Kdysi jsem koupil novou černou 147 v max. výbavě. No prostě skvost. Dnes vím že už si nikdy žádnou alfu romeo nekoupím. Zažil jsem s ní dvakrát pocit štěstí....když jsem jí koupil a pak když jsem jí prodal. Nikdy jsem netušil že auto může mít tolik závad a sežrat tolik oleje a přitom je všechna ta bída přikryta tak krásným designem a interiérem.
I po těch letech je pořád šmrncovní a je radost na ní pohledět. Dnešní přibuznělý modely jsou spíš k smíchu a pláči zároveň. Doufám že alespoň nový chystaný větší model nebude vypadat jak auto pro vypatlanou barbínu a jejího metroušského kenna, jako jsou dnes bay dva vykulený modely.
147 bez GTA je pochopitelne jen tuctovka, ktera se za legendu oznacit neda. Na druhou stranu dvojice 147/156 GTA je (nejen) podle me zakladatelkou hot-hatchu a ostrych sedanu tak, jak je zname dnes. Se samosvorem jsou opravdu nehorazne rychle a V6 Busso pod kapotou je take zaruka emoci.
V prime lince je uz dneska oturbene kompakty prekonaji, ale o to tu uplne nejde. GTA je mezi hot-hatchi neco jako Ferrari mezi superauty, proste esence stylu, kvality, jizdnich vlastnosti a schopnosti. Ne nadarmo jsou GTA oznacovany jako nejlepsi Alfisticky pocin od doby 75.
A ano, radeji bych GTA nez libovolny aktualni kompakt. :-)
"Najlepší" a "legenda", to sú slová na označenie dvoch diametrálne odlišných vecí. legendou Môže byť pôvodná Giulietta, a možno že HF Integrale. Ale žiadna 147 ani 156, bez ohľadu na písmená za označením modelu.
Přesně takovou recenzi jsem hledal opravdu věci ktéré jsem chtěl vědět moc díky.Toto auto bude vždy výmečné těšim se na něj akorád jich moc v ČR na prodej není:(