TEST Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?
Mitsubishi se předloni stalo součástí aliance Renaultu s Nissanem, v jejímž rámci už pilně pracuje na úplně nových modelech. Na výsledky si však ještě dva roky počkáme, a tak kromě loni uvedeného Eclipse Cross musejí stačit starší typy s dílčími úpravami. Týká se to i stěžejního outlanderu.
Minulý týden nás Mitsubishi pozvalo na jih Francie, abychom si osahali nejnovější změny. Jako první s nimi přichází pro naše končiny okrajový plug-in hybrid. V něm našel uplatnění objemnější spalovací motor (2,4 místo 2,0 l), mírně narostla kapacita akumulátoru i výkon elektromotorů u obou náprav. Osmi- až devítilitrová spotřeba po vybití baterie zůstává, 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže. Větší motor ale odvede stejnou práci v nižších otáčkách, což citelně změnilo atmosféru na palubě. V duchu hesla, že objem ničím nenahradíš, získává jízda nádech americké pohody – velký stroj není třeba tolik vytáčet a při optimálních 2500 min-1 téměř není slyšet.
Další změny už pocítí i uživatelé ostatních verzí. Strmější převod řízení zlepšuje souznění řidiče s vozem, klidné jízdě kromě přeladěného pérování pomáhá i vyšší tuhost karoserie díky většímu rozsahu lepených spojů. Outlander tak potvrzuje starou pravdu, že pro pohodové svezení není třeba nejmodernější platforma, ale poctivé ladění detailů. A o co jiného než o pohodu by u středního SUV mělo jít, obzvlášť když díky nadstandardním rozměrům nabízí tolik místa.
Dobré zprávy přibrzďuje strašák chystaných emisních předpisů. Plug-in hybrid je zajímavý nápad, obrovská lithiová baterie však tlačí cenu na neúnosných 1.299.900 Kč. Modernizace, která přijde na trh v listopadu, jen těžko zlevní. O dieselu zástupci Mitsubishi moc mluvit nechtěli a na dotaz, kdy se s ním svezeme, jsme dostali odpověď pro dnešek typickou: pracuje se na tom.
Plusy
- Dostatečný elektrický dojezd
- Přiměřená spotřeba na benzin
- Nízká hladina hluku
- Pohon všech kol
- Možnost rychlonabíjení
Minusy
- Cena mimo realitu českých rodin
Základní technické údaje | |
Spalovací motor | 2360 cm3, 99 kW, 211 Nm |
Elektromotor vpředu | 60 kW, 137 Nm |
Elektromotor vzadu | 70 kW, 195 Nm |
Převodovka | stálý převod |
Akumulátor | Li-On, 13,8 kW |
Elektrický dojezd | cca 40 km |
Nejvyšší rychlost | 170 km/h |