Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?

Martin Frei
Diskuze (49)
Mitsubishi se nadechuje k lepším časům. Outlanderu naordinovalo další změny, které jsme vyzkoušeli na inovované hybridní verzi.

Mitsubishi se předloni stalo součástí aliance Renaultu s Nissanem, v jejímž rámci už pilně pracuje na úplně nových modelech. Na výsledky si však ještě dva roky počkáme, a tak kromě loni uvedeného Eclipse Cross musejí stačit starší typy s dílčími úpravami. Týká se to i stěžejního outlanderu.

Minulý týden nás Mitsubishi pozvalo na jih Francie, abychom si osahali nejnovější změny. Jako první s nimi přichází pro naše končiny okrajový plug-in hybrid. V něm našel uplatnění objemnější spalovací motor (2,4 místo 2,0 l), mírně narostla kapacita akumulátoru i výkon elektromotorů u obou náprav. Osmi- až devítilitrová spotřeba po vybití baterie zůstává, 1900 kg těžké SUV za míň jezdit nemůže. Větší motor ale odvede stejnou práci v nižších otáčkách, což citelně změnilo atmosféru na palubě. V duchu hesla, že objem ničím nenahradíš, získává jízda nádech americké pohody – velký stroj není třeba tolik vytáčet a při optimálních 2500 min-1 téměř není slyšet.

Další změny už pocítí i uživatelé ostatních verzí. Strmější převod řízení zlepšuje souznění řidiče s vozem, klidné jízdě kromě přeladěného pérování pomáhá i vyšší tuhost karoserie díky většímu rozsahu lepených spojů. Outlander tak potvrzuje starou pravdu, že pro pohodové svezení není třeba nejmodernější platforma, ale poctivé ladění detailů. A o co jiného než o pohodu by u středního SUV mělo jít, obzvlášť když díky nadstandardním rozměrům nabízí tolik místa.

Dobré zprávy přibrzďuje strašák chystaných emisních předpisů. Plug-in hybrid je zajímavý nápad, obrovská lithiová baterie však tlačí cenu na neúnosných 1.299.900 Kč. Modernizace, která přijde na trh v listopadu, jen těžko zlevní. O dieselu zástupci Mitsubishi moc mluvit nechtěli a na dotaz, kdy se s ním svezeme, jsme dostali odpověď pro dnešek typickou: pracuje se na tom.

Plusy

  • Dostatečný elektrický dojezd
  • Přiměřená spotřeba na benzin
  • Nízká hladina hluku
  • Pohon všech kol
  • Možnost rychlonabíjení

Minusy

  • Cena mimo realitu českých rodin

Základní technické údaje
Spalovací motor 2360 cm3, 99 kW, 211 Nm
Elektromotor vpředu 60 kW, 137 Nm
Elektromotor vzadu 70 kW, 195 Nm
Převodovka stálý převod
Akumulátor Li-On, 13,8 kW
Elektrický dojezd cca 40 km
Nejvyšší rychlost 170 km/h

Martin Frei
Diskuze (49)
3. 1. 2019 10:51
Re: N
Ta 2,4l určitě udělá hrozně moc. U 2,0l v plném obsazení stačí jet 100km/h po rovině a už ten eko ukazatel přelezá za polovinu eco režimu a spalovák přestává krom pohánění kol dobíjet baterky, protože už nestačí.
Ta spotřeba při ustálené jízdě bez baterie za víc jak 8l je prostě fakt.
Ale je potřeba se s tím naučit jezdit. Používat tlačítka "save", "charge", "EV" a především hodně plachtit (myšleno z těch 6 rekuperačních režimů na pádlech po volantem používat primárně B0, kdy auto "plachtí" a nerekuperuje) a rekuperovat jen při brždění. Pak se dá dosáhnout slušné spotřeby. Např. teď v zimě HK-Brno (přes Svitavy 1°C a vytrvalý déšť) v plně naloženém a obsazené autě pod 5l ( baterie ze 75% nabití na 0%). Zpět 7,2l ( z 0% nabití asi na 5%, 40% trasy pouze na elektřinu). Průměrná rychlost 68km/h (max. 110km/h). Pochopit jak to auto funguje a jak s ním jezdit s co nejnižší spotřebou dělá proti novinářskému režimu "sedni a jeď" určitě aspoň 1,5l i při nějakých zevrubných zkušenostech s hybridy (třeba od Toyoty). Na klasické meziměstské jízdě přes vesnice bude ten rozdíl 1l klidně i mezi tím kdo si hraje s výše zmíněnými tlačitky a tím kdo jede v normálním režimu a neřeší kdy pojede na elektriku.
Tohle auto prostě není na dálkové cesty, ale pro ježdění na krátke trasy do 50 km od zásuvky (klidně i do 100km). Prostě pro někoho s barákem v satelitu, co dojíždí denně za prácí do města.
Osobně mám Outbacka, ale jízdní vlastnosti PHEVu mě nijak neurážejí. Klasickým Outlanderem jsem nejel, ale PHEV má těžiště o 3cm níž, tak je možné, že má jízdní vlastnosti o něco lepší. Každopádně je to auto pro klidnou a plynulou jízdu. Obrovské plus vidím v tom tichu při elektrojízdě, na to se snadno zvyká.
3. 1. 2019 10:08
Re: N
S tím zrychlením 0-100km/h souhlas, to člověk v praxi moc nevyužije.
PHEV se na elektriku zdaleka nerozjiždí tak svižně, jako je u elektroaut běžné. Ale nad cca 80km/h kdy se napevno připojí i motor na kola je pružné zrychlení o poznání lepší, než by se od takové těžké hybridní krabice dalo očekávat. A v dálničních rychlostech je to překvapivě celkem živé auto až do maxilmálky (jen ta spotřeba jde do háje). To omezení na 170km/h je logické, převodovka je jednostupňová a elektromotory mají také svoje omezení.
16. 7. 2018 05:40
Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie
S mnohým sa dá súhlasiť, ale dávať do súvisu litrový výkon a efektívnosť?
16. 7. 2018 05:36
Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie
No žiaľ Subaru sa tiež rozhodlo pre plug-in hybrid. Takže môžeme tiež očakávať auto s poriadnou nadváhou. Pri tom drvivá väčšina majiteľov plug-in hybridov nie je nabijaka pravidelne a jazdí ako bežný full hybrid, len krajšou teoretickou spotrebou.
Avatar - Beefcake
15. 7. 2018 11:31
Re: Jak to vidí racionální dědek z Austrálie
90% energy conversion efficiency dickeads, prepare for anal violation :-)
1000 bananas of energy :-)
Tu nejde o "slnieckarov" (ten termin vymyslel imho nejaky idiot), ale o standardny zdravy rozum.
Paci sa mi to jeho zhrnutie - The PHEV is a financial disastar. Asi niet viac co dodat.