Tak jimny je urcenej spis pro neco jinyho, ale swift, alto, splash se zminit mohly. Jsem docela zvedavej i na novy twingo. Motor vzadu, nahon na zadek vypada dobře.
No tak já zrovna Jimníkem jezdil do města rád. Vmáčkneš se na místo kam Fabie ne, naprosto vynikající výhled i dozadu a ta 1.3 byla i celkem svižná. Horší je samozřejmě komfort, to pružení plus hluk. A přiřazení předku jsem taky občas využil. Nejen na sněhu, ale i třeba v některých strmých dlážděných uličkách při námraze. A Swišť (obzvlášť s automatem) je taky ve městě jako doma. ;-)
Už to začíná být trapné. Je jedno jaká kategorie, jaké zaměření. Škoda vždy na (téměř) prvním místě. Porovnání top 10 aut do města. Panda na posledním místě-raději nekomentovat. Hybridní Yaris a nadupaná Fiesta (obě velikosti Fabie) hozené do stejného pytle s miniauty. Kde je zástupce z Kolína? redakce asi jezdí po jiných městech než všichni ostatní. Rozhodně ne po evropských. Aha, já zapoměl. Čechy a zejména Praha jsou střed automobilového vesmíru. To BMW je asi vtip. Jsou i jiné elektromobily které však rozhodně nestojí mega. Divím se že CityGo není první. Škoda přeci porazí úplně všechny. Co na tom že má v kufru kus plechu a zadní okýnka se otevírají jako u polského fiátka před třiceti lety. Hlavně že je "naše". Německá stavebnice postavená na Slovensku... No nic. Musím jít. jdu si vyzvednout na víkend ford Ka jehož základní 1.2 roseká úžasný HTP/MPI na kusy. Vyzkoušeno.
Nejhorší je ze mas pravdu :-) jo a takovej volkswagen se skříženýma motykama ve znaku to je taky vyzdvyhovany jak ta skoda. Proc je panda posledni by me taky celkem zajimalo.
do města je podle mě nejlepší kolo >:D >:-[] Škodovku mám rád, ale proč o ní píšete, že je ve všem nejlepší??! Zrovna Citigo se mi naštěstí povedlo dědovi rozmluvit, ten tříhrnek HTP, kterej přejmenovali na MPI, aby to bylo nenápadný, nic moc >:D a ty přední dveře, kde je hlavně plech >:D Za ty prachy ani náhodou, něco málo připlatit a třeba Yarise :-)
Asi si ji taky pořídím, stejnýho výrobce. U nás v obci je na to úplně ideální profil, rovina roztažená cca do 3 km. A na takový to běžný vyřizování - úřad, pošta, školka, škola - je to perfektní. :yes:
všem dotčeným se omlouvám, to přejmenovaný HTP je vlastně u Rapidu 8-s to ovšem nemění nic na tom, že Yaris je 4 hrnek, mnohem lepší výbava, hezčí, větší a jen o něco málo dražší.
P.S: ještě se omlouvám za svoji chybu, splést se může každej :-!
No asi se ale moc neprodává >:D v HK ani PCE ho nemaj jako skladovku, viděl jsem jen 1,33 :-! citigo je s tříhrnkem předražený... a už to nebudu řešit, prostě jsem si spletl... :-!
Predstavoval bych si citigo s klimatizaci, silnejsim motorem, el. Oknama a zrcadkama, tempomatem a PPC za 190 000,-. Yaris mel nabic automat, couvaci kameru, automat, motor 1,33, dvoubarevnej interier a je vetsi. Nabizeli ho za 240 000,- .
Tak to nevim, ale v HK uz ty nabizeny nemaji. Ted maj tenhle [odkaz] To jsou teda ve sleve vsechny.... porovnaval jsem skladovky u vice znacek a yaris z toho vysel nejlip...
na Slovensku metro nemame ;-) Byvam v dedine/obci, ktora ma podla aktualneho scitania cca. 4 200 obyvatelov. 30 km odo mna je obec s podobnym poctom obyvatelov, ale oficialne je to mesto. Takze poprosim nabuduce clanok ake auto do dediny :-! Za mladi sme sa vozili na karicke ;-\
" Komu by se nelíbila, má možnost sáhnout po dalších dvou sourozencích Škody Citigo...." ..Přesně, dneska je to samej sourozenec- Citigo, Up, Mii, trojčata z Kolína, Twingo na základech Smartu atd, atd, atd... Automobilovej svět jde pomalu ale jistě do kopru :'-(:-(
Neberte to nějak ofenzivně, ale takhle to bylo vždycky. Sdílely se díly a přelepovali značky od doby kdy je auto autem. Pro příklad před dvaceti lety to byl SAAB 9000/Fiat Croma/ Lancia Thema. Nemluvě o USA, kde je to od 60.let naprosto běžné a hojně využívané. Třeba i legenda Ford Mustang sdílela mraky dílů s ostatními Fordy a značkami pod něj patřící - Mercury Cougar je toho důkazem. A ne vždy je výsledek něco podřadného, třeba za novou Alfu Spider budeme moci poděkovat hlavně Mazdě, která jí dá tu správnou koncepci. A rozhodně nepůjde jen o přelepení značek.
to snad nie... tak to uz potom aj lada niva je skvele miniauto ;-) ... vidim ze stale objavujem nove nepoznane veci ;-)
miesto jimnyho by som tam dal suzuki splash alebo swift.... splash ma inak aj vyssiu polohu sedenia a kratky razvor... skvele sa s tym musi manevrovat po meste je z toho dobry vyhlad a na rozdiel od jimnyho je to pohodlne auto s 5 dvermi.....
taketo ankety su o nicom... to je nieco podobne ako sme tu mali "najlepsie 4kolky do vanice" a bol tam bentley ... tiez podivny vyber a uplne nelogicky
:-O
moja 10tka ( pri vsetkej ucte k zdravemu rozumu )
10. P208
9. suzuki swift
8. hyundai i10
7. vw UP
6. suzuki splash
5. fiat panda
4. suzuki alto
3. opel adam
2. fiat 500
1. smart
Či to nebude tým, že po zime sú cesty zlé, zalepia ich nejakou škvárou, z ktorej rady lietajú kamienky do čelných skiel, do nasledujúcej zimy sa to spolovice zničí, my si zvykneme, zima dokoná dielo, pár nových jám pridá, a tak to ide stále dookola rok čo rok. Metre (doslova metre) nového asfaltu, ktorý ročne pribudne v Bratislave, spočítam na prstoch...
Mne je tento plátací kolobeh jasný, len teda po minulej zime to bol už fakt extrém, musíš uznať. Ale to je tak keď rozpočet na opravu ciest minuli na štadión kvôli MS v hokeji pred troma rokmi...
pises ako keby som bol z marsu a v meste som v zivote nebol :-D ... si myslis ze v kosiciach mame cesty ake? lepsie ako v blave isto nie ;-) ale aspon ich mame prazdnejsie... takmer ziadne kolony az na par lokalit v rannej spicke ;-)
neviem odkial si ale ja som z 250 tisicoveho mesta.... a chapem vsetkemu ziadne obavy ;-) do mesta je swift alebo splash urcite lepsi ako jimny ;-) to bez debaty .... skoda o tom vobec spekulovat, jimny je lepsi do lesa pre lesnika alebo ked treba na pole ist po vrece zemiakov
Tady se autoři asi trochu opili, ne? Neříkám, že si Jimmy s městem hravě neporadí, ale jako 3. nejlepší auto do města? Srsly? To je dobrej materiál :-) To už jste spíše měli zmínit Suzuki Swift Sport, když už jste tam "museli" zařadit i tu Fiestu ST. Byť i u těchto skvělých aut si myslím, že by v téhle anketě měly uvolnit auto jiným. Zejména ta Fiesta, protože tubomotor se do města nehodí. Trápí mě ve městě denně, tak vím o čem mluvím.
Nedávno tu byl článek, že klesají prodeje škodovek a tak se mi to líbí milá redakce. Příště chci vidět škodovku na prvním místě. Výplach mozku a ještě přitvrdit. On se nějaký zoufalec najde, který se tou vaší tabulkou bude řídit.
Kolik asi času zabere vytvořit takový článek, Aleši? 20 minut i s fotkami? Teda asi jste hlasovali, někdo prosadil tohle, někdo zase támhleto, musela se vlézt Škodovka, aby se hodně klikalo...
No učiněná diplomová práce...
Škoda, že od puberťáků... jak jinak si Fiestu ST s podvozkem ze žebřiňáku (nic proti ní jakožto HH)... ;-)
Asi jo, jinak to nedává smysl. Stejně jako ten Jimny. Jako já jsem ho opravdu používal a vlastně mě to bavilo, ale vybrat ho jako jedno z nejlepších aut do města je vtip. Ledaže by tam byl z podobného důvodu jako FieSTa, s Jimníkem můžeš zase rychle vyrazit na pole... >:-[]
problem vidim v cene.... bohuzial nova panda je uz drahsia ako punto alebo i20 ci rio , ja pandu tiez stretnem tak raz za mesiac ... pritom stare pandy su takmer vsade .... neviem ci to bol od fiatu stastny tah ( teda aspon mimo italie ) s tou cenou
Taky ji (novou Pandu) prakticky nevidím, předchozí generace je všude, ale ta nová fakt ne. Citigouček jezdí mnohem víc než Up!ů a žádný reklamy na pizzu na nich nevidím. >:-[]
Nebude to čistě náhodou tím, že se jich do teď vyrobilo řádově více než té druhé generace? Já taky vidím více Octavii I. generace než III. generace a divné mi to nepříjde...
To nevím, kde jezdíš, ale O3 už to všechno těžce válcuje. Ten její zmačkanej zadek je všude. A to i když odečtu Rapidy, někdy mám s rozlišením problém. ;-)
Dnes som vystupoval z auta na parkovisku a do oka ma udrel pohľad na neďaleko stojaceho Rapida liftback. Píšem, že udrel, zo zadobočného pohľadu nepoznám auto s horšou vizážou (a že mi je stiahnutý jazvečíkovský zadok Insignie silne nesympatický).
Ano Gilgite, když si můžeš přijít do někoho kopnout, uděláš to.
Jsi nic, než charakterově plytký ubožák. :-!
Časem možná zjistíš, že kritizovat někoho za vnímání designu, je hloupé a nemá žádný racionální základ. Ale vím, ty, jakožto pokrytec ohánějicí se velmi rád čísly a tabulkami, tohle v tomto, stejně jakožto i v jíných případech, bohorovně přehlédneš.
Zbyde tu po tobě jen odér vlastní hlouposti a pokrytectví. :-!
A teď se klidně upiš, jak je to všechno jinak.
Opět dokazuješ své pokrytectví? Opět potvrzuješ to, jak je všechno dle tebe, přece, jinak? Jsi taková směšná loutka, postavička, která vždy udělá, co ji nadiktuji.
PS:
Já nenpoužil žádné jiné slova ani jiný tón, než ti, na které jsem reagoval. Jenže to ty sám nejsi schopen přiznat. Takže ti opět nezbyde nic jiného, než se mě tupě pokusit urazit.
No, je to tvůj osobní boj se sebou samým. Jen přicmrndávat v diskuzích, okopávat kotníky a pokoušet se urážet a zesměšňovat své oponenty. Bohužel, jsi v tom sám. :-!
"Časem možná zjistíš, že kritizovat někoho za vnímání designu, je hloupé a nemá žádný racionální základ."
Ze si tuto mudrost este nikdy neadresoval GTImu, coby hlavnemu kriziakovi v dizajnovom boji proti vsetkym inovercom.
Teď jsi akorát potvrdil, že nevíš, co to slovo pokrytec znamená. Takže takhle prosté je vysvetlení tvé diskuzní křeče. Očividně jsem tě přecenil. >:D:yes:
Samozřejmě, tvoji definici, tak jak ji chceš chápat a aplikuješ jen a jen ty.
Opět musím napsat, zůstal jsi v tom sám, můžeš hádat proč, možná na to i přijdeš. >:D
A to, že tady budeš opět vypisovat, jak je všechno obráceně, jsem předpověděl již na začátku. Chováš se přesně podle vzorce. :yes:
Nezdá se mi, že bych byl první, kdo ti tě nazve čistým pokrytcem.
A naopak o mně se to snažíš tvrdit jen ty. >:D
Čím to asi bude? Nechceš v tom být sám? Neznáš význam slova? Nebo si jen pokoušíš chránit vlastní zádel? Nejspíš je to kombinace všeho...
Závěrem ještě ve svých urážkách přitlač, ať svému projevu vtiskneš více osobní důležité ubohosti! Možná by ses měl raději přesunout do diskuze o vodíkovém Hyundai, tam aspoň opět poznáš, jak jsi svým pokryteckým postojem všem jen k smíchu. >:D:yes:
>:D
A stále reaguješ a reaguješ a urážíš a urážíš - jen sám sebe. Ty si sám šlapeš po tom, co tu vykládáš. Jak jsem psal, pokrytec a pouhá loutka, se kterou jde lehce manipulovat.
Užij si neděli strávenou přesvědčováním sebe sama o vlastní neomylnosti a hlouposti druhých! ;-) >:D
Minule som viezol mamku, stáli sme na červenej a pred nami Octavia III s prevozovými značkami. A mamka že "Aha, nová Octavia a už nabúraná." >:-[] Šikmé prelisy na 5. dverách sa Kabaňovi fakt nepodarili. Vyzerá to lacno, hlavne na Octavii a Superbe.
To je dosť zásadný problém.
Zadná časť Rapidu liftback vyzerá vyľakane, akoby sa bála, že ju niekto znova nakopne. Prvým kopancom zrejme vznikli tie nepochopiteľné šikmé ohyby, ktoré s abijú cakumprásk s celým autom - a mimochodom, už absolútne nepochopiteľné je, že tento rozporuplný, disharmonický a najmä disharmonizujúci prvok nasilu tlačia na jeden model za druhým... :no:
Neřekl bych. Je to markanta, je udělaná čistě účelově.
Stejně, jako mají auta specifické masky/čumáky, Škodovka chce mít i svůj vlastní specifický zadek.
Kritizivat za to designéra, je krátkozraké. V budoucnu budeme svědky přesně té samé snahy o ten samý výsledek u konkurence. Jasnou a jednoduchou identifikaci auta podle zadní partie.
Na tohleto si ještě v budoucnu místní diskutéři vzpomenou. Ale tradičně, se již budou tvářit, jako by o tom odjakživa věděli a neměli s tím problém a že já jsem tu nikdy nic takového nepsal. ;-)
Aj markantu treba spraviť s citom a nie ako škrt cez všetky pravidlá použitého dizajnového jazyka. U škodoviek tento prvok vyvoláva minimálne rozporuplný dojem, ako som už písal, bije sa s ostatným dizajnom auta, a tým pádom sa javí ako prebytočný, a lacno vyzerajúci.
Osobně nemám ten dojem. I masky nejsou z hlediska designu nečím, co by tam mělo své místo. A designéři na to upozorňují, že jsou jimi mnohdy limitováni. Ovšem lidé si na ně zvykli a tolerují je a marketing na tom začal stavět.
Dva prolisy v plechu mi rozhodně jako něco nepřístojného nepřipadají. Chce to čas, jde jen o zvyk.
U nás na vesnici jezdí v drtivé většině jen Octavia I a bere se to jako slušný základ pro střední třídu, Octavii II je už pouze pro vyšší třídu, právníci, podnikatelé a jiní zloději, Octavii III zatím minimum >:-[]
>:D To mi připomíná, jak někdy před dvěma lety jedna místní děvčica nedostala úvěr na koupi baráčku. Tak vybrala co měla na účtu a vyrazila koupit do bazaru O1 TDI. Prej aby lidi viděli, že není žádná socka. >:-[]
Áno, môže to byť aj tým. Tuším ešte minulý rok som videl starú v cenníku. Asi dopredaj 2012. Aj tak je ale nových u nás žalostne málo. A to mi je jasné že stará sa predávala 10 rokov, tak ich bude logicky neporovnateľne viac.
Či to nebude aj tým, že na autá je jaksi stále menej peňazí a Fiat práve nezlacňuje, skôr naopak. Ceny sú vyššie, úroveň predajcov stále pod úroveň, tak čo možno čakať?
ja by som dal na prve miesto jednoznacne marauder..... ideal do mesta aspon podla logiky redakcie [odkaz] sedi sa vysoko takze bude z neho dobry vyhlad co je v rusnom meste na nezaplatenie
na druhe miesto by som dal rumunske Gheo Rescue [odkaz] zvladne hravo vsetky mestske nastrahy ako vytlky a obrubniky, myslim ze ho teda ocenia aj mamicky s detmi
ale tretie miesto s tym bude problem,,, tam stale vaham medzi hummerom a unimogom ;-\ hadam mi niekto poradi ;-\
1.G63 amg
2.RR 5/0 supercharged
3.X5M
4.Libovolné velké SUV z německa
5.Cadillac escalade, Lincoln navigator, Chevrolet Tahoe, Dodge Durango apod.
6. Hummer v libovolném provedení nejlépe žlutý, fosforový a nebo zebrovaný
7.LR evoque
8.LR defender
9.Libovolný americký pick-up
10. Aston martin Hello Kitty
Ale zase to vynahrazuje ,,rich bitch,, lookem, který to všechno maže Navíc uživatele opravňuje k ignorování blinkrů, červených světel, rychlostních limitů a označení vozíčkář na parkovišti před obchodním domem. A vůbec nejlepší je, že zničené nárazníky vždycky nějaký permoník vymění v tom kouzelném domečku s tím pánem, který chodí večer k nám, když je manžel na služební cestě.
u nas su oblubene do mesta nadupane audiny ,,,, stare TTcka, alebo A5ky v bielej alebo cervenej farbe, pripadne cierne A7 v TDI ..... tych u nas pred optimou neraz vidim dost alebo aj stare Z4 s platenou strechou ... ideal na zimne nakupy :yes:
je přece zrozený Yeti. Plně tomu věřím, protože jsem to četl na www.auto.cz. Na nic jiného se moc nehodí (spotřeba na dálnici, malý kufr, hlučný na horších cestách), tak nechápu, proč se v městské desítce nevyskytuje.
Filosoficky vzato lze možná dospět k závěru, že malá auta se vyrábí pro malé... lidi. Argument - koupil jsem si malé auto, protože se mi s ním dobře parkuje - je v podstatě jeden z největších garážových opiátů, alias - jak sám sebe opít rohlíkem. Kocovina je ovšem k nezvládnutí...
Auta (zejména některá) jsou stavěna dobře, špatně jsou stavěna města. Prvotní otázka tedy nemůže znít o vhodnosti auta do města či na vesnici, nýbrž o vhodnosti auta pro člověka. A zde nastupuje základní charakteristika - bezpečnost, komfort, luxus, praktičnost pro posádku, praktičnost pro bagáž. Jako aktuální optimum lze označit (ať to držíme u země) RANGE ROVER SPORT - výborná bezpečnost, uměřeně prostorná kabina, uměřený kufr, výborná prostorová orientace, prémiový komfort, prémiová závist sousedů.
Historky o tom, jak někdo parkuje malé auto napříč deklu od kanálu bych ponechal na popolední čtení do mateřských školek. Auto je tu především od toho, aby dodávalo silniční dominanci, a to všude - na dálnici, na silnici i ve městech, však znáš historky o rytířích. Co myslíš, na čem jezdili středověcí rytíři, na koni nebo na čivavě? A proto si nenech vnutit myšlénku, že člověk je tím větší, čím menší má auto. Až tě jednou pustí samotného na silnice, v mžiku pochopíš, že na světě je to tisíce let stále stejné, a jestli jezdíme na mamutech, na koních nebo v autech, to rozhodné není...
nevim jak ty, ale me se treba po Praze rozhodne jezdi lip v RRS nez v CitiGo, v cem se ti jako po meste presouva lip v mensim aute? ktery z pocitu je u tebe tak nadsen ze muzes ject malinkymm autem oproti velkym autem?
BRAVO RAPTOR ......SVT , ume teda hlavne kvuli kufru >:D
...ano, tohle je, tedy jak už to v životě bývá, až na výjimky, garážová pravda... možná bych se na velikost auta podíval i jinou optikou než skládacím metrem.... :yes:
Až pojedeš poosmé kolem dokola jednoho bloku a budeš smutně koukat ze svýho RRS na jediné volné místo, kam by ses s Pandou v pohodě vmáčknul, pak (možná)pochopíš. ;-) To ti ta dominance pěkně zhořkne. >:D
PS: Nedávno postavili v centru DC dvoupodlažní parkoviště pro cca 100 aut. Je to paráda, přímo v centru a místa je tam přitom stále dost. A víš proč ? Protože to parkoviště má parametry takové, že se tam zkrátka žádné větší než malé auto nevejde. Nevytočíš se, trčíš do cesty. Takže se Swištěm v pohodě, s Mondeem tam nejezdím.
Tohle by chtělo trošku historické pokory. Nasát atmosféru nějaké... řekněme třeba Verony. Pak by věta o špatně stavěných městech působila... no, minimálně jako hodně velká nadsázka.
Píši přece - "staví", nikoliv stavěla. Na mysli mám aktuální či z nedávné minulosti sídliště, s těmi uličkami, kterými neprojedou hasičské vozy atp. Samozřejmě, že jde o nadsázku, ovšem je v tom i prvek racionality. Zde se postaví sídliště a ulice v něm se zjednosměrní proto, že jsou úzké, tohle nechápu. Nestaví se parkovací domy, jen se hledají zákoutí na nichž by se ještě dalo vybírat "odstavné". Na tzv. "hlídané" parkoviště si dnes již mladší šoféři snad ani nedokáží vzpomenout. Jako by si lidé neuvědomovali, že právě auto je to, čemu je nutné důsledně podřídit výstavbu měst.
Úplně aktuální nová zástavba až takový problém není. Pokud se bavíme o městském provozu, vybaví se mi centra měst, s úzkými uličkami, nedostatkem místa k parkování a hustým provozem.
do města staré Seicento - délka jen 3,3 metru, úzké, ale s prostorným interiérem, kam se v pohodě vejdou 4 dospělí. Promyšlené sklápění sedaček, tady by se mohlo 3D Citigo učit. Nízká hmotnost, skvělý živý motor, kvalitní podvozek s nezávislým zavěšením i vzadu, žádná tuhá náprava. Špičkový výhled všemi směry, to je ve městě k nezaplacení. Velký rejd kol, parkování je hračka. K tomu nízká spotřeba. Klima, centrál, okna v elektrice. Co víc chtít od auta do města?
A teď ať mi někdo řekne, který dnešní auto nabídne tolik jako Seicento při podobných vnějších rozměrech. Auta s podobným vnitřním prostorem mají dnes zbytečně víc o půl metru na délku.
*/fiat-seicento-je-nepravem-podcenovan… />
Ale kdybych si měl vybrat z těch nabízených, bral bych Jimny - malé, celkem úsporné, projede všude. Nevím jak Citigo, ale hňUP! se v létě brutálně přehřívá, známej si ho koupil a fakt hrůza. Možná kvůli malým dírám v předku se po zapnutí klimy přehřeje a motor padá do nouzového režimu. To zase jednou zvítězil design nad praktičností...
suhlas..... za zltym seicentom sporting sa stale este aj dnes rad otocim, skvele zihadielko do mestskej dzungle :yes:
Up by som nebral.... nepaci sa mi ako je osizeny ... tie vyklapacky vzadu miesto klasickeho otvaratelneho okna alebo ten necaluneny kufor a plechy vnutri vo dverach je hruza a des, takisto plato v kufri bez snurky ani netreba komentovat... je to * storocia ... pre mna jasna volba miniauta je momentalne i10 s 1,2l motorom, ktore sa netrati ani vedla aut o triedu vyssich ( ma kotuce aj vzadu uz v zaklade ), i10 si UP strci do vrecka kde chce a kedy chce a takmer vo vsetkom ho zadupe do zeme [odkaz] [odkaz] ..... tu nie je o com kral je jasny ... i10 :yes::yes::yes:
Přitom stačí jen jednoduchá věc, projet i10 a pak UP. Pak odpustíš UPU i ty okna a plech v kufru. Neříkám že i10 je špatná ale UP je jízdně podstatně lepší.
Zaslepování otvorů není o designu, ale o snaze snížit odpor vzduchu. Celkem překvapivá chyba, že by nezajistili dostatečný přísun vzduchu (ostatně musí fungovat i v oblastech s řídkým a teplým vzduchem). Normálně bych podezříval chladící okruh.
Pokud prohlédneš moderní auta, pak v opravdu mnoha případech zjistíš, že ta krásná maska žádný vzduch nenasává a veškeré chlazení řeší mřížka mezi mlhovkama.
Mimochodem, dost zvláštně to vypadá u Octavie, která má zaslepenou půlku.
Jo, tenhle trend nemusím. Kvůli designu tomu dají mřížku, ale pak ji (částečně) zaslepí... I když je to řešení celkem efektivní, protože můžou snadno optimalizovat podle potřeb různých motorizací.
Já to pozoruji spíš u Audi, kde také používají různé zaslepené mřížky. Když se na mřížku díváš pod úhlem, kdy záslepka není vidět, tak to vypadá normálně, ale jakmile ji zahlédneš, tak je tam příchuť falše.
... až zemřeme a zpopelní nás, nebude rozdílu. Velcí, malí, modroocí, zelenoocí... rozdíly zmizí, a to za slabých sedmdesát minut. Sice v pekelném horku, ale spolehlivě - nebude rozdílu... :-)
Jsem včera koukal na to bávo naživo na bruselským letišti a můžu s klidem prohlásit, že je to jedno z nejhnusnějších aut, který jsem za posledních 10 let viděl. :no: