V uplynulých dekádách automobilky prezentovaly ledacos. Mnohé nápady reagovaly na potřeby doby a se zvyšující se úrovní techniky zanikly, jiné se zdají být z dnešního pohledu skoro absurdní.
Re: V tom seznamu vám chybí trakční elektromotor...
Proč ne?
Jako že se to nehodí... nebo že by to zbytečně rozesmutnilo. ;-)
Ano, Béčko má rozhodně lepší výsledky mezi kuželkama... ale je to MPV! Má to být. Tam je docela problém mít kufr jen 300 litrů, proti víc jak 400 eLka, o 560 v Livingu ani nemluvě... a za stejné peníze.
Víc technicky? OK: 1.4 od Fiata je výkonnější a má statisticky větší životnost a nižší servisní náklady, než 1.4 od Toyoty... teda pardon, od Forda.
O šestirychlostní převodovce u Fiata proti pětirychlostní u Forda ani nemluvě.
Že je to stejně slabý motor a většina bude chtít silnější? Pak ale Ford končí na tříválci 1.0.... zatímco Fiat nabízí i čtyřválec 1.4... podstatně výkonnější.
No jo, ale pořád je tady ten rozdíl časů mezi kuželkama. :-)
Jsem tady za "fiaťáka", tak jsem musel dostát své pověsti. Jinak mi Fordy nevadí.
Re: V tom seznamu vám chybí trakční elektromotor...
Myslim, ze o uspesnosti 500L v ramci segmentu mluvi predevsim jeji prodejni vysledky:
[odkaz]
Chapu, ze ne kazdemu se to auto libi, ale kdyby oproti konkurencnim Bmaxu a Merive nenabizelo nic krome kavovaru, jak jsme se dozvedeli v clanku, prodejni vysledky by vypadaly asi jinak.
Chlapec zastavil na vyhlídce za městem, dívčinu ložil na zadní sedačku, hodil do gramofonu oblíbené postelovky a pokud měl dost sil, tak zvládl i obě strany desky:)
Opravdu nechápu podivný a ničem konkrétním nepodložený útok autora na Fiat 500L. Jedná se o velmi povedené a designově originální MPV s velmi dobře využitým vnitřním prostorem a slušnou variabilitou i nabídkou motorů. A tomu všemu odpovídají i jeho slušné prodeje. A tak by tomu určitě bylo i bez kávovaru! :-!
Rozhodně mi nešlo o žádný útok na Fiat 500L, ale upřímně, podle mě to auto prostě povedené moc není. Na rozdíl třeba od 500X, které je podle mě skvělé auto. I s tím jsem jezdil na prezentaci v Itálii. Můj názor. Možná se 500L prodává, ale u nás teda nevím, byť statistiky jsem jsem nekontroloval. Pro mě bude Meriva i B-Max lepší už jen proto, že to prostě lépe jezdí. A auto by mělo hlavně dobře jezdit, jinak v zásadě uniká jeho smysl. To je stejné, jako kdybyste si dnes koupili televizi, která sice dobře vypadá (její krabice), ale příjem má na úrovni zařízení ze 60 let. Za chyby se omlouvám.
pane Dusil,
zabývám se prodejem aut a sám jsem jich vlastnil x. Jsem vlastník MPV 500L přesto že prodávám jinou značku. smysl MPV je převést 2 dospělé a dvě děti. a věřte mne to 500L prostorem absolutně splňuje. O její variabilitě není pochyb. S autem jezdí převážně manželka a ta opravdu neřeší jestli zatáčku projede v "" bokem.
S autem jezdím i já a mohu porovnávat s konkurencí. Zajímalo by mě co konkrétně vytýkáte 500L. ?? Můžu vám jenom říct že poměr cena hodnota je u tohoto auta luxusní. V žádném případě si nemyslím že by jízdní vlastnosti nějak zaostávali za konkurencí.
Pane pvsg, 500L Vám neberu, Ale prostě budu pořád tvrdit, že B-Max je lepším autem, minimálně jízdně. Ostatně se stačí podívat i na testy v zahraničí. To, že vás auto převeze je super. Někomu to určitě stačí. A takových lidí je asi většina. Kdyby ne, neprodávaly by se tolik vozy SUV. Věřte, že ani já neřeším jestli zatáčku projedu bokem. Myslím ,že ty předokolky, co jsem vlastnil, byť sportovní vozy tohle neuměly. Navíc je to nebezpečné a huntujte tím auto. A to mně už z principu vadí. Vážně nevím, proč si každý pod pojem jízdní vlastnosti musí představit ježdění bokem. O tom to opravdu vůbec není.
Nenapsal jste co konkrétně. znovu opakuji 500L je MPV cíl je prostor a variabilita.
B-Max pravděpodobně jezdí o něco málo lépe(ford vždy uměl udělat podvozek o tom není pochyb) jsem přesvědčen ale že cíl MPV nejsou jízdní vlastnosti. Vlastní zkušenost např. stabilita 500L i ve vysokých rychlostech příkladná spotřeba např. Chorvatsko auto po strop 5,9benzínu./skutečná 6,1) 6 rychlostí atd. Vzadu absence středového tunelu, spousta prostoru pro nohy atd. Odskok zadní nápravy na nerovnostech zcela totožný jak u Oktávie (nepočítám li samozřejmě nejvyšší verze).
Je to jak majitelé TDI opakující pořád něco o točivém momentu ano tank má taky velký točivý moment/myšleno s nadsázkou). Koupil jsem si za vlastní peníze již několik nových aut. Zajímá mě kolik nových aut jste si koupil vy a hlavně k jakému účelu popřípadě jste auto sdílel s manželkou dětmi apod.? Na Auto CZ neustále testujete auta koncernu ostatní jsou skoro jako šafránu. Nemám nic proti koncernu už to, ale není jak to bývalo ostatní se značně dotahují.
Souhlasím, že jízdní vlastnosti jsou důležité, ale zejména u rodinného MPV bych tedy požitek z řízení nekladl na první místo. A že by 500 L bylo jízdně nějak zvláště neschopné auto, to si taky nemyslím :-!
Zřejmě zákazník Fiatu 500L neupřednostňuje jízdní vlastnosti jako vy, ale ocení jeho praktičnost pro kterou byl stvořen. Vámi preferovaný Ford má poloviční prodeje proti 500L tak asi tak povedený není.