Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz C 63 AMG oficiálně s výkonem až 375 kW

Mercedes-Benz v tichosti vypustil fotografie a specifikaci nového konkurenta pro Audi RS4 a BMW M3, model C 63 AMG. Vrcholná verze S pak má výkon až 510 koní, tedy 375 kW.
Zpět na článek
24. 9. 2014 15:22
24. 9. 2014 15:57
24. 9. 2014 16:15
24. 9. 2014 19:08
24. 9. 2014 17:07
25. 9. 2014 10:39
25. 9. 2014 11:59
25. 9. 2014 14:52
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2014 15:16
uz sa tesim na spotrebu
predpokladam papierovy udaj 9,9 litra ;-) .... tie magicke 9-tky su co sa tyka spotreby velmi oblubene takmer u kazdeho europskeho vyrobcu ;-) ako pozeram..... a preto neverim ze mercedes po nej tiez nesiahne
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
24. 9. 2014 15:26
Re: uz sa tesim na spotrebu
Spotreby uvadene na jinych servrech 8,1 a 8,4L pro S.
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2014 15:28
Re: uz sa tesim na spotrebu
parada takze s lahkou nohou za 7 v pohode >:D :yes:

ej ale sme my europania dokonali, ani kusok sa navzajom neklameme, ej ale nam hej kto je viac

a mozno su aj preto japonci a ich kvalita plus technika..... stale niekde inde ;-)
Avatar - Emel
24. 9. 2014 15:57
Re: uz sa tesim na spotrebu
No jasně, japonská technika je úplně někde jinde, protože osmiválcové AMG s 375kW neumí jezdit za 7... ach jo.
Avatar - wikinko
24. 9. 2014 20:07
Re: uz sa tesim na spotrebu
ty kokso co ty davas v poslednej dobe... som zvedavy ktore japonske auto sa moze rovnat s tymto mercedesom... a spotreba je merana podla EU normy, ktoru nevymyslel mercedes.
Avatar - white label
24. 9. 2014 20:22
Re: uz sa tesim na spotrebu
Pane Bože, za co...? 8-s
Avatar - fOE
25. 9. 2014 08:29
Re: uz sa tesim na spotrebu
Krom toho co uz tu napsali nademnou by me zajimalo proc u tohoto auta resis to co kazdej, naprosto kazdej, bude resit zdaleka nejmin. Ano, div se svete oturbeny ctyr litrovy V8 davajici petset koni fakt nebude jezdit pod deset (no, mozna na dalnici pri kochani se krajinou), ale koho to trapi? Muj svet by byl hned hezci vozit se do prace v podobnem aute a den by mi rozhodne neskazilo ani to, ze mi na konci dne na BC nesviti jen osmicka ale je pred ni jeste jednicka :-!
25. 9. 2014 09:50
Re: uz sa tesim na spotrebu
ty jsi takovej degen ze to ani neni statisticky mozne >:D
Avatar - fOE
24. 9. 2014 15:22
Hmotnost
Zdravim, co myslite timto?
"Navíc se zdá, že by C 63 AMG mohlo být výrazně lehčí než konkurence, můžeme tedy očekávat zajímavý řidičský nástroj. "
Co zatim tak koluje po netu jsou hmotnosti v rozpeti 1650 az 1800kg. Tak ci onak to furt vypada na +100 az 200kg proti aktualni M3/M4.
Podle tech cisel to vypada ze tezsi snad bude jen konkurence z japonska. Takze vse pri staru... ? :-|
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
24. 9. 2014 16:15
Re: Hmotnost
Ta věta není celá, má tam být, "...výrazně lehčí než konkurence s modely o třídu výš." >:D CAMG určitě bude lehčí než M5, co jsem se díval na netu, tak nejvíc se vyskytují hodnoty kolem 1,8 tuny. Třeba na germancarforu jsou většinou dobře informovaní, viz. [odkaz]
Avatar - fOE
24. 9. 2014 19:08
Re: Hmotnost
Prave. Nejak me nenapada ona konkurence proti ktere ma byt to C AMG lehci, BMW to nebude urcite tak mozna soupereni s letitou a 4*4 vahove postizenou RS4. Toz to nic moc.
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 17:07
8-Zylinder gut
ale jestli nová C63 bude stát jako odcházející generace, tak AMG GT je daleko přitažlivější volba, protože má stejnou cenovku.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Dinar
24. 9. 2014 17:24
Re: 8-Zylinder gut
Z principu levnější než minulá gen. být ani nemůže. Teď bude chvíli velké chválení za osmiválec (o turbech taktně pomlčíme), ale až se camg předvede, přijde klasické vystřízlivění a hodnocení ve stylu, nejde o sporťák ale spíše dálniční lokomotivu apod. Bude to těžkopádné a driftující amg, jako obvykle. Osobně si myslím, že MB nechytilo trend a s tímhle autem se míjí s dobou návratu k lehkosti. Bude to pro ně prodejní zklamání, zvlášť, a tady souhlas, jestli bude Amg GT lepší auto za podobný peníz. ;)
Avatar - boost.
24. 9. 2014 17:42
Re: 8-Zylinder gut
Přiznávám, že jsem W204 C 63 nikdy nejel, ale po FL to bylo, co vím, docela schopné auto. Žádný autobahn cruiser. Bylo to první AMG, které se okruhu & okresek nebálo a nejezdilo jak superrychlá lokomotíva.
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 17:42
Re: 8-Zylinder gut
Tak o sporťák může jít v případě sedanu střední třídy těžko, na to není potřeba žádné vystřízlivění. Rozdíl proti minulosti je ten, že dříve bylo SLS cenově "na hony" vzdálené, takže se někdo mohl ukájet myšlenkou, že přemotorovaný sedan je "skoro" sporťák. Ovšem dnes, kdy ceny AMG GT sestoupily ke 100t eur, tak podle mě kategorie přemotorovaný sedan střední třídy ztrácí hodně ze svého kouzla. T verze si kouzlo udrží spíš, protože ta se profiluje jasně jako přemotorované bestie co odveze almaru po babičce, ale tam možná zase platí když už tak už E AMG.
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 08:29
Re: 8-Zylinder gut
M3 sporťák je, rychlé GT je třeba 650i, M3 je sportovní auto, jakkoliv postavené na konfekci střední třídy. Ryze sportovní model, např. 911, ve variantě s podobným poměrem výkon váha bude mít s M3 ve sportovních disciplínách problém. Takže, možná stojí otázka tak, jak definovat sportovní auto, je 911 sporťák? Pro mně kvintesence sporťáku.
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 09:27
Re: 8-Zylinder gut
Tvé chápání co je či není sporťák ti nechci vymlouvat, ale osobně upravené sedany/kupé chápu pořád jako upravené sedany/kupé. Ve verzi M3 nebo C63 jsou to oba sportovní sedany (sport saloon popřípadě sport coupe), nikoliv sporťáky (ve smyslu britského pojmu "sports cars"). Nemyslím si, že v minulé generaci bylo C63 jízdně proti M3 nějaké tragické auto, určitě na okruhu bez problémů udrželo krok s M3 a v té nejdrsnější podobě BS rozdrbalo i verze jako GTS (otázkou samozřejmě je, jestli takové auto je použitelné jinde než na okruhu).
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 12:27
Re: 8-Zylinder gut
Ale no tak, netahejme sem anglické názvosloví, musel bys úplně vypustit věci jako střední třída a používat malý manažerský sedan apod., mají to prostě jinak. Navíc, nepřu se o to, jestli je nebo není M3 předělanou střední třídou, říkám přece, že je to postaveno na základě konfekčního modelu, ale M3 ve většině generací (nově M4) bylo vždy primárně kupé. Srovnám-li ho s 911, pak z hlediska typologie jsou obě dvoudveřové čtyřsedadlové kupé, nevidím důvod, proč bych, v případě že odpovídá technikou, výkony a projevem, nemohl takové auto (M4) nazvat sporťákem.
Avatar - Ham.
25. 9. 2014 12:53
Re: 8-Zylinder gut
Vždyť píši, že ti tvé chápání nechci vyvracet, klidně si to sporťákem nazývej. Já to prostě vidím jinak, jestliže bylo auto primárně zkonstruováno jako sedan nebo kupé se čtyřmi místy, tak to podle mě nikdy není sporťák v tom základním slova smyslu. Je to prostě sportovní sedan, kupé, dnes klidně třeba sportovní SUV nebo sportovní kompakt. Nakonec i tahače co jezdí na okruhu jsou sportovní nebo závodní tahače, ale sporťákem bych je nenazval. Dnes se přívlastek sportovní samozřejmě poněkud zneužívá a sportovní je i sekačka na trávu.

A pokud bych přijal tvůj náhled, že M3 je sporťák, tak nechápu, proč o C63 nahoře píšeš "přijde klasické vystřízlivění a hodnocení ve stylu, nejde o sporťák ale spíše dálniční lokomotivu". V čem se liší od M3? Konstrukční základ je zcela shodný, běžný sedan, který nejčastěji jezdí s dvoulitrovým dieselem, sedan se zadním náhonem a motorem uloženým vpředu podél, motor má velký výkon, podvozek má stejně upravený a tedy míra jeho sofistikovanosti je minimálně stejná jako u M3 (nastavitelné tlumiče, zadní náprava s víceprvkem a el. řízený dif., přední náprava dokonce lepší) Co tedy dělá z M3 sporťák podle tvé definice a co z C63 dálniční lokomotivu?
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 14:00
Re: 8-Zylinder gut
Píšu pořád to samé, v posledním příspěvku jsem to zdůraznil, použitá technika, výkony, projev. Pokud má tyhle atributy auto postavené na základě čehokoliv, je to v mých očích sporťák. Ani nejlepší nadupané SUV nemá jízdní projev sportovního auta, prostě sporťákem není. Děláš v tom zbytečně guláš.

K AMG, ano, projde pár testů a s ním "přijde klasické vystřízlivění z AMG a hodnocení ve stylu, nejde o sporťák ale spíše dálniční lokomotivu". To auto nebude mít projev sporťáku, je jedno jestli je stavěno na stejném základě (střední třída) jako M3. A ano, souhlasím, minulá CAMG byla M3ce nejblíž, dílem proto, že základní céčko bylo samo o sobě povedené auto (jezdilo lépe než E90), dílem proto, že s M3 E90/91 BMW nastoupilo do Audi, MB vlaku honby za výkonem a nacpalo do M3 nesmyslně osmiválec, což z něj udělalo horší auto než byla M3 E46. S novou M3/M4 jde bmw správnou cestou, šestiválec, celkově lehčí auto, jízdně srovnatelné s ryze sportovními auty, viz. má poznámka k 911. CAMG vzhledem k informacím, V8, váha 1,8tuny jede v tom zmíněném vlaku dál, a jediné co říkám je, že je to chyba, a prodejně to MB pocítí. Může být, že je to strategie, AMG GT jako čistý sporťák, CAMG pak na sport rezignuje, bude to "jen" výkonná mašina, tak jako tak, vzdaluje se tím od pojetí M3/M4.
25. 9. 2014 14:54
Re: 8-Zylinder gut
Z tvého příspěvku spíše kouká obrana oblíbené značky, než racionální argumenty. Auto s osmiválcem nemůže být dobré sportovní auto?
Pár testů prošlo a zdá se, že nová M3 nestačí ani na staré C63
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Dinar
26. 9. 2014 07:57
Re: 8-Zylinder gut
V evo nic takového nečtu, naopak, pokud jako nejbližší rivaly uvedou caymana a ftypa, přijde mi to docela signifikantní.
A autocar, spec. Sutclife, tam musí být bmw vždy "disappointment", a to ti ještě uniklo jeho srovnání M3 s dýzlovou Alpinou, kde vyhrála Alpina. >:D

A jak jsem psal, minulá C63 byla M3ce nejblíž, problém je, že vývoj jde, díky bohu, zpět od hotrodů ke sportovně pojatým autům. Podle mě to ale MB s novým CAMG nepobral a předvede znova hotrod. Možná se ti taková auta líbí víc, nic proti, mě je ale (a podotýkám že v této kategorii, tj. sporťáky na základě konfekčních modelů střední třídy) milejší ta cesta k nižší váze a menším motorům. O tom, kdo byl tím správným trendsetterem, si můžem říct třeba za rok za dva.
Avatar - xjara
24. 9. 2014 19:32
Re: 8-Zylinder gut
Hlavne ze audi co pada na cumak je ohromny sportak. Vsechna tri auta jsou leda tak na rychle presuny po dalnici. Navic AMG GT se asi v kombiku nikdy delat nebude, takze tu mate duvod proc si poridit C AMG misto AMG GT >:-[]

Co se samotneho auta tyce, v te modre vypada vazne uzasne a ani jsem si predtim nevsiml te skvele linky co vede pod klikama pres blatnik kde navazuje na prouzek ve svetle a dale pokracuje na naraznik. :-)
24. 9. 2014 20:19
Re: 8-Zylinder gut
Viděl jsem video na seznamu, zvuk bude na můj vkus hodně umírněný...
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 08:02
Re: 8-Zylinder gut
Proč sem taháš audi? Je tu čerstvá M3, s ničím jiným se teď nové CAMG srovnávat nebude. A M3 prostě JE sportovní auto postavené na běžném modelu střední třídy. Je tak sportovní, že 90% řidičů se k limitům jeho schopností nemá, pro své limity řidičské, vůbec šanci dostat. Je to auto, kterým projedeš Evropu za deset litrů v klidu a komfortu sedanu střední třídy a druhý den ho můžeš vzít na okruh aniž by tam působilo nepatřičně a po dvou kolech přestalo fungovat. To je definice této kategorie aut. M3 ji vytvořila a měla ve svých generacích (různě povedených) vždy k ideálu mnohem blíže než C AMG. Vzhledem k informacím o novém CAMG, motorizaci, váze, nemám pochyb, že to tak i zůstane, jaryne. ;-)
Avatar - xjara
25. 9. 2014 13:04
Re: 8-Zylinder gut
Treba proto, ze je to stejna kategorie auta? Cili vrcholova verze vozu stredni tridy.

A byl bych rad, kdyby jste si toho Jaryna pro priste laskave odpustil.
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 14:23
Re: 8-Zylinder gut
Každý, kdo se trochu orientuje, ví, jaký je modelový cyklus, a že např. aktuální RS4/5 jsou auta na konci svého životního cyklu, zato M3/4 je nová a CAMG novinka, je tedy logické, že aktuální srovnání si lze představit právě mezi těmito dvěma. Audi, podle informací, půjde s příští RS4 směrem podobným BMW, tj. šestiválec, celkově lehčí auto, a tedy že MB zůstává se svým pojetím CAMG jako na sílu orientované mašiny samo, což vidím jako chybu, která je bude stát pozice. Než o tom píšu, a na to tedy reaguj, jaryne. ;-)
Avatar - AUDIRS6
24. 9. 2014 22:12
...a co na to Ingolstadt ?
Nová generácia A4 má byť podľa rôznych zdrojov o 100 - 150 kg ľahšia než aktuálna.
S-ková verzia asi tiež ale RS4 možno zhodí ešte nejake to ďaľšie kilo len vplyvom motora. Všetky doterajšie špekulácie sa totiž točia okolo V6 3.0 TwinTurbo.
Dostať ten motor na výkon aktuálnej RS4/5 problém nebude, ani na viac...bojím sa zvuku ;-\
Mám ale 2 extrémistické nápady pre Audi:
1. - A4, S4, RS4 je defakto ideologický aj triedový pokračovateľ Audi 80/90 a tie sú "deti" Quattra...tak šup dnu R5 2,5 TFSI !!! >:-[] - nech legenda ožije v správnom aute ! To, na koľko sa dá ten motor "vyštegliť" už chlapy ukázali :-) - zvuk by teda bol minimálne porovnateľný s konkurentmi - keď som počúval zvuk novej RS3 počas testov na Nordschleife...hmmm :-! :yes: a výkon dostatočný aspon proti M3/M4 ( aj keď by bolo možné ho našponovať aj viac )
2. - cesta Medveďa - rozdiel v hmotnosti samotných motorov R5 2,5 TFSI a V8 4,0 TFSI je cca 45 kg...teda nie extra veľký rozdiel...Vzhľadom na to, že hmotnosť má byť ušetrená na iných miestach, bolo by sa možné vďaka tomuto motoru nielen vyrovnať C AMG S, ale ju aj poraziť, zároveň byť ale ľahší a Quattro !!!

Tak čo? Opravdu si to s tým V6 nechcete rozmyslieť ?! ;-\

( PS: Viem aká dlhá R5 2,5 TFSI je...ale vošla by sa aj pod prednú kapotu A4/A5...)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
25. 9. 2014 10:39
***
Mercedes bravo :yes: Mne osobne viac vyhovuje charakter dialničného superstíhača ako odľahčený vykrajovač okresných zákrut, ale ani tam sa nestratí....

Mimochodom, bolo by fajn vyhlásiť anketu s názvom napr. "Der goldene Esel" pre duševných trpaslíkov typu topper a spol. Určite nebude problém nazbierať do konca roku dostatok nominácii.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Magister
25. 9. 2014 11:59
Re: ***
Souhlasím. Nicméně C Klasse má výborný podvozek a velmi snadno se ovládá. Měl jsem možnost řídit běžnou verzi a je to rozdíl oproti minulé generaci. Pevnější, lehčí a jistější ... takové byly moje dojmy. A pak neskutečně moderní a elegantní uvnitř. Ale to už je samo subjektivní.
Avatar - Kolouš
25. 9. 2014 14:52
Re: ***
tak třeba moje postřehy z novýho Céčka jsou naprosto odlišný od Tvých. Ano, interiér, zpracování, výbava doposud v Céčku nevídaná (airmatic, head up atd) jsou fajn, ale řízení... ŘÍZENÍ !!!! oproti minulé generaci je někde jinde. 204-ka byla motokára. Co pod koly to ve volantu. Tahle generace je opravdu manažerský sedan (kombi). Volant se točí, kola taky, ale o tom co je pod nimi se lze jen domnívat...
Nříkám, že je to špatný auto. Jen v porovnání s předchozí generací se mi nejeví tak úžasné jak jsem čekal (a věř že v Céčku mam najeto docela dost)