Španělská automobilka Seat a její dceřiná společnost Cupra představují další dílo. Tentokrát je jím sportovní kombík se slušným výkonem, čtyřkolkou a karbonovými doplňky.
Naozaj nechápem načo vytvárali túto značku. Keby mali aspoň jeden vlastný model, ale všetko sú to len seaty. Osobne keby som sa zaujímal o toto auto táto marketingová akcia by ma skôr odradila. Niečo ako reklama na Hyundai v ČR.
On je ten text (v tomto ohledu) poměrně zavádějící:
"Značka Cupra už automobilovému trhu dala ostrou Atecu a na ženevském výstavišti představila koncept SUV-kupé Formentor. Tím ale toto sportovní odvětví Seatu zdaleka nekončí. Dalším dílem je Leon Cupra R ST, tedy kombík, jenž má kromě praktičnosti poskytnout i radost z jízdy."
Podle mě ta loga na autě nechtěli měnit hlavně proto, že tahle CR je kombík a předtím to byl hb, jinak je to stejné
Nebo to logo Cupra chtějí dávat jen na SUV. ;-)
Já myslím, že odpověď je zřejmá - to samé, jen bez karbonových zbytečností (pro zjednodušení) prodává Seat o 200 000 níže :no: Asi se z mého čekání na novou Leon Cupru stane čekání na jiné auto ;-\
Každý príspevok do triedy hot-kombi je vítaný, ono moc ich v triede nie je (aktuálne tuším len koncern VW, teda Octavia RS, Golf R, Leon Cupra, snáď čoskoro pribudne Focus ST).
Na druhej strane dať 1,2 milióna za kombi nižšej strednej, to mi príde trochu veľa. Notabene v kontexte toho, že Cupra R toho moc navyše oproti bežnej Cupre neprináša. Základná Cupra má síce 290 koní, ale vo verzii 4WD má rovnakých 300k ako táto Cupra R. Takže je to len o bohatšej výbave a pár drobnostiach naviac. Bežná Cupra ST (4drive, DSG) stojí 34760 eur, táto limitka 44163 eur, teda takmer 10t navyše.
Mně třeba chybí něco mezi u kombi třídy Golfu, třeba 2.0t cca 200-220 PS a 300 Nm, nesnížené, ne zbytečně tvrdé, bez syntetických zvuků, bez prskání do výfuků a manuál. Golf R nebo tohle je už zbytečně moc a to hlavně finančně a těmi efekty. Člověk musí jít o třídu výš pro takový motor, ale tam je další příplatek za velikost, kterou už ani nevyužiju a nedám do garáže.
Súhlasím, Golf kombi končí na 1,5TSI so 110 kW a potom až dvojnásobne výkonné eRko, ktoré je už pre niekoho (na kombi) zbytočne ostré a hlavne drahé. A hlavne medzi 150 a 300k je veľká medzera, ako píšeš, nejaká slabšia verzia 2,0TSI by tomu svedčala, aspoň tá 140 kW verzia, ktorú dostal aj Leon.
toto je v Rku podla cennika naviac:
Ď Parkovacie senzory vpredu a vzadu, optický parkovací systém
Ď Parkovacia kamera
Ď Bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla tlačidlom Heartbeat (Keyless system)
Ď Brzdy BREMBO vpredu štvorpiestikové, Ř 370 mm so strmeňmi v čiernej farbe a nápisom
Ď 19" zliatinové disky "CUPRA R" v medenej farbe
Ď Výfuková sústava so zvukovým prejavom podčiarkujúcim športový charakter motora so štyrmi čiernymi koncovkami
Ď Nasávanie vzduchu vpredu po bokoch s olemovaním medenej farby
Ď Strešný spojler z karbónových vlákien
Ď Predný spojler z karbónových vlákien
Ď Bočné prahové spojlery s dizajnovými prvkami z karbónových vlákien
Ď Zadný difúzor z karbónových vlákien
Ď Špecifické nastavenie podvozku so športovým charakterom CUPRA R
Ď Škrupinové predné sedadlá s vyhrievaním, bez bederných opierok, poťah Alcantara s dizajnom CUPRA R
Ď Opierky hlavy vpredu integrované
Ď Stredová konzola s logom CUPRA R
Ď Connectivity box - bezdrôtové indukčné nabíjanie mobilného telefónu a bezdrôtové napojenie vonkajšej antény
Ď Športový multifunkčný volant s poťahom z Alcantary
Ď Hlavica radiacej páky s poťahom z Alcantary
Ď Dizajnové prvky palubnej dosky s medenou povrchovou úpravou
Ď Vnútorné obklady dverí v dizajne karbónových vlákien
Ď Metalický lak
Ako som uz viac krat pisal, motor, prevodovka, brzdy, haldex a este asi kopec inych komponentov je rovnakych ako na audi S3 ci Golf R. Je to koncernova technika a ano, logo to ma SEAT...
Prémiová střední, která nejede >:D to mi může být snobská prémiovka u.. víš kde >:D No hele komu se to líbí, komu to vyhovuje si to koupí každej si nemá potřebu honit ego tzv "premiovkou" >:D Chce to neházet všechny Seaty do jednoho pytle.. Tak jako třeba nesrovnávám dodávku od Mercedesu s s class
Tak ale tá výbava naviac má hodnotu 9403 eur a presne o tú sumu je aj navýšená cena Rka oproti bežnej Cupre. Teda Ťa fakticky nútia priplatiť si za všetko (aj za veci, ktoré by si nechcel) a ešte Ti to dajú plne zaplatiť (žiadna zľava, ako býva bežné).
Ono je fajn mať väčšie brzdy, metalízu či parkovacie senzory v sérii, to by si človek aj tak zrejme priplatil, ale zrejme nie každý (resp. len málokto) by si dobrovoľne priplácal za "nasávanie vzduchu vpredu s olemovaním medenej farby" či stredovú konzolu s logom Cupra R. Takto to musíš zaplatiť, či chceš, či nie a ešte za plnú cenu.
Napr. Megane RS Trophy je síce drahší ako bežné RS, ale keď si dopočítaš výbavu k základnému RS, tak si na vyššej cene, teda v Trophy máš tú výbavu lacnejšie a to ešte Trophy má bonus 20 koní navyše.
"Sluší se dodat, že první vozy Leon Cupra R ST budou zákazníkům dodány již v březnu letošního roku." a taky se sluší dodat, že to budou možná první a poslední vozy >:D jelikož do republiky jich dorazí jen šest kousků, dávám tomu pár dní je tak ještě bude možný objednat, jestli už nejsou dopředu vyprodaný >:D a to je konec limit. R edice.
že multibranding je dnes v některých odvětvích trend, ale pouštět se do takových opičáren jako je DS, Cupra, ....a podobně? Dodnes se divím koncernu, že něco takového dopustil. No jo, no, se Seatem jsou pořád nějaké problémy.
Žádný problémy v současný době nejsou.. Když něčemu nerozumíš tak se k tomu raději nevyjadřuj, Cupra je přínos jak pro Seat tak pro koncern. Že to ty a tobě podobný tady nechápou už opravdu není rozhodující co si o tom myslí nějací pisálci >:D
Už jsem to tu objasnil dříve vím u některých lidí je to marný.. V koncernu zajásali nad vznikem Cupry. To ano to stojí, teď SEAT sype však zanedlouho se mu to vrátí i s úroky. A tím už vzdávám snahy vám tu něco vysvětlovat, jelikož je to stejně marný když je vůči něčemu člověk zaujatej tak mu to nikdo nevyvrátí ať si každý o tom myslí co chce, já se tomu akorát >:D nechte to raději na manažery z koncernu vy neskutečný "odborníci" tady. Tak jako tu mnozí věcně dříve předpovídali nesmyslně konec SEATu a kde je dnes.. tak tohle je jak přes kopírák u Cupry. Se skepsí běžte kamsi nebo se tu dál zesměšňujte >:D
Ne ta ne, jen jsem lépe informovanej než vy tady.. V Seatu jsou spokojeni s tím jak byla Cupra přijata na trhu. A od začátku nebyl cíl prodávat statisíce aut, tak mi tu někdo nepište nářeky jak se to neprodává, protože tohle nikdy neměla být masovka. Umím si na rozdíl od vás tady informace předem zjistit než se pustim do hodnocení. Když o tom nemám páru tak se k tomu raději nevyjadřuju ne? ;-)
Tak daj informácie, ako sa značka Cupra predáva. Pretože to je jediné meradlo "prijatia na trhu" (ak by si totiž chcel ako meradlo použiť vnímanie značky, tak aj z tunajších reakcií, takmer unisono kritických, by to moc dobre nedopadlo).
To je právě ono proč lidi jako ty, kteří si myslí, že když se něco prodává víc než něco jinýho je to automaticky lepší než to druhý že to je špatný.. nikdy nepochopí že značka může fungovat i v menších objemech. Stanovil se prodejní cíl, který má být dosažen aby značka byla rentabilní a to se děje. Jinak by ani nevzniklo další suv Formentor.. Když se nad tím trochu zamyslíš tak by ti to mělo dojít. A co si o tom myslí nějací zdejší haterský pisalkové, jestli ty dáváš v životě na názory druhých tak si dávej, já mám svůj mozek a nemusím se hloupě řídit nepřejícnými komentáři čecháčků, kteří navíc vůbec neví která bije.
Toľko zbytočných slov k jednoduchej téme... ;-) Ak vieš konkrétne údaje, tak sem s nimi, inak Tvoje výlevy na tému čo ja chápem alebo nie sú zbytočné. Ak bude Cupra rentabilná pri 10.000 kusoch ročne a toľko aj predala, OK, super, ale to nevieme. Ty síce píšeš, že vieš, ale nič bližšie nepíšeš.
Přesná čísla znám, ale k čemu by to bylo nepotřebuju nahrávat zoufalcům, kteří stejně nechápou a uvažují o úspěchu značky jen ve stylu chrlení aut jak z na běžícím páse v MB.. jak jsou na to zvyklý u mainstreamové značky. Ty mají svůj svět tuctovek.
Jen ti prozradím, že počáteční cíl Cupry byl zdvojnasobit do pěti let tehdy deset tisíc prodaných aut ročně na dvacet tisíc aut s logem Cupra. To znamená, že pouhých dvacet tisíc stačí k tomu, aby značka žila a byla úspěšná. Za první dva měsíce letošního roku stoupl prodej modelů Cupra o víc jak sto procent, což o dost předčilo očekávání, respektive vyvíjí se to správným směrem.
To vše k tomu. Myslím, že tady se dá už jen použít to starý dobrý pořekadlo chytrýmu napověz..
Tak konečne nejaké použiteľné informácie, o tom som od počiatku hovoril.
Aj keď je otázne, či sa do "cupry" zahŕňajú aj aktuálne Seaty vo verzii Cupra, alebo len autá pod značkou Cupra, kam patrí zatiaľ len Ateca (pri značke samotnej sme len na začiatku a čísla značky Cupra ešte ani nie sú v štatistikách).
Osobne si myslím, že Cupra bol úspech tak či tak, teda predaje športových verzií rastú aj pod značkou Seat. Naopak pri vlastnej značke a podstatne vyšších cenách je otázne, či sa ten rastový trend udrží. Osobne im to prajem, ale som skeptický.
Tak to mě těší, že nepatříš do skupiny nepřejícných tady. V tom případě ti ještě prozradím jednu velmi pozitivní skutečnost, prodeje Cupry Ateca za první dva měsíce letošního roku zaostávají za prodeji Leonu Cupra jen o menší procentní část, pár desítek procent, neplatí tedy že by Leon Cupra měl dvojnasobně větší prodeje, je to veliký úspěch pro Atecu vzhledem k tomu, že se jedná o dražší suv.
Seat Leon Cupra ST už tady byl a mnohem lepší - v roce 2015 ve verzi 280, s pohonem předních kol, 6st. manuálem, mechanickou ručkou, nižší spotřebou a... základní cenou 711 900 Kč!!! (tedy skoro o půl mega nižší, než u této nové čtyřkolkové verze s DSG!!! To byla fakt skvělá nabídka. Tato? Škoda mluvit! :-(8-s:no:
Zdar, nechápu nenávist k Seatu nebo Cupře. Prostě se rozhodli odlišit modely pro normální lidi a pro lidi co mají rádi silná auta (a nemají na Porsche). Toto je období přechodu kdy prostě ještě dobíhá Leon Cupra. Za dva roky už nebude Cupra, která vychází ze Seatu, ale budou to jiná auta s koncernovou technikou stejně jako Audi, VW, Škoda. Technika z S3 se za rok dá Golfu R a za další rok Cupře a dá li pánbůh i Oktávce RS. Toto je velice dobře fungující model o čemž svědčí prodeje...
Mimochodem jsem si Seata Leona Cupru ST 4x4 koupil a po roce můžu říct, že jsem chybu neudělal.
Rozhodne si chybu neurobil, za dané peniaze si dostal asi to najlepšie, najvýkonnejšie najuniverzálnejšie auto. Druhá vec je, či je potrebné fungujúci koncept meniť. Totiž z Tvojho zákazníckeho pohľadu dostaneš pod novou značkou Cupra to isté, čo by si dostal pod značkou Seat, ale po novom za to dáš podstatne viacej peňazí. Takže ak si povedzme Ty zaplatil za Cupru ST 4drive 35000 eur a je to skvelá value for money, za to isté pod značkou Cupra by si musel zaplatiť 45000 eur. A ver mi, že to by si už inak rozmýšľal.
Čiže z môjho pohľadu sa tým presunom športových verzií na samostatnú značku ochudobňuje kupujúci, lebo sa mu berie možnosť dostupného výkonného auta, čím modely Cupra doteraz boli.
Myslím že Cupra R ST je exkluzivní v omezeném počtu, to je stejný případ jako u krátké verze Cupra R. Myslím, že ceny budou nastaveny stejně pro další generace:
Cena Audi S3 > cena VW Golf R > cena normální Cupry
Podle mě by nebylo logické, kdyby Golf R byl levnější než Cupra, když má o generaci lepší techniku. Ale těžko říct co VW vymyslí.