Mel jsem tu smulu videt novou oktavku s tema doplnkama nazivo a je to jeste horsi nez na fotce. Hlavne ty odrazky (nebo to sviti i samo?) na zadnim narazniku. Pri pohledu na to nadherne quattro me napada jaka je skoda, ze zrusili B tridu...
Aj ja som "narazil" medzi tymi fotkami prave na SportQuattro S1. A vzdy ked vidim jedno auto Gr.B automaticky sa mi pred ocami objavuju aj ostatne. A je naozaj skoda, ze to vzdy konci pri Delte S4 a menach Henri Toivonen a Sergo Cresto...
..uz skoro 20 rokov. Ale aj napriek tym tragediam som rad, ze som uz stihol vnimat motorsport v 80. rokoch. Alebo aj vdaka tym tragediam (?)....boli to nielen casy fantastickych aut (bez kadejakych elektronickych blbiniek), ale aj pilotov, ktori bojovali a ratali, ze mozu aj umierat. A budu z nich legendy. (Ine, vacsie, nez z tych sucasnych, u ktorych sa dba, aby si nezadreli triesku do...). A to sa netyka len Gr.B, ale aj rallye Dakar (ktora je uz teraz len slabnucim tienom toho co bola), prototypov skupiny C (saga Porsche vs. TWR Jaguar vs. Sauber Mercedes: v Le Mans uz nikdy potom nerezali svetla tmu tak ostro), ale aj v F1 (kym to Bernie nevzal do svojich ruk, bojovalo sa viac na trati, nez kdekolvek inde...). Alebo uz starnem a su to iba take spomienky na postavy a auta, ktore som ako dieta vnimal prirodzene silnejsie ako dnes, ked mam o 20 rokov viac (a uz nie su za tou "zakazanou" geoplitickou hranicou).
bylo mi málo, ale jako Ty jsem ten motorsport vnímal, holky mají panenky a kluci auta, tak je to u těch normálních, ti nenormální mají šminky (budoucí pipinky) a pistole (budoucí vepřové hlavy s řetězem kolem krku). Je to tak jaxi to popsal, legendy, sport vytváří legendy, výkony sportovců se stávají legendárními a oni poté legendami. Dnes je to vše o penězích - sponzoři, reklama, televize, PR, atd. Sport je jen záminka, není to už jak to bývalo. Škoda ...
Len tak na okraj - zaujímalo by ma,čo sa stalo s cestnými verziami áut B-skupiny.Pokiaľ viem automobilky,ktoré chceli súťažiť v šampionáte B-group,museli vyrobiť minimálne 200-kusovú sériu.A určite nešlo všetkých 200 kúskov na trate rallye.Niečo som našiel o Audi Sport Quattro,v ktoromsi časopise som videl civilnú verziu Lancie Rally 037 a to je tak všetko.Rád by som vedel ako vyzerali verzie do bežnej premávky takých áut ako Delta S4,MG Metro 6R4,Peugeot 205 T16 a Ford RS 200.
RS 200 v civile som videl vcera ked som "svenkoval" po programoch - na Discovery. V garazi ju ma napr. herec Tim Allen (citujem: "...a toto je ...pockajte musim sa pozret...ford 300, alebo 200?...pockajte... tak je to Ford RS200: ). Ta homologacia, ta urcovala vyrobu daneho mnozstva aut (nie nutne v "seriovej" - cestnej verzii), ale pri tak malom mnozstve bola vacsina kusov zakupena sukromnikmi pre zavody najma v rallycrosse. Ostatne su zrejme v sukromnych zbierkach - a von sa s nimi asi moc jazdit neda. Napr. ten RS200 nikdy nedostal homologaciu na bezne cesty, medzi ludi. (civilna Delta S4 je napr. tu: [odkaz] A aj keby, maju tak obrovsku cenu, ze Veyron je proti tomu "vo vypredaji". Inak, v suvislosti Gr.B si malokto pamata, ze FIA planovala zavedenie este silnejsej skupiny S(na natlak vyrobcov), v ktorej by startovali superspecialne bestie s homologaciou 20ks. Prototyp stihla predstavit prave iba Lancia vo forme konceptov ECV a ECV2.
Predstavit si to - na okruhu OK, na Safari Rallye tiez, ale Col de Turini?! Ale Balestre bol diabol, Mosley by dnes toho co to napadlo pochoval zaziva.
Nasiel som to uz teraz: [odkaz] (maju este aj DB AR1!) . Alebo skus aj u vas na: www.worldautoimport.com (momentalne nemaju, ale cenu Ti ochotne povedia).
Uz je po 22 hod. takze snad mozem. Jednu mame u nas v dome. Je to sice Linda, ale ja ju volam Andrea, lebo sa jej to meno viac hodi. Taka 2é rocna. A hodi sa k mojmu buducemu DB9 . Takze tu si asi necham . A ty si vyberas "sluzebni" medzi babami, alebo autami? (P.S. Cely den sa zas nemozem dostst do schranky... )
Krásné snímky, děkujeme. Kvůli těm amerikám má cenu tam jet. Jinak vidím, že Porsche je Porsche, Alfa, že tvrdě tlačí na pilu a vidím ji jako výbornou. Bohužel jak procházím snímek za snímkem, je zřetelné, že se dá vyrábět kde co, dokonce i Kia Rio, a vystavovat to tam, kde maj kralovat jen krásné tvary. Octávii chybí jen vzadu nápis - sport. To abychom se nemýlili... Polo okoukalo od Jardy s Bertoňákem ty nádražácký lampy a dali je dozadu... ovšem nebýt toho, tak je Polo jednička. Foxe jsem chválil. Už ne. Rád se dívám na Nisan a Mazdu. Je vidět, že krásná auta jsou ta, která si nikdo (skoro) nemůže koupit. Čím levnější, tím hoprší. Že by něčí zájem? Přece to tak být nemusí.
O to, aby si krasna auta mohla koupit siroka ridicska zakladna se staraji predevsim americke automobilky->treba ten mustang, auto za $20000 s interierem auta za $30000. Az na ten stredovy panel ovsem...
Ne, fakt jsem to napsal. Nenapsal, jsem ale, ze se jim to vzdycky dari na vybornou. Mustang by ode me dostal tak 1,5 az 2., Zaroven bych byl proti nejake glorifikaci, vzdyt je to pro americany naco jako hyunday coupe pro nas (si myslim), zkratka pomerne levny stroj s tomu odpovidajicimi (ne nutne spatnymi) parametry. Samo, ze mustang, corvette apod. jsou legendy, ale legendami jsou ty ze 60-70 let. Ty nove si to budou muset (aspon pro me) jeste zaslouzit. Me, jako pro racionalne uvazijiciho cloveka spis zajima, co to umi, a ne co si nekdo mysli. Auto pro me neni vyjmecne proto, ze jine starsi se jmenuje stejne.
No a takhle pokazit náš začínající vztah si vážně nemusel Mustang nemá s tím ze šedesátých let jen shodné jméno a podobný design. Narozdíl od třeba Beetlu a New Beetlu má i naprosto stejný charakter. A s tím, že je Mustang pro Američany něco jako pro nás Hyundai Coupé (mimochodem v USA Hyundai Tiburon) absolutně nesouhlasím. Mustang je tam obdivované auto, legenda a sto dalších věcí (jezdí jím hlavní hrdinové filmů atd). Jasně; je laciný. Ale to proto, že každý nezastává "politiku VW": postav naprosto běžné auto a trochu nadsaď cenu, lidi už to ze snobismu sežerou i s navijákem v souladu s názorem, že drahé auto nemůže být špatné.
->Jo, ja to chapu. Je to legenda a 100 dalsich veci. Pro me je to hodne-muziky-za-malo-penez auto (tzn. dobre auto). Vic nic, a obavam se, ze pro koho je to tak super auto, tak se stavi na podobnou uroven VW fans.(doufam, ze jsem se te nedotkl )
->Mozna by nebylo spatne definvoat vyznam slova charakter...
->VW je automobilka pro snoby-znamy ma golfa-asi 3 generace (ja je nepocitam) a kdyz se neco poroucha->koupi nahradni dil patrici do felicie, ktery je levnejsi ale plne vyhovuje jeho golfu.
Charakterem jsem myslel toto: Brouk byl minivůz pro chudé. měl motorizovat masy. New Beetle je předražená snobárna na podvozku ze staré Octavie. Takže charakter asi sotva stejný. Mustang je už od 60.let dostupný sportovní vůz. Hodně koníků, kteří žijou z objemu a z válců. Ne z elektroniky, z ventilů nebo z turbem nadopovaný nafty. Shodná konstrukce. Včetně té (zde tak proklínané) tuhé zadní nápravy. Nehraje si na nic jiného. Prostě je to Mustang.
To mas asi pravdu, neda se nez souhlasit, ale i trvat na mnou jiz vyrcenem (krome toho hyundyje->to jsem trosku prehnal)... Nevylucuje se to a muzeme si virtualne podat ruce-> .