Kompaktní hot-hatch Mercedes-Benzu s přeplňovaným dvoulitrem vyzval na závod ve sprintu bratrský CLS 63 AMG s osmiválcem 5,5 l a dvěma turby. To byste nevěřili, kdo vyhrál...
koukam spise po autech typu Elise/Exige, Clio/MeganeRS, MX5, 350/370Z a nebo postarsi S2000, NSX, tedy auta často do nebo lehce okolo 1 milionu, a často jsou to auta co mají sprint a jizdni vlastnosti hodne sportovnějšího auta na lepsi urovni nez nektere sportovni ci supersportovni auta sahajici k 10 milionum :-)
ovšem pokud by jsme se bavili kupříkladu o nejakem manazerovi který potřebuje reprezentovat, tak si ho asi lepe predstavime za volantem nektereho z vetsich AMG
kupříkladu ja se pomalu rozhoduji prave ohledne Elise 111R, ale vim ze pokud bych uzivil a mel nato uživit vicero aut, tak v me garazi bude Exige 240R, Audi RS6 Avant a Mercedes G AMG mozna doplnene Fordem SVT Raptor, přitom nejsportovnejsi z nich je zaroven tim nejlevnejsim :-)
Já mluvím o tom, že u áčka se uvádí hodnota zrychlení okolo 4,8 s a u CLS je to 4,2.
O půl sekundy nejmíň lepší, aspoň na papíře. A dostane takový výprask.
teraz by to chcelo ukazat ako sa s oboma autami parkuje jazdi a kluckuje v meste... jazdi po okrske.... alebo kdesi po nekvalitnych uzkych cestach.... a hned by to bolo 3:0 pre Acko :yes:
taketo mastodonty uz vazne na sportovoanie nedavaju zmysel... nepochybne by aj Mkova 1-nicka od baworaka vyprasila X6tku :yes:
Souhlasím. CLS SB jsem měl nedávno na dva dny půjčené, měl jsem auto v servise. Na vzduchovém pérování 350 CDI... pohodová loď na dlouhé i krátké cesty. Na sport je to nesmyslně dlouhé a těžké.
dnesna doba je na hlavu.... a vsade sa snazia sa z kazdeho auta spravit sportiak ( snad len s vynimkou dacie :-) ) .... tejto mode vazne nechapem... a ani prakticky ten shooting brake nie je.... mam rad mercedesy ale takuto umelu pojazdnu rakvu by som nechcel.... to uz radsej klasicke Ecko kombi alebo sedan.... mna tieto radoby - imidzovky bez kuska realneho vyuzitia ako CLA a podobne vobec neokuzluju a neohuruju asi uz starnem ;-)
Často se klade důraz na sportovnost i u aut ,která se rozměrnou karoserií nebo s karoserií s větším sklonem pro kroucení hodí spíš na klidnější a pohodlné ježdění a taky ne každý chce auto tvářící se za každou cenu sportovně a radši preferuje pohodovou jízdu a pak je jedno ,že to auto nestříhá zatáčky jako sporťák. Třeba CLS SB nebo BMW GT 3 jsou příkladem toho ,že se kvůli své karoserii nebo rozměry nehodí pro vyloženě sportovní jízdu ,to znamená ,že se můžou tvářit jako sportovní auta jak jen chtějí ,ale prostě jimi nikdy nebudou.
CLS je stylovka jak vyšitá,ale není až tolik nepraktické,jak se může zdát. Překvapil mě docela ten kufr u SB a vzhledem ke tvaru karoserie i prostor uvnitř. Samozřejmě ,že v tomto na Éčko nemá, E je obzvlášť v kombíku skoro stěhovák. Někdo se prostě rád s CLS odliší ,přece jenom takových elegantních pohřebáků moc nejezdí ;-) .
Nepraktické je hlavně to příplatkové dřevo v kufru SB ,je docela dost náchylné na odření a to je pak zbytečné do toho kufru něco dávat a tím pádem SB ztácí částečně smysl. Na co vozit přebytečné litry vzduchu jenom kvůli nějakému exklusivnímu dřevu ?-to se mi zdá už jako nesmysl.
Ehm, sam moderator na konci drag racu vravel nieco o tom ze CLS nechcelo zaradit vyssiu rychlost, preto bolo take okate ze A45 dotiahlo tak rychlo CLS a este o kusok predbehlo. Ono sila 525 koni bola vidiet od zaciatku len co sa dali kolesa do pohybu. Nj rychla dvojspojka a rozdiel prekvapivo maly.
Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
ano, to A spritovalo rychleji na 400 metrů... ale to neznamená, že je to RYCHLEJŠÍ AUTO!
A už vůbec ne sportovnější... Kdy už téhle generaci dálničních "sportovačů" dojde, že rychlá jízda na dálnici sportováním není?
Třeba tohle bylo sportem!
[odkaz]
A tady by ta zadokolka citované áčko úplně zrušila... i přes tu čtyřkolku. Pokud by ji teda řídil někdo, kdo to umí... a ne sekretářka z redakce. ;-)
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
Tak o tom, že A 45 AMG je sportovnější, než "nasteroidovanej" dvoutunovej kombik, snad ani nemůže být pochyb. Dále srovnání sportovního derivátu s rally speciálem je mimo mísu úplně, postav proti tomu historickýmu vozu např. toto [odkaz]%3Fq%3Dmerced… a šoupej nohama. >:-[]
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
nestavím to proti historickýmu (roky 75 až 81) vozu... to byl jen závan nostalgie!
Ale v obsahu příspěvku s Tebou nesouhlasím... troufnul bych si ten dvoutunovej kombík vést rychleji, než tu přemotorovanou žábu... ;-)
Jinde, než na dálnici...
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
Troufnout můžete, ale já CLS kombi řídil a se sportováním to nemá nic společného. Ale jinak je to uživatelsky velmi příjemné auto. Áčko od Mercedesu od začátku jako sportovní koncipováno je... i vzhledem k řízení, výšce vozu...
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
Tak mi to nedalo, a trochu jsem zagůglil... neznám ta čísla z hlavy:
A 45 AMG: 360 koní při 6000 otáček (omezovač je na 6700ot), 450 Nm při 2250 - 5000ot., hmotnost "EU" 1.555kg.
To je 231 kůň na tunu... a 290 Nm na tunu... skutečně působivé... ale ta hmotnost je rozložená 940 kg vepředu a 615 vzadu! To je 60/40%... a to už není až taková hitparáda...
Pak jsem si přečetl čísla toho CLS ... a jseš v jiném světě:
527 koní, při 5500 otáčkách (omezovač je na 6400), 720 Nm při 1750 až 5250 ot, a hmotnost "EU" je (relativně ) JEN 1955kg! (= + cca 25%).
V praxi je to 285 koní na tunu... a 368 Nm na tunu... při rozložení hmotnosti 940kg (stejných!) vepředu a 1015 kg vzadu!
= Ideálních 48% vepředu a 52% vzadu.
To jseš FAKT v jiným světě... a to mluvíme o situaci, kdy chceš opravdu "spěchat"... ve většině případů si užíváš větší, pohodlnbější a bezpečnější auto, s vrnícím osmiválcem...
Ale souhlasím, že pak už nepotřebuješ AMG, pro tu většinu případů...
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
Takže dle tvé logiky je 20ti tunový automobil s 2000 kW výkonným motorem a rozložením váhy 50:50 lepší sportovní auto, než 500 kg těžký s 50 kW motorem a rozložením 60:40? Sakra konečně si tomu došel na kloub. Hned si pošli životopisy do všech týmů Formule 1, s voji tezí, že na hmotnosti nezáleží, se o tebe budou doslova prát ... a ti blbci se znaží ty formule dělat pokud možno co nejlehčí v rámci pravidel >:D
No... váha je alfa a omega a je ROZHODUJÍCÍ pro dobrý výkon na okruhu, okrskách i na té přímce. Rozložení váhy je taky duležité, ale né rozhodující. Klidně se s tebou vsadím, že technický okruh zvládnu líp s A 45 AMG, než CLS 63 AMG.
Re: Článek se jmenuje správně - ale v textu se to motá...
přemýšlím, jestli se mám pouštět do dlouhého rozkladu... a zabíhat do teoretických úvah na téma hybností... ale ne, kašlu na to.
Je hezky - škoda času.
Takže snad jen stručně: nejlepší pro F1 by pochopitelně bylo 2000kW a 500kg... proto konstruktéří zkouší VŠECHNO, co jim předpisy dovolí ... neboť alfou a omegou je měrný výkon... ale pořád platí, že bez tréningu by ses s F1 pravděpodobně ani nerozjel... a ani Schumacher by nezajel lepší čas po špatné lesní cestě, než těžší auto s dostatečným, byť nižším výkonem, ale naladěné na tento způsob použití...
Howgh.