Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
52 Fotogalerie

TEST Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?

Mitsubishi se nadechuje k lepším časům. Outlanderu naordinovalo další změny, které jsme vyzkoušeli na inovované hybridní verzi.

Mitsubishi se předloni stalo součástí aliance Renaultu s Nissanem, v jejímž rámci už pilně pracuje na úplně nových modelech. Na výsledky si však ještě dva roky počkáme, a tak kromě loni uvedeného Eclipse Cross musejí stačit starší typy s dílčími úpravami. Týká se to i stěžejního outlanderu.

Minulý týden nás Mitsubishi pozvalo na jih Francie, abychom si osahali nejnovější změny. Jako první s nimi přichází pro naše končiny okrajový plug-in hybrid. V něm našel uplatnění objemnější spalovací motor (2,4 místo 2,0 l), mírně narostla kapacita akumulátoru i výkon elektromotorů u obou náprav. Osmi- až devítilitrová spotřeba po vybití baterie zůstává, 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže. Větší motor ale odvede stejnou práci v nižších otáčkách, což citelně změnilo atmosféru na palubě. V duchu hesla, že objem ničím nenahradíš, získává jízda nádech americké pohody – velký stroj není třeba tolik vytáčet a při optimálních 2500 min-1 téměř není slyšet.

Další změny už pocítí i uživatelé ostatních verzí. Strmější převod řízení zlepšuje souznění řidiče s vozem, klidné jízdě kromě přeladěného pérování pomáhá i vyšší tuhost karoserie díky většímu rozsahu lepených spojů. Outlander tak potvrzuje starou pravdu, že pro pohodové svezení není třeba nejmodernější platforma, ale poctivé ladění detailů. A o co jiného než o pohodu by u středního SUV mělo jít, obzvlášť když díky nadstandardním rozměrům nabízí tolik místa.

Dobré zprávy přibrzďuje strašák chystaných emisních předpisů. Plug-in hybrid je zajímavý nápad, obrovská lithiová baterie však tlačí cenu na neúnosných 1.299.900 Kč. Modernizace, která přijde na trh v listopadu, jen těžko zlevní. O dieselu zástupci Mitsubishi moc mluvit nechtěli a na dotaz, kdy se s ním svezeme, jsme dostali odpověď pro dnešek typickou: pracuje se na tom.

Plusy

  • Dostatečný elektrický dojezd
  • Přiměřená spotřeba na benzin
  • Nízká hladina hluku
  • Pohon všech kol
  • Možnost rychlonabíjení

Minusy

  • Cena mimo realitu českých rodin

Základní technické údaje
Spalovací motor 2360 cm3, 99 kW, 211 Nm
Elektromotor vpředu 60 kW, 137 Nm
Elektromotor vzadu 70 kW, 195 Nm
Převodovka stálý převod
Akumulátor Li-On, 13,8 kW
Elektrický dojezd cca 40 km
Nejvyšší rychlost 170 km/h