Ak sa rozšíria elektromobily a samojazdiace autá, určite vznikne veľké množstvo karosárskych firiem, ktoré budú vyrábať karosérie na zakázku. A zákazník si bude môcť kedykoľvek "svoju" karosériu vymeniť za inú.
Platforma bude totiž úplne iná - plochá a všetko bude ovládané systémom drive by wire. Karoséria sa tak bude dať oveľa jednoduchšie ako dnes modifikovať či úplne vymeniť.
Aj samotný návrh bude jednoduchší. Pomocou 3D tlačiarní sa vytvoria raziace matrice pre lisy či dokonca priamo diely na karosérií.
Ak zájdem ešte ďalej, aj auto sa bude dať v podstate poskladať ako lego. Zákazník si kúpi univerzálnu platformu, k komu si dokúpi kolesá, vnútri ktorých budú elektromotory s rekuperačnou funkciou. Batérie budú štandardizované ako DIN rádia. Na záver sa kúpi karoséria či dokonca karosérie, ktoré si zákazník bude môcť vymeniť ako pneumatiky podľa ročného obdobia - napr. hatchback si zmení na kabrio, či sedan na kombíka.
Realizáciu predpokladám niekedy v rokoch 2030-2040.
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
Jestli to myslíš vážně tak jsi ..... (raději to nenapíšu ani náznakem, abych tě neurazil). Fakt si myslíš, že bude chtít někdo kabriolet s podvozkem z kombíka anebo obráceně ? >:D
Rok 2040 ? To ještě ani nebudou umět udělat pořádné rozvody.
To je stejná utopie, jako když v roce 1960 říkali dětem ve škole, že za deset let budou základní potraviny zadarmo. A že v brzku bude blahobyt. :-)
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
Ano je to jako když se připravoval první let do vesmíru a deset let předtím by tě měl každý za blázna. Že si to nedokážeš představit neznamená, že to není možné, ale znamená to, že prostě nejsi schopný přijmout myšlenku něčeho co se naprosto neshoduje se stylem dnešního života. Chyba je na tvé straně. ;)
Kdyby ti někdo před deseti lety řekl, že Renault bude Mercedesu dodávat nejen motory ale i celá auta taky by jsi měl dotyčného za blázna. A dnes?
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
A já uvažuji čistě prakticky a realisticky. Za posledních deset let se sdílení platforem, motorů a dílů posunulo na úplně jinou úroveň. ;) Ono je tedy docela možné že to co píše kolega výše se může stát skutečností. Ukázkovým příkladem je modulární platforma MQB od VW. Jedna platforma, různé vozy, různé značky, různé velikosti. ;-)
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
To je jedno. Dobře tedy, už vidím, jak si někdo koupí k sedanu karosérii kombíka, skladuje jí někde a pak si jí přendává, když zrovna potřebuje odvézt o dva kufry navíc.
Re: V budúcnosti budú vznikať aj takéto autá na mieru
Každý vidí to, čo chce vidieť. Nemyslím si, že by ľudia menili karosériu vždy, keď pôjdu na nákup. Ale napr. priemerný vodič,čo za rok najazdí 15-20 tisíc km, si po 3 rokoch kúpi namiesto nového auta len novú karosériu. Alebo nový interiér.
Tých možností je samozrejme vždy viac. Ale základná myšlienka je tá, že si majiteľ bude môcť poskladať auto podľa svojho vkusu. Ideálne auto napr. pre mňa by bolo auto s nemeckou technikou, japonskou spoľahlivosťou, talianskym exteriérom a anglickým interiérom. Dnes také auto nikto nevyrába. Ale ktovie, v budúcnosti si ho možno budem môcť presne takto poskladať.
Prípadne si dať na nový, moderný podvozok retro karosériu.
V súčasnosti by to bolo samozrejme veľmi drahé. Ale pri masovej produkcii by sa ceny dostali na rozumnú úroveň. Podobne ako s počítačmi, mobilmi atď. atď.
Nikto si budúcnosť nevie predstaviť. A je jedno, v akej historickej dobe. Vždy je však isté to, že budúcnosť bude od prítomnosti dosť odlišná.
Klobouk dolů před autorem vozu. Nápad dobrej, zpracování skvělý... až jsem si chvilku vážně myslel, že toto páni z Brandpowder doopravdy hodlají v omezeném počtu vyrobit >:D
Mne pri zmienke o vodou chladenom motore vzadu hned zasvietila kontrolka, ze ako by to uchladili, kedze vpredu chladic niet. A potom ze photoshop ... >:D ale nápad to nieje zly. >:D
Možná jsem natvrdlej, ale nějak jsem ten článek nepochopil. V jedné části se píše, že auto prošlo testováním pod vedením britského jezdce, dále že se s ním měli možnost seznámit zástupci z Německa a z Francie a přitom se v posledním odstavci dočtu, že to je celé jen pohá fantazie a Photoshop. Tak jak tedy? Trochu mi uniká smysl.
...když jsem byl ještě malý a krásný... tak jsme s bráchou vymýšleli značky aut... pamatuji si, že hitem byl Maserati Žuk, Renault Volha... kdo by to byl řekl, že i tyhle klukovský sci-fi se jednou můžou splnit... :-) ten pokrok >:D
Nejaké hladké dielse od Renaultu a Peugeotu sa pod kapotu Volgy pozreli tesne po revolucii, ale ten Zuk s motom Maserati ... na toto mam fakt slabu fantaziu >:D Ci ste to planovali opacne, ze motor zo Zuka dat trebars do Bory? >:D
První automobilový závod na světě vypsal pařížský časopis Vélocipede v roce 1887, do kterého se přihlásil a zúčastnil se jediný účastník markýz Albert de Doin. Automobilové závody mají kolébku odjakživa právě ve Francii.
Až si někdy přečteš něco z historie automobilových závodů, tak nikdy nevypustíš takový blábol z klávesnice.
Asi jsem to měl lépe rozvést.
1) Sportovnost =/= Motorsport. Tyto pojmy spolu někdy souvisí a někdy ne, ale nejsou rozhodně totožné. To by bylo jako říci, že se účast Škody ve WRC a IIRC nějak projevila na motorizaci a podvozku běžné Fabie a Octavie. Francouzi skutečně v motorsportu jsou jedním z předních národů, ale do jejich automobilové produkce se to prakticky nepřenáší. Ze všech vozů nejméně se to pak přenáší do DS.
2) Drtivá většina běžné francouzské produkce (včetně výše zmíněného DS) jsou vozy, které nemají se sportovní jízdou co do činění. Z hlediska sportovnosti dnes Francouzi mají (a vlastně i v historii měli) co říci vlastně jen v kategorii hot-hatch. To je na zemi s tak slavnou historií motorsportu dost smutné. Pár vzácných výjimek, jako RenaultSport Spider nebo Alpine A110/310 spíše potvrzují pravidlo. Má třeba Peugeot 508 nebo Citroen C5 svojí sportovní verzi? Měli ji v minulosti jejich předchůdci? Co je vlastně nejsportovnější produkční francouzské auto a jak si vede ve srovnání s italskou, německou nebo britskou konkurencí? Jak dopadly pokusy o "francouzské Ferrari" v podobě Venturi? Je opravdu dnešní Bugatti francouzské? To jen takové otázky na večer...
Nezlobte se na mne, jestli jste to brali tak, že tu haním francouzský motorsport. Tak to myšleno nebylo. Spíše jsem hanil sportovnost produkčních modelů francouzských značek a to jak v minulosti tak dnes. Ve Francii asi sportovní jízda netáhne.
hned po shlednuti [odkaz] [odkaz] je jasne ze se jedna o fake, takovich chyb a nedodelku :-) screen z maxka me dostal, evidentne nelegalni licence, zrejme free model a defaultni UI maxka 8 v nastaveni v jakem si ho necha snad jen zacatecnik co jeste neumi odstranit zbytecnosti ktere nevyuzije