Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Návrat Alfy Romeo na americký trh: 10 let zpoždění

Alfa Romeo se má vrátit do USA v roce 2013. Původně ale Italové plánovali relaunch už na rok 2003.
Zpět na článek
21. 7. 2011 06:38
21. 7. 2011 09:10
22. 7. 2011 16:15
21. 7. 2011 09:36
22. 7. 2011 04:57
22. 7. 2011 05:00
21. 7. 2011 13:28
22. 7. 2011 05:03
21. 7. 2011 09:45
21. 7. 2011 10:22
21. 7. 2011 14:07
21. 7. 2011 16:45
12. 8. 2011 16:21
9. 8. 2011 11:58
21. 7. 2011 10:48
21. 7. 2011 13:49
21. 7. 2011 14:58
21. 7. 2011 15:47
21. 7. 2011 17:01
9. 8. 2011 13:38
21. 7. 2011 21:04
21. 7. 2011 17:30
21. 7. 2011 20:22
22. 7. 2011 05:06
8. 8. 2011 15:46
8. 8. 2011 17:58
9. 8. 2011 15:43
8. 8. 2011 16:00
8. 8. 2011 17:49
8. 8. 2011 20:33
21. 7. 2011 06:38
Opatrne
Vzhledem k tomu, ze za pet let chce alfa vyrobit jen 15k 4C, par set se jich urcite v USA proda. Pecivo se bude lamat ale az s Giulii, troufam si tvrdit, ze to bude pro alfu tvrdy chlebicek. Pravdepodobne to bude re-brand chrysleru, tak by mne zajimalo, na co chce alfa lakat kupce. Na patriotismus sazet nemuze, povedomi o kvalite znacky, jako japonsti rvaci taky ne, value for money jako Korea urcite ne, German engineering to taky neni, zbyva design. Nejsem si ale jisty, ze je to v dane kategorii tak dulezity parametr. Mid-size (pokud to teda mid-size bude) neni imageovka pro velke aglomerace, jako F500. Nezbyva nez poprat good luck...
Rozbalit vlákno
9
21. 7. 2011 09:10
Re: Opatrne
Fiat to celé projel ... 159, Brera i Spider se tam mohl už dávno prodávat. 2.2JTS nebo 3.2 V6 automat, pro US trh ideální. Měli si to připravit už na rok 2008 kdy vyjela F500 a společně to tam nabízet.
Marchionne akorát stále mele, ale skutek utek :no:
22. 7. 2011 16:15
Re: Opatrne
No, důvod, proč tam Fiat "nevlít" už v roce 2008 je ten, že v té době tam měl defakto nulovou dealerskou síť. Ta přišla až s nákupem Chrysleru... A stejně si myslím, že 159, Brera nebo Spider tam nijak výrazně prorazí, italové tam budou prodávaný s tím, co jim jde nejlíp - malý a (podle mně ve většině případech) stylový auta typu F500 nebo MiTa...
21. 7. 2011 09:36
Re: Opatrne
rozvíjíš zajímavou teorii, ale založenou na totální hovadině - Giulia ZCLA URČITĚ nebude založena na jakémkoliv Chrysleru.... ;-) Bude to sedánek s předním náhonem na zvětšené platformě Giulietty (čili McPherson vpředu, multilink vzadu)....
22. 7. 2011 04:57
Re: Opatrne
Tak to bude stredni trida jako kdyz vysije. Bravo!
22. 7. 2011 05:00
Re: Opatrne
Tak to bude stredni trida jako kdyz vysije. Bravo!
Avatar - Barrichello
9. 8. 2011 09:35
Re: Opatrne
To bude ted midsize. Na ten tam vlyoženě čekaj.

Alfa resp. fiat by se měl zaměřit na aut které bude konkurovat Hondě Civic.

Tam by mohl uspět, když na tom mákne, větší třídy mu spolední dobou silně nejdou, takže tohle by mohl nechat na Chrysleru.
9. 8. 2011 14:12
Re: Opatrne
tak do USA půjde i faceliftovaná Giulietta, takže Civic už může začít panikařit.... ;-)
21. 7. 2011 13:28
Re: Opatrne
nebylo by špatný používat diakritiku
22. 7. 2011 05:03
Re: Opatrne
...to bych si ji musel nainstalovat. Priznam se, ze ji nepouzivam uz roky, to co v praci pisu diakritiku nepotrebuje, doma ji mam, ale uz musim dost lovit, kde ktery pismenko je:-) Tak se omlouvam za obtiznejsi citelnost.
21. 7. 2011 09:45
Ó Dio....
.... redakce určitě není hloupá a ví, že i takovýto článeček, ve kterém defacto nic nového není, vyvolá parádní diskusi a zvýší počet prokliků ;-)

Jen stručně:
1) 159/Brera pro USA by byla naprostá trága - to auto mělo defacto jediný použitelný motor pro USA (3.2V6) spojený s ne bůhvíjakým automatem.... Kolik by se jich tam asi prodalo? (alternativní 1.8Tbi přišel příliš pozdě). Navíc auto bylo montované v té šílené fabrice u Neapole, čili nákladově to pro Alfu asi taky nebylo nic moc a tahat to ještě do USA? To by na tom asi dost prodělávali...
2) oddalování premiéry Giulie je Marchioneho práce, stejně jako byla jeho práce oddalování Giulietty (ta totiž měla původně snad fakt mít podvozek Brava a tady se patří Sergia velebit, protože to kdyby vážně vyjelo, tak už je teď Alfa asi po smrti). Čili on ví, co dělá a prostě nepustí produkt, kterému by na 100% nevěřil (a momentální úspěchy Giulietty naznačují, že zatím mu to vychází).
3) je tedy lepší počkat, než se na US trh uvést nějakým propadákem. Naopak je nutné, aby hned ten první model byla trefa a začalo se tam budovat povědomí o značce....

Takže takto velmi stručně z mé strany, nyní již přenechám prostor ostatním. Na jejich místě bych začal esejí na téma líní a nabubřelí taliáni a pak volně pokračoval přes historii jejich odborů, rudé brigády a zakončil bych to polemikou na téma Řím a opuštění Hadriánova valu bez boje (možná tehdy to všechno začalo?) ;-)

Dobré ráno všem :-)
Rozbalit vlákno
16
21. 7. 2011 10:22
Re: Ó Dio....
:-) :yes:

Jak se říká: Italové jsou jako olivy - to nejlepší ze sebe vydají pod tlakem. ;-)
Avatar - Dinar
21. 7. 2011 14:07
Re: Ó Dio....
Já nevím, fakt je to na přitroublé zvedání palců? Něco na tomhle webu už pamatuju, ale paralely na Hadriánův val nikoliv, za to spoustu třeřích říší, hitlerwágenů apod., ano, a nutno dodat, že nejčastěji z řad bazalka klubu, takže s těmi palci k podobnému rádobyironickému blábolení opatrněji. :-!
21. 7. 2011 16:45
Re: Ó Dio....
Tak si projdi třeba tuhle diskuzi, tam se to až k antickému Římu dostalo a myslím že na to Mr.Murphy narážel:
[odkaz]

O třetí říši, Hitlerovi a spol. si nic nepamatuju, ale já taky nečtu ani zdaleka všechny diskuze, takže mi to mohlo snadno uniknout (a nijak mi to nevadí).

A ten dnešní Mr.Murphyho příspěvek taky nemá jen ten poslední odstavec, že...
12. 8. 2011 16:21
Re: Ó Dio....
Mohl bys konkrétně citovat, kde se v téhle diskuzi hovoří a starém Římu? Máš dost smůlu, myslíš si, že se nenajde někdo, kdo si ji projde a tvoje plácání vezme za pravdu?

A ty si nepamatuješ výlevy, které tady vypisoval tvůj duchovní spřízněnec wolff na téma Hitler - VW? To je ale docela drzost, tady tvrdit něco takovýdleho - no, od zarytého fandy italských aut by mně to vlastně nemělo ani překvapit. Je legrace, jak jste stejní, směšní a jak se ke značce a zemi, kterou tak adorujete hodíte.
9. 8. 2011 11:58
Re: Ó Dio....
Pochop, oni se musej navzájem takhle podpořit, když jsou zbytku ostatních pro smích....
Avatar - euro89
21. 7. 2011 10:48
Re: Ó Dio....
Jojo, vyvěs si portrét Marchionneho na zeď v ložnici. >:D Giulietta se opravdu náhodou povedla, ale rozhodně najdeme víc věcí, který současný vedení Fiatu zkur*ilo (nebo nedokázalo změnit po tom předešlém), než těch, který se mu povedly. Nebo by jsi snad velebil Sergia i za jedinou karosářskou variantu Brava? Za absolutně zpackaný návrat Fiatu do střední třídy s Cromou? Za faktický zničení celé značky Lancia? Za neschopný marketing všech tří hlavních značek? Za dlouhodobou neschopnost donutit nemakačenka na jihu, aby vyráběly stejně kvalitní auta, jako např. závod Tychách? :-!
21. 7. 2011 10:56
Re: Ó Dio....
zkus se zamyslet nad situací, za které SM koncern přebíral. Byl v červených číslech a visel nad ním velký otazník. Dnes je v černých číslech jak Fiat a spol., tak Chrysler Group (pokud vím), kterou jen tak mimochodem Sergio koupil....

Croma byla "zpackaná", protože to byl společný projekt s GM, který si tipnu byl rozjetý už před příchodem SM (stejně jako 159 atd.). Lancia byla pohřbená už DÁVNO před tím, než SM vůbec uvažoval, že by pro Fiat dělal. On to jenom dokončil, aby se do té značky dál nesypaly peníze jak do černé díry. S přebastlenou F500 a re-badgeovanýma Chryslerama vám to na Lancia-klubu bude moc slušet, neboj >:D

Můžeme tady polemizovat nad každým modelem a každým rozhodnutím, ale v celku ty finanční čísla vycházejí Fiatu dobře, teď musí přijít s novýma modelama. Jaké budou, se ukáže....

Co se nemakačenek na jihu týče, tak si troufnu tvrdit, že žádný jiný manager Fiatu nikdy s odbory neválčil víc než SM. Že to jde pomalu? To už tak bývá....
Můžeš si zkusit představit alternativní scénář bez SM, s Bravem Combi, nástupcem Thesis a Lybry a podobně a zkus se zamyslet, jak úspěšné by ty modely byly....
Avatar - del42sa
21. 7. 2011 13:49
Re: Ó Dio....
Té pohádce o tom, že jen díky "hodnému" Sergiovi má Gulietta vzadu multilink dost pochybuji.
Vzhledem k tomu, že ten pán dobře funguje jako "zabiják" nákladů (bohužel bez ohledu na následky), se mi naopak vkrádá myšlenka, že původní Gulietta stála na zcela samostatné platformě (de fakto nástupce 147), tzn. ve předu lichoběžníky, vzadu multilink a ten tebou velebený Sergio by si naopak nejraději představoval Alfu na podvozku Brava (proč ne když to "funguje" u Delty ?) a zřejmě jen díky lidem v Alfě, kteří dané problematice rozumí mnohem lépe než Marchionne ( kterému zase jde dobře násobilka ;-) ) došlo ve finále na jakýsi kompromis a výsledkem je podvozek Gulietty ;-)
21. 7. 2011 14:28
Re: Ó Dio....
tak samozřejmě spekulovat "kdo co chtěl" tady můžeme, nicméně kdyby SM opravdu chtěl Jůlinku na podvozku Brava, patrně by si to prosadil, že....
A dost těžko si i dovedu představit, že by Giulietta byla plánovaná s platformou ala 147. Na jaké další auto by se taková platforma využila? Myslíš si, že by se Alfě zaplatilo vyvíjet takovou platformu jen pro jeden model? (event. ji pak upravovat pro Giulii?).
Tahle současná platforma (tzv. C-evo) je naopak dost dobrá na to, aby na ní Giulietta kvalitně jezdila a zároveň dost modulární (lepší slovo mě nenapadá, sorry) na to, aby se na ní daly stavět i jiné auta včetně SUV (viz [odkaz]
SUV s lichoběžníkem v předu by asi nebylo to pravé ořechové....
:-)
Avatar - del42sa
21. 7. 2011 14:58
Re: Ó Dio....
právě že nejspíše hledání přijatelného kompromisu pro obě strany bylo důvodem k odkladům a následnému zpoždení jak Gulietty tak Gulie a do toho ještě přišla koupě Chrysleru, se kterou předem nikdo nepočítal...

Nevím proč Guliettu nedokážeš s platformou 147 představit, když je to její přímý nástupce ?
V automobilovém světě je zcela běžné, že platformy předchůdců jsou použity i pro nové modely. ;-) Navíc AR 147 vlastně používala/sdílela platformu s AR 156, což byl taky vůz střední třídy. Tady najednou tu analogii mezi Guliettou a Gulií nevidíš ??
21. 7. 2011 15:18
Re: Ó Dio....
vzhledem k tomu, že Giulietta se na svém nosném trhu prodává opravdu dominantně s motorem 1.6jtd, tak opravdu nevidím důvod, proč tam cpát lichoběžník.... Je to drahé, míň odolné a servisně náročnější. Nevýhody převažují.... (osobně bych s tím samozřejmě problém neměl a naopak silnějším Giuliettám by lepší podvozek určitě slušel).
Další věc je úděsný crashtest AR147 - opravdu by na jejím základě šlo postavit bezpečné auto? Atd. atd....
Avatar - del42sa
21. 7. 2011 15:47
Re: Ó Dio....
o tom že je to drahé byla právě řeč ;-) stejně jako je dražší multilink oproti vlečeným ramenům Brava ...
21. 7. 2011 17:01
Re: Ó Dio....
Spíš už ta platforma 147/156/GT prostě přestala technicky vyhovovat, možná kvůli pasivní bezpečnosti, možná kvůli něčemu jinému. Však už je taky přes 15 let stará... Jízdní vlastnosti ale důvodem určitě nebyly.
9. 8. 2011 13:38
Re: Ó Dio....
Když si přečteš, co tady obligátní partička dnes na čele s Mcmurphym předvádí, tak mně to nedá a musím se zasmát....dole píše, že "neví", kde se objevil údaj o ceně kolem 1 miliónu a hmotnosti 850 (!) kg.....inu stačí si to najít. v článku alfa-romeo-4c-nejprve-koncept-54900.

Nakonec, lhaní a překrucování je pro tuhle partičku dost typické, ovšem stejně jako krátká pamět a představa, že si druzí nedají práci (zvlášť když to skutečně není žádný problém), aby dohledali článěček jenom pár měsíců starý. To bylo v té Ženevě slávy, pokřiku a naparování. A jak nám tadyitalští oslíci nadšeně hýkali a nadávali všem těm, kdo logicky vyslovili pochybnosti....no, na drohou stranu kolem miliónu může být třeba i 1,3 miliónu, že to nebude 850 tis. je jasné. Na druhou stranu údaj o 55 tis eurech si Mc Murphy zase nějak pohotově vycucal z prstu, jak je jeho zvykem....při současné ekonomické situaci ale oněch 55 tis EUR může být milión našich, ani se nenadějeme - s těmi 850 kg se to ale bude okecávat podstatně hůř, ale oni to zvládnou, nemám strach.....

Jinak k těm dalším příspěvkům a la Marchionne - před x-lety, když tenhle člověk nastoupil do Fiatu, byl s ním dost dlouhý rozhovor, který jsem nejdřív četl ve originálu (anglicky) a pak z něj byly výtahy i v našich novinách. K tehdejší celkové situaci Fiatu uvedl, že jeho největšími problémy jsou kromě již tradičních malérů (nízka produktivita práce, špatná organizace výroby, servis a marketing...) mimo jiné i situace, kdy si každá značka (myšleno Fiat, AR i Lancie) vyvíjejí všechno samostatně a auta koncernu jsou na 18 různých podvozcích....zrovna tohle uváděl jako důkaz neefektivity v době, kdy VW těch platform měl snad pět (dneska má de facto dva moduly...) a podobně už v té době postupovali Ford (s Mazdou), PSA a prakticky v rámci jednoho koncernu i Renault (sdílení platforem napříč modelovými řadami). Marchionne konstatoval, že nechápe, proč by Bravo a odpovídající modely Lancie a AR měly mít každý jiný "podvozek" Platforma měla být jedna a modely se měly lišit nastavením.

Bravo charakterizoval jako krizový model, se kterým museli vyjet rychle, takže konstatoval, že se jedná o překapotované a mírně modifikované Stilo. Jeho vývoj se údajně počítal v měsících, rozhodně ne v letech....to aby Bravo vyjelo, bylo především politické rozhodnutí, které mělo ukázat, že FIAT má na to, aby přišel s novým modelem. Něco podobného bylo i Sedici....

JInak Stilo ve své době třeba technicky a kvalitou představovalo pokrok oproti předchozímu Bravu/Bravě, ale zabil ho tradiční italský odzikezdizmus....podle jejich zvrácených představ to měl být (po kolikáte už) přímý konkurent Golfa a mluvili o německé technice a kvalitě v italském kabátě....tehdy jsme s e tomu nesmál tak, jako dnes. Hatch byl zejména zezadu dost ošklivej, ale třídvířko bylo docela zajímavé a není možné zapomenout, že v rámci téhle řady dělali poslední kombík. Jinak k té kvalitě - prohlížel jsem si jedno pětidvéřové Stilo v salonu Auto Dojáček v Praze a bylo to naposled, co jsem viděl na autě lak - pomerančovou kůru, nechápali jsme tehdy, jak se toho může dosáhnout při automatickém lakování, kamarád, který si toho tehdy všiml, konstatoval, že je to chyba buď laku, nebo nedostatečné údržby zařízení.....no to jenom k tomu hodnému strýčkovi M. No, nakonec, jak se vyplatilo nové Bravo a co Fiatu přineslo je dneska zřejmé.
9. 8. 2011 14:28
Re: Ó Dio....
Berane, když už máš potřebu mě chytat za slovo, tak mě aspoň chytej pořádně.

Já dole píšu, že veškeré prozatímní odhady ceny činily 40-45.000 EUR.
Nevím, kde auto.cz vzalo jejich současných 50.000 EUR (ostatně, 45.000 EUR odhadovali třeba tady: [odkaz]

Možná to 50.000 EUR bude, možná ne. Teď to asi neví ani samotná Alfa, tak proč to řešit.

Jinak tady [odkaz] na autofunu mají další dost podivnou informaci: Sergio Marchionne zároveň oficiálně slíbil, že sporťák s motorem uprostřed přijde do evropských showroomů v první polovině příštího roku.

To si troufnu tvrdit že je určitě překlep, protože Alfa zatím vždycky uváděla, že to auto vyjede na konci roku 2012. Nevěřím tomu, že by byli schopní to tak urychlit, fakt ne....

Ostatně, i tento (mnohem propracovanější) [odkaz] článek uvádí, že 4C bude nejdřív na podzim 2012.

Čili tady se generuje nějaká virtuální realita o Alfě 4C za 55.000 EUR příští rok na jaře, ovšem s realitou opravdovou to bude mít opravdu málo společného....

Takže až se tady příští jaro objeví článek o "odsunu termínu 4C", tak to fakt nebude problém Alfy, ale spíš komunikačního šumu tady na webu....
21. 7. 2011 21:04
Re: Ó Dio....
"spojený s ne bůhvíjakým automatem"? Vlastním AR159 1.9JTDm 150k s automatom a po cca 80 000 km musím povedať, že aj po štyroch rokoch je to v kategórii klasických hydrodynamických meničov jeden z najlepších automatov na trhu. Nemám dôvod ospevovať AR, mal som možnosť skúsiť ich viacej, ale Q-Tronic sa Alfe (Aisin) skutočne vydaril. Dynamický (jednotka mohla byť živšia a kratšia) s jemným radením, slušným záťahom a len mierne zvýšenou spotrebou. Model 159 je celkovo smutne nedocenené auto.
21. 7. 2011 17:30
Toyota
kazdej american vi jaky sou italsky veci smejdy,za stejny nebo asi mensi prachy tady dostane Toyota nebo Honda,proc by kupoval tyhle drahy italsky odpadky?? >:D
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2011 20:22
Re: Toyota
A ty jsi co za bl*a?
22. 7. 2011 05:06
Re: Toyota
Sice bych to napsal jinak, ale skutecne povedomi, pokud v US o italskych mainstreamovych autech vubec existuje, neni prilis lichotive.
8. 8. 2011 15:46
Že by...
Tak už to začíná. Teď ještě, že 4C bude vážít 1100 kg+ a je to kompletní.
Mrzí mne to, ale je to přesně to, nad čím jsme se tady s pár diskutujícími pozastavovali. 850kg a cena pod 1M. Je to smutné. Ostatně jako většina zpráv a konání kolem Alfy.
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2011 17:16
Re: Že by...
ale v tom článku jsou samé nepodložené spekulace, že? ;-)
O hmotnosti 4C ani o ceně zatím nic nového neprosáklo....
A poslední avizovaný termín - konce roku 2012 se taky zatím neměnil....

Vaří se tady dokonale z vody....
8. 8. 2011 17:58
Re: Že by...
Cena pro Evropu se odhaduje na 50 tis. €.... Pokud vím, tak původní odhady hovořili o ceně do 1M. Ano, o hmotnosti nic nového nepadlo. Již při prvních zprávách o 4C tady několik přispěvovatelů (včetně mně) vyjádřilo pochyby o realitě zveřejněných údajů (cena vs. hmotnost).
8. 8. 2011 18:54
Re: Že by...
mě by zajímal zdroj toho odhadu ceny.... ;-)
já jsem všude možně četl ceny kolem 40.000 až 45.000 EUR.
Ale moc nechápu, proč řešit auto, které reálně opravdu nevyjede dřív, než za rok a pár měsíců.... Prostě okurková sezóna, tak se recyklují staré články (tenhle samotný byl vydaný již dříve....).

Jinak ano, auto takových parametrů s cenou pod mega, to nezní moc reálně....
Avatar - del42sa
9. 8. 2011 15:43
Re: Že by...
U Fiatu trvá okurková sezóna už několik let.... zřejmě proto taková "kreativita",aby se vytvořilo zdání, že se aspoň něco děje ;-)
8. 8. 2011 16:00
ale prdlacky
neni jedinej duvod proc by se v USA nemohli chitit i male motorizace, a ne jen 6/8valce jak tu nekteri tvrdi, i v USA se prodavaj auta s mensima motorama, ono jiz i Amici zacinaj pomalu koukat po autech co maji rozumnou spotrebu

az nejakyho politickyho joudu v USA napadne ze by mohli na benzinu a nafte taky neco vydelavat tak jako v EU, tak to bude teprv v USA srumec po autech s co nejvetsim MPG
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2011 17:49
Recyklácia
Ja len nerozumiem tejto recyklácii článkov :no:
Rozbalit vlákno
1
8. 8. 2011 20:33
Re: Recyklácia
Treba musi redakce snizit mnozstvi vyprodukovaneho CO2/clanek.
Avatar - Stejsn
9. 8. 2011 00:18
"Alfa Romeo se v tichosti stáhla z USA v roce 1995 –
- důvodem byla špatná image značky ve vztahu ke kvalitě." Zrovna včera jsem táhnul 70 kiláků na laně 156ku kombíka, protože jí přestala řadit sekvenční převodovka. No, stát se to může každému autu, ale tenhle kus si to za posledního půl roku odbyl už potřetí a to se mezitím ta převodovka už měnila za komplet novou, včetně řídící jednotky >:D
Rozbalit vlákno
2
9. 8. 2011 12:07
Re: "Alfa Romeo se v tichosti stáhla z USA v roce 1995 –
No 156 uz ma neco za sebou. Moje vlastni auto z produkce VW bez varovani za posledni rok 3x prestalo jet a uz neslo nastartovat. Zacalo to mesic po skonceni zaruky...
12. 8. 2011 16:22
Re: "Alfa Romeo se v tichosti stáhla z USA v roce 1995 –
Tak proč jsi ho neprodal a nekoupil si Cromu? A nebo že on ti nikdo neřekl, že musíš do nádrže občas natankovat palivo a ty ses vykašlal na návod, co?