Přesně tak. Úmrtí lidí na silnicích je pouze špička ledovce, která si zaslouží řešit až když bude vše horší OK. Dále je potřeba si uvědomit, kdo, kdy a proč bourá. S rychlostními limity na okreskách to totiž v podstatě nemá nic společného. Bude to zase jen a pouze nástroj buzerace a obohacování.
A to si vemte, že v Německu je teď snaha prosadit ve městech třicítku. Hrozné je jediné: jakmile to někde - kdekoliv blízko - projde, strhne se lavina a máme to tu natošup.
uz tedka jsem na okreskach rychlejsi nez kdekoliv jinde krom dalnice.
Na okreskach mi nedela problem drzet rychlostni prumer kolem 95 km/h.
Na cestach prvni tridy vinou mistru ve vytvareni kolon to je s bidou 65 a ve meste nemivam prumer ani tech 30 km/h . Staci jeden co jede 40 a je to v p.
..třeba u nás... ;-)
...v Německu i Rakousku je na okreskách maximálka 100 km/h (a silnice i auta by určitě "snesly" i VÍC :-) ) - která mi příjde "takakorát" ;-)
To souvisí s teoriemi dopravních proudů. Čím nižší rychlost, tím auto při jízdě zabírá míň prostoru. Při třicítce se třeba do placu, kam se vejde při padesátce 1 auto, vecpou auta téměř 2.
No, to je otázka. Při nižší rychlosti se ti přeplněné město totálně ucpe o několik desítek minut později. Třicítka paušálně je asi nesmysl, ale v určitých hodinách to smysl má. Samozřejmě nesmíš přiletět do města 90 a spomalit na 30, to by se to zašpuntovalo hned, musíš spomalovat per partes ještě před vjezdem do obce, musíš k tomu upravit světelné signalizace a musíš lidi přesvědčit, že to funguje (a ono to fakt funguje).
to neni otazka. je to stejne jako pocitacova sit. Pokud chces vetsi propustnost, musis bud:
pridat nove routy a tim omezit pocet presmerovavani a oklik, kudy ti ten traffic chodi (vybudovat nove cesty)
nebo
zvysit rychlost na siti (zvysit prumernou rychlost aut)
Pokud si myslis, ze kdyz zpomalis pakety a tim zvysis propustnost, tak jsi jouda non plus ultra. Tohle je jasne i decku, ze propustnost je nejlepsi, kdyz se vse pohybuje maximalni rychlosti jak to jde. Kdyz umele zpomalis provoz na rovne prehledne ceste, tak se ti sice povoz stane vice plynuly, ale na obou koncich, najezdu i sjezdech vzniknou vetsi problemy, protoze to co by normalne projizdelo prijede diky nizsi propustnosti v kolonach ve kterych se mnohem hure odbocuje, zarazuje do pruhu atd a a v konecnem dusledku se zpomali cela sit.
Proto se ted do zblbnuti stavi kruhace, aby se to razeni zrychlilo, ale i najezd v kolonach na kruhac je pomalejsi nez kdyby tam ta auta najizdela bez kolon.
Blbost. Kolik m2 (slovem metrů čtverečních) zabere auto za 1 sekundu jedoucí šedesátkou? A kolik když jede třicet? Kolik metrů budou dělat bezpečnostní 2 vteřiny při šedesátce a kolik při třicítce? Já se do tvých IT věcí nerozumím, ty se očividně nerozumíš teoriím dopravních proudů, tak se nesnaž hledat nesmyslné analogie.
pan je teoretik. mas 1000 m dlouhou cestu, auto ma delku 4 metry, metr jsou rozestupy merime hodinu.
-auta stoji v kolone, rychlost nula ... postavis tam 1000/5 =200 aut a celkova kapacita cesty je teda 200 aut
-rychlost 60 km/h ... 200 aut tam je v kazdem okamziku, kazde auto se zdrzi na ceste 1/60timu hodiny, tedy minutu. kapacita cesty je 60*200=12 000 aut za hodinu
-rychlost 120 km/h auta projedou za 30 sekund, kapacita 24 000 aut za hodinu
Staci ? Pokud ne, popsedni si, pokud to porad nepomaha, vem metr lana, uvaz jeden konec na topeni, druhy si dej kolem krku, otevr okno a vyskoc.
Posílej si, prosím tě, pakety kabelama a nepouštěj se na tenký led ve věcech, kterým nerozumíš. Zopakuju tady to, co kolegovi chytrákovi Fordovi...veličiny v dopravních proudech nejsou lineární, tady s trojčlenkou nepochodíš, ale že jseš to ty: Postavíš se na stanoviště a počítáš auta. Když jede auto pade a necháš 2 sekundy bezp. rozestup, projede tím místem za 1 minutu přesně tolik aut (při zachování rozestupu 2 s..ano bezp. rozestup se uvadí v čase, ne délce), kolik jich projede při třicítce (Čas zabírající průjezd 4 m dlouhého auta přes stanoviště zanedbáme, abychom ponechali výpočet co možná nejvíc jednoduchý..pro tebe). Akorát při třicítce máš na 1 km dlouhém úseku silnice aut 48, při padesátce 31. Takže jak to bude? Navíc při rozjíždění zanedbáváme negativní vlivy typu zrychlení na ideální rychlost (v tomto případě 30). Už blik?
tobe zbyde jen to lano a vyskocit...
uz jen ten tvuj rozestup 3 sekundy je kravina jak noha, pri stovce (30 metru za sekundu) bys musel mit odstupy devadesat metru mezi auty... ukaz mi jedinou dalnici, kde maji auta stometrove rozestupy.. a vubec.
Boze, proc jsi vlozil dusi do vola...
Já uvažuji bezp. rozestup 2 sekundy, ale to neva, snad se jednou i číst naučíš, když v počtech a přemýšlení zrovna nevynikáš. Navíc při nižších rychlostech můžeme považovat za bezp. rozestup třeba vteřinu a půl a to máme sakum prásk vyšší propustnost komunikace a mnohem více aut na menším prostoru a o to ve městě jde, ne? Ale když už jsi odbočil od tématu z města rovnou na dálnici, při stovce a 2 vteřinách (slovem DVOU), je rozestup 55 m. Takovou dálnici ti ukazovat nemusím, tu bys měl hledat vždy před sebou. Hrdinů, co považují 2 vteřiny odstupu za zbytečně moc, jsou plné hřbitovy
a vida, nějaký popírač reality...
tak snad jen - není to stejné jako počítačová síť, auta nejsou pakety
ano teoretikům by se mohlo zdát, že řešením jak zabránit koloně na dálnici při zúžení do jednoho pruhu, je zvýšit v zůžení rychlost na dvojnásobek, ale všichni víme, že to v praxi nemůže fungovat
Zásobování dopraví za určitý čas určitý objem zboží, aby se mohli Bursící nakrmit. Aby Bursíci byly nakrmeni stejně při poloviční rychlosti dodání jídla musí za stejnou dobu jet víc aut, aby stihlo ve stanovený čas než vyhladoví dopravit objem zboží. Nebo sníží Bursíci žranici o polovinu? A už teď je Bursíku v Praze tolik že je to zacpané, tak jak to bude když bude potřeba tam poslat ještě jednou tolik aut. Někteří Bursíci budou muset vykapat hlady.
"Při nižší rychlosti se ti přeplněné město totálně ucpe o několik desítek minut později."
jistě a stejěn tak se o něco pomaleji totálně odšpuntuje, protže ten co by mohl rychleji odjet a město uvolnit, bude muset jet pomalu a proto bude i délě špuntovat!!!
Při odšpuntovávaní platí to samé, nižší rychlost = větší propustnost. Za minutu opustí daný úsek při nižší rychlosti víc aut, zrychlit se oplatí až na výpadovce bez semaforů a spomalovacích prvků. Ono na simulaích opravdu vychází prostorově úspornější snížená rychlost krásně, ale pojí se s mnoha dalšími okolnostmi, které jsou simulačně diskutabilné, a to světelně řízené křižovatky, dodržování časového bezp. odstupu, intenzita akcelerace, proměnná hustota provozu. Celkově je tedy přínos třicítky ve městě sporný, za jistých předpokladů by se opravdu jednalo o zlepšení dopravní situace, ale...
Protože s tebou nesouhlasím a mám jiný názor? Navíc takový, který je podložen výpočtem? Já se věšet nemusím, já jsem tady ten, kdo má pravdu. Spíš ty sis přisednul svůj datový kabel a pakety váznou.
Mýlíte se, to není vůbec nástroj buzerace... to je postupná a tichá izolace lidí do roztroušených drobných skupinek, které nejsou nikomu nebezpečné. Dokud je možné se snadno a rychle přesunout na nějaké místo, je dav lidí nebezpečný. Takováhle opatření ho ale rozmělňují... vlastně ani nevznikne.
Hm... Já to vidím spíše na tu buzeraci danou tím, že pár neokomunistů by zase rádo přikazovalo všechno všem a pro dobro všech a tedy i celého světa. Děkuju, nechci.
Vypadá to, že se pomalu vracíme k praxi, kdy před autem musel běžet běžec s praporkem. To by bylo naprosto ideální řešení pro dnešní dobu. Vznikla by tak spousta dalších pracovních míst . Tudíž pozitivní dopad na nezaměstnanost. Praporky by samozdřejmě musely splňovat přísné bezpečnostní normy EU . Což by zaměstnalo další hromady lidí od výrobců, až po kontrolní orgány .
taky si vemte jaky je mezi nama rozdil. to je to samy, jako bychom srovnavali nas a rusaky. pokud rusaci jsou divoky vychod a my nekde uprostred, tak se neni co divit, ze anglani jsou proti nam porad celkem civilizovana zeme. To bude nadlouho, nez se kultura na cestach u nas zlepsi.
U nás je masový motorismus záležitost, tak posledních 16 let a z dob komančů máme obrovskou zásobů lidského matrošu co to už na základě genetiky nezvládá. Bude trvat hodně dlouho než se tyhle zásoby zlikvidují a ještě ti kterým svou genetickou výbavu předali. Přirozeným vývojem zůstanou jen ti co jsou schopni přežívat s motorismem. To je na desítky možná stovky let, když máme takovou zásobu. Ale vzhledem k tomu, že degoši už ovládli všechny posty ve společnosti, tak se to asi nestihne.
Byvam v UK kazdy rok tak min 3 mesice... Dalnice napraskane... Strukturou to neni. Spis jezdi slusne. Jeste jsem tam nevidel zadnou havarku >:D to uz tam jezdim 7 let >:D
I u nas bych zavedl maximalne 70 km/h na okreskach. Alespon se cesti ridici konecne nauci vybirat pravotocive zatacky a nevyjizdet u toho do protismeru. Kdyz tohle potkam, takl vzdycky trnu. Co jim asi leti hlavou... hlavne neubirat, hlavne neubirat. :no:
Ja jen nechapu jak nekdo muze pri projeti pravotocive zatacky skoncit pulkou auta v protismeru a nerict si v hlave "Aha, to asi nebylo optimalni. Ze by velka rychlost nebo to neumi prilepit na kraj".
Ale ja bych 70 nezavadel. Jsou tu okresky, kde jde na tempotatu nastavit 120 a vezt se klidne 80km bez nejakych velkych brzdeni.
Je taková okreska u nás? Co jsem si všimnul, tak je na okreskách co 10 km obec (v řídce osídlených oblastech) a co chvíli někdo, kdo jede podle předpisů, trouba, navíc návrhové parametry okresek jsou 50, ve vyjímečných případech 70 km/h.
ja mam na okreskach bezne pres 130, akorat to clovek musi dobre znat kam jede a musi videt pred sebe. Zatacky, horizonty atd nevadi,to se na par metru pribrzdi a zase se to rozjede, ale neprekonatelny problem jsou vlacky, protoze predjizdet vlacek vyssim rozdilem rychlosti nez nejakych 25 km/h je totalni hazard a nekdy se za nima clovek vlece i nekolik minut.
Co ale zbyva, kdyz nikdy nevis, kdy nejaky trouba zacne predjizdet aniz by se namahal koukat do zpetaku.
Jo, to znám a dokáže mě to pořádně vytočit a jakkoliv nesnáším vyblikávání na dálnicích, tak posledně jsem se neudržel, když mi tam předjížěné auto vjelo (bylo to na cestě erste klasse v štrůdlu asi 6 aut za kamionem do kopečka a nikdo se k tomu předjetí neměl, tak jsem vyrazil a za okamih vyrazilo aj první auto za kamionem, bez blinkru..napřesdržku).
No, mě jednou na D5 to tam takhle poslal kamion, bez blinkru, já už půlce jeho návěsu. Stáli pří mě všichni svatí, že jsem to strhl vlevo ke svodidlům, které jsem netrefil a následně do hodin přes celou šířku dálnice. Odneslo to jen zrcátko a táhlo řazení. Ani nevíš jak jsem děkoval, že jsem živej >:D
U mě to tak dramatické nebylo, pouze jsem sundal nohu z plynu a jelikož jsem točil do kopečka polem 5000 na dvojce, stačilo velice lehce přibrzdit...o to více jsem měl času nadávat a říkat si, co to je za kopyto.
kdyby jel 70-80, pohoda. Ale on jede 55 nalepeny uprostred cesty na caru a jakmile je prerusovana cara a rovny usek, da okamzite pedal plynu na podlahu, aby v prvni zatacce zas zpomalil na 55. Presne kvuli takovych troubu se delaji kolony, predjizdi na neprehlednych usecich, pred stoupanim, v zatackach a v krizovatkach.
Kdyz je nekdo brzda provozu, tak ma minimalne:
1. uhnout se doprava at se da predjet BEZPECNE
2. nezrychlovat na rovnych a prehlednych usecich, at ho nashromazdeny vlacek muze predjet BEZPECNE
1. Neznasam blbcov ktori sa mi v obci lepia na kufor, nervozni jak sanky na jesen (hoci ja uz mam na tacho 60, t.j. lahko prekracujem povolenu 50-tku). A ano, v obci/meste sa snazim ist skor pri stredovej ciare aby som mal sancu zareagovat ked mi z dakeho dvora alebo spoza auta vybehne decko za loptou alebo dochodca co si neskoro spomenul na zlavnene kuracie stehna v tescu.
2. Potom pride koniec obce, normalne obaja zrychlime, akurat ze ja sa dostanem na stovku ovela rychlejsie (vobec nemusim pedal zadupnut do podlahy, jednoducho tych 200 lipicanov pod kapotou sa prejavi aj na stvrt plynu) a on zostane so svojou polepenou "husto-kcharou" kdesi daleko vzadu...
3. Potom to konecne rozbehne na 130 lenze dobehne ma prave ked vchadzame do dalsej obce. A to uz ma penu u huby a divoko mava paprckami lebo ma nestihol predbehnut. A pokracujeme "GOTO 1".
Co s taky mamlasom? to mam pri vyjazde z obce zostat na 60 len aby ma mohol predbehnut? To zas potom bude zdrzovat on mna, lebo aj pri pohodovej jazde zrychlujem lepsie ako on s tou svojou precipovanou oktavkou (navyse nemam chut cuchat oblaky dymu co sa mu valia z vyfuku)...
Ja to resim prave tak, ze ho necham hned za tabuli konce obce predjet. Me to nezabije a mimo obec stejne nejezdim nejak prehnane rychle. Takze ho nejspis ani nedojedu a v obci mi zas ujede. Radeji pojedu pomaleji a necham si od neho jeste trochu odstup nez ho mit porad za zadkem a jen trnout, kdy vymysli nejakou super hovadinu, aby me mohl predjet a zpusobit kdo vi co. Za ty nervy mi to fakt nestoji.
Presne tak to delam ja. A pokud neni v obci rovny usek, ale vlni se to tam, pak nekdy nejedu ani tech 50. Klidne mene. Jeden nikdy nevi kdo mu tam vpadne, z jake branky ci vyjezdu se objevi auto ci osoba. Tomu za mnou muze klidne puknout k***t. Nemam pak problem za obci prilepit auto ke kraji a jeste mu ukazat smerovkami "Jen let chlapce, let, vsak mi se potkame na semaforech v prvnim vetsim meste".
plna cara neni zed... a krom toho, litani do protismeru je dvojiho druhu.
1. ti, co jsou anglicani od prirozeni a citi se blbe, kdyz nemaji vpravo 2m mezeru
2. ti co se umi udrzet vpravo, ale jedou tak rychle, ze uz se jim vyplati to sem tam trochu riznout, protoze si setri gumy a podvozek a nechteji, at je vsem spolujezdcum blbe.
casto se mi povede (jezdim fakt rychle) dojizdet dobre ridice v slabsich autech a studovat, jak najizdeji apexy zatacek a vubec jak maji jizdu pod kontrolou . Dost to o ridici vypovi i kdyz jede stale v ramci sveho pruhu a najizdi plus minus metr vic vlevo nebo vpravo a sem tam prejede par centaku do protismeru. I ve slabem aute jde jet dobry rychlostni prumer, akorat to chce mit neco odjeto a mit cit pro jemnou praci s volantem, plynem a brzdou.
... o nic jinýho než o příjmy z měření tu nejde, stejně jako u nás. O bezpečnost už teprv ne. Je to prostě tak omezená rychlost, že se nedá a nebude dodržovat a o to jde. Pak postav fízla do jakýhokoliv křoví, nebo ještě líp průjezdovej radar a jsou žně.
na svůj PP, jaký má průměr na okresce. Pokud víc než 65, tak měl docela štěstí. Pokud člověk dodržuje omezení v obci, tak víc většinou nedosáhne. Pokud všichni pojedou 65, bude to sice NUDA, ale docíle nedojedou s nějakou výraznější ztrátou než při legální 90ce..
Navíc, smrt jevždy nejen tragédie ale má i velmi drastický ekonomický dopad, stejně tak jako trvalé následky, jde to do mnohaliliard ročně.
Pro rychlé cestováí jsou ptoto dálnice, u nás bohužel je to bída..
Re: Je to hodně nepopulární, al ekaždý ať se podívá
Asi jste v hodinách matematiky na ZŠ dost chyběl, že? Jestliže řidič drandí po okresce 90 a má včetně jízdy v obcích celkový průměr 65, tak pokud pojede po té samé okresce 65, tak těžko bude mít průměr 65, ale výrazně míň. Matematiku ani fyziku nepřečůráte, i když si to zákonem přikážete.
Re: Je to hodně nepopulární, al ekaždý ať se podívá
kdyz pojedes polovinu vzdalenosti 100km/h a druhou polovinu vzdalenosti 50 km/h, tak hadej, jaky budes mit prumer...
pokud si myslis, ze 75 km/h, tak zkus dat hlavu pod vodovodni kohoutek, pustit studenou a zamysli se znovu a poradne.
(spravny vysledek: 66,6 km/h)
A to je presne ten duvod, proc kvuli brzdam provozu clovek nikdy nikam rychle nedojede... v kolonach zabijeme naprosto zbytecne a kontraproduktivne spoustu casu, kdy motory aut jedou temer naprazdno a jen zbuhdarma palime PHM a vypoustime emise. Na tech par usecich kde se da jet rychle se nic nenazene, protoze je clovek jen prolitne a v celkovem casovem uhrnu se projevi prave jen ty pomale kolony.
Re: Je to hodně nepopulární, al ekaždý ať se podívá
Ježíšmarjá, a kde já tvrdím, že to není 75kmh?!? Neumíte číst nebo co? Já jsem reagoval na to, že když snížíte po část cesty rychlost, tak průměr se hne taky. Tak si dej tu sprchu ty. Základy fyziky zvládám také.
A argumentovat, že polovinu trasy pojedu sníženou rychlosti oproti povolené je také nesmysl. Záleží kudy a kam jedete. Mám trasy, kde 90% trasy jsou okresky a tam bych snížení povolené rychlosti výrazně pocítil.
Tím samozřejmě nepopírám, že neexistují trasy, kde z valné části jedu sníženou rychlostí (či stojím) a snížení povolené rychlosti bych poznal maximálně pár minutama zpoždění.
"Podle statistik britské vlády představují největší riziko pro účastníky silničního provozu právě silnice nižších tříd, na nichž se v roce 2010 odehrálo 68 % smrtelných úrazů. Téměř k polovině z nich došlo právě na silnicích s povolenou rychlostí do 60 mil za hodinu (96 km/h)."
A ta druhá polovina soudruhy z GB netíží? Mám pro ně nepříjemnou vizi do budoucna: Až to snížíte všude na 40 mph, stane se na silnicích do 40 mph 100% všech smrtelných nehod!
Všechno je jen o lidech.
to že je max 90 na silnici která má limit, aby se človek nezabil, 60 tak tam nepoletím 90!
To že maji na silnici limit skoro kilo a uzky silnice tak tam to kilo nikdo "nepoletí" a pokud člověk nemá alespoň trochu pud sebezáchovy tak at si tam klidně "letí" alespoň se bude víc potvrzovat darvinova teorie o přirozenem výberu druhu.
takže když na to nemam není nic špatnyho na tom si přibrzdit a jet pomalu, ale když tě dožene letec tak mu uhni a nedělej mu naschvály, on se zabije sám tak dej bacha aby te nevzal s sebou...
Chudák Jeremy Clarkson už nebude moci pořádně vyzkoušet HH na domácích okreskách, tedy oficiálně :-)
Ono to stačí udělat jako v Rakousku, kde před zatáčkou je rychlost omezena a pokud tu rychlost dodržím, tak vím, že ji v pohodě a bezpečně projedu, i když tu silnici neznám. Celoplošné snížení rychlosti je blbost.
Taketo obmedzenia rychlosti som si teda v Rakusku vobec nevsimol. To skor u nas ich mame, a pekne mi pije kref ked vidim ze niekde pred zakrutu drbli 60-tku aj ked je v sucasnom aute bezpecne zjazdna aj ovela vyssou rychlostou. Take obmedzenia rychlosti su tu len koli hlupakom ktori nevedia zhodnotit moznosti svojho auta, a svoje vlastne...
A len tak na okraj: nepamatam si uz o ktory usek islo, ale ktorysi dopravny mamrd si pozrel statistiku a zistil ze je tam vela nehod, tak prisiel s genialnou myslienkou znizit na celom useku rychlost na 70km/h. Akurat ze potom tam bolo nehod este viac, lebo mnohi vodici sa nechceli tadial vliect jak ospaly snek, tak predbiehali v pomerne neprehladnom useku...
Souhlasím s tebou, celoplošné snížení rychlosti přináší více nehod. Řidiče to nutí předjíždět i na nebezpečných úsecích.
Taková situace je třeba v Polsku u českých hranic, kde jízda na okresní silnici je utrpení, protože jsou tam nalepené vesnice jedna na druhé. Pokud dodržujete povolenou rychlost v obci, tak vás všichni Poláci budou předjíždět i na dost nebezpečných místech. A ještě ke všemu se tam všude pletou ty jejich malotraktory a samohyby jedoucí hlemýždím tempem…
Teď k těm značkám před zatáčkami. To omezení rychlosti před zatáčkami je běžné v Rakousku a Německu, sice to není na každé zapadlé okresní silnici, ale na silnicích II. a III. třídy je to běžné. Běžný řidič když uvidí tuto značku, tak zpomalí na tuto rychlost a v pohodě tuto zatáčku projede, kolikrát i bez brzdění. Zkrátka tyto značky zvyšují bezpečnost a plynulost provozu na zatáčkovitých silnicích. Zkrátka jejich silnice jsou o mnoho více bezpečněji navržené než ty naše české.
Nemusi to byt hned omezena rychlost. Normalnimu, hlavou premyslicimu cloveku staci modra cedule s doporucenou rychlosti. Popripade trojuhelnik s naznacenim.
Jasně, jenže u nás doporučená rychlost v zatáčkách na okresních silnicích snad ani nikde není nebo jsem si ji nevšiml ve svém okolí. Kolikrát chybí značka informující, že bude zatáčka. A občas se stane, že i zkušený řidič neodhadne nájezdovou rychlost do zatáčky na okresce a v zatáčce musí jít ostřeji na brzdy, aby udržel vůz ve svém jízdním pruhu. Omezená nebo alespoň doporučující rychlost tento problém vyřeší a zvýší se tím bezpečnost na těchto silnicích. Nebo je dobré jezdit s navigací, na ní řidič vidí, jak moc ostrá bude zatáčka a podle ní sníží nájezdovou rychlost do zatáčky a následně ji bezpečně a plynule projede. Zkrátka je pro řidiče dobré vědět, co ho na silnici čeká.
Ono také záleží na jakou rychlost je ta značka nastavena, občas je to dost nemyslně. Když člověk jede, každou chvíli vidí doporučenou rychlost do zatáčky třeba 50 a projede ji sedmdesátkou, aniž by auto vůbec poznalo, že zatáčí a pak najednou přijde stejně označená zatáčka, kde člověk už ze zvyku znovu čeká, že to bylo nadhodnoceno a ono ne... je to špatně. Samozřejmě, něco takového by člověk čekat neměl a měl by se řídit značkami... ale občas je to prostě překvapení.
uvést počet mrtvých a nedodat k tomu kolik je to procent vůči počtu aut, jak se za onen časový úsek počet aut změnil, jak se změnil průěrný věk vozového parku atp. je prostě hra s čísli ... jedno číslo bez uvedení dalších okolností je jen nástroj k manipulaci veřejným míněním :no:
Tato rychlost na okreskách zní sice děsivě, ale pravdou je, že okresky v GB nesjou to samé jako u nás. Jsou tam užší, méně přehledné a hlavně pro přepravu na delší vzdálenosti mají mnohem hustší síť dálnic.
U nás by to bylo nesmyslné, dálnice tu skoro nemáme a je opravdu mnoho míst kde se dá na našich okreskách jet v klidu a bezpečí tachometrových 110kmh, svižná jízda a žádný hazard.
Jak jednou řekl Jeremy Clarkson něco takového:" Rychlost ještě nikdy nikoho nezabila, jen to že se potom rychle zastaví."
Tím chci říct, že největší problém není ani tak v rychlosti. Kdyby všichni udržovali odstup, sledovali okolní provoz a zrcátka, předjížděli pouze na bezpečných místech a nejezdily kamiony, tak smrtelné nehody nebudou ani kdyby se jezdilo po okreskách 100. Největší problém vidím v předjíždění a nepozornosti, žádná rychlost! ;-)
Stale pises o Velkej Britanii? Videl som vela anglickych filmov a serialov. Na ich vidieku su tisice kilometrov klukatych, uzkych a zarastenych ciest. A aj tych 65 km/h je tam vela.
rychlost na okresce je strasne relativni.
osobne jak jsem byl mladej divocak jsem mel na okresce i 180 km/h a v zatackach kde mistni jezdili maximalne 40 pres 90 km/h.
nerikam, ze to bylo s palcem v nose, to rozhodne ne, neni to na sminkovani se a psani smsek, ale s dobrym autem a rychlymi reflexy to neni problem.
A nikdy jsem pri prekroceni limitu neboural.. samozrejme.
A ted je to vec uvahy. Je normalni chtit plosne omezit vsude rychlost na 75 km/h, kdyz to jde v beznem aute projet i 180 ?
Je to prinosne i v pripade zatacek, kde tech 75 je mnohdy uz dost obtiznych a 90 je tam absolutni limit, kdy to jinak nez dverma napred pres protismer projet nejde ? To dopadne tak, ze z ridicu se stane smecka troubu, kteri se nic nenauci a pak v tech zatackach vyleti i v ramci limitu 75. Tak co s tim udelate pak? snizite limit na 60, 50, 45 ? Jsou nektere vracecky, kde se musi jet i 30 a i v triceti se muzete vazne zranit, do stromu i zabit. Zavedeme tedy limit 25 ?
No, mně s mým obecným názorem na nařízení a regulaci tohle psát vůbec nemusíš. Jenom ten Tvůj příspěvek ještě rozšířím - jak může platit jeden univerzální rychlostní limit na dané silnici pro: jakékoliv počasí, jakoukoliv viditelnost, jakéhokoliv řidiče, jakýkoliv automobil, za jakéhokoliv provozu, na kterém koliv metru dané silnice (zatáčka vs. rovinka, široká vs. úzká část, dobrý povrch vs. špatný povrch).
Od toho pak mame v zakone tu opomijenou a nebo zamerne vynechavanou vetu "ridic je povinen prizpusobit rychlost stavu a povaze vozovky,svym schopnostem a moznostem,povetrnostnim podminkam..." Tedy devadesat nebo mene,dle aktualni siuace. Ale to by polovodici museli pouzivat mozek a myslet na rizeni,namisti toho,jake kozy ma sousedka od vedle.
Ano, správně. Tahle větička tam ale byla mnohem dříve než se objevily rychlostní limity. A je zcela v souladu s mým chápáním řidiče jako takového a jeho povinnostmi a schopnostmi, které má mít. Jenže pro černobílé posuzování chování řidičů na silnici (kteří jinak nic neprovedli) se tato formulka nedá k postihu použít a proto je potřeba přidat ty limity, aby bylo čím buzerovat a kde legalizovat okrádání řidičů. S bezpečností to nemá vůbec nic společného. Ostatně rychlostní limity začaly být zaváděny v sedmdesátých letech kvůli spotřebě paliva (ropná krize, CO2 nikoho nezajímalo), nikoliv kvůli bezpečnosti.
Nech v Anglicku zavedú rýchlostné limity 10 km/h na okreskách, 20 km/h na diaľnici a 5 km/h v obci a úmrtnosť na cestách im poklesne na nulu. Pravda budú musieť ešte vyriešiť rýchlostný limit pri cúvaní vozidiel a technické zabezpečenie, pretože pri cúvaní bude potom viac mŕtvych ako pri jazde dopredu.
Celé to bude mať ešte jeden ekologický aspekt - keďže jazda na bicykli sa stane rovnako rýchlou ako jazda autom, znečisťovanie životného prostredia automobilmi tým bude raz a navždy vyriešené.
jedničky jsou v UK málokdy s krajnicemi, někde na ně prostě není místo, silnice bez odvodu vody vedou různými úvozy, ve vesnicích se sotva vejdou mezi domy, každý kus půdy je v soukromém vlastnictví. Ale nevím, jestli je rozumné zavádět plošně 40.
jakékoliv plošné omezování rychlosti. Třeba u nás v Jundrově "kočárová mafie" vyřvala snížení na 30 po celé městské části. Teď by ještě rádi dali na všechny silnice zhruba každých 20 metrů zpomalovací prahy, ale to jim naštěstí policie neschválila - asi kvůli autobusům, aby tam lidi nechytali mořskou nemoc.
Ta 30 se ale prostě nedá dodržovat, i autobus jede někde 2x rychleji, jinak by musel lidi na konečné pokaždé probudit. Já na kole jedu z kopce kolem 40 km/h, po rovině přes 30 a stejně mě vždy dojíždí a předjíždí auta. 50 je do města minimum, jakákoliv plošně nižší rychlost je nesmysl.
Na okreskách nechat rychlost jak je, pouze by se někde hodilo napsat na silnici něco jako mají v USA: "SLOW". Nepsat přesnou hodnotu rychlosti, jen upozornit, že silnice má "vyšší obtížnost".