtutí a to je procedura, po které vzniká zcela mrtvá oblast. Když se potom dostane rtuť a další těžké kovy do vody, je to teprve sranda. Někde se snad dokonce používá louhování kyanidem. Paradoxně se tak kvůli "ekologicky smýšlejícím" lidem nevratně zamořuje planeta.
a odkdy jsou emise zavisle od velikosti auta? neni tohle spise o motorech a jejich emisich, nehlede nato ze jak Fiat tak Toyota maj v nabidce jak velka auta tak i "velke" motory
Větší auta bývají těžší. V normovaném cyklu se rozjíždí a brzdí, rozjíždí a brzdí, ... Nedosahují zase tak vysokých rychlostí, takže se hmotnost na výsledku celkem podepíše. Ostatně těžší auta mají vyšší limit.
sam si to napsal, jsou tam i dodavky, tedy hoooodne velky auta a ani ty nemaj nijak zvlast spatnou spotrebu, da se rict ze i celkem mala SUV natom se spotrebou a tedy i emisemi muzou bejt stejne jako treba Ducato kteremu by se takove mensi SUV veslo do "kufru" >:D
na supersporty jsem myslel take, ale pak me napadlo ze ac spadaj pod Fiat, v tomhle muzou bejt brane zvlast
Je to nadepsané jako skupina Fiat. Bez upřesnění. Takže tam něco dalšího asi bude. Ani jsem v článku neviděl, jestli to berou podle firem, nebo podle uskupení - protože pro potřeby výpočtu se mohou automobilky seskupit. Což je například pro Ferrari, nebo Lamborghini výhodné.
Psal jsem o vlivu hmotnosti. A dodávky nejsou zase tak těžké.
som bol na wellness dat si zemrat organiznus :-) Rano som vstal, siel som na meranie, mam maj vraj malo vody v tele. Dal som si ranajky, 3 deci dzusu, siel som plavat a do sauny, kde som vysmadol, vypil som asi 1,5 litra vody. Siel som na to iste meranie po troch hodinach. Vraj mam zavodneny organizmus a vela mineralov.