No, a to není vůbec špatné, myslím.......... A je docela dobře možné, že řada zákazníků to uvidí taky tak.
Osobně si myslím, že naftové Fabie RS byly velmi oblíbené, může se Ti to nelíbit ale je to fakt, rozhodně to nebyl prodělečný projekt. To bude spíše Fabie RS na bázi TSI.
:yes:
Myslím že Fabia RS I. byla hodne uspesna a oblibena a to i pres to ze to byl diesel a to se vyrabela sestrenice Ibiza v nafte az o vykonu 118kW, 110kW, 96kW
Nafta dnes hodne zatopi konkurenci, chysta se na VW, BMW, možná Mitsu aj.
Projekt Mazdy vypada moc dobre a taky on to nebude ledajaky diesel, ale diesel s patricnym opatrenim a technologiemi.
Souhlas, pravověrní petrolheadi se ošívají, ale situace vede buď k hybridům nebo k dieselům. Benzínových silošů bude i nadále dost, ale jen u těch značek, kde mohou být vysokoemisní racingové benzíny rozpuštěny ve velké flotile ostatních nízkoemisních vozidel.
A právě u japonců, s jejich omezenou nabídkou, bude hrát roli, jaké emise CO2 budou RS a podobné vozy vypouštět. Ono je 220 a 140 g CO2 docela odlišné číslo.
Také nesouhlasím s metodikami EU(EK), ale to je vše, co s tím udělám.
Je škoda, že v téhle generaci šestce 2.3DISI upřeli, ale pravděpodobně to měli kluci dobře spočítaný, že by to takovej užitek nepřineslo.
Zato teď poměrně koukám, že mazda, která nám ještě nedávno házela bobek na dýzly v Evropě exponovaný střední a nižší střední, plánuje sportovní model se silnou naftou pod kapotou :yes:
Mazda nikdy bobky na diesely neházela, to si pleteš s dalšími značkami (hlavně Hondou, dlouho to trvalo Subaru, Mitsubishi má menší dieselové motory sotva rok a půl). Mazda měla odjakživa 2litrové diesely, které dodávala i do Suzuki. Potom 2,0 DITD ve 2 výkonech, a paralelně 1,4 od Peugeotu v Mzdě 2, 1,6 od Peugeotu v mazdě 3 apod. Ne, rozhodně se Mazda vždycky evropskému stylu přizpůsobovala nejvíce z japonských značek. A to ještě dodávala benzínové motory evropskému (i globálnímu) Fordu.
jo máš pravdu, to jsem si pravděpodobě drobně popletl. Dokonce jsem si vlastně vzpomněl, že jsem párkrát mazdu 626 s 2,0 DiTD řídil, ale jak vidno moc zážitků to ve mně nezanechalo :-)
Současné nadčtvercové diesely 2,2 - bohužel jen průměr, nejlepší v CX-7. Spolehlivé, to ano. Jinak ve všem průměrné.
Ovšem SKY-D .............. to je ta nejvyšší liga, to by mohlo Mazdu nakopnout.
Tak ja bych docela logicky predpokladal, ze pokud budou chtit prijit s MPS, tak vymysli i novy motor a nebudou tam strkat standardni motor. Kazdopadne timto rozhodnutim me teda moc nepotesili, zvlast kdyz maji tak vyborne Sky-G benzinove motory. Bylo by fajn, kdyby byla i benzinova verze.
No myslim ze pre MPS by ho vykonom vyhnali trosku vyssie. Skor mam obavy o jazdne vlastnosti. Predsa len, ten 2.2L diesel je dost tazky...
Inak osobne mi to pripada dost zvlastne, robit ostru verziu s naftou. To uz radsej keby obnovili 4x4, aspon pre naftove kombiky. Myslim ze toho by sa predalo viac, ako naftovej MPS-ky...
Když už i u Mitsubishi májí hokej v tom, jestli Evo XI ano, nebo ne a pokud ano, tak jestli hybrid, nebo nafta, tak už pomalu věřím všemu. Tohle je smutné. Když by s tím příšla nějaká veropská automobilka, že nejostřejší model bude nafta, tak mě to, vzhledem ke zdejší diesel módě, zas tak nepřekvapí. U japonské automobilky, které vždy nechávali evropu "až jako poslední" mne to překvapuje celkem hodně.
Njn, casy sa menia. Nedavno sa niekto zamyslal nad tym, ze 2.0d je na vrchole v nizsej strednej, ked nahradil 2.0i.
Ale toto urcite nie je jediny dovod:“... Vznětové motory mají mnohem vyšší točivý moment“.
Skor ide o spotrebu. 2.3i si uz v EU nikto "rozumny" nekupi. Pokial to bude mat DPF a ich novu SCR technologiu z CZ-7ky, tak OK.
Tak ona je ta spotreba stejne spis papirova (atmosfericke benzinove motory se udavane spotrebe priblizuji o neco vice nez preplnovane naftaky, ale na papire to vypada hezky, co naplat :-) Jinak tocivy moment je take trochu ptakovina, u vrchnolnych verzi bych predpokladal, ze ridic bude auto vice tocit, takze tam je vicemene jedno, jaky je tocivy moment a jde vice o maximalni vykon. Nemyslim, ze si nekdo bude kupovat MPS na to, aby prerazoval ve 2500rpm.
Mas pravdu, sportak ma byt na vykon, nie na toc.moment. Ved predsa nikto s tym nebude tahat prives alebo vozit betonove odliatky. Dnes je uz nafta vnimana inak. Mnoho vodicom vyhovuje jej jazdy prejav, hlavne na dialnici a postupne sa z nej stava akesi "premiove" palivo. Takze mozno ani nova MPSka uz nebude tak sportova, ale skor luxusno-sportova nieco ako BMWx6 je viac luxusne, nez terenne a akoze aj "sportove". Zalezi, kde ju marketing bude chciet umiestnit a ako sa mu to podari. Aj BMW-M, ako vieme uz presedlava na naftu a ze AMG to odmieta, to je len klamanie nepriatela ;-)
No nevím, podle vlastních zkušeností jsem se vždy do oficiálně udávané spotřeby trefil spíš s turbodieslem než benzínem, i když atmosférickým.
Jinak ohledně toho točení... proč myslíš, že většina sportovních modelů mainstreamové (a dnes už i premiové) produkce dostává dopování turbem... Je hrozně jednoduchý říct, že sportovní model bude majitel točit a hotovo, ale to jednoduše krom supersportů není pravda. Dnešní kupce sportovních derivátů běžný produkce neplánuje každodenní okruhový orgie, spíš si model pořizuje kvůli dostupný dynamice, kterou může kdykoli využít. A toto jednoduše lépe splňuje turbobenzín nebo turbodiesel než atmosféra, které se většině otáčkového spektra nechytá (nemluvím o osmiválcích). A mazda už se prostě radši orientuje(alespoň pro evropu) na TD než turbobenzín, protože po poslední zkušenosti s 2.3 DISI se jí asi do vývoje nějakýho novýho turbobenzínu jít nechce.
Ono se ale zase těm evropskejm zákazníkům není co divit... dneska jsem trošku spěchal do práce a měl jsem to za dvacku na sto a věřím tomu, že podobně výkonný TD by si za podobnou štaci vzal tak o šest litrů méně :-)
Dnesni moda turbobenzinu ma samozrejme nekolik duvodu. Jednim z nich je zajiste to, ze maji vyssi tocivy moment v nejpouzivanejsich otackach, druhym je to, ze turbomotorum vice vyhovuje nynejsi zpusob mereni spotreby a jevi se uspornejsi nez ve skutecnosti jsou. A vzhledem k tem pokutam, ktere maji automobilky za "vysoke CO2 emise", mame tu turba, start-stop systemy, vse jen pro to, aby se na papire snizila spotreba. Jinak, ted prave delam takovy mensi osobni vyzkum rozdilu normovane a skutecne spotreby aut a ty rozdily tam mezi atmosferickym benzinem a turbodieselem opravdu jsou a ne prave male. Bavim se samozrejme o prumeru.
Podla toho, co som pocul od majitelov 1.2TSI, tak skutocne jazdia o 1l menej, nez na atmo 1.6kach, ktore predtym mali, pri rovnakom style a rovnakych trasach, s tou vyhodou, ze to ma na dialnici nizsie otacky, lepsi zatah a t.moment v sirsom spektre.
Ja ale netvrdim, ze turbomotory nemaji nizsi spotreby nez atmo (i kdyz zde zalezi na konkretnim motoru, jsou usporna turba i nenazrana). Hovoril jsem o necem jinem, a to rozdilu udavane a skutecne spotreby. To znamena, ze napr. 77kW TSI je v praxi skutecne o litr uspornejsi nez 75kW MPI, jenze v udajich se spotreba o 1,5 litru nizsi. A kdyz mas stejne auto s vicemene stejne vykonnymi motory na papire se spotrebami 7 a 5,5, tak ti to prijde jako brutalni rozdil (27% uspora). Jenze ve skutecnosti je rozdil jen litr, a to jeste jezdi za vic, takze nejakych 7,5 a 6,5 litru (tj. ve skutecnosti jen 15% uspora). Ano, ani to rozhodne neni k zahozeni, vetsi tocivy moment v beznych podminkach take potesi, na druhou stranu turbomotor je potencialne vice nachylny k poruse (a 77kW TSI zadny etalon spolehlivosti zrovna neni),... Proste vse ma sve pro a proti.
Nevěřte všemu, co se povídá. Mluvit o "rozhodnutí" je minimálně předčasné. Pokud by to byla pravda, byla by to degradace MPS na současné GTA, spíš se ale jedná o předběžné sondování ..... Je ale pravda, že naftové MPS by se v ČR prodávalo lépe než benzínové MPS :-(
Na druhou stranu poslední 6MPS byla 4x4, což pokud by zůstalo, bylo by alespoň nějaké pozitivum. Další čtyřkolka v této třídě mi určitě vadit nebude ....
Velmi neverim tomu, ze by to naozaj prislo do vyroby. Podla mna pojdu skor cestou MX-5ky, kde podla najnovsich info ma ist 1.3 SkyActiv s turbom a ma mat cca 200 koni. Keby dali turbo do SkyActiv G 2.0, bolo by to urcite vyborne (a snad aj uspornejsie) zvezenie ako sucasny - uz dost starucky - 2.3 DISI.
Na druhej strane, nadopovany 2.2 SkyActiv D by tiez nemusel byt na zahodenie - ale nie ako MPS, len ako nejaka vrcholna dechtova verzia.
Diesel v MPS považuji spíš za špatnou, než dobrou zprávu. To si někdo bude kupovat MPS, aby s rodinkou jel na dovolenou? Ten diesel bude uživatelsky příjemný, což o to, ale zážitek ze sportovní jízdy a skvěle ovladatelného auta, bude ten tam. Někdo zde psal o Fabii RS I. generace. Prodejní úspěch to určitě byl, ale nazvat tohle auto HH? Jinými slovy, i auto které se skvěle prodává, nemusí být zase tak dobré. I když je to trochu "mimo mísu," nabízí se německé přísloví: Kdo chce opici, musí mít na banány.
Tak to vidím já. Nemáte na účty za benzin spojené s M3? Nevadí, kupte si 335d a zbude vám dost na poměrně slušné auto, pro manželku nebo přítelkyni. Jen se proboha netvařte jak je vaše 335d sportovní, protože není. Silný diesel dělá z auta rychlé, (v případě 335d stylové) GT, rozhodně ne něco, s čím by člověk jezdil na okruh.
BMW to dela taky je to logicke a zaznelo to v diskuzi, pokusim se to shrnout:
1. trh to zada. spousta lidi co dnes kupuji auta se sportovnimi ambicemi jsou normalni plebs se slamou trcici z bot. vysvetlovat temto lidem rozdil mezi kultivovanym benzinovym osmivalcem atmosferou a oturbenym traktorem je nosenim drivi do lesa
2. limity CO2 prodrazuji prodej aut se spotrebou nad 5.7l na sto kilometru cca o 60tisic korun za kazdy litr navic. To neni zanedbatelna castka
3. dostupnost technologie - zatimco cena turbodieselu se podarila srazit dolu a vysocevykonne diesely maji spoustu aplikaci, napriklad terenaky a SUVcka, velkoobjemove atmosfericke benziny zustavaji vyrobne , materialove i technologicky velmi nakladne a jejich pouziti je limitovane na sportaky a nejluxusnejsi limuziny - naklady na dalsi vyvoj se nerentuji