Automobilka Kia Motors Corporation v těchto dnech jmenovala nového šéfdesignéra, kterým se stal renomovaný německý automobilový návrhář Peter Schreyer, který dosud působil v nejvyšších designérských pozicích v rámci koncernu VW.
Asi nabídl Kii unikátní kombinaci vlastností potřebuji hodně peněz a je mi jedno co si o mě lidé myslí :-) To pak bude Schrey! až mu do toho začnou kafrat neúplatní šéfové
Jo jo. Šok pro zdejší znalce automobilového designu, podle kterých asiati udávají automobilový směr... :no: Je to tady pánové, žádný designér od Lexu, Toyoty či od korejských poloautomobilových značek.. Přichází od VW. Jo, co navrhl, to pecka :yes:. Takže zoufalci a pokrytci, tady je nesporný důkaz že VW umí.. Ostatně on uměl vždy a vždy bude umět... :yes::yes:
jo, osobitě to bylo :-). Otázka zněla, zda to zůstane u slovní pochvly, nebo dostane přes mříž nějaký pamlsek PS: je zajímavé, že opice banány většinou neloupou...ač si většina lidí představuje, jak si Čita sundá banán ze stromu, posadí se na větev a pomalu ho oloupe ;-)
Modla korejských manažerů ve výhledu příších pěti let už zraje v hlavě německého auto-gigola. A protože nevkus směrem na východ jaksi zdomácněl, bude místo současných 9 kg chromu na masce Etalónu ( 8-s ) na té korejské dvakrát tolik plus několik barevných sklíček. Víc lesku, víc auto, to dobý páne, šuší! Kupté, tšista paesát :no:
No... to jsou věci... až z toho mrazí... Tak především mi trochu stouplo sebevědomí, vždyť korejský výrobce angažuje designéra z Evropy... to je jistě potěšující. Mrazí mi tak trochu i soucitem s ostatními korejskými výrobci... protože, jestli se Peteru Schreyerovi bude dařit tak, jako v Evropě... máme tu za čas asijskou designovou supernovu... A jestli se to podaří... vyděláme na tom i zde... vozidla Kia budou osobitá a jedinečná... tak jako je tomu i v případě VW. P.S. Marko, haló... nemáš kuloárové informace?
Sorry nemohol som par dni diskutovat. Bol som mimo. Tak...v prvom rade by som nerobil az taky poprask z toho, ze ku Kia prestupil designer VW. ;-) Koncern HMC ma roky-rokuce mnozstvo europskych designerov. Samozrejme Peter Schreyer je asi momentalne ta najvacsia "ryba". Ono sa to ale dalo cakat, ze HMC zacne ziskavat spickovych designerov. Urcite je prvym, ale nie poslednym. Zaciatkom roka (vo febr./unor.)totiz poskytol rozhovor azijskemu vydaniu BusinessWeek-u Kim Young II., ktory je u HMC zodpovedny za design a brand-strategy oboch zanciek koncernu. V tomto interview isiel pomerne do hlbky - vysvetloval napriklad to, ze zakladnym atributom designu Hyundai-u je nieco ako "riecny kamen": hladky, obruseny vodou, ale solidny. Predlohou pre Kiu je naopak tehla: masivna, agresivna, vyvolavajuca pocit sily a pevnosti. Obe znacky sa snazia hladat perfektny aerodynamicky tvar, ale z korejskeho "pohladu na vec". Takze vysledok byva odlisny od EU /USA aut. Dalej priznal, ze ich auta este stale nemaju designovu kvalitu naprotivkov z EU. Stale iba hladaju svoj typicky tvar - nieco, co nazyvaju K-factor (po vzore Toyoty, ktora vytvara J-factor (Japan-factor), s ktorej sefdesignerom Kim Young pravidelne konzultuje). A stale su iba na zaciatku hladania tohto tvaru. Podla neho nie su produkty HMC este stale designovo "dospele, alebo perfektne". Raz, az budu, tak budu vysoko konkurencieschopne. Ale naspat k designerom: hovori, ze v zamori maju 3 designove studia (v EU asi 40 ludi, v USA asi 50 a 9 ludi v Jap.). To co im ale stale cistocne sposobuje pri navrhovani aut problem je ich narodna mentalita - je velmi hierarchicka (vychadza to z konfucionizmu upravujuceho zaklady korejskej spolocnosti). Dosledkom toho je na jednu stranu to, ze nemozu sa tvarit ako EU /USA vyrobca ani keby chceli. Ten zaklad u nich je a bude pevne korejsky (na rozdiel od Japoncov). Musia sa naucit poskytnut napr. americanom auto pre nich prijatelne, ale stale s K-factorom. Na druhu stranu asi vznikaju bariery (o ktorych Kim Young hovori, ze sa ich snazi zburat) medzi senior-manazermi a mladymi designermi. Starsi pracovnci (vekom) totiz nie su zvyknuti pocuvat svojit mladsich kolegov (tak ako to byva typcke v EU /USA): //// Takze rezultat: ako lepsie to zmenit, nez priviest do teamu respektovaneho, starsieho designera z EU? Jednak dokaze pocuvat mladsich, jednak bude tieto schopnosti odovzdavat aj starsim korejskym kolegom...Takze jeho angazovanie je o niecom vacsom, nez iba o navrhovani aut... (teda, ako vzdy, maju veci hlbsi vyznam a logiku);-)