Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz GLC Coupé: První jízdní dojmy

V horských pasech a na klikatých dolomitských silničkách jsme projeli nové SUV-kupé od Mercedesu. Jak funguje stylovější GLC?
Zpět na článek
13. 7. 2016 08:51
13. 7. 2016 15:52
13. 7. 2016 09:11
13. 7. 2016 09:24
13. 7. 2016 10:21
14. 7. 2016 04:53
13. 7. 2016 09:52
14. 7. 2016 09:08
20. 7. 2016 22:05
27. 11. 2016 13:06
27. 11. 2016 15:23
Avatar - praděda7
13. 7. 2016 08:51
Hezké
A v té červené je docela sexy... ;-) Myslím, že styling je povedenější než na X4... :-!
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2016 15:52
Re: Hezké
První SUV coupe, kterému jsem schopen přiznat trochu krásy.
13. 7. 2016 08:56
to Auto.cz - Chyba v textu
"Ale GLE už s bavorákem srdnatě bojuje a nyní trojcípá hvězda srovnává krok i ve třídě středních SUV-kupé, když proti X4 staví GLE Coupé."
Proti X4 staví GLC Coupé! ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Michal Fokt
13. 7. 2016 09:37
Re: to Auto.cz - Chyba v textu
Díky :-)
13. 7. 2016 10:40
Re: to Auto.cz - Chyba v textu
To je hezké. Redaktor poděkuje za upozornění na chybu, spíše překlep, ale tři tupci mu dají palečky dolů. Redaktor si přece nemůže dovolit udělat chybu, že? >:D
Avatar - maxi!
13. 7. 2016 10:49
Re: to Auto.cz - Chyba v textu
bud v pohode, ja ked napisem, ze obloha je modra, trava zelena a more je mokre, tak hned mam zopar minusov....
takze je to tu tak!
sup hned minus!
je to lahsie ako sa postavit za svoj nazor,nie? :-!
13. 7. 2016 10:52
Re: to Auto.cz - Chyba v textu
Přesně tak. Palečky nahoru a dolů k lepší společnosti! >:D
Avatar - Bubáq
2. 5. 2017 22:25
Re: to Auto.cz - Chyba v textu
Já přidávám mínus za to, že dodnes (2.5.2017) redaktor chybu neodstranil!
13. 7. 2016 09:11
GLC
Zrovna včera jsem si GLC prohlížel a nevypadá to věru zle. :yes: Překvapily mě však dvě věci. Z některých úhlů to vypadá jako hodně vysoký "sedan" než SUV kupé a pak při odjezdu motor poměrně dost nevybíravě kadlal. Předpokládám 2.2 R4.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
13. 7. 2016 09:24
Rozpaky...
To je asi najvystiznejsie pomenovanie toho co vidim a co som si precital. :-!
Zakryte si na fotke z boku predny blatnik, pustite fantaziu na spacir - teda domyslite si nejaky ladnejsi, oblejsi a nizsi tvar kapoty s jej nizsou prednou hranou a vyjde vam ( dufam ako mne ) pekne "SUV-kupe". Takto s tym buldozerovskym / truckovym predkom absolutne neladiacim so zvyskom auta to proste u mna nefunguje. ;-\
Pripadne este ako bonus, predstavte si o 10 cm mensiu svetlu vysku a bol by to pekny liftback. Toto je len dalsia "SUV-kupe-teren-koza".
Interier neriesim - kto chce MB, vie do coho ide.
Motory - hmm..., tu je vidno, ako moc sa caka na uvedenie novych naftakov aj do zvysku portfolia - teda novy R4 2-liter a cakanie na R6 nafty. Netvrdim ze 350 CDI je zle, ale najlepsie uz ma za sebou...
a ci toto alebo X4 ? No za mna asi skor tohoto medveda, aj ked mam problem s jeho disproporcnym predkom. Zadok je rozhodne vydarenejsi.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
13. 7. 2016 09:40
Re: Rozpaky...
Zatímco Alfa dala novinářům na zkoušku první kusy nádherného sedanu, mercedes představil další obludu.... Teda obludku, jelikož jde o menší klon GLE coupé.....myslíš, že udělají i GLA coupé a GLS coupé? Aby bylo stádečko obludných klonů kompletní!
Avatar - fOE
13. 7. 2016 10:21
Re: Rozpaky...
Zatimco Alfa dala novinarum na zkousku prvni kusy nadherneho sedanu, mercedes ten nadherny sedan (C63 AMG) uz davno prodava, prodava jej nepretrzite uz Xtou generaci a v poctech radove vyssich nez AR.
AR mi je sympaticka, ale zase z toho, ze ted s velkou slavou a po Xtem odkladu konecne predvedli prvni model aby obsadili alespon jeden, ten nejzasadnejsi, segment trhu nedelejme neco extra. Az bude Alfa pritomna a uspesna ve vsech zasadnich tridach, zacne se chovat uplne stejne.
Avatar - CHerokee
13. 7. 2016 10:33
Re: Rozpaky...
Současné C 63 je jen slabý odvar chlapácké minulé generace ještě s pořádným motorem a drsným hranatým designem. Navíc svébytným a jasně rozeznatelným od jiných tříd.

Já ty vozy neporovnávám, ale byl bych raději, kdyby Mercedes místo ošklivých nesmyslných klonů třeba konečně udělal nový model krasavce CLS.
14. 7. 2016 04:53
Re: Rozpaky...
To auto (předchozí C63) je tak nevyvážený, že se dá používat jako hračka na sucho. Těžký motor vepředu nefunguje harmonicky se zbytkem. Celou jízdu bliká kontrolka trakce. Na mokru bych to chtěl tak na velkém parkovišti. To, že je někde osmihrnek neznamená, že to je automaticky lepší auto! ;-)
Avatar - praděda7
13. 7. 2016 10:21
Re: Rozpaky...
Ano, prddelička s tím malým "kufříkem", "medvídkovi" opravdu sluší"... ;-)
Avatar - Bubáq
13. 7. 2016 09:52
Kvalitní text
Z nepříliš rozsáhlé příležitosti se díky panu Foktovi vyklubal solidní, podstatné věci popisující text. Zasloužíte si pochvalu!

K autu samotnému: je dobře, že trh s obludkami se pokrývá těmi hnusnějšími [X] i těmi více elegantními [GL coupé] vozy. V tomto případě nemám námitek vůči tomu, že prémioví výrobci vychází vstříc i méně esteticky nadaným jedincům; nicméně MB to dělá přeci jen lépe. Jen mi vrtá hlavou ten rozdíl mezi GLC a GLC Coupé: GLC je po všech stránkách považováno za etalon třídy a nejlepší dostupný model, zatímco u verze Coupé autor zmiňuje několik dosti překvapujících pravd (přední sedadla, odhlučnění podvozku u lehčích verzí, kvalita odpružení u některých verzí). Že by se inženýři v případě Coupé dopustili tolika chyb? Ale tím nemíním polemizovat s postřehy pana Fokta, to nikoliv. Jen mi to přijde jak nečekaná odchylka od strategie Mercedesu připravit pro jednotlivé segmenty trhu vždy ten nejlepší model... No nic, GLC se prodává jak housky na krámě a Coupé stejně zůstane méně prodávanou verzí...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - maxi!
13. 7. 2016 10:13
Re: Kvalitní text
strategia firiem je jasna - ide o to, ze zaplnit kazdu unikovu medzeru, aby mozny zakaznik neodbehol do konkurencneho showroomu.
a ked sa dokonca zadari ako prvemu taku triedu vymysliet, tak o to lepsie ( X6 )
ano, GLC sa velmi podaril a mne namiesto GLk poskytol moznost zmeny, ale kedze jazdime len dvaja s priatelkou, tak uz by som nesiel do 350 CDI ale radsej do GLC coupe s tym novym dvojlitrom diesel.
Kazdy si ma moznost usit na mieru - podla toho, co jemu vyhovuje.... :-!
13. 7. 2016 11:20
Re: Kvalitní text
Nevím proč "................méně estetickým jedincům"?! Vždyť je to normální přirozenost lidí, že se chtějí odlišovat a názor na to, co se jim líbí je různý ;-) Proč si někdo koupí třeba Tiguana, jiný Alteu a někdo zase Kodiaqa, Superba či Passata, když v základě je to stále jen VW >:-[]
Mně osobně se medvídek v tomhle provedení líbí, zvláště v té červené(i když jí jinak nemusím). Jen co se týká interieru, tak mám také jinou představu (zejména pokud se jedná o "vytrčený" palubní počítač-srovnej např.Audi)
Avatar - Bubáq
13. 7. 2016 12:05
Re: Kvalitní text
Ano, souhlasím. Avšak i přes zjevnou nejednotnost názoru na to, co je hezké (či estetické) a co již není, existuje (spíše neformální) názor jedinců, který bývá více respektován ostatními: jde buď o odborníky v oboru se značnou prestiží, nebo lidi, kteří např. umělecký obor podporují finančně, nebo si příslušná umělecká díla kupují, navštěvují je (např. koncerty, výstavy a pod.). To že pak tyto (nevolené a neoficiální) autority mají respekt ostatních, je celkem dobře známo i ignorantům....
Já se považuji za odborníka na automobilovou estetiku. :-!

Mimochodem, napsal jsem "...méně esteticky NADANÝM jedincům", což je rozhodně neurážlivé oproti Tvé formulaci "... méně estetickým jedincům". Šovinisto....
Avatar - CHerokee
13. 7. 2016 16:24
Re: Kvalitní text
Design vozů prošel dlouhým vývojem a z něj se vytříbilo několik vkusných základních typů karosérií podle určení vozu. Za královnu a nejdůležitějšího nositele podpisu designéra jsou brány kupátka. Auta, která tu nejsou pro svou bezpečnost, užitnou hodnotu nebo velký kufr, případně pohodlí. Jsou proto jak vypadají a někdy i jak jezdí. Na radost a pro estetický zážitek. Tvoří šperk své garáže a nejsou pro každého.

Nicméně tato třída vozů, která se obtížně definuje je hybridem mezi kupé, 4 dvéřovou karosérií a SUV. Nejde to dohromady. Je to nevyvážené, neúčelné a nepěkné. Ale je to velké, moderní a lidé bez estetického cítění tím dávají ostatním najevo, že jdou s dobou, jsou úspěšní a mají na to. Ta estetická stránka a míra nevkusu jim ani nedojde. A tak tady u Mercedesu máme dva extrémy - na pomyslné designové přímce na jedné straně opravdu designově velmi zdařilý vůz S coupé a na druhé straně GLE + GLC coupé.

Svoje si najde každý. Jak geniální a prosté zároveň.
13. 7. 2016 20:43
Re: Kvalitní text
Moc sem nepíšu ale jsem rád že jsem tu našel někoho, kdo to vidí podobně jako já. Akorát za nejhezčí typ karoserie považuju kalsickej sedan. Tyhle obludy jako X6, teď X4 a tohohle medvěda často v provozu nerozeznam od sebe. Jenom vim, že jelo něco hnusnýho a drahýho. Ale jo, ať si myslej, že maj něco extra. Já bych taky třeba Fillu nebo Picassa zavřel do blázince a do sbírky bych si pořídil Josefa Ladu.
15. 7. 2016 12:09
Re: Kvalitní text
Já ti nevím. Přirozené je být odlišný (odlišuješ se od narození). Ale tolerance nám není zrovna vlastní a tisíciletími ověřená strategie je neznámé a odlišné zničit, zabít atp. Také se nám osvědčila spolupráce a soudržnost, kde spíš funguje "vrána k vráně sedá."
Avatar - iudex
13. 7. 2016 12:22
Re: Kvalitní text
Súhlas, za článok si autor zaslúži :yes: o aute som sa dozvedel pomerne dosť.
Inak k tomu Tvojmu "nečekaná odchylka od strategie Mercedesu připravit pro jednotlivé segmenty trhu vždy ten nejlepší model"; to by najprv musel Mercedes skutočne robiť autá, ktoré sú v danom segmente najlepšie, čo až tak úplne neplatí. ;-)
14. 7. 2016 04:58
Re: Kvalitní text
Mercedes má strategii jako každý jiný a tvrdí to samé..."jsme nejlepší". Úžasně to hustí každý do klientů, takže když se ptám předevčírem na benzínce majitele nového E (čtyřhrnek, hovínková barva, 17" kola) jak se to řídí a jezdí, odpoví: Ze všech aut nejlíp! >:-[]
Avatar - vabis
14. 7. 2016 00:00
pro studentku :-)
škoda že nemám dceru, asi by to dostala pod stromeček, tatínkovi se to totiž docela líbí, ale sám by v tom vypadal blbě . Kvality vozu jsou poplatné době, zázraky od toho čekat nelze, na druhé straně v hvězdárně dobře vědí, že někteří lidé to prostě chtějí tak i tak.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
14. 7. 2016 09:08
GLC
Vyzera celkom OK. Ta nova 9 st,prevodovka bude urcite lepsia ako predosli 7 G . Nechapem preco je ten 350d motor nezmeneny mam ten isty stary motor v 2 rocnej E 350 a pchaju to iste aj do noveho E atd. Zrychlenie tam na papieri figuruje lepsie pocitam ze to spravila nova prevodovka. 220 d a 250 d su uz lepsie odhlucnene neklepkaju tak ako predosla generacia. 350 d je odhlucneny az moc aspon z vnutra kabiny a pri zatiahnutych oknach tam nejde spoznat ci tam je benzin alebo nafta a ani pri vacsich rychlostiach sa to moc nemeni jemne to mrmle a svojim prejavom to nelaka na sportovu jazdu aj ked pri stlaceni S to trosku ozije... GLC bude viac modny doplnok do mesta a asi aj mimo... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Řízek
20. 7. 2016 22:05
SUV
Podle mě nejhezčí SUV vůbec, ale kde na něj vzít a nekrást? Hmmm
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 13:06
MB GLC Coupe
Názor pana redaktora Fokta neberu. Jak může psát objektivně o vozu, který prostě nemá rád? K názoru diskutujících. Kolik z vás jste se v X4,X6 svezlo, kolik z vás jelo někdy v BMW či MB? Dovolím si odhadnout, že nikdo. Takže podle mne 80% názorů jsou ovlivněny prostou závistí.
Takže nyní názor toho, kdo vozy BMW zná dost dobře. Platí pravidlo: Kdo chce komfort "pro dědky", jede pro vůz do Stuttgartu. Kdo chce vůz se sportovní charakteristikou, jede do Mnichova. Kdo chce od každého něco, jede do Ingolstadtu (pro neználky Audi). A to platí pořád. Tedy MB je komfort, BMW sport, Audi napůl. Z toho vyplývá následující. MB bude vždycky tišší, houpavější, komfortnější, BMW bude vždy sportovnější, Audi bude vždycky lepší Volkswagen. Srovnávat vozy jen podle tvaru karoserie je značně zavádějící. Podle srovnání redaktora je GLC Coupé uvnitř oproti X4 tišší. Pominu-li vliv pneu (BMW runflat) tak se ptám: patří však tišší interiér ke sportovnímu charakteru vozu? Domnívám se, že ne. MB má podle redaktora nepohodlná sedadla. Nemají však ve sportovním vozu být naopak sedadla, která tělo dobře ukotví? Patří vzduchové pérování, které je v MB ke sportovnímu charakteru vozu? Nepatří. Patří naopak přesné řízení, skvělý podvozek, silný motor a další k charakteristice sportovního vozu? Patří. A tady je BMW i podle zaujatého redaktora lepší. Z čehož vyplývá následující. MB si prostě chtěl ukousnout z úspěchu SUV (SAC) typu Coupé ze segmentu BMW. Prostě nápad BMW okopíroval a trochu změnil design jak GLC, tak GLE. Ale houpavý a měkký styl techniky MB do vozidel typu SAC BMW X4 a X6 prostě nepatří. Ke cti BMW budiž připočteno, že nekopíruje vozy MB či jiné . Naopak, MB a další rádi kopírují BMW. A by bylo jasno. K BMW mám dost výhrad. Ale co se týká techniky, tady je prostě na špici. Ani MB ani další na něj nemají. Stále platí: Kde technicky BMW končí, tam druzí teprve začínají. Abych podal důkaz. Vznětový šestiválec 190 kW od BMW v X4 jezdí v převážně městském provozu. I s ostrými akceleracemi na semaforech bere v průměru 7,8 l prémiové nafty. Z 0 na 100 za 5,6 sek. Vnitřní hluk na volnoběh 46 dB, za jízdy 56 dB. Kdo to umí, vážení? Smutný
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
2. 5. 2017 22:37
Re: MB GLC Coupe
... tedy vážený přispívateli, Vy jste mě neuvěřitelně pobavil! Ale asi nechtěně...
a) cituji: "Stále platí: Kde technicky BMW končí, tam druzí teprve začínají" :-) :-) :-) :-) ; tak jste to určitě nemyslel, ale s ohledem na zřejmou povýšenost Vašeho hodnocení příspěvků ostatních (údajně motivovaných závistí >:D )jde o vydařenou karikaturu; inu inteligent s nickem bmw se prostě dává naplno poznat!
b) že Mercedesy vybírají konzervativní staří dědkové?! Pane, vy jste asi tak čtyři desetiletí pozadu za realitou.
Suma sumárum, vy musíte být fakt duševní nešťastník...
p.s. mám mnohatisícové zkušenosti s vozy obou značek (rozuměj: km).
27. 11. 2016 15:23
GLC Coupé
Ještě dodatek. Nehodnotím, jestli je lepší MB GLE/GLC Coupé či BMW X6/X4. Vozidla obou výrobců jsou prostě jiná a vůbec bych se neodvážil je srovnávat. Někomu bude vyhovovat "sportovní" vzhled ale má raději komfort osobní limuzíny. Druhý naopak. A páni redaktoři by neměli vůbec hodnotit vozy, kterým mají averzi. Nebo naopak ty, ke kterým zase mají nekritický obdiv. Smutný
Rozbalit vlákno
0