Diskuse

Maserati mění strategii. Opět chce být jedinečné

31.1.2019

Organizační spárování Maserati a Alfy Romeo se koncernu FCA moc nepovedlo. Nové vedení tak pracuje na nápravě.

 

  • 81 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 31.01.  15:04

    Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

    Podobnou ozdravnou kůru a nové modely ovšem nutně potřebuje také Fiat:
    1) Co nejdříve příjít s nástupcem nového Punta - je neuvěřitelná ostuda, že turínští nyní nemají zastoupení v segmentu, který je historicky nejvíce proslavil!
    2) Pracovat na přípravě nových generací řady 500 a Pandy
    3) Připravovat modernizaci Tipa, i v sedanu nabídnout silnější benzinový motor než atmosférickou 1.4
    ...a samozřejmě i Alfa:
    1) řadu Giulia doplnit o kombi Sportwagon a hlavně o benzinový dvoulitr s manuální 6st. převodovkou. Odvodit i dvoudveřové kupé, popř. kabrio
    2) Co nejdříve představit nástupce Giulietty (nejlépe s pohonem zadních kol)
    Otázka ovšem zní - má FCA na alespoň takovýto minimální inovační program dost financí? :-O
    • 20 Reagovat !

      foto coubes

      coubes 31.01.  15:45

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      Tohle je tabulka ještě za Sergia - jak vypadají dnes vědí jen oni.

      [odkaz]
    • 35 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 31.01.  15:49

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      Sa čudujem že niesi nástupcom Marchioneho. :-) keďže len tak od boka vieš čo je pre celý koncern najlepšie.
    • 11 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 31.01.  16:01

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      suhlas... tu ozdravnu kuru by som vlastne rozsiril az uplne na cely koncern... :yes:

      k bodu 1: nove punto v eu zrejme tak skoro nebude co je skoda pritom v juznej amerike nejake to male nove auto od fiatu ( model argo ) uz frci [odkaz] ( a ze je paradny ) ... v com je problem zeby taketo nieco nemohlo aj do eu netusim... za mna absolutna nachapacka

      k bodu 2: o nastupcovi pande zatial kde nic tu nic klasika proste.... to iste 500L a vlastne aj F500 ( hoc ono je nesmrtelne a dokonale ) asi uz raz nastupcu potrebovat bude minimalne po technickej stranke

      k bodu 3: [odkaz] nejake tie modifikacie tipo uz dostalo... ci to bude stacit uvidime...

      k alfe

      bod 1: ze giulii chyba kombik vieme vsetci... preco ho nemame ale vedia zrejme len vo fiate... rovnako nejaka 4kolkova outdoorova verzia ( ako kedysi alfa crosswagon ) ... proste za mna dalsia nechapacka

      bod 2: chce to nielen novu giuliettu ale aj MiTo a rovno uz aj v 5 dveraku.... preco tu uz davno nie su to asi opat vedia len vo fiate.... opat za mna nevysvetlitelne faily

      a potom ze preco im to nefrci ked vidime ze tych failov je tam viac ako toho dobreho co funguje
    • 11 Reagovat !

      foto del42sa

      del42sa 31.01.  16:09

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      podobnou ozdravnou kůru potřebuje celý Fiat už několik let a pořád skutek utek.... plácají se v tom pěkně a hlavně furt plánují namísto činů ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 31.01.  16:16

        « Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

        navyse sa im prepada aj maserati v amerike.... ani levante nakoniec nefrci tak ako sa od SUV ocakavalo.. ani stelvio od alfy ... kde je ale skutocny problem ( bude asi niekde hlbsie zakoreneny ) fakt neviem pretoze auta to iste su super a aj pekne takze fakt sam seba sa pytam kde je problem ze aj to dobre co maju ani to akosi moc nefrci samozrejme cest vynimkam ako F500 a panda ... ale inak aj panda uz v eu klesa ... a nastupca? korejci by ho tu uz davno mali a zaroven by uz pracovali hned na dalsom nastupcovi ... ach jo... nieco tam proste nebude celkom v poriadku s kostolnym poriadkom inak by fiat dnes bol uplne inde ako v tych srac.kach v ktorych je uz aspon poslednych 5-6 rokov .... a tento rok ( uz bez punta v eu ) ocakavam u nich dalsi pad ku dnu kedze nejake to modifikovane tipo aj 500X to proste nemozu zachranit.... navyse aj tam uz hrozi pokles... kedze konkurencia je z roka na rok silnejsia aj prave v triede tipa a 500X ... som zvedavy na rok 2019 ako to nadalej ukociruju s tymi povacsinou uz "veteranmi" .... k tomu snad nemaju ani nijake hybridy... perspektiva momentalne podla mna na bode mrazu... a novinky pre tento rok? budu vobec nejake v zeneve od nich? alebo snad len dalsich 10 studii od alfy ktore skoncia vieme kde... lebo kym nebudu nove modely realne v showroomoch tak nebude ani uspech
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 31.01.  17:00

          « Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

          Mám obavy, jestli vůbec jsou ve skupině Fiatu ještě nějací schopní vývojáři. Vždyť byla tak mocně přerušena veškerá kontinuita, která se držela souvisle od D.Giacosy po cca r.2008. A jak dobře(!): vždyť zmíněné Punto (Grande) z r.2007 je pořád srovnatelné s těmi nejlepšími ve třídě a navíc je pořád jedno z nejhezčích A Punto 2 rovněž.

          Inu, těžko se to bude i při nejlepší vůli obnovovat.

          Teď jde o to, jestli to myslí Michael Manley opravdu a ví jak na to, anebo jen "nové koště dobře mete".
          • 00 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 31.01.  17:08

            « Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

            hlavne nech vyvijaju a predavaju.... pre mna za mna nech sa ich strategia obrati akymkolvek smerom ale hlavne nech nestagnuju ako dnes ...

            podla mna brazilsky fiat argo by v europe starucke punto mohol v pohode nahradit ( a podla mna je este krajsie auto ako to europske punto ) ... samozrejme v eu by bolo opat pod menom punto a malo by aj nase europske motory ( povedzme uz aj tie nove turba 1.0 a 1,3 z 500X ) ... v com je problem neviem.. lebo takto ( nevyuzitim ponuknutych moznosti ) idu vlastne sami proti sebe a len si situaciu este viac stazuju
            • 00 Reagovat !

              foto coubes

              coubes 31.01.  17:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

              Já nevím s tím Argem. To je takový syndrom "stilo". Není to špatné auto, ale není to Fiat. Grande Punto bylo jednoznačně "italské malé auto". Tohle Argo, nebo vlastně i současné Tipo připomínají tak nějak všechno. Působí to trochu jakoby chvilku opisovali do korejců, chvilku od němců a od fordu a potom to tak nějak slepili. Na první dobrou je to zaměnitelné s čímkoli jiným v reklamně na "běžný dopravní prostředek" by to klidně mohlo fungovat jako anonymní běžný vůz. Je to málo Fiat a tohle se jim prostě nikdy neprodávalo dobře. Opakem je například Panda, tu si s jiným autem člověk nesplete, už z dálky pozná, že si to proti němu prská malej Fiat. Tipo je zoufalý pokus zapadnout a to často nevychází a Argo by bylo na tom dost podobně. Ale to jsou jen mé domněnky, třeba by jim evropani utrhali ruce na prodejnách. Kdo ví.
              • 10 Reagovat !

                foto Avanti

                Avanti 31.01.  23:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

                Ja osobne naopak vnímam Tipo úplne inak. Niekedy to bolo Punto, ktoré si mohli dovoliť pracujúci ľudia, dôchodcovia a rôzni iní, ktorým to Punto slúžilo roky pre neopomenuteľnú spoľahlivosť, jednoduchosť, ľahkosť a zároveň krásu. Platy sa trochu zvýšíli, technológie pokročili a dnes je tu aj keď Tureckom vyvinuté Tipo, ktoré si môže dovoliť vzhľadom k inflácii, k platom atď dnes zase široká skupina ľudí a za mňa teda osobne je to trefa. Veľkostne je to plne vyhovujúce auto pre štyri osoby a cenovo je snáď bezkonkurenčné. To je môj osobný názor a ešte taký dojem - známy z Magneti Marelli nedokázal vyčerpať budget voliteľnou výbavou Tipa, keď prišlo, zistil, že za tie peniaze je to neskutočne dobrý pomer komfortu a výkonu a ako zarytý koncernista učinil rozhodnutie, že si ho kúpil aj súkromne..
                • 10 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 01.02.  13:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

                  :yes: :yes: :yes: Skvělá volba! :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 31.01.  17:21

            « Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

            Neschopností vývoje Fiat určitě netrpí - viz třeba superpovedené Tipo. Hlavním problémem asi bude tradičně tragický marketing a hlavně nedostatek financí... :-O
            • 03 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 31.01.  17:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

              tak ono aj to tipo je na svete cuduj sa svete uz 3 a pol roka od predstavenia .. cas bezi rychlo... ziadna novinka to dnes uz tiez nie je .. takze ak ma byt toto nejake najnovsie meritko ich moderneho a rychleho vyvoja tak potom sa nedivim ze su kde su

              spravit 1-2 nove modely raz za x rokov by som schopnym vyvojom nenazyval .. ale ako fandu fiatu ta chapem ...
              • 30 Reagovat !

                foto Avanti

                Avanti 31.01.  23:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

                Vyvoj Fiatu spociva v spolahlivosti v pomere s cenou a technologiami. To si si snad uz aj ako tak casto diskutujuci clen mohol vsimnut a v tomto je nepochybne Fiat tam, kde patril roky. Len sme dnes rozhyckani technologiami a informaciami a nedokazeme ocenit to, co roky cloveku bezproblemovo funguje.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 31.01.  18:57

          « Re: Re: Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

          Už jsem o tom psal jinde a ty to také naznačuješ. Korejci. Fiat nebyl schopen vzdorovat nástupu Korejců a tam je kořen jejich problémů. Koupě Chrysleru asi také nebyl ten nejlepší nápad.... ;-\
    • 11 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 31.01.  17:53

      « Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      Vyklizení B segmentu je hrozná ostuda, uvolnili pole francouzské a korejské konkurenci. Aspoň mají to Tipo, ale taky už je zralé na modernizaci. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 31.01.  18:49

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      Odpověď zní......nemá...... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 01.02.  15:40

      « Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě

      nemá, to snad ví každý. Jinak by modelová skladba Alfy, Fiatu či Chrysleru vypadala trošku jinak..
  • 17 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 31.01.  17:04

    Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

    pane Bureši? Nebo se umíte vyjadřovat jen k montáži sněhových řetězů na kola?
    Mám takové tušení, že důvodem je zastaralá platforma Grand Cheerokeho, jež byla pro Levante použita. Výsledkem je (opakovaná) chyba v kompromisním chování auta, vzdálené od očekávaných sportovních vlastností, stejně jako designový kompromis s poněkud těžkopádným a přeci jen neforemným vzhledem auta.
    Předchozí chyby v rozhodnutích o platformách poskytující základ Ghibli (předtím Q-porte) rovněž znamenaly kompromisy v jízdních vlastnostech, jež se jako požár šířily mezi potenciálními kupci.
    Až nyní se objevují názory těch, co automobilovému průmyslu rozumí, že Účetního přístup sice FIAT zachránil a zároveň mu rozšířil výrobní základnu o Chrysler, ale zbytek, tj. produktová a marketingová strategie, byly plné zmatků a chyb.
    Vůbec mi nevadí, že Arese se mnou nikdy nesouhlasil. Pro mě byl man Marchionne účetním vždy a doufám, že nástupci přivedou Alfu a Maserati k prosperitě.
    • 06 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 31.01.  17:24

      « Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

      suhlas... chce to tvrdu zahranicnu ruku vo vedeni ( tak snad tentokrat to uz vyjde ) :yes:
    • 15 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 31.01.  17:25

      « Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

      Tak pro tentokrát s tebou naopak souhlasit musím, to rozdělení Marchionneho coby vynikajícího finančního experta ale zároveň nic moc experta automobilového asi má opodstatnění. Pokud jeho nástupci budou úspěšní a Fiat/Alfa bude prosperovat, bude to paráda a příznivci značky budou nadšeni. Hlavně to chce pořádný přísun nových, velmi povedených modelů, jiná cesta není! :-O
      • 33 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 31.01.  18:43

        « Re: Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

        Já jsem Marchionneho pochopil, on správně vyhodnotil, že Fiat už vlastně je pro Evropu mrtvá značka, kterou nemá význam dále financovat.
        • 11 Reagovat !

          foto beibej

          beibej 31.01.  21:06

          « Re: Re: Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

          že by Fiat dopadl jako Lancia? Bude prodávat jen 500 a jen v italii? :-(
          • 01 Reagovat !

            foto del42sa

            del42sa 01.02.  08:51

            « Re: Re: Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

            Heh nakonec zustanou jen ty americke znacky a jejich (pripadne) rebadge v evrope :-) :-) :-) hlavne ze cele roky slysime oslavne ody na to jak dobre to ten ucetni vymyslel
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 01.02.  15:39

              « Re: Re: Re: Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

              když sem Vám tu tvrdil, že to jako celek vede do záhuby, tak jste se smáli.

              Tady to máte - Fiat je v Evropě v osobácích v *, ozdravný plán Maserati ani Alfy se nepovedl, Chrysler je v USA skoro jak Lancia EU. A celý to drží Jeep, RAM a zuby nehty Dodge.
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 05.02.  09:44

              « Re: Re: Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,

              Tak v lednu už držel prodeje jen RAM, všechny další značky meziroční pokles oproti 1/2018 >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5 mýtů o másle!

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5…

Máslo na jedné straně bývá synonymem pro domácí kuchyni a na máslové pečivo se nám sbíhají sliny, jen co na něj…

 

iSport.cz

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den: trénink, škola i vaření

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den:…

Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a kde vám hlava stojí

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a…

Čert, aby se v tom vyznal. Která hlava je čí a čí noha patří komu? Pár fotek, ze kterých jistě nebudete vědět,…

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to je dobře!

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to…

Italská justice se zcela jednoznačně vyjádřila k stále častějšímu způsobu vyřizování rozchodových a rozvodových…