A pak nám někdo může tvrdit žýe policie nemá peníze. Před časem se říkalo že náměstkům vezmou jejich A8 a "převlečou" je a najednou se do konce roku budou kupovat nová auta za 30mil?! Tady je to fakt kocourkov :-(
A jak se tak dívám tak zase systematicky VW...
Naopak! Ze Šluknovskýho výběžku bych všechny fízli stáhnul a nechal slušný lidi, ať si to s tou špínou vyříděj sami. Policie tam akorát brání ty, proti kterym by měla jít. :-!
Už jen chránění té lůzy stojí každým dnem pořádný balík (to by měli někde zveřejnit). A Ještě dalších 30 mil... To už radši policajtům přeji nové auťáky :-!
To by musela provést strana, která by mohla být potencionálním dodavatelem. Těm je ale jasné, že by neuspěli. Bydlíme v banánové republice a takové věci na naši vládu neplatí.
Tedy kterýkoliv dealer volva bmw audi škodovky ...... atd málo jich teda není. Poslední passaty dodával Samohýl. V tomto případě bude tedy na importérovi aby vybral dealera který dodá auta policii a to už není výběrové řízení ale fraška, kterou je třeba zatrhnout.
Že to náhodou vyhraje pasat je asi pravděpodobný....ale volvo také splnuje ty podmínky nebo ne?? myslím že má vše...¨já bych hlasoval pro volvo.....ne že bych byl nějaký dálniční pirát ale S 60 T6-tek moc nejezdí...každý by se hned poslušně zařazoval a zpomaloval....hehe
Jen nějak nevidím duvod kupovat nové speciály nyní když není podle vlády na nic....to je fakt výsměch...holt v rozpočtu pro tento rok zbylo pár desítek milionu...tak vymyslet jak je utratit...naštěstí si jistý náměstek vzpomněl že má jistého známého---a už jen zbývalo domluvit kolik procent si kdo vezme... ;-\
Manipulacé, podvod, úplatky...proč nejezdí v nových i40 a tak, prostě masa antikoncernistů se zvencne >:D Když se podívám na parametry výkonu, točivý momentu, zrychlení a ceny, tak mi nic jiného, než Passat, připadně Superb, ani vyjít nemůže.
Nejde o anitikoncernisty ty trubko, ale o to že se kdosi s někým sešel a řekli si co kdybyste zase nakoupili pár pasátu....
...noooo to nejde, je krize nemužem utrácet..
samozřejmě byste nepřišel zkrátka....
no já nevím podívám se co se dá dělat...
řekněme x procent jen pro vás když to vyjde?
ano, bude výběrové řízení.....a ted co tam napsat aby právě požadovaný kandidát vyhrál?.........a pak ještě vymyslet jak to zduvodnit před veřejností...no už sem zvědav co vymyslí...nejspíš něco jako že je třeba vyměnit olej a nikdo neví jak, tak se musí koupit nové vozy >:D
strycek BLB, ty si jednoducho obycajny hlupak. Ty nejde o to ci je to passat ci bmw, ale o to ze vitaz je pri statnej zakazke vzdy jeden a tu je to tak priehladne ze to uz priehladnejsie ani nemoze byt. Ale hlupak tvojho formatu to nepochopi.
Tohle vůbec není o antikoncernismu a já, ač je mi to jedno, prskám taky. U nás (malá státní složka) šlapou po každé korunce a tady se dělají výběrová řízení ušitá na míru pro konkrétní typ. Kdybych tak podrobnou specifikaci vypsal já, nikdy mi tohle řízení neprojde, protože je jasně účelové. Jak je možné, že nahoře to najednou jde, když všichni fungujeme podle stejného zákona?
Pak tu mají být na něco peníze...
A jaký auta bys nakoupil ty?
Ony ty Passaty totiž špatný vůbec nejsou, chválí si je i sami policajti - ti co s nimi jezdí. Mondeo ST je podle nich podstatně horší.
Překvapivě... Mondea jsou taky podstatně starší, že by to bylo tím?
Jak uvádí článek, nabídka je velmi široká a zdaleka nezahrnuje všechny typy, které by šlo použít. Ať si koupí co chtějí, dosud jsem potkal jeden dálniční Passat a tak mě ta auta netrápí. Vadí mi způsob zadání, ten kritizuju.
zaujímave je sledovať ako koncernisti majú v súčasnosti strašný problém s Hyundaiom/Kiou, keď majú nutkanie stále vypisovať posmešné a iné "inteligentné" príspevky bez toho, aby ich k tomu niekto nabádal. Tak sa mi zdá, že tento trend koncernových prisluhovačov VW (myslím tým, tých fanatickejších- keďže normálny človek povie, že je VW dobré, no konkurencia tiež, ak nie lepšia a nebude sa biť a vypisovať oslavné komentáre na VAG až do krvi,typu príspevku strýka BOBa, resp. vypisovať pod každý článok BRAVO VW...) sa obracia proti nim. Niekedy ľudia zverejnili svoj názor na koncern VW a jeho prisluhovači sa na vás osopili ako nadľudia, ktorí sa smejú úbožiakom, ktorí nevidia, že VW je ŰberAuto, ktoré nemá konkurenciu a pritom si sami nevidia od nosa... No teraz sa situácia zmenila- ľudia koncern až tak neriešia, no koncernisti sú stále rovnakí, avšak už nepotrebujú žiadny podnet aby si mohli bezdôvodne vyliať svoje poškodené VW-srdce na Hyundai a Kii. Našťastie ľudia inklinujúci k H/K, ktorí na to majú racionálne dôvody, sa len nad takýmito príspevkami ako bol zrovna tento od strýka boba, pousmejú a neriešia. Navyše v tomto prípade, kedy ide o úplne jasné vypísanie tendra NA MIERU- ako sa hovorí, čo samozrejme koncernisti odmietajú pripustiť a podávajú to zosmiešňujúcim spôsobom proti tomu, čo majú oni sami v žalúdku- H/K...
Na tento fakt som chcel poukázať, nakoľko som ho už nejak vypozoroval z predchádzajúcich článkov. Inak mi je to tiež jedno, že jeden strýko ma bytostný problém pochopiť, že k VW existujú aj alternatívy, ktoré môžu a sú lepšie ako niečo od VW.
ak by neboli parametre účelovo vybrané, existuje XYZ možností, máš ich tu v diskusii zverejnené tak čítaj srdiečko. S niektorými stotožňujem- stačilo by im EVO X (je k dispozícii aj bez krídla ak by sa náhodou niekto chystal argumentovať splynutím s dopravou) Tiež nevidím dôvod, prečo by im nestačila Octavia RS Combi. Poslúžilo by aj 330i X Drive a 335i X Drive, tiež nerozumiem prečo by to nemohol byť aj silný diesel...
A čo ak by si zlatíčko aj ty napísal nejaké racionálne alternatívy namiesto Passatu? Dokážeš sa preniesť cez VW-mantru??? Aha, pardon, zabudol som, že všetko ukazuje na Passat ako najlepšiu voľbu, keďže to tak niekto chcel. >:D
Octavii RS ujede kde co,
EVO X má extrémní náklady na servis. BMW je z hlediska image naprosto nepřípustné stejně jako ostatní prémie a stejně by se nevlezli do ceny. Diesel být v policejním autě nesmí, čest malým výjimkám.
Takže si toho tedy moc nepředvedl...
klasika >:D a ty si sa nejako predviedol??? Pravdaže nie, kdeže. Ach vy koncernový adoranti ignoranti.
Že je BMW z "imageového" hľadiska neprípustné je čo za argument? >:D To, že ľudia závidia niekomu aj nos medzi očami je jedno, ale keď tu niekto vypisuje tender na 30 miliónov a podmienky sú dopredu dávno jasné + šibeničný termín k tomu, čo je výsmech celému národu, kto rieši nejaký image? Jedine zakomplexovaný ľudia, ktorí s tým aj tak prdlajs spravia >:D Veď sa vám smejú rovno do ksichtu, 30 miliónov sa minie tak či tak, je len otázkou ako sa to vyfaktúruje a ty si ako malý chlapec naivne myslíš, že im záleží na nejakom image alebo na tom, čo si o tom pomyslia ľudia? Zobuď sa!
Mne je to úplne fuk, pozerám sa na to z iného hľadiska, ja im tie autá nezávidím, len racionálne vyberám z ponuky, narozdiel od teba, čo nevytvoríš nič a budeš tu chŕliť jedovaté sliny na každého kto si dovolí vyjadriť sa k VW. Nedaj sa vysmiať, je to úbohé >:-[]
Podívej, my nejsme Slovensko, kde se policajti profilují jako mafiánští bosové.
Zde jsou obyvatelé velmi citliví na to, kdo v čem jezdí a z čích peněz to šlo.
Takže argumentovat prémiovým vozem je naprosto zcestné.
Ve výsledku si toho moc nevymyslel. Ale to mi bylo jasné hned.
nejak mi stále chýba tvoja reakcia na moju otázku. Alebo pre istotu zaujmeš pozíciu mŕtveho chrobáka a budeš sa tváriť, že som od teba nežiadal odosobniť sa od VW-mantry a poskytnúť inú alternatívu???
S tým Evolutionom, máš nejaké skúsenosti s jeho servisom? Bol by som rád, ak by si pred vynášaním generálnej pravdy dal do komparačného vzťahu náklady na servis Passatu a Eva, potom by sme mohli kompetente diskutovať o finančnej náročnosti.
Sledujem, že máte dobre vyvinuté obranné taktiky vy hoši od VW >:D Odviesť pozornosť a vyhýbať sa odpovediam, no a samozrejme to kompenzovať ďalšími generálnymi súdmi a keď už nič, tak útočiť na kadečo/ kadehokoho kadečím/ kadekým ;-)
Mohol by som teraz búšiť ďalej do koncernu a jeho fanúšikov, ale nie som taký, chceš sa baviť slušne a o autách, ja tiež, tak súhlasím. A môžeš nejak racionálne porovnať náročnosť na údržbu Passata R36 s Evom, mne totiž obe autá pripadajú technologicky vyspelé a vybavené, takže sa tam toho môže dodrbať veľa. Akurát, že Evo má navyše titánové turbo, inak to vidím takto TCS-SST vs. DSG, S-AWC vs. 4motion, menenie charakteristiky podovozku ( odozva plynového pedálu, reakcie prevodovky atd.) čiže v základe rovnaké technologické prvky, no rozdielne vyriešené.
Celkové opotřebení Eva, především jeho brzd, podvozkových částí, tlumičů apod. je extrémní. Tenhleten "spotřebák" hoří jako papír. Auta, které jsou v provozu každý den a najedou opravdu dost kilometrů, by věčně stála v servisu. Náklady by byly astronomické.
Mimoto, optej se třeba nějakého majitele takového vozu, na kolik ho přijde servis. Budeš koulet očima. Protože pořizovací cena vozu vs jeho následný servis, jsou dvě odlišné cifry. A vyšší je ta druhá.
Passat je proti tomu obyčejný silnější auto. S obdobnými servisními náklday jako odpovídající prémie.
ďakujem za objasnenie, inak takáto normálna diskusia ma baví
Akurát sa mi nechce veriť, že by z týchto nákladov na servis vychádzal práve VW s Passatom najmenej- teda ak odhliadneme od prísne špecifikovaných kritérií.
Na druhej strane ma napadlo, prečo napríklad Škoda nevenuje väčšiu pozornosť tomu aby nejak upravila v tomto prípade Superby (narážam na Ford s jeho Interceptormi aj keď priamo sa to nedá porovnať ani v snoch) pre potreby vašej aj našej Kobry napr. Z finančného hľadiska si myslím, že by to nijak hrozné prachy nestálo (teraz nemyslím kompletne nový vývoj apod.) no a ľudia by mohli byť spokojný, že sa kúpou podporuje "domáca" značka.
Ak by poskytla nejaké vyladenie motora 3,6FSI V6, plus konfigurácia interiéru, rovno celá tá policajná výbava atd atd. Vyzeralo by to zaujímavo a raz by snáď vznikol taký kult ako u Crown Victorie :-)
Však podmínkou tendru je cena včetně servisu na 5 let, takže náklady na servis tě trápit nemusí. Kromě toho si myslím,že právě proto, aby se nemohlo zúčastnit Mitsubishi a Impreza WRC je podmínka kompi. Stejně tak 6 stupňový automat- proč nemůže být lineratronic od Legacy? A proč je podmá´ínka 190 KW ? Prostě je toho hodně, proč si myslím, že je to ušito pro koncern. :no::no::no:
Alternativy které "mohou být pro někoho lepší, jako něco od VW", určitě ano..., ale pokud bys chtěl tvrdit, že jsou obecně lepší, jak něco/cokoli od VW, pak je to v principu stejné jako to, co píše ten "strýc". ;-)
Mezi mohou a jsou je docela podstatný rozdíl, ale hlavně nevím jak moc obecně jsi to "sú" myslel:
"...že k VW existujú aj alternatívy, ktoré môžu a sú lepšie ako niečo od VW."
záleží na tom, či sa budeme baviť ešte stále iba v oblasti tohto článku, alebo berieme celé portfólio VW. Teraz som to myslel skôr v rámci vypísaného tendra- avšak s danou konfiguráciou to vidím na cielený výber Passatov...
Proč tam není Insignia OPC?!? Sice je dražší ale ceníkově jsou tak všechny. Kamarád ji koupil s veškerou výbavou za 975.000 s DPH a to tam má 20 kola automat celokožené sportovní sedačky navigaci bixenony s natáčením atd. atd. Myslím že by se klidně na 900 mohli dostat a vyhřívání předního skla je podle mě kravina to jediné nevím jestli jde do OPC.
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4830 x 1856 x 1498 mm, objem kufra - 530 l, pohotovostná hmotnosť - 1 750 kg, výkonová hmotnosť - 7,32 kg/kW
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 250 km/h (obmedzená), zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6s
Cena: Základný model od 42 750 €, Testovaná verzia - 48 700 €
Tady se nám někdo inspiroval a nepřiznal to :-) Tady [odkaz] o tom psali už před týdnem a neříkejte, že vás to jen tak napadlo při pročítání dokumentace, kterou nemáte důvod číst...
Za 20 Mega mas 25 policajnych Chargerov s 3.6 Pentastar a mozno aj niekolko HEMI (neviem ci policia plati dane/clo) a ktomu by konecne sa bolo na co divat :-P
[odkaz]
Tak interceptor. Urcite to auto stoji menej nez milion, pri dnesnom dolarovom kurze. Diely na to su tiez skoro zadarmo (na rozdiel od europy) a ked ich kupis 20 za 20mega mas este 10 mega na benzin >:D
Když může být v Itálii Lambo nebo v Německu Porsche...
Sice by to vyšlo tak na 10-12 aut, ale mně by se to líbilo a hlavně chytání ostatních by nemuselo být tak obtížné a navíc si myslím, že oproti vepřově nudnému VW by se z nich třeba stali fandové rychlé jízdy a byly by tolerantnější, protože by zjistili, jak je možné, že auto jede rychle a přitom bezpečně a uvolněně >:D
Tak jistě, že by nemuselo jezdit po roletě v pravém pruhu, ale protože mám tu výhodu že mohu posoudit, tak musím poznamenat očekávatelný fakt, že GT-R je oproti obyčejným autům nesrovnatleně tužší jak torzně, tak podvozkově... Spíš by odrovnalo posádku, například geometrie se nehne anoi o desetiny i přes lítání po okreskách prasáckým způsobem.
O tom si mohou Passaty a Mondea nechat zdát...
No jo...jen když se podíváš na servisku (jak často) zrovna u zmiňovaného GT-R ...tak to by byly pořád v servisu ;)... >:D Ikdyž ....by to bylo zajímavé..t.akove polic auto >:D
Za 1. tady nejsi v Itálii ani v Německu a 2. já bych byl nejradši, kdyby jezdili ještě ve Formanech. >:-[] Na ČR se mi nejvíc líbí, že se pořád dá většině policejních aut bezproblémů ujet.
To si dělají legraci, že tohle ještě takhle zveřejní?
Jako vím, jak se dělají výběrovky...v pohodě..., ale tohle je i na mě moc..
Vzít technické parametry Passatu + ceník a specifikaci a opsat to a dát to jako rozhodující parametry pro výběr (myslím tím ty nesmysly ve stylu adaptabilní podvozek a vyhrívané přední sklo a další - i ten pohon 4x4 je blbost pro určení těch aut)?
Jako je to věc policie, v pořádku..., ale některé ty specifikace nemají v podstatě opodstatnění... a jsou mimo mísu... Ale to je jejich věc... Ale je to špatně. S takovou nejsou schopni dosáhnout adekvátní ceny, když je dle paramterů ve výběru jediný adept... takhle se mrhá s penězi daňových poplatníků... a při tom by stačilo napsat, min. rychlost 260 km/h a byl by VW Import v perdeli (pane hrábě).
P.S. Furt si myslím, že by i ty I30 (libvolné co), kdyby jich bylo na dálnici 5x toli byly lepší a hlavně lůevnější volbou, zejména na provoz. Poruchovost Passatu a nákladovost je příliš velká.
P.S.2 nevlezl by se do těch parametrů i nová thema 3,6 Pentastar? :-)
To je naprosto běžná praxe ve veřejné správě!!! Běžně máš v podmínkách danej třeba přesně rozvor a detailně popsanou výbavu! Je to prostě stavěno na konkrétní model, domluvenej předem s nějakým "kamarádem" s dealerství určité značky. Většinou je daný i šibeniční termín dodávky, který není nikdo schopný splnit. Až teda na jednoho konkrétního dealera, který "shodou okolností" již před třemi měsíci objednal přesně tento počet vozů do výroby s přesně touto požadovanou výbavou a za týden mu mají dorazit na sklad ;-) Tak to hold v ČR chodí... Korupce,korupce,korupce!!! A pokud ty se nenecháváš uplatit,jseš hloupej,protože všichni ostatní to dělají a mají se líp ;-) Je to smutné,ale bohužel tak to chodí...
minule som čítal, že ČR bola označená, za NAJSKORUMPOVANEJŠIU krajinu (neviem či to nebolo len strednej) Európy, teraz majú ďalší argument ako odôvodniť toto označenie. Ale aj tak si myslím, že Slovensko pre istotu do Európy ani nerátali a rovno nás pokladali za Áziu- inak by ten výsledok bol úplne odlišný >:D
klasika u nás na Slovensku >:D Do prčic, človek už ako keby nemal právo na alternatívne informácie, a to si myslíš, že čítaš vierohodný zdroj. Naša žurnalistika je inak totálne na nič, viď kauza česká Ikea a bomba: slovenský zdroj - išlo len o atrapu bomby, český- funkční nálož. Super...
Inak ani mne sa to nezdalo keď som čítal ten článok, že ČR by bola pred SR. Darmo, nás by mali pasovať do východnej Európy už >:D
To, že se o podobných věcech v Čechách nepíše, mlčí, neznamená, že se nedějí... Ono se jako vlastně nic neděje - kdo není v Blesku a Nově, jako by nebyl...Máš recht.
Vím že to bude pro tebe těžké, ale zrovna Passat s V6 bez omezoače dá výrazně víc než těch 250 km/h... takže ani těch tvých vysněných 260 km/h ho nevyřadí...
Nevím, proč by mělo být vyhřívané čelní sklo diskutabilní? Vždyť tam není uvedeno, že má být "elektricky vyhřívané" ;-) To znamená, že může být klidně vyhřívané pouze vzduchem :-)
Aneb tady jsou krásně vidět reálná opatření pana "Čistého" a jeho party na vymýcení korupce >:-[]
To, že podmínky jsou šité na jeden konkrétní model je jasné jak facka. A přitom to klidně mohli udělat slušně, a klidně mohl Passat vyhrát (věřím tomu, že importér umí nabídnout velice zajímavou cenu), klidně jako argument mohla posloužit i unifikace z pohledu logistiky a servisu, kde nákup dalších 20 vozů jiné značky by určitě provozní náklady nesnížil....
Otázka teď je, jestli ti nový "pirat interceptorové" budou skutečně jezdit a chytat psychopaty lepící se na kufr, nebezpečně předjíždějící a pod. nebo budou honit a kasírovat "piráty" jedoucí na prázdné dálnici 138km/h...
A když mají rozpočet na nákup nových vozů, dostali rozpočet i na benzin do nich? Nebo zase budou půl roku stát v garáži? >:-[]
Kdo tu žehrá nad touto vymožeností, snad nikdy v zimě nejel autem. V této třídě (i vzhledem k předpokládanému použití) naprostá samozřejmost. Možná nezávislé topení by to mohlo nahradit. Adaptivní podvozek je na naše podmínky taky celkem logická volba. Přijde mi, že se tu zbytečně plive na nepravém místě.
.
Osobně by se mi nejvíce líbilo BMW, ale museli by jít s cenou na úroveň levnější konkurence. Nebral bych Superb, charakter Supa myslím požadavkům neodpovídá...
To je naprosto běžná praxe ve veřejné správě!!! Běžně máš v podmínkách danej třeba přesně rozvor a detailně popsanou výbavu! Je to prostě stavěno na konkrétní model, domluvenej předem s nějakým "kamarádem" s dealerství určité značky. Většinou je daný i šibeniční termín dodávky, který není nikdo schopný splnit. Až teda na jednoho konkrétního dealera, který "shodou okolností" již před třemi měsíci objednal přesně tento počet vozů do výroby s přesně touto požadovanou výbavou a za týden mu mají dorazit na sklad ;-) Tak to hold v ČR chodí... Korupce,korupce,korupce!!! A pokud ty se nenecháváš uplatit,jseš hloupej,protože všichni ostatní to dělají a mají se líp ;-) Je to smutné,ale bohužel tak to chodí... :-(
Logicky bych nejprve vyřadil luxusnější prémiové značky, nevím proč by se mělo něco připlácet za to, že si policajti ve službě budou vozit zadky v prémii, navíc třeba u Audi i BMW by za více peněz dostali menší výkon, než má podstatně levnější R36.
Ze značek vozů v tabulce pak zbude jen VW, Škoda, Opel. Podle vyjádření dálniční policie, byla s Passaty (R36) vysoká spokojena, rozhodně víc než s předchozíma STéčkama (hlavně spotřeba, ale i spolehlivost), takže logicky u nich budou chtít spíš zůstat... a pak je tu "domácí" alternativa v podobě Superbu, který má ovšem nižší výkon, pro policii těžko využitelné místo vzadu na nohy a u liftbacku dost tragický design zádě (což sice není pro potřeby policie podstatné, nicméně nedalo mi to, nezmínit se o tom)...
samotny passat R36 vobec nie je zla volba, kedze ich na dialniciach lietaju tisice, lahsie splynie s davom ako trebars OPC ci hore spominany GTR. No v clanku sa jedna hlavne o poukazanie na korupciu, nie na vyber konkretneho auta. A v tomto su si oba nase staty za jedno.
S tou premiou suhlasim, nevidim dovod vyvazat si zadky v premii.
Tak v podstatě se shodujeme a pokud budou auta plnit svůj daný účel dobře, nebudou to vyhozené peníze.
.
K té prémii: Kdyby hypoteticky BMW nabídlo v rámci PR lepší cenu než mainstream, proč ne...?
Jo, ale když už utrácet víc za prémii, šel bych spíš to ho MB-C 350, které je na tom motoricky (z nabízených atmosfér) nejlépe. Ale zaléží pochopitelně na nabídnuté ceně a jejímu rozdílu proti ceně ceníkové...
Tak on ten rozdíl mezi C 350 CGI 4Matic a Passatem V6 není tak velký, necelých 7 tisíc €. Budou tam určitě rozdíly ve výbavě, ale tu stejně policie nepotřebuje. Věřím, že by se mohli dostat na velmi podobné ceny. Problém jsou ty požadavky na výbavu, tam Mercedes pravděpodobně vypadne.
Teda pánové, já vám nerozumím. Pokaždé, když tu přijde na řadu téma prémie, tak tu všichni zapřísáhle tvrdí, že za tu vyšší cenu dostane člověk kvalitnější auto s nejmodernější technikou, spolehlivější s nepřekonatelnými jízdními vlastnostmi, quattro, x-drive a nakonec i 4-matic jsou pojmy, na které má možná tak S-AWD a jinak nikdo.
Ale když by je měla dostat policie ČR, tak je to najednou nepřípustné plýtvání prémií. Či co. Tak si pánové vyberte - jsou ta auta lepší nebo ne ? Pokud ano, tak proč by policie nemohla mít lepší a kvalitnější auta ? Nehlodá spíše ve vás malá česká dušička, že vedle nesměj mít něco lepšího než můžu mít já ? Zkuste se nad tím trochu zamyslet... ;-)
Jinak k ceně - kdyby to bylo opravdu upřímně míněné výběrové řízení, tak by mne nepřekvapilo, kdyby se cena prémie dostala minimálně na ceníkovou cenu ostatních a možná i dál. kdo ví. S tímhle VŘ se to nikdy nedozvíme, není čas a není zájem. :no:
Tady totiž nejde o lepší či kvalitnější auta, ale o obraz policije v očích veřejnosti. V našem státě, kde je závist národním sportem, by fungovaly Mercedesy apod. jako rudý hadr na býka. ;-)
Jak jsem napsal v posledním odstavci, nepochybuji o tom, že kdyby byla vůle udělat pořádné výběrové řízení, cena by šla dolů. Netvrdím, že by se z BMW stal přímo výprodejový hit, ale určitě by to nebyla neakceptovatelná nabídka. :-!
U prémie si člověk logicky vždy nepřiplácí jen celkovou vyšší kvalitu, ale i samotné logo prémiové značky (viz třeba Golf/A3), které policie asi moc nepotřebuje/"nevyužije"... Srovnání meinstreamu/prémie neplatí obecně a je třeba srovnávat konkrétní produkty s konkrétními motorizacemi...
Já bych naopak změnil zadání na silný diesel ala 30d nebo 35d. Atmosférický třílitr je asi největší úlet, možná s výjimkou 350 CGI. Tyhle motory (diesely) jsou (ve střední třídě) celkem rakety, atmosférické benzíny si dají k snídani a spotřeba je také někde jinde. Jenže takovéhle motory nikdo jiný než prémie nenabídne. A v současné nabídce to i tak vázne, 3er je stará, A4 tak výkonný diesel nemá, takže zůstane C 350 CDI. Policie by se nad tím měla zamyslet, protože by potřebovali atmosférický osmiválec, aby chytli chlápka v 335d.
Pohon všech kol kvituji (jenže s ním jako požadavkem je nabídka ve střední třídě prakticky nulová). Na suchu se jim bude jezdit hůř, za to na mokru se jim o to líp bude chytat. Nicméně adaptivní podvozek jako nutnost opravdu nevidím. U některých aut by za to asi stál, ale všeobecně ne.
Kdyby se člověk koukal na vyšší střední, tak do 1.5 milionu by se vešly například 535xd a 535xi. Pak už by záleželo, jaké má policie priority.
Souhlas s tím, že když už prémie, tak rovnou pořádně silný, šestihrnkový, turbodiesel, nejlépe dvakrát přeplňovaný, což ovšem zatím (ve střední třídě) nabízí jen 3er, ale k němu zase není v nabídce 4x4.
Ovšem pokud ti v úvodu příspěvku stačil i 330d, pak má A4 s 3,0 TDI (navíc sériově v quattru) naprosto srovnatelnou motorizaci jak s 330d, tak s později vzpomínaným C 350CDI.
V úvodu jsem myslel na novější iteraci 30d (která má 190 kW), jak jsem psal, 3er je zastaralá. Ve střední třídě je pravděpodobně A4 3.0 TDI quattro nejlepší volba, z tohoto hlediska, ale pořád nedostatečná. Tyhle motory jsou pořád slabé, chtělo by to dvojité přeplňování. 35d v 3er je také zastaralý. Skutečně výkonný diesel s pohonem všech kol dostaneš až ve vyšší střední a zatím jen u BMW. Audi se tam blíží a MB se brzo také přidá.
Prakticky, ale teoreticky nepřekročí 190 kW, což je zadání. Realita je taková, že pouze dvojitě přeplňované diesely dávají smysl. Těch obyčejných třílitrů jezdí na silnicích tolik, že takové auto nemá nárok na titul dálniční stíhačka. K čemu jim je auto, které nedokáže předjet ani celkem běžný manažerský sedan.
Když jsem se naposledy koukal, tak 350 CDI v C klasse měla 195 kW.
Jinak se zapomnělo třeba na Lancera EVO. Provozní náklady budou asi někde jinde, ale když se bavíme o stíhačkách, tak tohle auto rozhodně stíhačka je. A hlavně mimo dálnice. Spíš taková kuriozita než vážně míněný kandidát :-)
To by mělo smysl v případě, kdyby opravdu potřebovali výkonné a schopné auto na nahánění zločinců, oni ale potřebují dálniční GTčko, se kterým se na dálnici zavěsí na "piráta" jedoucího nebezpečných 150 km/h a pošlou mu domů krásný obrázek. A na to taky potřebují nenápadné auto typu VW, ke kterému by bohatě stačil 3 litrový diesel.
Kdyby opravdu potřebovali někoho honit, tak si koupí něco jako EVO, STI nebo třeba nový 1M na ty dálnice. Ovšem obávám se, že bychom měli tak 2 mrtvé policajty do měsíce... ;-\
C 350 CDI má 195 kw, ale zase nemá 4matic. To si nevybereš...
To není tak docela pravda, obrázek zadní partie vozu obvykle nestačí, viz osoba blízká, takže musí to auto i předjet (obvykle i zastavit) a natočit/vyfotit konkrétního řidiče za konkrétním volantem... ;-)
Ono se snad nikde nepíše, k čemu to potřebují. Já osobně bych uvítal hlídky, které prostě kontrolují běžný provoz - předjíždění zprava, neuvolňování pruhu, telefonování, nerozsvícená světla atd atd. Na to by jim stačila naftová OII RS. Pokud ale uvažují něco jako Passata V6, tak předpokládám, že chtějí stíhací vůz, kde jsou požadované parametry nedostatečné. Dvojitě přeplňovaný naftový šestiválec je pro takovou práci minimum. A stejně ti cokoli exkluzivnějšího ujede.
Na českých stránkách MB má ta 350 CDI (se 4x4 i bez) pořád 170 kW (v Céčku i Ečku) a 173 kW v eSku. Ale teď jsem mrkl na německé stránky a tam má C 350 CDI už opravdu těch 195 kW, ovšem tato silnější verze (aspoň zatím) není v nabídce se 4X4, takže by stejně dané podmínky nesplnila...
V Německu máš 170 kW 300 CDI (což je určitě stará 350 CDI, už jen podle výrazně vyšších spotřeb), která se prodává jen s 4Maticem, a pak 350 CDI 195 kW, která se s 4Maticem neprodává. Proto jsem napsal, že pokud člověk zváží jen čtyřkolky, tak vlastně ve střední třídě nevyhovuje nikdo. Audi, MB i BMW mají se čtyřkolkami slabší motory, u Audi jde dokonce o vrchol nabídky.
Podle mě v ČR zapomínají aktualizovat. Tak nějak pochybuji, že bychom měli jinou nabídku než Němci.
Na české stránky prakticky nechodím, protože kvalitou a rozsahem za těmi německými často zaostávají. A nechci se spoléhat na to, že někdo u importéra umí překládat. Věřím, že v Německu mají aktuální nabídku a informace. Podle kódů položek to pak zvládne i český prodejce objednat.
Nesuhlasim :-) Preco vyradovat luxusnu znacku? Treba postavit racionalne poziadavky, medzi ktore patri aj nakupna cena a servis na x rokov a nech sa snazia, zaklad je, aby sance boli pre vsetky automobilky rovnake... Co na tom, ze ma policajt stiha v sedmickovom bawe, ak za to danovy poplatnik nezaplatil viac, ako je cennikova napr. za Superba? Dolezita je transparentnost do posledneho haliera...
Ano, ovšem jaká je pravděpodobnost, že bude třeba ten 7er celkově výhodnější (s ohledem na ceny) než Superb/Passat? ;-)
Navíc (jak jsem psal) třeba to konkrétní Audi a BMW nestačí na R36 ani výkonově (ani prostorově)... :-)
Uvědomuješ si rozdíl mezi pojmy zadání výběrového řízení a konkrétní nabídkou jako reakcí na něj ? Nebo máš informace ze zákulisí ? Sem s nima... ;-)
Jinak žádná 7er se pokud vím nevejde pod 1800kg pohotovostní hmotnosti, takže konkrétní nabídka se těžko objeví... ;-\
Pravdepodobnost neries, je jasne, ze v uvedenom ilustrativnom priklade by si samotne BMW podkopavalo stolicku, keby do toho slo. To by kadejaky Jozo z Hornej-Dolnej vravel, ze su to len predrazene kramy a ze aj on by si to kupil za melon, ked to tomu statu dali a ze je diskriminovany >:D
Cele toto vyberove ma len "malu chybicku" a tou su podmienky nastavene tak, ze vylucuju vacsinu moznej konkurencie. Ale mozno je to zamer a dokazu si oddovodnit, ze chcu na cestach splynut s ostatnymi, len potom nech sa nehraju na vyberove konanie.
No, korupce tady samozřejmě je a úplně všude ale obecně si myslím že policie udělala to, že obšlehla výbavu, výkon a podobně ze stávajících passatů a práskla to jako minimální požadované parametry. Teda aspoň já bych to udělal abych se s tím nemusel *. Otázka je jestli ty nové auta vůbec potřebují, jezdím dálnicí D1 každej den pracovně a během jednoho roku tam potkám passata maximálně 10x. Což mi teda nepřijde zrovna často. To například na slovensko jezdím jednou za úherský rok a už 2x jsem tam cálova >:D A to mě stavěla staříčká A6 nebo co to bylo, s takovým hnusným kulatým zadkem.
Celé to jednoznačně smrdí korupcí. Na druhou stranu asi neexistuje stát který je automobilovým producentem a domácí policie by používala cizí značku. Umí si snad někdo představit, že policie ve státech přejde na nějakou evropskou značku? Nebo Japonci na US káry, nebo frantíci budou prohánět passaty? Nebo skopčáci citrouše. Ne tak to není, každý podporuje domácí průmysl a nestydí se to říci (ano, Finové, Švýcaři nebo Řekové musí vybírat, protože nic nevyrábí). Pouze naši vyjukaní političtí trumbelínci se bojí říci podporujeme domácí auto průmysl, je to Superb 3,6 a nazdar bazar. A paradoxně tak přihrávají pár tatrmánkům v nákupní sekci policie tučné provize do kapsy.
Bylo by to hezké, bohužel zákony to neumožňují. Superb by musel být něčím výjimečný nebo by se muselo jednat o opravdu velkou sérii. Jinak, bohužel, nemá takové zadání vůbec šanci.
Stejně si říkám, zda taková auta nejsou předimenzovaná pro daný účel. Nestačila by Octavia RS, která se v davu dalších Octavií celkem dobře ztratí?
Zákony to neumožňují protože je dělají zkorumpovaní politici a jen nahrávají další korupci, o tom to celé je. Máš pravdu, že Octavia RS by bohatě stačila, možná v kombíku ideálně protože všechny měříci serepetičky by se narvaly do kufru a v auťáku by zbylo možná víc místa než v tom pašíkovi nebo jiném sedanu.
Byla by zajímavá statistika, v jakých rychlostech obvykle stíhají ty piráty, podle toho pak volit auto. Možná by ta RS byla opravdu dostačující. Za zvážení určitě stojí přínos pohonu 4x4 stejně jako dalších prvků.
Ty měřící hračky zase tak těžké nejsou, proto si říkám, k čemu zrovna tak velká auta.
Edit: na druhé straně je dobře, že zákon neumožňuje nakupovat tímhle způsobem. V minulosti už se mnohokrát ukázalo, že se pod takový nákup dá schovat prakticky cokoli a to taky není správné.
Tak jednak se vždy najde auto/motorizace která teoreticky ujede policajtům bez ohledu jestli mají 150, 200 nebo 300kW, na druhou stranu na dálnici kde se dá takový výkon využít k ujíždění stačí dvě fóbie a vysílačka a ostře nabitý kvér kdyby někdo chtěl ujet (něco na zpúsob titulní fotky WL).
Trochu jsem to úmyslně přehnal, ale obecně by mohli hoši v těch honičkách přitvrdit, takhle se honí dvě hodiny za zlodějem auta po noční Praze, zničí pět fobií protože se strkají s land cruiserem a i když jej nakonec chytí tak soudce jej druhý den pustí. Kdyby mu našili do kožichu tak by si ušetřili materiál, soudům práci a další by si to trochu víc rozmysleli.
Tak z vlastni zkusenosti ti muzu potvrdit, ze ORS jak prvni, tak druhe generace jede i neco pres 200 (tak asi do tacho 220, pak uz vazne nic moc), coz je dostatecna rychlost na to, aby ji nic - ani hodne silna masina - nezmizelo z dohledu. Samozrejme, ze R36 je na tom s dynamikou minimalne o tridu lepe, ale jsem si jisty, ze by se za dva R36 daly koupit tri ORS... To jsou ale uvahy o nicem, zadani je jake je a tak to i zustane. R36 je z toho zadani asi to nejlepsi, at se to komu libi, nebo ne.
Ja dam jinou otazku, nez redakce:
Co byste si dle toho konkretniho zadani vybrali vy?
Tobe totalne unika pointa. To zadani je takove, aby z nej vysel vitezne jen a pouze Passat. Je napsane na Passata - to je co tady vetsina lidi kritizuje.
Takze tva otazka je absolutni nesmysl - dle tohoto konkretniho zadani nic jineho nez Passat vybrat nemuzes. Capiche?
Nic nezmizelo z dohledu.... V případě velmi slabého až žádného provozu naivní. Čím větší hustota provozu tím větší výhoda pro policii protože majáky. V Praze, kde to je hodně o hustotě provozu a motorka by měla mít výhodu manévrování stejně cca. 60% stíhání končí dopadením řidiče a to se používají 1.8TSI. Naopak večer/v noci má policie šanci jen v případě zaváhání zajíce.
ORS je v roli dálniční stíhačky opravdu nedostatečná.
Ono je tech problemu vic.
Predevsim zajic musi byt naprosto chladnokrevny a znat teren. V pripade, ze jede na masine tim tuplem. To se - v pripade, ze se za nim zene policie - dosahuje dost tezko. Nevim, jestlis to nekdy naostro zkousel, ale z vlastnimi zkusenostmi podporenym odhadem tipuju, ze 9 z 10 nezmizi z dohledu. To by musel byt provoz prakticky nulovy a to dava vyhodu stejne obema.
Potrebujeme vubec dalnicni stihacky?
Ano. Je to nejvíce o hlavě, než o koních pod zadkem.
Potřeba dálničních stíhaček je výborná otázka. Dle mne auta s odpovídající dynamikou by v arzenálu policie být měla, ale honění se za rychlostí bych viděl jako okrajové. Spíše bych využíval video k dokazování předjíždění na nepřehledných úsecích, resp. riskantní jízdy obecně.
Je to hodne o hlave, udrzet se v klidu a chladnokrevne zdrhat za provozu s policii v zadech je fakt zaber... Osobne jak vidim v zrcatku majaky, tak davam pravej blinkr a jdu ke kraji.
To video jsem myslel ze tak budou pouzivat, nakonec z toho vylezl jen merak rychlosti... No dokazat se to podle videozaznamu da, ale pak je treba toho dotycneho i chytit a to znamena dohonit a taky asi i predhonit. A na to by ORS asi mohla byt malo. (to jsem si dal vlastnaka, co?)
A dost velkou roli hraje asi i tenhleten - wow effect :-) Zkratka videt v zrcatkach ORS a mit chipnue TDI, kdekdo to zkusi. Ale proti R36 ma sanci malokdo a obecne se to vi.
Presne. To mne napadlo uz kdyz kupovali ST220 o asi 20% drazzsi nez RS. Ostatne jak umi policat za volanem Passatu R36 vyuzivat ctyrkolku se mohli nedavno presvedcit vsichni pri havarce R36 do svodidel... Tem protekcnim deckam za volanty bude Oktavka RS jiste bezpecnejsim nastrojem.
Docela mě baví číst příspěvky všech těch lidí, co si tady stěžujou jak je hrozný, že je vítěz dopředu znám.
Jestli vás to opravdu tak žere, tak napište na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a stěžujte si na tohle výběrové řízení. Můžete to udělat jako fyzická osoba a nemusíte být účastníky soutěže. ;-)
uz si sa niekedy stazoval na to ty? Lebo mozes sa stazovat kolko chces, rozniest to v mediach, pokial je raz na to vola, nic ti nepomoze a ten urad je len banda sediaca a plniaca prikazy z hora. Uz sa uvedom ze toto nie je diskusia o passatoch ale o korupcii. Zjavne mas problem to pochopit ako tak citam tvoje prispevky vyssie. U vas ten urad funguje presne tak ako u nas = nefunguje. Podavali sme za firmu staznost na verejne obstaravanie a je to ako plieskat hrach o stenu. Nemas sancu!!!!!!!
Co je to za nesmysl omezit rychlost zrovna na nejmene 250 km/h - co takhle minimalne 260 km/h ???? Ze by se to nehodilo nemeckemu limitu a nemeckym vyrobcum???? Adaptabilni podvozek - na co proboha??? 90% ridicu jej nema, proc musi mit policie? Proc omezit hmotnost? Proc ne silny diesel ???? Proc metalizu???? Proc zrovna 6 stupnovy automat? proc chybi definice max spotreby?????
Je to ubohe - spatna specifikace, nahravajici diskusim ze je vse pripravene.
2. pote vzit 3-4 lidi (klidne 2 od policie), 2 realne experty Tom Hyan + 1, kteri spolecne udelaji korektni ohodnoceni, hlavnim parametrem musi celkova cena (prodejni a servis+skoleni etc). jestli ma auto maximalku 245 ci 250 km/h musi byt podradne....
250km/h je imho dáno omezovačem, všechny auta asi jedou o dost víc! Adaptivní podvozek j!e trochu diskutabilní, ale celkem to chápu - zvlášť na našich silnicích. Ti policajti v těch autech budou trávit větší část života.
Proč min 6st. automat? To je mi otázka... ;-\
Spotřeba u těchto aut asi není úplně to nejdůležitější (neříkám, že je nepodstatná).
Ne diesel - imho jde o náklady na servis a kvalitní palivo.
Tu specifikaci jsem pročetl a nevidím tem nic diskriminujícího (třeba rozvor od-do nebo otvírání twindoor nebo tak něco)
Tak automat celkem chápu, když má polda dělat dvacet věcí najednou, těch dodatečných serepetiček je v tom autě opravdu dost, tak proč alespoň nenechat jednu ruku volnou na jejich ovládání.
No pokud policajti v autě tráví většinu z pracovní doby a třeba stojí někde na místě, tak přední vyhřívané sklo je určitě dobrá věc oproti zamlžování či zamrzání.....navíc v dnešní toto u auta s cenovkou okolo jednoho mega bych bral toto jako samozřejmostí !!
Nadto asi většinou parkují venku a v zimě začínat výjezd půhodinovým škábáním vrstvy ledu v případě služby někde na Vysočině není to pravé ořechové a jak říkáš u auta za mega docela samozřejmost kterou má dnes kdejaká nižší střední.
můžu ti garantovat, že tak, jak to má udělané VW rozhodně nepotřebují jejich adaptivní podvozek. Do režimu sport přepínám na okreskách 3. třídy, když si chci užít zatáčky. Jinak všude jinde comfort.
Opravdu budou používat passaty na okreskách 3. třídy? Dost pochybuju, budou to dálnice, rychlostní silnice a silnice 1. třídy, tam jim stačí cokoliv, zatáčky řezat nebudou, protože tam žádné ostré nebývají :).
Možná jsi zatím nepřišel na to, že adaptivní podvozek se kupuje především pro jeho možnou polohu comfort, nikoli sport. Na většině našich "kvalitních" okresek je nejtvrdší poloha sport spíš kontraproduktivní a kola s ním odskakujou spíš častěji (zvlášť nízkoprofilovější)... Aktuálně jezdím i se dvěma GTIčkama, jeden adaptivní podvozek má, druhý ne, významnější rozdíl je pouze v komfortu, nikoli ve sportu...
Laciné by bylo napsat, že ve výběrovém řízení chybí ještě podmínka, že název vozu musí obsahovat minimálně písmena V, W, P a T......
A teď vážně - který vůz bychom si reálně představovali jako tzv. "stíhače"? Superb vyřadíme rovnou - "mateřským" nastavením koncernu jsou jeho parametry horší, než volfsburgského bratříčka. Audi by bylo vnímáno, jako rozhazovačný luxus - krom toho má dražší servis, což se sice dá ošetřit smlouvou, ale kupujte Audiny, když tvrdíte, že nemáte peníze v rozpočtu...... To je i osud velmi dobrého BMW - tedy, můj osobní favorit na vítěze by to byl, ale opět má "stigma" luxusní značky, i když naší "kobře" by slušel....Opel - to si snad děláte......... ten to fakt nebude, i když Insignia vypadá, dobře, jezdí dobře, ale při občas lopatoidním zacházení našich péchá s technikou by asi byly více na zvedácích, než na silnicích.....Uvažovat o jiných značkách snad ani nemá smyl - leda by byl nějaký známý někde, kde by to bylo velké překvápko - takové Porsche Panamera.... ale to by se asi nevešlo do ceny.......
Takže Passat je jedinou rozumnou volbou - nezapomínejte také na rozsáhlost servisní sítě a to, že sebou toho v autech tahají hodně - krom polcamu, který mne "štve" ;-) , to jsou i další propriety, které je potřeba někam naskládat - nejužitečnější mi přijde defibrilace.......Takže až opadnou všechny vášně - obloukem se to vrátí k Passatu - a v tomto případě logicky.......
To, že to vyhrá Passat, je v zásade logické a z dôvodov Tebou menovaných, i skomenutých vyššie má najlepšie predpoklady (dynamika/cena, servisné zázemie, najmenšia nápadnosť atď.). Problém je, že tie súťažné kritériá sú zadané tak okato jednostranne, že to ani nik iný ako Passat vyhrať nemôže. A to je ten problém. Alebo ďalší záznam do Wikileaks. 8-s
Z mého pohledu je to v podstatě jedno. Ať už by byly kritéria zadány jakkoliv, výsledek by byl opět stejný. A diskuze na internetu naprosto identická. ;-)
To, že Ti to je jedno a korupcia Ťa nijak netankuje, je symptomatické a jedným z dôvodov súčasného stavu. Morálny relativizmus, nezáujem o veci verejné a schvaľovanie akýchkoľvek metód, ktoré vedú k pre mňa vyhovujúcemu cieľu je cesta do pekla. :no:
to máš pravdu, leč tady je vidět typicky český - švejkovský přístup - c.k. úřednictva - ví, že to vyhrajou passaty- nic vhodnějšího momentálně není - tak to ušijou prostě tak, aby se s tím moc nenadřeli....... být jeho nadřízený - tak abych nebyl nařčen z korupce, tak to výběrové řízení bude transparentní víc, než sklo - správnou metodiku, tady výše již někdo popisoval - jenže jsme v říši pomalu se probouzejících úředníků...... Jinak o morálním marasmu atd. - naprostý souhlas - za to ale passat nemůže..........
Bolo to písané nižšie: väčšina relevantnej konkurencie nemá nastaviteľný podvozok (Superb), hmotnosť pod 1,8t (Insignia OPC) či zrýchlenie pod 7s (Insignia) a hlavne tuším nikto okrem Passata nemá vyhrievané čelné okno. Ergo ak je zadanie ušité pre jediného adepta, ktorý spĺňa všetky podmienky a zadávateľom je štátny orgán, ktorý to neplatí "z vlastného", čo iné ako finančne motivované pozadie takéhoto "výberu" za tým vidieť?
Zapoměl jsi dodat, že už jso uve Wolsburgu na páse a dokonce už nalakované(ne bílá ,žlutá a zlatá metla...k.ua, růžová být může!!!) , teď stačí jen namontovat výbavu a :yes:
že i když je ceníková cena passatu 950 tisíc (nemluvě o slevě kterou by dostala i fyzická osoba při objednávce byt jednoho kusu) a vozů se bude kupovat 20, stejně se utratí celých 30 miliónů... Jen se ještě sepisuje pohádka, která o 50% vyšší cenu omluví....
O tom se bavím, radar a držák na čepice za 600 tisíc.
Kravina je zejména to, že na jedné straně se vyhazuje a šetří na kde čem (viz to co jsem si nedávno vyslechl od vyšetřovatele na hospodářské kriminálce) takže veškerá podstatná vyšetřování se protahují. A na druhé straně se utratí 30 miliónů aby se chytalo řidiče co jedou 138, případně se řekne že není na provoz a auta budou stát na parkovišti - takový scénař by mě vůbec nepřekvapil. Těch třicet mega se mělo nasypat do vyšetřování "korupce a podobných tunelů". Najednou by se ušetřilo tolik peněz že místo těch pasatů by mohli mít Veyrony (kdyby se ještě vyráběly).
no jak bych to - asi takto - bavíme se o passatu - tedy ušití výběrového řízení na na auto - a o ceně tendru - a teď odmyslíš-li si auto - zbyde ti palubní výbava - která by byla stejná ve všech vozech - stejná proto, protože již byla schválena jako standard - v jiných řízeních - za jiných podmínek - píšeš-li o jejich ceně... je to cena subdodávek - dílů - které jsou montovány do vozů - a za ceny, o jejichž relevantnosti bychom mohli vést sáhodlouhé diskuze - přesně, jak píšeš. Pokud se výcviku posádek týče - vsaď se, že bude - a pokud není automobilka padlá na hlavu - což VW není - tak ten výcvik povede kdo? A pamatuj si, že malé ryby - malí výstrojní náčelníci, vaří velké prachy na drobnostech - byli by blázni, aby to udělali na takhle velké ráně - to radši papír do kopírek, tonery, sponkovačky....... to je byznys..............
Zastavila tě hlídka pach v R36 na dálnici, že jsi jel 138 ? Já jen, že když jsem je za klidného provozu předjížděl 145 tacho, tak ani nemrkli. Zatím nikde jsem se nesetkal s osobní zkušeností někoho, koho by "buzerovali" za mírné (do 20km/h) překročení rychlosti.
Já jen doufám, že máš pravdu a že až těch pasatů budou plné dálnice nebudou buzerovat za lehké překročení a budou číhat na opravdové piráty. O to mi stejně ani tak nešlo, zkrátka ale zastávám názor, že se ty peníze měly utratit líp. Na jedné straně se hroutí systém a na druhé si hrajeme na kovbojku. Ještě by mohli nakoupit nějaké vrtulníky a tak... To teprv bude pravý Holywood....
A že se z 30-milionové zakázky nemůžou celkem snadno 1-3 milióny rozpustit v "odměnách" mi taky nerozmluvíte.
no - počítej s tím, že i když je to napsáno tak, aby to Passat byl - i když je to logická volba(viz výše), tak to zase takový vývar dneska už nebude.... A to proto, protože do toho každý bude rýt - což je jenom dobře. Bylo by naivní si myslet, že z toho nikomu nic nekápne - ale v tomto případně to nebude proud, ale skutečně jen kapka - třeba sleva na nový vůz - výhodný "pronájem" vozu pro manželku.... Firma manželky dostatne nějakou práci atp.. Pokud na něčem "vydělají", tak to bude na příslušenství - ale taky žádná raketa......
Navíc cenu vozu získají více než slušnou a nezapomenout se při hodnocení ceny vyplatí na: dohodnuté záruky a ceny případného servisu - nezapomínejme, že ta auta budou dost exponovaná, takže servis je také položka. Pak je to cena kompletní výbavy - od radaru, přes vysílačky integrovaného systému(to byla rýže), přes "blikátka" a onboard výbavu vozu - a pokud projdou soudruzi školením "divoké jízdy" - tak to je taky docela položka..... V konečném součtu zjistíš, že "železo" není tak drahé.....
NO za á to je pohádka co říkáš, a dokud neodhalíš své zdroje tak neni o nic důvěryhodnější než můj přepoklad, že si na tom někdo opravdu zase slušně namastí.
A podstatné je stejně zejména to že se 30 mega mělo utratit na důležitější věci. Přetížené nebo technicky špatné kamiony asi představují větší nebezpečí než jízda rychlostí 138 km/h. A ten kamion chytneš i Octavií... Nehledě na to že fakt jen čekám až někdo prohlásí žře na provoz passatu nejsou penize a proto budou stat...
Jak říkám, kdyby se nejdříve odkryly/vyšetřily miliardové tunely udělalo by to větší užitek. Je to jen další ukázka toho, že policie má dupat jen po těch co nejvíce dole...
V nadsázce totiž exekuce na barák kvůli překročené rychlosti je to co si občan zaslouží, a naopak miliardové tunely zas potřebují maximální imunitu....
teď rozbíháš na více směrů - ano 30mega lze utratit přínosněji - nebo je také v polici vyhodit absolutně do kanálů - 30 mega totiž není moc.....Ano kamiony lze chytit i Oktávií a například investice do vícera vah by byla příhodnější - tady se bavíme ale o výběru policejních vozů - aka passatů.......
A teď promiň - na klasickou dětsku hlášku - odhlate své zdroje - neslyším od doby, co jsem prodával neprůstřelné vesty(tehdy Petris). Ostatně, pokud je zakázka veřejná - máš pak - pokud tam nebude nějaká "tajná" doložka - možnost nahlédnout do podaných nabídek a zjistit, co jak bylo naceněno a srovnat to s cenami obvyklými na trhu.... nic jednoduššího..........
Myslím, že dodavatel na tom klidně i prodělá, protože 20 pašíků mu s prodejní statistikou udělá prd ale zajímavé je to hlavně z marketingových důvodů, vždyť jenom těch keců na internetu a v dalších médiích by jako zadávané PR stálo o dost víc. Samozřejmě jestli se někdo zahojí tak jsou to hoši z nákupní sekce viz tvůj příspěvek a ještě od náčelníka dostanou odměny jak to ten tendr krásně zmákli.
no nemyslím si, že je to prd. Velký prodejce potřebuje hodně prodávat, aby příště dostal od automobilky opět zajímavější slevy na další auta. Dělá se to tak běžně. Velcí prodejci raději prodají auto s minimální marží. Hlavní je objem prodeje.
Jinak souhlasím s tím, že z 30 mega po odečtení pevných nákladů moc prostoru na provize fakt není.
Jinak nechápu na co si kdo stěžuje. Pořád chceme moderní policii, tak tady je. Modernizace není zadarmo. Ale tak to bude se vším. Zbraně, uniformy, nábytek...Vždycky na tom někdo vydělá.
Já chci moderní polici v tom smyslu aby se vyšetřování zpronevěry v mé firmě netáhlo tři roky, než se dalšími kličkami zamete pod stůl...
Aby si parta dopraváků hrála na kovbojku v lepších autech opravdu zapotřebí nemám. Výhledově proč ne až se ekonomika oklepe, až rozpočet a státní dluh dostaneme pod kontrolu...
mám kamaráda, který dlouho prodával auta a tyhle postupy mezi automobilkou vs malý prodejce vs velký prodejce mi vysvětlil ;-) Točí se v tom zajímavé peníze, ale jen pokud jde o velké objemy aut. Z toho je snadné usoudit, že pokud nějaká provize pro někoho bude, tak bych si dokázal představit třeba jednoho pašíka grátis. To ale záleží na velikosti prodejce a jeho objemech a hlavně na počtu lidí v tom zainteresovaných. Bude jich asi dost, tak to zase takový mazec pro jednotlivce nebude.
Pamatuji, že náš bývalý šéf domluvil nákup pěti kousků značky Volvo. Už nevim co to bylo. Každopádně šesté dostal soukromě za korunu. Takže asi tak.
Pro policii snad dodává přímo importér, takže otázka velkého/ malého dealera tu není moc aktuální. Ale jinak máš pravdu, dosáhnout vyšší slevy máš šanci vždy ve větším autosalonu, který má velké objemy prodejů. Už jsem viděl i skladovky rozdávané se ztrátou, jen pro udržení objemu prodejů a slev od importéra (automobilky).
Tak zaprvé není nikde psáno že dodávat musí přímo importér, už jen nastavení šibeničního data ho může śpěšně vyřadit ze hry, když to bylo domluveno s někým jiným předem.
Tyhle řeči o PR mám rád, většinou z nich pryští dojem, že dotyčný o pozici marketingového manažera nebo specialisty ani nezavadil. Už vidím ta dealerství jak se hrnou aby mohla zasponzorovat 20 pašíků V6 - protože od té chvíle se jim objednávky jen pohrnou a oni na tom vydělají majlant. Trošku scifi.... Takže reklamu ti bude platit nanejvýš importér, nikoliv prodejce, a za druhé i aby jsi poznal efekt museli by si logo R36 nechat na čelo vytetovat Brad Pitt i s Angelinou a denně to hodinu pouštět v televizi. Jedna zakázka pro dopravní je konečnému zákazníkovi tak akorát šumák... Postav se před showroom škodovky a dělej si čárky kolik lidí tam šlo proto, že s Octávkou jezdí PČR? >:D Ani neber blok, stačí formát vizitky, i tak tam nebudeš mít ani čárku >:D
Chceš říct, že někdo se případně namastí víc třeba zrovna na těch Passatech, než na jiných alternativách? Důvod? V čem je v tomto ohledu tak zásadní rozdíl?
To netvrdím, kdyby byl tendr vypsán na míru třeba na STi-čka budu psát úplně stejně... Že je to zrovna passat je to co mi vadí úplně nejmín. Pořád je vhodnější než Superb.
Stejně jako nemusím s Bártou hrát golf abych se dovtípil o co mu v politice jde, stejně tak z daných indícií celkem zřetelně vidím - že zakázka byla vytvořena na základě soukromých potřeb několika jedinců a nikoliv na záklatě potřeb veřejných. A je jedno jestli v tom figuruje dealer/importér VW nebo Volva. Nebo chceš tvrdit že je opravdu nutné abychom měli dvacet vozů do "tří neděl" ani o den později >:D >:D >:D Dvaadvacet let ta auta nechyběla a nejednou musí být hned, i když všude chybí prachy (a některá oddělení namají peníze ani na vlastní chod). K tomu stačí míň než "selský rozum".
Tyhle věci by se měly pro zřetelnost schvalovcat v jednom čtení - schválit nákup nového haraburdí a jako protiváhu k tomu schválit zvýšení sazby DPH, daně z příjmů nebo zrušení příspěvků stavebního spoření >:D
Škoda nemá vyhřívané přední okno.
Audi nemá vyhřívané přední okno.
Opel nemá s automatem zrychlení rovno nebo pod 7 s.
BMW nemá ani aktivní podvozek ani vyhřívané přední okno.
Mercedes nemá vyhřívané přední okno.
Volvo S60 nemá vyhřívané přední okno.
Menší město a policajti jsou se svými dvěma vozy, dvěma vysílačkami a dvěma majáky naprosto ztraceni. Když nemáš solidní auto, tak si z tebe mnozí na silnici budou dělat leda srandu. A připočtu li k tomu oblíbenou osobu blízkou, jsou policajti naprosto bezmocní. Jo, tohle není z mé hlavy, ale od kamaráda policajta.
Proto to chce víc policistů v terénu, s úspornějšími vozy, na jejichž provoz zbude víc peněz. Vsadím boty, že taková Octavia RS by bohatě stačila a ušetřené peníze by mohly být investovány do provozních nákladů.
Myslíš v rozpočtu, ve kterém není aktuálně ani na benzín do aut? Němci měří "Räser" i "Lahme Enten" v deset let starém merglu a nijakou újmu jim to viditelně nepůsobí: [odkaz]
Před chvíli jsem se vrátil e Žiliny do Nitry- jel proti mne taxi ---AUDI R8 !!! :yes: Celé žluté .šachvnice, s tabukou Taxi na střeše!!! Málem jsem to hodil do svodidel!! >:D
Otázka...ohledně vyhřívaného okna..., abych ukázal jaký nesmysl (pokud nevemu v potaz, že sklo může vyhřívat i Webasto, případně jakýkoliv dodělaný bazmek) to v případě plánovaného užití je...:
Už jste viděli někde v zimě stát fízly v autě s vyplým motorem? JÁ TEDY NE...a v případě dálniční policie mi to přijde už úplně mimo mísu...
je to jen detail..., jde jen o ukázání nesmyslnosti daného zadání.... a chápu, že ostatní firmy se ani nepokouší svoje produkty do této výběrovky nahlásit.
mimoto.. By pro výběr těch aut měly být rozhodující jízdní zkoušky... (tak jak se to dělá třeba u armády)... a jsem si pak téměř jistý, že by Passat byť s adpatabilním podvozkem a pseudopohonem 4x4 neuspěl... Stejně tak požadavky na kombi a další jsou nesmyslné... typ karoserie je v případě dálničních stíhaček, stejně tak jako pohon 4x4, vyhřívané sklo a další úplně nesmyslné požadavky.
Podle mě daleko lepší službu by opravdu splnily auta typu Impreza WRX, A-R Giulietta 1750 TBi, 308 GT, Golf GTI a další, které jsou úspornější, mrštnější (dovolím si říct v provozu i rychlejší) a v neposlední řadě levnější (páč výběr je širší) a plně dostačující (+-250 to dá taky - přičemž výrobce by u takových aut byl schopen pro policii v max upravit na v podstatě libovolnou hodnotu, záleží jen na nastavení motoru, případně tlaku truba, zrychlení pod 7s to má taky, brzdí to líp, zatáčí to líp)...
Takže závěrem.. policejní generální má zalusk na novou audinu, tak se udělá nákup nových firmeních aut.. a ono na tu Audinu pak zbyde...
Bla bla bla. Servis co? Nic? Drahej? Nestandardní? Proč ne, že?
Prostě aut, co by měly slušný parametry už v základu, těch moc není a rozhodně tam nepatří ty, co jsi jmenoval. Připadne mi, že si v těch autech ani nejel. 8-s
Bla bla... Všechny co sem jmenoval mohou být ve finále za daleko méně peněz rychlejší než ten Passat...
Např. u té Alfice je k mání v podstatě tovární chip za 13 000 Kč od Novitecu, který dá 265 koní, což je myslím víc, než má atmosferický Passat...(a nemáš tam omezovač) O podvozku se nehodlám bavit (Sériová Alfa byla rychlejší než R36 Passat na Nurburgringu)..., stejně tak jako o nutnosti převážet věci... Ten defibrilátor s radarem by se tam fakt vlezl... Ale to je jedno..
Chlape prober se z té diskotéky.....kopovat hothatche jako dalniční stihače? A když už teda nemají výkon tak je ještě načipovávat....to rovnou ať koupí ochcávy v 1.9 tdi a natuní to na 200 koní .... a můžou mít i kouřovou clonu za zádí >:D >:D
Bohužel to s tou novou Audinou pro policejního prezidenta vidím podobně-). Passat jistě není špatná volba, ale tohle výběrové řízení není výběrové řízení. Symmetrical AWD by samozřejmě byl lepší, tak policejní prezidium bude argumentovat spotřebou, protože Haldex se přece odpojuje-). U motoru 3.6 mi argumentace spotřebou přijde groteskní, stejně jako adaptivní podvozek, k čemu? Když uvážíme, že tahle auta jinde než na dálnici nebudou? To už bych raději volil Audi s Quattrem, kde je místo Haldexu Torsen a pravda, nejracionálnější volbou by asi byl Golf GTI. "Čipovaná" Giulietta mi přece jen moc vhodná nepřijde.
Ani tak nejde o odpojování haldexu, ale kdyby jsi chtěl symmetrical AWD, tak ti zůstane "pouze" STi a tam budou náklady opravdu vyšší než v tomto případě. Nehledě na to, že dynamickými parametry v přímce to R zaostávat nebude.
Já jen psal, že je to možnost.. není to tuning, jen možnost volby Power boxu do motoru..., neboť oficiální údaj u Jůlinky ve Vmax je nějakých 248 km/h. Instalací PB máš Vmax někde na 260 km/h, což je víc, než má ten Passat...(a ten Power-box má všechny tovární záruky, jako by tam nebyl, nesnižuješ tím životnost nezvyšuješ spotřebu). Problém je že podobnou možnost u atmosferického Passatu prostě nemáš.
Neprosazuju Julinku, jen říkám, že jsou alternativy...levnější, které by vyhovovaly snad i lépe... Se servisem není problém.
P.S. Dost často policisté jezdí v upravovaných vozech tak, aby nabízely víc než běžné sériové vozy(aiuta se víc vyztuží, odstraní se omezovač, zvýší výkon)... je to běžná praxe..., nevím proč někdo vykládá o tuningu...
Přesto mi volba Passatu vychází jako výrazně vhodnější. AR je přece jen stylovka, a to i v téhle relativně rychlé verzi. Navíc je volba atmosféry podle mně vhodnější, než menšího motoru s turbem, byť je sebesofistikovanější. Navíc, dovedeš si představit co by to s agilitou téhle malé Alfy udělalo, kdyby jí přidali další kg tím, že v ní budou vozit nutné vybavení? Pokud zůstaneme v Německu, já bych volil Quattro, ale to je jen můj názor
Powerbox je ta největší prasárna, kterou můžeš udělat.
To zařízení posílá do ŘJ nesmysly, které nejsou v žádném vztahu k informacím z čidel, protože se zapojuje tak nějak mezi.
Další kravina je ta, že když autu zvedneš výkon, že se to neprojeví na životnosti.
Ale projeví chlapče, projeví. Zcela logicky. První odkráčí do věčných lovišť turbo, protože není konstruováno na takový tlak, poté půjde do kytek spojka. A to jsou asi nejčastější prvotní projevy. To, že tím chipem trpí převodovka, poloosy a kde co dalšího, to je už na delší povídání.
Když nevíš o čem mluvím, tak to neřeš... Opravdu se nabvím o Bitpoweru a podobných sračkách... Ale to je jedno.. Měl sem namysli opravdu fabrický powerbox..., podobné dělá pro svá auta divize M u BMW a nebo Brabus či AMG pro Mercedes...
Power box pro Alfu dělá buď novitec (o tom sem mluvil) a nebo Autodelta
To je jen mýtus, že by MPower, AMG apod. produkoval powerboxy.
Z toho co píšeš vidím, že s tím máš nulovou zkušenost., ale dojmů plno - tradičně.
Mimochodem Novitec jsou Němci a Autodelta Britové. Už tady je zcela jasné, že s Alfou nemají mnoho společného. Prostě to jsou tuningové společnosti, kterých je mraky.
Máš recht, uvažoval jsem o tom, kamarad mi to jel ukazat a za jizdy mu praskla hlava valce....nastesti na jeho aute. Odpojil, reklamoval (auto v zaruce) a opravili...
A do pistolí si budou ve volném čase odlévat z ochuzeného uranu vlastní munici. >:D >:D
Kdyby jsi jako italofil napsal, ať radši pořídí 4x LP570-4, tak by to bylo 100x zajímavější.
"...265 koní, což je myslím víc, než má atmosferický Passat..."
Ten atmosferický Passat R36 (o kterém je v článku řeč) má 300 koní, tak co myslíš, je to míň, než těch 265 v chiplé Alfě? ;-) >:-[]
Ale neměli by, chlapci policejní raději počítat kW/Kg ??????????????? tohle by jim řeklo mnohem více! Ovšem je fakt, že by museli myslet a otevřít tu výběrovku, čož jistě nebyl zájem.
No počítat Kw/kg můžeš ale když už se tady bavíš o dálnici, což znamená v případě pronásledování vysokou rychlost 200+ tak zde má prostě passat rozhodně nahoru než kulatý hothatch, který je lezen na klikaté cesty a výkonostně v přímce prostě zaostává. Srovnání dalničního křižníku s 4 hrablem se stylovou alfou o třídu nižší opravdu gurmánské zvěrstvo >:D
R36 ma 300 koni, kilo udela hrubo pod 6 sekund. S automatem, kde se nemusis starat o razeni. Spohonem 4x4. Slapnes na plyn a jedes. Proti tomu stavis Giuliettu?
Nestavím, jen říkám, že by levnější alternativa pro tyto účely ve větším počtu byla taky alternativou. tak jak je naspané to zadání, žádná alternativa není...a zyvšuje to cenu. To je asi celé...
Tak nevsiml sem si, že je ten Passat silnější než Superb (to těch 190 kW) - i dkyž to vím, jen sem si to neuvědomil, on má ofiko 220, takže ta giullietta na R 36 nemá, by´t vzhledem k tomu, že nemá omezovač bude ve finále rychlejší... Ale to je jedno..
Faktem zůstává, že nerozporuji kvalitu Passatu, jen říkám, že by byly alternativy levnější, co by ten Passat pro účel pro jaký se vybírá zastoupily... a tím, že si stát ušil podmínky jen pro passat (nesmyslně)... okrádá sám sebe (a tím i nás), páč kde není dle parametrů konkurence.. není soutěž...
P.S. Policajti někdy nahání auta i v transpicich... Ono to opravdu není o té Vmax..ale spíše ochotě riskovat a jít s osobním riskem do té honičky... A ten Passat zase takovej stroj na blbnutí ve vysokých rychlostech není. Pokud ybch chtěl mít orpavdu stroj na to, aby mi nic neujelo, pak bych musel volit orpavdu něco jako je Porsche, Ferrari, Charger HEMI a podobné...
A v neposlední řadě... Spotřeba je rozhodujícím faktorem, páč u některých útvarů už ke konci roku nemají ani na provoz Octávek 1,6 MPI... :-)
Všechna ta auta, co jsi vyjmenoval jsou jako dálniční stíhačky nedostatečná právě tím, že nad 200 už se jim moc nechce se rozhýbat. A že výrobce by byl schopen pro policii v max upravit na v postatě libovolnou hodnotu ? >:D >:D Plnící tlak turba >:D >:D Koukám vliv ameriky (barikovi kompresory) už je v Itálii znát. Zkoušel jsi někdy provozovat upravené turbo při vysoké zátěži ? (což se dá u dálničního pachu předpokládat). Naopak volbu relativně velké atmosféry jen kvituji.
V téhle cenové/velikostní kategorii mne nenapadá rozumější alternativa.
Tak nebavíme se o monstrózních plnících tlacích... např. ten PB dělá 35 koní a nějaké zásahy do plnícího tlaku nejsou... Zadání bylo 190 kW, ta Alfice (např. má cca 200 kW).
Ale to je jedno.. Nebudu se opakovat... Co sme chtěl sem už napsal...
P.S. V Itálii ty stylové AR jako policejní auta slouží a slouží docela dobře... netvrdím, že by u nás měly být i italská policejní auta..., každopádně by mi to nevadilo.. kdyby v policejním parku byl i jiný hráč než IVW. I pro náš stát by to bylo určitě levnější...(ať se to někomu líbí a nebo ne) Těch aut, co by mohly plnit roli dálniční stíhačky je víc... Pro mě za mě klidně i Laguna Coupé, byť má jen 250 koní (a na ceník enmá smysl se dívat, sem si jistý, že yb je Renault ybl schopen dodat za půl milionu)... Mimoto si třeba dovedu představit výměnu stávajících dálničních transporterů za Freemonty s Pentastarem... (I s tím se dá nahonit 80% aut co u nás jezdí po dálnici a k tomu tam můžou mít i pracovnu)
To mi řekni, jak dostaneš přidáním "kouzelné krabičky" k turbo motoru o objemu 1,75l 35HP navíc bez zásahu (zvýšení) plnícího tlaku ? Nebo je v tom i úprava sání a dílů výfuku ?
rozhodně na 35 koní nemusíš měnit plnící tlak o 2 bary ...Změny jsou v v řádech desetin... mimoto spíše než v absolutní hodnotě tlaku a v reakci ostatních dílů motoru právě na běh turba... Není to jen o tom turbu a tlaku z něj. >:D
No právě. I 2 desetiny jsou celkem změna. Reakce ostatních dílů motoru právě na běh turba má být co ? Palivová soustava ? Původně jsi psal o chipu za 13 tis.
>:D >:D A detaily zase nejsou (a nebo neumím hledat).
Tato přifouknutí turba bez úpravy hardwaru nedopadá dobře. 11% nahoru v případě Giulietty bych ještě věřil v případě dostatečně dimenzované palivové soustavy. Spojku a převodovku neřeším. Více jak 20% v případě 159 a Brery je už ale úsměvných.
;-) A proč jim nenabídnou Velostery. To auto málo stojí,na cestě je jak přibité a tento prokorejsky orientovaný server by byl v sedmém nebi! >:-[] >:-[] >:-[]
Jistě to není špatné auto, ale proč vypisují výběrové řízení, když výsledek je předem jasný?-) Že policie potřebuje něco, co jede min. 250 km/h a má 100 km/h pod 7s, to bych ještě pochopil, ale NA CO potřebují adaptivní podvozek? "Jsme na dálnici, tak si ho přitvrdíme." Protože dálnice je primárně místem, kde se tato auta budou používat. Já bych asi volil Legacy Outback, ale to většinu zadaných kriterií stejně nesplňuje.
ač Subarista - tak nee - Outback určitě ne - srovnám-li H6 Outback a passat - na dálnici s převahou vítězí passat - jiná situace by byla, kdyby bylo ve hře Legacy Combi GT - to by pak byla jiná káva - ale myslím, že nemá maximálku přes 250 a nemá šest stupňů v automatu - ale dovedu si představit, že je na ovládání příjemnější než passat - leč nevyhovuje podmínkám tendru a servisní síť není tak široká..... nevýhoda
čéčé to je jako kdybych chtěl na chalupu v horách nejlepší nissan GT-R. Outback si představuji jako univerzální auto spíše a převážně na polní cesty, jinak jinou výhodu v tom zvedlém podvozku a 4x4 nevidím, ale určitě né jako dálniční stíhačku.
Teď jsem četl článek na jiném webu a je rozhodnuto. Vyhraje Passat, protože všechny ostatní zabilo to čelní vyhřívané okno. Tam už bylo rozhodnuto předem. A co se týče čekací lhůty tak jim to automobilka zbouchne přednostně , těch 20 kousků maj za jedno odpoledne hotový.
teď sedíme všichni v práci, pošleme státu naše peníze ve formě daní a pár vyjímečných si něco ulije pro sebe, na horší časy. A my budeme přihlížet,naříkat a za rok znovu, ale to už nakoupíme raději pandury, z toho vytřískají víc a novej barák je na světě :-)
...to,že pak nebude na benzín pro dálničníky rychlíky neva, barák už stojí, tak mě to netrápí.
Nejsem si jistý, jestli by ve spotřebě byl tak propastný rozdíl. Neříkám, aby policie EVO X. kupovala, (hlavně ve světle toho, že se nebude dělat), ale myslím, že reálné porovnání ekonomiky provozu obou by mohlo být zajímavé.
Jak někdo může proboha navrhovat EVO nebo STI?! Vždyť ty auta rychlou dalniční jízdu vůbec nezvládají, zastaví se na 220 a pokud se chce po nich více, začnou protestovat (např. u STI silně vibrující kapota). Nehledě na to, že při takovém režimu žerou obě auta jak prokopnutá.
Kurňa, nedovedu si fakt představit, že by se po D1 honil policejní passat s * rychlostí přes 200km, to by za chvíli rozšrotovali zbatek řidičů natotata. A pokud ne ostatní, tak sebe- jako u Ústí v červenci!!!
Panebože, přemýšlejte, Simir a Kobra 11 je jen film !!! :no:
Přemýšlej a podívej se na policejní videa, kde někoho stíhají. Občas 250+. D1 není jediná dálnice v ČR a není pořád zacpaná jako když ráno frčíš do fachy a odpoledne domu.
pandury, gripeny, nové zbraně, doplň si co chceš, je to prašť jako uhoď, vládní výběrové řízení je v ČR zkratka pro peníze do kapsy. Proto se taky k tomu rychle nabalí kdo může :-)
Dobrý den, uvedená Insignia s tímto motorem není vrcholem nabídky..Přidejte kdyžtak do srovnávací tabulky Insignia OPC(VW,Škoda,Volvo) má v tabulce nejsilnějšího zástupce, tak proč ne Opel..
.... slovy klasika:"ať už si koupíš jakékoliv auto, do půl roku budeš litovat, žes nekoupil Passata" ;-) Policejní nákupčí se evidentně do této situace dostat nechce, no.... ;-)
na VW fóru by ses často dočetl od férových majitelů, že spíš litují,že koupily Passata >:-[] ale je pravda,že spousta jich je spokojených, někdy ujedou i 15tkm mezi garančkami bez závady >:D
A proč koncern montuje do aut nejhorší tříhrnek na trhu, když ostatní automobilky dávají do vozů tříválce s daleko lepšími vlastnostmi? Nezlob se na mě, ale tohle nepochopím. Kapišto? ;-)
Nechápeš věci pouze u jiných automobilek, u oblíbené to nevidíš.
Mluvíš tady o Opelech z doby Kadetta. Jakto, že neznám nikoho z nových majitelů Opelu, kterým alternátor neodešel? Někde bude asi chyba. Hlavně, že si hraješ na chytrého. Co se týká tvojí oblíbené automobilky, neslyšel sem jedinou kritiku na VW nebo Škoda.. jo a taky samozřejmě Seat, který koncern zachránil :-) Podle tebe je HTP dokonalý motor, ok.. mysli si to dál. Za další, jak si evidentně nepochopil.. tříhrnky na jednu hromadu neházím, psal jsem, že jsou automobilky, které osazují vozy velice slušnými tříválci, ale HTP to není. A pokud to chceš vědět přesně, momentálně jsou vozy koncernu osazovány asi pátou či šestou "generací" tvého HTP. To je co? Víš to vůbec? A víš proč? Z důvodu poruchovosti, kolego. Znáš jen to, co chceš..
Nauč se číst, nepsal jsem z Kadetta, ale z DOB Kadetta. A urážky si nech od cesty. Pokud se bude jednat o největší hlody, věř tomu, že budeš v první desítce.
A jinak ano, třicet mi ještě není.. ale po dokončení vysoké školy jsem zatím konstruktérem u jedné automobilky, co nadělám. Co robíš ty, kolego?
Policie se rozhodla, ze chce nove Passaty. Vyberove rizeni je pouhou formalitou, nutnosti danou zakonem. Po nastaveni "vyberoveho rizeni" bude na vyber ....z.....Passatu a policejni nejvyssi dostane sve Audi jako bonus za nakup. Normalni statni zakazka ala CR.
Kdyby policie skutecne za svuj peniz chtela usetrit, dostat skuteckou "dalnicni stihacku" auto, ktere splnuje podminky (vyjma specifikaci pouze pro Passat), oslovila by znacku Ford a ziskala Police Interceptor.
Na druhou stranu, to by ale nebyl bonus pro nacelnika ve forme nove Audi.
Jo, ale ten ve smlouvě není a na pravidelný servis US vozů to tu stavěné prostě není, možná by byli schopni zajistit jednu dílnu na jednom místě, ale to je zatraceně málo.
Osobne nemám vo zvyku písať komentáre k článkom ale akonáhle som prečítal už prvý odstavec tak som že tuna musím napísať niečo (aj keď vidím že je tu už nespočet príspevkov ohľadom toho..) Ako takto okaté technické podmienky si ani neviem vysvetliť ako mohli zverejniť, to je tak neuveriteľné, že buď tie podmienky zostavoval primitív s IQ12,5 a absolutne nevedel čo by tam mal dať tak spravil prakticky Copy'n'Paste technických parametrov nejakého modelu alebo tie podmienky zostavoval primitív s IQ13 ktorému nedochádza že ako okaté to je keď hentaké absurdnosti tam uvedie.. Ako plne chápem že chcú náhon 4x4, maximálku aspoň 250, zrýchlenie 7s a menej, aspoň 4 farby nech sú neni všetky autá rovnaké a nie niektoré farby ktoré napríklad používa väčšina policajných vozidiel, automatickú prevodovku lebo * policajti nie sú schopní efektívne radiť rýchlostné stupne, hmotnosť max. 1800KG lebo fyzika - to všetko dáva zmysel, ALE ako môžu požadovať benzínový motor povinne? Šak malo by byť v ich záujme čo najekologickejší a najúspornejší voz kúpiť ktorý bude spĺňať požadované pochopiteľné parametre, ak bude lepší diesel tak prečo nezobrať diesel? Alebo hoci aj LPG alebo čokoľvek ak to bude úspornejšie a spĺňať parametre. Ďalej prečo minimálne 190KW? WTF? Šak keď napríklad 160KW motor vytiahne 250 a viac a bude mať akceleráciu 7s a menej prečo by nemohol byť 160KW motor? Prečo minimálne 6st. automat? Ak 5 stupňový dosahuje obdobné alebo lepšie parametre? Mali dať potom podmienku spotrebu ak si myslia že 6 a viac stupňové sú úspornejšie, rýchlosť preradenia v milisekundách a podobne.. Stierač zadného okna u sedanu/liftbacku ak je v ponuke - šak buď je potrebný a ho chcem alebo nie.. Otáčkomer - WTF? Načo im je otáčkomer keď tam chcú povinne automatickú prevodovku? A aj tak každé výkonnejšie auto ho má.. Ani ďalej nejdem tie absurdnosti rozoberať, ale hentam máte riadny bordel teda (nehovorím že na SR alebo inde v EU a na svete neni, ale hentak amatérsky napísať Technické podmienky výberového konania je fakt sila :-)
Ešte doplním aby nedošlo k zlému vysvetleniu predchádzajúceho príspevku že mi je jasné že s celkom vysokou pravdepodobnosťou to je na konkrétny model konkrétneho výrobcu stavané ale to sa dalo dosiahnuť aj menej okatým spôsobom.
To NNMM: já nechápu co tě tak dráždí na tom že chtějí 190kW, otáčkoměr, benzín a podobně. Vždyť ti do toho vůbec nic není! stejně jako jim by nebylo nic ddo toho když by jsi dával výběrové řízení ty sám na své auto. Tvoje požadavky se mohou zdát ostatním stejně stupidní jako tvoje názory. Všechno je čistě věc policie.
Odpoveď je veľmi jednoduchá: Výberové konanie by malo byť stavané tak, aby sa vybral najvýhodnejší produkt a nie také ultra špecifické podmienky dávať aby z toho vzišiel jeden konkrétny produkt ktorý chcú vybrať. No mňa do toho nič nie je, ja české ministerstvo vnútra z daní neplatím, malo by byť v záujme občanov daného štátu aby sa verejne pozastavovali nad takýmito s vysokou pravdepodobnosťou skorumpovanými výberovými konaniami kde sa nabalí istá malá špecifická skupinka ľudí pri zjavnom nedodržaní transparentnosti výberového konania..
Proti Passatům nic nemám, podlě mě super auta, ale trochu jsem čekal, že zvýhodní a podpoří "domácí" automobilku. Vždyť Superb má ten stejný motor, jen přiškrcený na 191kw, odškrtit to by asi nebyl problém, pak by šlo VW do háje, páč vyhřívání skla Superb má a Vmax - 250 by s 220kw zvládl také, ale tak co, VW je pán, s tím nikdo nic nenadělá.
Načo polícia potrebuje stíhať cestných pirátov?
Koľko ich jazdí okolo 200-250 km/h?
To im nestačia "obyčajné" autá, ktoré priestupok zdokumentujú a pošlú predvolanie na DI, kde sa bude riešiť?
Stíhacou jazdou len spôsobia úmrtia. Poznám dva prípady, keď naháňali motorky a motorkári sa zabili. Áno, boli blbí, ale zabili sa. S tým by som nechcel žiť ani ako policajt.