Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucí Mazda 6 MPS jako diesel?

Ostrá verze nové Mazdy 6 dost možná bude, nejspíše však jako diesel.
Zpět na článek
20. 2. 2012 12:39
20. 2. 2012 14:42
20. 2. 2012 15:01
20. 2. 2012 15:20
20. 2. 2012 15:39
20. 2. 2012 15:58
20. 2. 2012 16:06
20. 2. 2012 16:19
20. 2. 2012 16:32
20. 2. 2012 16:41
20. 2. 2012 17:12
20. 2. 2012 19:53
20. 2. 2012 22:25
20. 2. 2012 16:17
20. 2. 2012 16:51
21. 2. 2012 10:01
21. 2. 2012 09:11
21. 2. 2012 14:12
Avatar - gld
20. 2. 2012 12:39
Naftové kladivo
No to sa tešíme, po vyčistení poľa z hľadiska fábie RS tu bol deficit skutočne naftových kladív >:-[]

Táhne vodspodu a čas zmeškaný v zákrutách doháňa, keď benzínová konkurencia stojí na čerpačke.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2012 13:06
Re: Naftové kladivo
No, a to není vůbec špatné, myslím.......... A je docela dobře možné, že řada zákazníků to uvidí taky tak.

Osobně si myslím, že naftové Fabie RS byly velmi oblíbené, může se Ti to nelíbit ale je to fakt, rozhodně to nebyl prodělečný projekt. To bude spíše Fabie RS na bázi TSI.
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2012 13:32
Re: Naftové kladivo
Většina lidí si plete zkratku RS se závodním autem, ale řízení na veřejných cestách není o zatáčkách na limitu.
21. 2. 2012 08:17
Re: Naftové kladivo
:yes:
Myslím že Fabia RS I. byla hodne uspesna a oblibena a to i pres to ze to byl diesel a to se vyrabela sestrenice Ibiza v nafte az o vykonu 118kW, 110kW, 96kW
Nafta dnes hodne zatopi konkurenci, chysta se na VW, BMW, možná Mitsu aj.
Projekt Mazdy vypada moc dobre a taky on to nebude ledajaky diesel, ale diesel s patricnym opatrenim a technologiemi.
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2012 11:57
Re: Naftové kladivo
Souhlas, pravověrní petrolheadi se ošívají, ale situace vede buď k hybridům nebo k dieselům. Benzínových silošů bude i nadále dost, ale jen u těch značek, kde mohou být vysokoemisní racingové benzíny rozpuštěny ve velké flotile ostatních nízkoemisních vozidel.
A právě u japonců, s jejich omezenou nabídkou, bude hrát roli, jaké emise CO2 budou RS a podobné vozy vypouštět. Ono je 220 a 140 g CO2 docela odlišné číslo.
Také nesouhlasím s metodikami EU(EK), ale to je vše, co s tím udělám.
Avatar - gld
20. 2. 2012 15:51
Re: Naftové kladivo
Pozor, to nebolo ironicky myslené ;-)
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2012 16:17
Re: Naftové kladivo
Tak fajn :-)
20. 2. 2012 12:49
Evropská cesta
Je škoda, že v téhle generaci šestce 2.3DISI upřeli, ale pravděpodobně to měli kluci dobře spočítaný, že by to takovej užitek nepřineslo.

Zato teď poměrně koukám, že mazda, která nám ještě nedávno házela bobek na dýzly v Evropě exponovaný střední a nižší střední, plánuje sportovní model se silnou naftou pod kapotou :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2012 13:02
Re: Evropská cesta
Mazda nikdy bobky na diesely neházela, to si pleteš s dalšími značkami (hlavně Hondou, dlouho to trvalo Subaru, Mitsubishi má menší dieselové motory sotva rok a půl). Mazda měla odjakživa 2litrové diesely, které dodávala i do Suzuki. Potom 2,0 DITD ve 2 výkonech, a paralelně 1,4 od Peugeotu v Mzdě 2, 1,6 od Peugeotu v mazdě 3 apod. Ne, rozhodně se Mazda vždycky evropskému stylu přizpůsobovala nejvíce z japonských značek. A to ještě dodávala benzínové motory evropskému (i globálnímu) Fordu.
20. 2. 2012 13:06
Re: Evropská cesta
jo máš pravdu, to jsem si pravděpodobě drobně popletl. Dokonce jsem si vlastně vzpomněl, že jsem párkrát mazdu 626 s 2,0 DiTD řídil, ale jak vidno moc zážitků to ve mně nezanechalo :-)
Avatar - WinDiesel
20. 2. 2012 16:18
Re: Evropská cesta
2,0 DITD byl spořílek, ale traktor............... :-)
20. 2. 2012 18:59
Re: Evropská cesta
jaký máš názor na současné 2,2 diesly?
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2012 10:26
Re: Evropská cesta
Současné nadčtvercové diesely 2,2 - bohužel jen průměr, nejlepší v CX-7. Spolehlivé, to ano. Jinak ve všem průměrné.
Ovšem SKY-D .............. to je ta nejvyšší liga, to by mohlo Mazdu nakopnout.
20. 2. 2012 14:42
Hmm
Tak zatim v serii SkyActive uvadeli jako nejvykonnejsi naftovy motor 2.2l 129 kW. To mi na verzi MPS prijde ponekud malo.
Rozbalit vlákno
11
20. 2. 2012 15:01
Re: Hmm
Tak ja bych docela logicky predpokladal, ze pokud budou chtit prijit s MPS, tak vymysli i novy motor a nebudou tam strkat standardni motor. Kazdopadne timto rozhodnutim me teda moc nepotesili, zvlast kdyz maji tak vyborne Sky-G benzinove motory. Bylo by fajn, kdyby byla i benzinova verze.
20. 2. 2012 15:20
Re: Hmm
No myslim ze pre MPS by ho vykonom vyhnali trosku vyssie. Skor mam obavy o jazdne vlastnosti. Predsa len, ten 2.2L diesel je dost tazky...

Inak osobne mi to pripada dost zvlastne, robit ostru verziu s naftou. To uz radsej keby obnovili 4x4, aspon pre naftove kombiky. Myslim ze toho by sa predalo viac, ako naftovej MPS-ky...
20. 2. 2012 15:39
Re: Hmm
Když už i u Mitsubishi májí hokej v tom, jestli Evo XI ano, nebo ne a pokud ano, tak jestli hybrid, nebo nafta, tak už pomalu věřím všemu. Tohle je smutné. Když by s tím příšla nějaká veropská automobilka, že nejostřejší model bude nafta, tak mě to, vzhledem ke zdejší diesel módě, zas tak nepřekvapí. U japonské automobilky, které vždy nechávali evropu "až jako poslední" mne to překvapuje celkem hodně.
20. 2. 2012 15:58
Re: Hmm
Njn, casy sa menia. Nedavno sa niekto zamyslal nad tym, ze 2.0d je na vrchole v nizsej strednej, ked nahradil 2.0i.
Ale toto urcite nie je jediny dovod:“... Vznětové motory mají mnohem vyšší točivý moment“.
Skor ide o spotrebu. 2.3i si uz v EU nikto "rozumny" nekupi. Pokial to bude mat DPF a ich novu SCR technologiu z CZ-7ky, tak OK.
20. 2. 2012 16:06
Re: Hmm
Tak ona je ta spotreba stejne spis papirova (atmosfericke benzinove motory se udavane spotrebe priblizuji o neco vice nez preplnovane naftaky, ale na papire to vypada hezky, co naplat :-) Jinak tocivy moment je take trochu ptakovina, u vrchnolnych verzi bych predpokladal, ze ridic bude auto vice tocit, takze tam je vicemene jedno, jaky je tocivy moment a jde vice o maximalni vykon. Nemyslim, ze si nekdo bude kupovat MPS na to, aby prerazoval ve 2500rpm.
20. 2. 2012 16:19
Re: Hmm
Mas pravdu, sportak ma byt na vykon, nie na toc.moment. Ved predsa nikto s tym nebude tahat prives alebo vozit betonove odliatky. Dnes je uz nafta vnimana inak. Mnoho vodicom vyhovuje jej jazdy prejav, hlavne na dialnici a postupne sa z nej stava akesi "premiove" palivo. Takze mozno ani nova MPSka uz nebude tak sportova, ale skor luxusno-sportova nieco ako BMWx6 je viac luxusne, nez terenne a akoze aj "sportove". Zalezi, kde ju marketing bude chciet umiestnit a ako sa mu to podari. Aj BMW-M, ako vieme uz presedlava na naftu a ze AMG to odmieta, to je len klamanie nepriatela ;-)
20. 2. 2012 16:32
Re: Hmm
Hezky napsané, souhlasím. Nic to ale nemění na tom, že je to spíš smutné ....
20. 2. 2012 16:41
Re: Hmm
No nevím, podle vlastních zkušeností jsem se vždy do oficiálně udávané spotřeby trefil spíš s turbodieslem než benzínem, i když atmosférickým.

Jinak ohledně toho točení... proč myslíš, že většina sportovních modelů mainstreamové (a dnes už i premiové) produkce dostává dopování turbem... Je hrozně jednoduchý říct, že sportovní model bude majitel točit a hotovo, ale to jednoduše krom supersportů není pravda. Dnešní kupce sportovních derivátů běžný produkce neplánuje každodenní okruhový orgie, spíš si model pořizuje kvůli dostupný dynamice, kterou může kdykoli využít. A toto jednoduše lépe splňuje turbobenzín nebo turbodiesel než atmosféra, které se většině otáčkového spektra nechytá (nemluvím o osmiválcích). A mazda už se prostě radši orientuje(alespoň pro evropu) na TD než turbobenzín, protože po poslední zkušenosti s 2.3 DISI se jí asi do vývoje nějakýho novýho turbobenzínu jít nechce.

Ono se ale zase těm evropskejm zákazníkům není co divit... dneska jsem trošku spěchal do práce a měl jsem to za dvacku na sto a věřím tomu, že podobně výkonný TD by si za podobnou štaci vzal tak o šest litrů méně :-)
20. 2. 2012 17:12
Re: Hmm
Dnesni moda turbobenzinu ma samozrejme nekolik duvodu. Jednim z nich je zajiste to, ze maji vyssi tocivy moment v nejpouzivanejsich otackach, druhym je to, ze turbomotorum vice vyhovuje nynejsi zpusob mereni spotreby a jevi se uspornejsi nez ve skutecnosti jsou. A vzhledem k tem pokutam, ktere maji automobilky za "vysoke CO2 emise", mame tu turba, start-stop systemy, vse jen pro to, aby se na papire snizila spotreba. Jinak, ted prave delam takovy mensi osobni vyzkum rozdilu normovane a skutecne spotreby aut a ty rozdily tam mezi atmosferickym benzinem a turbodieselem opravdu jsou a ne prave male. Bavim se samozrejme o prumeru.
20. 2. 2012 19:53
Re: Hmm
Podla toho, co som pocul od majitelov 1.2TSI, tak skutocne jazdia o 1l menej, nez na atmo 1.6kach, ktore predtym mali, pri rovnakom style a rovnakych trasach, s tou vyhodou, ze to ma na dialnici nizsie otacky, lepsi zatah a t.moment v sirsom spektre.
20. 2. 2012 22:25
Re: Hmm
Ja ale netvrdim, ze turbomotory nemaji nizsi spotreby nez atmo (i kdyz zde zalezi na konkretnim motoru, jsou usporna turba i nenazrana). Hovoril jsem o necem jinem, a to rozdilu udavane a skutecne spotreby. To znamena, ze napr. 77kW TSI je v praxi skutecne o litr uspornejsi nez 75kW MPI, jenze v udajich se spotreba o 1,5 litru nizsi. A kdyz mas stejne auto s vicemene stejne vykonnymi motory na papire se spotrebami 7 a 5,5, tak ti to prijde jako brutalni rozdil (27% uspora). Jenze ve skutecnosti je rozdil jen litr, a to jeste jezdi za vic, takze nejakych 7,5 a 6,5 litru (tj. ve skutecnosti jen 15% uspora). Ano, ani to rozhodne neni k zahozeni, vetsi tocivy moment v beznych podminkach take potesi, na druhou stranu turbomotor je potencialne vice nachylny k poruse (a 77kW TSI zadny etalon spolehlivosti zrovna neni),... Proste vse ma sve pro a proti.
20. 2. 2012 16:17
Nevěř
Nevěřte všemu, co se povídá. Mluvit o "rozhodnutí" je minimálně předčasné. Pokud by to byla pravda, byla by to degradace MPS na současné GTA, spíš se ale jedná o předběžné sondování ..... Je ale pravda, že naftové MPS by se v ČR prodávalo lépe než benzínové MPS :-(
Na druhou stranu poslední 6MPS byla 4x4, což pokud by zůstalo, bylo by alespoň nějaké pozitivum. Další čtyřkolka v této třídě mi určitě vadit nebude ....
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2012 16:51
Re: Nevěř
no jo no, 6 mps byla super, o tom žádná, ale stačí se podívat na evropský cesty... je to svátek, když nějakou potkáš....
Avatar - ZaklinacTristan
20. 2. 2012 19:41
Podla mna to je iba fantazia
Velmi neverim tomu, ze by to naozaj prislo do vyroby. Podla mna pojdu skor cestou MX-5ky, kde podla najnovsich info ma ist 1.3 SkyActiv s turbom a ma mat cca 200 koni. Keby dali turbo do SkyActiv G 2.0, bolo by to urcite vyborne (a snad aj uspornejsie) zvezenie ako sucasny - uz dost starucky - 2.3 DISI.
Na druhej strane, nadopovany 2.2 SkyActiv D by tiez nemusel byt na zahodenie - ale nie ako MPS, len ako nejaka vrcholna dechtova verzia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - curwasportiva
20. 2. 2012 20:32
I don´t want to live on this planet
anymore...
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2012 00:49
MPS a diesel
Diesel v MPS považuji spíš za špatnou, než dobrou zprávu. To si někdo bude kupovat MPS, aby s rodinkou jel na dovolenou? Ten diesel bude uživatelsky příjemný, což o to, ale zážitek ze sportovní jízdy a skvěle ovladatelného auta, bude ten tam. Někdo zde psal o Fabii RS I. generace. Prodejní úspěch to určitě byl, ale nazvat tohle auto HH? Jinými slovy, i auto které se skvěle prodává, nemusí být zase tak dobré. I když je to trochu "mimo mísu," nabízí se německé přísloví: Kdo chce opici, musí mít na banány.

Tak to vidím já. Nemáte na účty za benzin spojené s M3? Nevadí, kupte si 335d a zbude vám dost na poměrně slušné auto, pro manželku nebo přítelkyni. Jen se proboha netvařte jak je vaše 335d sportovní, protože není. Silný diesel dělá z auta rychlé, (v případě 335d stylové) GT, rozhodně ne něco, s čím by člověk jezdil na okruh.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
21. 2. 2012 10:01
Re: MPS a diesel
Na okruh môžeš ísť aj s felíciou. Minule som na youtube pozeral video, ako sa v moste blázni chlapík na fábii kombi tdi. A dá sa to >:D
21. 2. 2012 09:11
Tfuj...
Mzda 6 mps s dieslom ? tfuj !!! tak dlho sa caka na dalsiu mps a oni do nej chcu dat traktor? nemam slov...
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2012 14:12
Re: Tfuj...
BMW to dela taky je to logicke a zaznelo to v diskuzi, pokusim se to shrnout:
1. trh to zada. spousta lidi co dnes kupuji auta se sportovnimi ambicemi jsou normalni plebs se slamou trcici z bot. vysvetlovat temto lidem rozdil mezi kultivovanym benzinovym osmivalcem atmosferou a oturbenym traktorem je nosenim drivi do lesa
2. limity CO2 prodrazuji prodej aut se spotrebou nad 5.7l na sto kilometru cca o 60tisic korun za kazdy litr navic. To neni zanedbatelna castka
3. dostupnost technologie - zatimco cena turbodieselu se podarila srazit dolu a vysocevykonne diesely maji spoustu aplikaci, napriklad terenaky a SUVcka, velkoobjemove atmosfericke benziny zustavaji vyrobne , materialove i technologicky velmi nakladne a jejich pouziti je limitovane na sportaky a nejluxusnejsi limuziny - naklady na dalsi vyvoj se nerentuji