Diskuse

Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?

14.7.2018

Mitsubishi se nadechuje k lepším časům. Outlanderu naordinovalo další změny, které jsme vyzkoušeli na inovované hybridní verzi.

 

  • 21 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 14.07.  13:54

    Jízdní dojmy

    Vzhledem k tomu, že šlo jen o jízdní dojmy, nebylo třeba se tak rozepisovat. Při čtení třetí stránky jsem málem usnul. Přimlouval bych se pro příště za nějakou zkrácenou variantu. Např. není nutno se tolik rozepisovat o spotřebě v různých režimech, to u hybridu nikoho nezajímá. To bych určitě trochu omezil. A možná bych (ale nejsem motoristický novinář, tak mě berte s rezervou) občas mrknul na stránky výrobce, když operujete s cenou. Já to zkusil a ejhle - vony ty drahý baterky nevyhnaly cenu Outlanderu na 1,299mil., ale jen na 1,179mil. Tož tak.
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.07.  20:28

      « Re: Jízdní dojmy

      suhlas... skoro som to ani nedocital... ta masa textu... az mi caj vychladol... no hotovy roman :*)

      PS: taketo "dojmy" by asi napisal kazdy z nas aj bez toho aby v tom aute sedel -- ale keby tu bol kodiaq tak to mas na tri strany a mozno aj styri.. plus nejake duchaplne video ... ale za mitsu outlander vravia spokojni zakaznici vo svete a to je podstatne .... pritom len v usa by tento rok klasicky nehybridny outlander mohol prekrocit metu 50 000 predanych kusov ( vid jeho predaje za prvy polrok zverejnene na nete ) plus dalsich okolo 5000- 6000 hybridnych tento rok len v usa :yes: ale ja som len rad ze mitsu opat zacina ozivat :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 14.07.  20:50

        « Re: Re: Jízdní dojmy

        "Slavný" Kodiaq koupilo loni v Evropě 54t zákazníků, a letos se prodává líp.
        Outlander se sedmnáctiletou tradicí si v Evropě loni koupilo 36tis. zákazníků a letos se prodává hůř.
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 14.07.  21:50

          « Re: Re: Re: Jízdní dojmy

          a celosvetove cisla? ;-) ..... alebo radsej usetrime medveda kodiaq ... som za ... ;-)

          ono ani outback od subaru v eu moc nefrci a pritom svetovo si aj on namaze kodiaqa na chleba ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 14.07.  22:00

            « Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

            Pěkně jsi ten původní rejpavý příspěvek zeditoval. No nic, nebudeme si poměřovat přirození.
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 14.07.  22:06

            « Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

            Řekněme americký čísla. Protože tam Subaru prodá zásadní část svých aut. Taky Chevrolet prodá v Americe hodně aut a tady ne. Pointě moc nerozumím.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 14.07.  22:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

              pointa su celkove globalne cisla...
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 14.07.  22:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                Myslíš Mitsubishi/Subaru/Škoda? A co z nich vyplyne? Že Škoda prodává +- stejně, i když prodává na méně trzích? A že prodeje Mitsu a Subaru jsou zcela zásadně ovlivněny trhem v USA? Ať se snažím jak se snažím, žádnou "jinou ligu" (jak jsi už zeditoval) nevidím.
                • 01 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 14.07.  22:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                  globalne cisla outlanderu ci otbacku vs kodiaq.....
                  • 00 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 14.07.  22:27

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                    A ty jsou?
                    • 01 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 14.07.  22:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                      outlander odhadom by mohol predavat az stvrtinu ( aj viac ) aut z celkovych cisiel u mitsu ( co je cca milion aut rocne aj ked tento rok uz ratam s masivnym narastom aspon na 1,2-1,3 mil aut vdaka novemu eclipse crossu aj xpanderu v juhovychodnej azii )

                      odhad pre outlander na tento rok: 50-60 tisic sev amerika.. 30-40 tisic eu.... aspon 100 000 cina ( tento rok sa mu tam dari a jeho nedavny prichod do ciny vidim ako skvely tah ) ... dalsich par tisic juzna amerika... rusko hadam aspon 20 tisic.... potom mas tu australiu.... juzna azia.... juzna amerika... okolo 250-300 tisic kusov globalne je za tento rok vcelku realnych .... kodiaq bohuzial neoperuje na tolkych trhoch ako outlander ... domacu europu ma silnu ale inak mimo eu tu vidim este velke rezervy .... a ktore ze dnesne SUV na urovni 4,7m so 6 sedackami predava viac? .... ja o mnohych moc neviem ak vobec nejake ... jasne.. v eu nie je outlander zrovna superseller ( tu frcia proste kaskaje a dizlove tiguany ) ... ale z globalneho pohladu aj z pohladu jeho priamej konkurencie to uz je celkom iny pohlad .... a to neratam este ani hybridny outlander..... ktory moze k tymto cislam klasickeho outlandera pridat dalsich 40-50 tisic rocne k dobru ( tu je silne hlavne norsko, nemecko, holandsko ale uz sa tento rok pridava do boja o hybridneho zakaznika outlander aj v usa a kanade ) ..
                      • 00 Reagovat !

                        foto Beefcake

                        Beefcake 14.07.  23:12

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                        K tym kaskajom - u nas nefrcia uz davno. Mozno, ked zase bude novy model.
                        Mitsubishi je dnes len tien toho, co bolo. Snad mu pomoze Eclipse, len musia ludia konecne pochopit, ze nie vsetko je o kufri. A ze 2x za rok sa da dat na strechu truhla. Ten bude mat isto vacsiu predajnost ako Outlander.
                        • 00 Reagovat !

                          foto H-K-svwet

                          H/K_svwet 14.07.  23:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jízdní dojmy

                          pisem o predaji v eu... u nas v eu frcia kaskaje a dizlove tiguany .... aj tucsony... ale v ramci uz kusok vacsich SUV je outlander vcelku ziadane auto vo svete ...

                          mitsu je prave na vzostupe... nastastie tie najhorsie posledne roky uz nejako zotrvacnostou preplachtilo a opat pomaly rastie... zase nerobme si iluzie ... v minulosti to tiez ziadny automobilovy gigant nebol ... ale nejakych 2 mil aut rocne by predavat do 5 rokoch uz mohli ... o dva roky pridu hadam s dalsim SUV a casom verim ze aj s dalsimi novymi modelmi takze uz sa to zlepsuje pomaly ale isto.. pred rokom uz predali melon.. tento rok uz aspon 1,2 melona ratam minimalne a tak dalej postupne po krociku z roka na rok ... k tomu je tu uz aj "ochranna ruka" v podobe renault/nissan.... takze zda sa ze je to uz na dobrej ceste :yes:

                          neviem ci nebude v blizkej dobe uz aj facelift L200 na predku v style outlanderu alebo teda toho pajera sport lepsie povedane .. ono sa to nezda ale aj L200 je svetovo hodne uspesne auto... hoc opat v eu nic moc ... ale zrataj cisla z australie ... afriky... azie.. ci juznej ameriky a vyjde nam opat dalsie zaujimave cislo ....

                          co sa tyka eclipse crossu... to auto ked sa predajmi rozbehne ( pride este aj dizel na jesen ) moze prekvapit ( tu ale opat ratam ze eu nebude hlavny trh ) ... vieme ze mitsu sa rozbieha pomalsie .... takze kludne si pockam aj rok az dva na to ake predaje eclipse cross nadobudne vo svete... ale som optimisticky... to auto sa podarilo a je motoricky aj velkostne dokonale posadene ... cakam uspech ( aspon 250 tisic aut globalne uz na buduci rok )
  • 13 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.07.  15:13

    1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže

    Muze, ale nesmi se nechat vybit baterka. Staci ponechat v baterce energie treba na 10 km a nechat vyuzit potencialu vsech tri motoru. Tech 230kW s tim autem bude slusne cvicit, zvlast kdyz tech 130 kW je dostupnych v kazde rychlosti a tech spalovacich 100 to muze jeste pristrcit. Ktery klasicky auto tot tak ma?
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.07.  23:06

      « Re: 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže

      aj keby si jazdil za 8.... s takymto 4x4 SUV kolosom je to stale super.... ja jazdim pritom s 1000 kg malym autom za 6 ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 15.07.  05:17

      « Re: 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže

      Jo, i ta maximálka 170 km/h je velmi vypovídající. Je to nepochybně raketa na kterou se klasické auto vůbec nechytá ...
  • 22 Reagovat !

    foto Elsin

    Elsin 14.07.  15:25

    Článek

    Takže z výletu pro 1 až 2 novináře vznikl článek, který by v časopisu byl cca na 5 řádku. A ještě si dovolíte nazvat to Jízdní dojmy. Dozvěděli jsme se:
    1) cenu, ale chybně
    2) že má strmější řízení bez dalších detailů k jízdě
    3) kolik žere v případě, do kterého se 95% času žádný zákazník nedostane.

    A šup s tím na titulku...Jděte do háje! Se divím, že vás zástupci automobilek vůbec někam zvou, stojí je to pěkných pár desítek tisíc a je z toho akorát naštvaný čtenář
  • 10 Reagovat !

    foto comper

    comper 14.07.  15:39

    Outlander

    Zvonku este okej, ale zvnutra pozadu tak 15 rokov. A pri tej cene za hybrid si to moze kupit len blazon.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.07.  20:47

      « Re: Outlander

      kabina je tam kusok ina ako u klasickeho outlanderu... a nejde len o volant... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 14.07.  21:02

      « Re: Outlander

      introš a exteriér je individuálny ale za mna oboje úplne ko. 3-4 roky späť som sa bol na to mrknuť ale na jazdu už nedošlo pretože za to by som nebol ochotný dať 400t Kč a nie to čo za to pýtali.
  • 40 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 14.07.  18:14

    N

    No neviem. Toto auto vzdy posobilo dost tazkopadne. Ak este narastla ta hmotnost a aj cena 8-s Vlastne som velmi rad, ze som kedysi Outlander (hoci nie PHEV) nekupil, hoci som k tomu mal velmi blizko. Plusom moze byt ta podladena 2.4l miesto 2litra.
    • 14 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 14.07.  19:20

      « Re: N

      Scitej, 130kW elektricke motory a 99 kW benzinak. Dohromady ve trech motorech 229 kW ktere umi v pripade potreby zabrat najednou. Tohle auto bude vsecko jen ne tezkopadne
      • 40 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 14.07.  19:54

        « Re: Re: N

        To je zvláštní. To je poprvé, co to vidím sčítat. Tos někde četl, nebo jsi to vymyslel sám? Protože Mitsubishi samo udává kombinovaný výkon 149kw. Což je fajn, ale do 229kw to má sakra daleko. Ono taky 229kw těžko může takové auto zrychlit za mizerných 11s. Mizerných i vzhledem k 149kw. O maximálce ani nemluvím. 170kmh. Uff.
        Nic ve zlým.
        • 03 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 14.07.  21:21

          « Re: Re: Re: N

          On ten systemovy vykon je stejne iluzorni jako to zrychleni. Vzdycky tvrdim, ze je treba merit pruzne zrychleni (kdo potrebuje ausgerechnet zrychlovat zrovna z nuly na sto) a tady narazime na neumetelstvi ridicu testovacu. Urco si najdes na youtube realne zrychleni stareho Outlandera za 9s a to se da jeste zkratit prodlevou nastartovaneho motoru tim ze se aktivuje jeste pred zrychlovanim. To jsou takove figlicky na ktere neprijde nekdo kdo dela test na ceste z Prahy do Tabora a zpet.

          Jestlize jede to "stare" to nove pojede jeste zivejsi. Novy motor ma mit automaticke prepinani mezi Otto a Atkinsonem. Prvni pro vysokou zatez a druhy pro nizkou, auto bude mit rezimy vcetne Sport a jako cert pojede to si pis. Musi s tim ale jet nekdo kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem.
          • 30 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 14.07.  21:42

            « Re: Re: Re: Re: N

            Tak samozřejmě nelze vyloučit, že si Mitsubishi neumí samo změřit parametry svých aut >:D
            Abych řekl pravdu, 0-100 nedám na plno asi ani jednou ročně. Samo o sobě mě to vůbec nezajímá. Ale je to nějaký parametr, který něco řekne o dynamice. Neměli bychom u něj řešit desetinky, ale moje auto se stejnými 150kw zrychlí na stovku za 7,5s. To je o brutální 3,5s rychleji. Takže pro mě je tenhle Outlander spíš slabota. Nic proti tomu, má jiné výhody, ale netahej nás za pinďoura, jak je živý. :-)
            • 20 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 14.07.  23:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: N

              "Tak samozřejmě nelze vyloučit, že si Mitsubishi neumí samo změřit parametry svých aut" - viac niet co dodat :-)
          • 20 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 14.07.  23:08

            « Re: Re: Re: Re: N

            " to se da jeste zkratit prodlevou nastartovaneho motoru tim ze se aktivuje jeste pred zrychlovanim." - to akoze niekto nastartuje motor este pred zrychlovanim ? >:-[]
            A zase tie manipulacie "takove figlicky na ktere neprijde nekdo", "neumetelstvi ridicu testovacu", "kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem"....
            Uz tu davno nebola takto obhajoba vlastnej garaze. Nerob z toho auta nieco, co nezamyslal ani vyrobca.
            Pekne si zamietol pod koberec tych tvojic 229kW ...
            Nemam dalsie otazky.
            • 01 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 15.07.  06:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: N

              Ty jsi evidentne jeste nejel v plugin hybridu. Sp. motor nebezi porad, vypina a zapina jak se mu zachce resp. jak mu veli elektronika.
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 15.07.  08:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: N

                Tak všem je jasný, že zrychlení se měří s nastartovaným spalovákem 8-s
                • 01 Reagovat !

                  foto Zetti

                  Zetti 15.07.  09:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N

                  Ne kazdy ho umi v PHEV manualne nastartovat. Ty to umis?
                  • 10 Reagovat !

                    foto Beefcake

                    Beefcake 15.07.  11:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N

                    [odkaz]
                    Co tvojich 229kW ?
                    "Dohromady ve trech motorech 229 kW ktere umi v pripade potreby zabrat najednou."
                    Vo videu [odkaz] mas jasne povedane, ze vykon el.sustavy je vzdy max 60kW, hoci mas 2x60kW motory. Co presne zodpoveda Karlovym a vyrobcom udavanym 149kW (89+60).

                    Hlavne, ze prave ty vies nastartovat auto a vsetci ostatni su idioti.
                    Podla YT tu 100 inak dava za 9.8s.

                    Nie dakujem - auto, co v piesku s vypnutou trakcnou kontrolu a 100% stlacenym pedalom plynu len bzuci a ani nepohne kolesami je MEGAfail.
      • 30 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 14.07.  20:05

        « Re: Re: N

        Celkovy systemovy vykon nebyva obvykle rovny suctu. Ak by to tak bolo, tak aktualny Outlander by asi nemal udavane zrychlenie 0-100 za 11s, ked ma motory s 89+60+60kW. A s momentom to bude asi este zlozitejsie.
        Ale mne nejde o rychlost v priamke - Outlander bol uz v nePHEV defaulte v zatackach ako hojdajuca sa lod a 300kg naviac tomu nepomoze. Je to auto na plynulu, pohodlnu jazdu.
        EDIT: Karel ma predbehol - ako cez kopirak. Mal som pisat rychlejsie :-)
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.07.  23:13

      « Re: N

      tak to si asi nevidel video klasickeho outlandera s S-AWC... skus... ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 14.07.  20:18

    mat tie prachy

    ach jo.... outlander zreje ako vino.... a hybridny samozrejme tiez.. z roka na rok ma stale nejake vylepsenia a coraz viac priaznivcov vo svete ....... kazdopadne toto auto je dokonala trefa a to nielen z pohladu mitsu a hybridov ako takych .... uz len ten melon nejako vyhrat :yes:

    chcelo by to tentoraz piatkove porovnanie so supermodernym kodiaqom >:D :yes: .. zlate mitsu :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 14.07.  23:39

      « Re: mat tie prachy

      Ano, dokonala trefa, vyzreta. Vlastne prezreta. Sa pozri na ten test. Horsie ako hybridna RAV4.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 14.07.  23:45

        « Re: Re: mat tie prachy

        za mna teda hlavne ziadana ;-) :yes: ... doteraz vyse 100 tisic hybridnych outlanderov predanych v eu je pekne cislo ... :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 15.07.  00:26

          « Re: Re: Re: mat tie prachy

          Iste, keď na to boli dotácie.
        • 00 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 15.07.  00:31

          « Re: Re: Re: mat tie prachy

          Ty si fakt mimo. Cislo nic nehovori o tom, aky je to fail.
    • 20 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 15.07.  00:13

      « Re: mat tie prachy

      Že si ty v tom Outlanderi v živote ani len nesedel? Podľa mňa je to jedno z najhorších áut v segmente.
  • 10 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 14.07.  23:15

    Test

    Tu je klasicky Car Question test modelu 2018.
    [odkaz]
    Ten diagonalny test je na smiech.
    A ten test v piesku to uplne zaklincoval.
    [odkaz]
    Fakt odporucam pozriet.
    Ozaj hanba.

    To vazne ?
    "S-AWC is bad in "stuck" situations, it only works above 15km/h :-(
    I have the normal Outlander with S-AWC and on the rear axle there is no torque distribution when you are not rolling >15km/h. The electronic limited slip diff in the front work below 15km/h, so my car is basically only 3WD when you need to get going. There is a guy from Poland with roller tests and he has a perfect YT clip where the Outlander (not PHEV) is stuck when only one rear wheel has traction (as are most Audi Quattro models, BTW).˙"
  • 10 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 15.07.  10:13

    Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 15.07.  11:02

      « Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

      Tak to je VYBORNE video !
      Niektore veci z toho snad uz pochopia aj "uneducated dickheadi", ako ich tam spomina.
      Zacal presne tym, cim ja vcera - cena a vaha.
      Ale tu je k tomu este pokracovanie : [odkaz] s reakciami na komentare pod povodnym clankom.
      • 10 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 15.07.  11:22

        « Re: Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

        Jj, toho dědka musí australští sluníčkáři milovat. :-)
        • 20 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 15.07.  11:31

          « Re: Re: Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

          90% energy conversion efficiency dickeads, prepare for anal violation :-)
          1000 bananas of energy :-)
          Tu nejde o "slnieckarov" (ten termin vymyslel imho nejaky idiot), ale o standardny zdravy rozum.
          Paci sa mi to jeho zhrnutie - The PHEV is a financial disastar. Asi niet viac co dodat.
          • 00 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 16.07.  05:36

            « Re: Re: Re: Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

            No žiaľ Subaru sa tiež rozhodlo pre plug-in hybrid. Takže môžeme tiež očakávať auto s poriadnou nadváhou. Pri tom drvivá väčšina majiteľov plug-in hybridov nie je nabijaka pravidelne a jazdí ako bežný full hybrid, len krajšou teoretickou spotrebou.
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 16.07.  05:40

          « Re: Re: Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie

          S mnohým sa dá súhlasiť, ale dávať do súvisu litrový výkon a efektívnosť?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zpěvák kapely Walda Gang Šafránek (†46) zemřel! Po letech trápení si pro něj přišla smrt

Zpěvák kapely Walda Gang Šafránek (†46) zemřel! Po…

Všichni mu drželi palce. Zpěvák kapely Walda Gang Vladimír Šafránek (†46) ale v úterý odpoledne svůj boj se…

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy. Během cesty domů všichni zemřeli strašnou smrtí.

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy.…

Obyčejný nákup skončil neuvěřitelnou tragédií. Rodiče se vypravili nakoupit sladkosti pro kamarády malého…

 

iSport.cz

Přišel jako hvězda, teď sedí na lavičce. Proč Buffon v PSG nechytá?

Přišel jako hvězda, teď sedí na lavičce. Proč Buffon…

Chtěl si ještě prodloužit kariéru, s milovaným sportem se nedokázal definitivně rozloučit. Italský brankář…

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona, Inter i Dortmund

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po staletí stále tají svůj původ a funkci

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po…

El Fuerte neboli Pevnost o svém původu a zejména funkci stále mlčí. Podivný kamenný útvar opracovaný do…