Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější auta německých soukromníků v roce 2012: Dva modely Škoda v top ten

Němečtí soukromníci si loni koupili skoro čtyřikrát více Mercedesů-Benz třídy B než Volkswagenů Passat. Nejvíce si však oblíbili VW Golf.
Zpět na článek
11. 2. 2013 11:16
11. 2. 2013 11:17
11. 2. 2013 11:24
11. 2. 2013 12:19
Avatar - Atlis
11. 2. 2013 11:16
Analyza
Budeme takto citat o vsetkych troch EU, ci len o Nemeckom, Ceskom a Slovenskom? Ci to by sa nemeckemu vedeniu ringier axel springer priliz nepacilo? :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 11:17
Re: Analyza
>:D >:D >:D >:D :yes:
11. 2. 2013 11:16
němci ví, co je dobrý:-)
Prvních 10 míst německý auta, tam se prostě ví, co je dobrý:-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 11:43
Re: němci ví, co je dobrý:-)
Nebo tam sou spíš taky i peníze a patriotismus.. co ty na to?:)
11. 2. 2013 11:44
Re: němci ví, co je dobrý:-)
souhlasím to taky.:-)
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 11:17
tak
nějak to bude i v ČR...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 11:24
Re: tak
Mezi soukromníky?
Komplet TOP 10 těžko, bo Hyundai na REanult německý značky nejsou >:D >:D
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 12:19
Re: tak
spíš jsem to myslel v souvislosti s Passatem. I u nás většinu jeho prodejů dělají firmy
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 11:32
To je nějaká kachna
koncern přece podle místních znalců prodává jen do fleetů.
Rozbalit vlákno
17
11. 2. 2013 12:23
Re: To je nějaká kachna
Podle místních znalců většina koncernu od Pola/Fabie výše (s výjimkou SUV) jde do fleetů. No a VWono to tak je, není-liž pravda? ;-)
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 12:29
Re: To je nějaká kachna
Od Pola výše? A proč je tedy to Polo tak oblíbené? A třeba Octavia, nebo Golf? Nebo Tiguan? Já vidím jediné firemní auto od VW a to je Passat. Některé značky se soukromníkům prakticky neprodávají, viz třeba Ford. A samozřejmě to není žádný problém, protože prodeje do fleetů nebo soukromníkům nevypovídají vůbec o ničem. Němečtí podnikatelé jsou na auta daleko náročnější než němečtí důchodci. ;-)
11. 2. 2013 12:39
Re: To je nějaká kachna
Tak tady se neshodnem, já si myslím, že mix prodeje PO/FO je velmi důležitý...
Samozřejmě, nezbývá než pogratulovat motykám k propracované produktové politice, která jak je vidět...funguje.
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 13:06
Re: To je nějaká kachna
A k čemu je poměr FO/PO důležitý? Maximálně vypovídá o tom, že levnější auta daného výrobce (u VW třeba Polo) se prodávají FO lépe než PO a naopak dražší modely se prodávají lépe PO (u VW třeba Passat). Důvod je jednoduchý, v Německu velká část ekonomicky činné populace (tedy ta co si může dovolit dražší auto) jezdí s auty na firmu a důchodci (což je velká část aut prodaných FO) volí levnější//menší modely dané značky. O ničem jiném to nevypovídá.
11. 2. 2013 13:21
Re: To je nějaká kachna
Jo, a někdo to tu ne a ne pochopit. ;-) :yes:
11. 2. 2013 13:28
Re: To je nějaká kachna
Vypovídá to i o fleetové politice, kterou má koncern opravdu vynikající. Jsou taky celkem slušně zaháčkovaní u velkých firem, třeba v AGC si můžeš (co já vím) vybrat jen ze Škody, VW a Renaultu. Ale to je víceméně jedno, automobilce může být jedno, kdo v těch autech jezdí.

Jinak Mondeo a Insignia mají poměr PO/FO stejný jako Passat, bohužel teď nemůžu najít statistiku pro žádnou ze zahraničních automobilek - zajímali by mne Frantíci a Japonci.
11. 2. 2013 13:36
Re: To je nějaká kachna
Němci obecně japonskou produkci v oblibě moc nemají.
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 12:26
Re: To je nějaká kachna
a v tabulce je něco jiného? 57% oktávií jde do firem,u Golfa 68%, Touran 69%,Passsat 89% do firem... :-! Neprodává "jen" do fleetů,ale většinou ano :-)
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 12:37
Re: To je nějaká kachna
A co jako? Přímá konkurence prodává soukromníkům ještě méně
Golf 32%, FoFO 29%, Astra 27%
Polo 62%, Fiesta 28%, Corsa 27%
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 13:01
Re: To je nějaká kachna
no a nic jako. Reagoval jsem pouze na tvůj slaboduchý příspěvek. O konkurenci jsem ani nepíp :-!
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 13:10
Re: To je nějaká kachna
Tak to jsi reagoval velmi slaboduše. Protože já jsem v původním příspěvku reagoval na prohlášení místních znalců, že VW prodává jen do fleetů. O procentech jsem ani nepíp.
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 13:24
Re: To je nějaká kachna
místní znalce nečtu... melou jedno a to samé ať už je to "znalec" GTI nebo nějaký jiný místní "znalec". Pouze jsem ti napsal jak to je a většinu prodejů opravdu dělají fleety :-)
11. 2. 2013 12:26
Re: To je nějaká kachna
Ved si dobre precitaj celu tabulku. Jasne tam je napisane ze 32% Golfov islo sukromnikom ostatne je fleet :-)

Passaty, tam pre istotu ani niesu, takze to je podla mna jasne povedane, za ano VW predava hlavne do fleetov, teda okrem maleho VW Polo.

Pre mna je zaujimave ze polo kupuju prevazne sukromnici a corsu zasa prevazne fleet. A tak isto ma prekvapuje rozdiel medzi BMW 3 a MB C. C sa predava ovela viac do sukromnych ruk. Ci uz na kusy, ale aj ako podiel na celkovych predajoch. Ma niekto vysvetlenie?
11. 2. 2013 12:40
Re: To je nějaká kachna
Passat má prodejů FO celých 11 %.

Ten rozdíl BMW/MB taky nechápu, nejspíš to bude dáno německými důchodci a tím, že xDrivy do nabídky přišly až během roku.
11. 2. 2013 12:48
Re: To je nějaká kachna
Passat som prehliadol bo som pozrel tabulku, ale uz som to nasiel. Aj ked podla mna je jedno ci ide predaj do fleetu alebo FO. Dolezite je predat :-)

xDirve moze byt dovod, dava to podla mna zmysel. Vdaka za info.
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 12:51
Re: To je nějaká kachna
Přímá konkurence VW prodává soukromníkům ještě méně.
Fyzická osoba znamená v Německu z velké části důchodce, protože lidé v produkčním věku z velké části používají auta na firmu (jedno zda zaměstnanci nebo podnikatelé). No a MB je historicky velmi oblíbená značka u starších lidí a BMW u mladých. Takže BMW směřuje více do fleetů, MB více k penzistům, tak je to každý rok.
11. 2. 2013 13:49
Re: To je nějaká kachna
Vdaka za vysvetlenie, to co si pisal o MB a BMW moze byt.

Golf, FoFo a Astru by som az tak nebral tam je to plus minus 30% pre vsetkych. Aj ked treba narovinu povedat ze golf ide najviac do sukromnych ruk.

Velmi ma vsak tento pomer zaraza pri malych autach. Polo drtivo ide do sukromnych ruk a Corsa s Fiestou zasa do fleetov.
Avatar - strýček BOB
11. 2. 2013 11:35
Rejže klub truchlí...
Němci vědí, co je dobré a kde hledat kvalitní produkt za své těžce vydělané a zdaněné peníze >:D
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2013 13:01
Re: Rejže klub truchlí...
Můj strýček Franz (důchodce) , si za svoje těžce vydělané peníze celá život kupovat Oply, i když mohl mít VW se slevou (jeho syn pracuje ve VW), Proč Opel? "Jsem už zvyklý" a jaká jsou nejlepší auta: "nejlepší jsou Japonci, ale já jsem zvyklej na Opla", a proč ne Škoda: "dobrý auto, ale není to Opel" :-!
11. 2. 2013 12:03
Passat kouzla zbaveny
Ten Apostol teda musi byt uzasne auto...kdyz si ho za vlastni penize nikdo nekoupi. Jak vi i ten nejvetsi diskusni prostacek, za cizi se kupuje snadno a casto i bez rozmyslu. Kdo kupuje za vlastni, ten premysli a vybere opravdovym srdcem i rozumem. To je pravda pravd.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 12:25
Re: Passat kouzla zbaveny
Ano, podnikatelé o autech nemají ani páru a do svých firem kupují totální šrot, protože o autech nemají ani ponětí a spoléhají na to, že u nich auto nejde maximálně 10tkm ročně velmi pomalou jízdou po hlaďoučkých okreskách německého venkova, bez přetěžování a s maximální péčí svých zaměstnanců, kteří jsou často tak milosrdní, že s firemním autem v zimě třeba ani nevyjedou jen aby uchránili křehký firemní majetek od zkázy, takže takovou zátěž hravě vydrží i méně spolehlivé modely, typicky třeba Passat.
Naopak němečtí důchodci (co důchodce to profík ve znalostech automobilové produkce) musí hledět na kvalitu, protože běžně dávají 50tkm ročně, drtí auta po dálnicích často kolem 200km/h hned po vyjetí z garáže, přetěžují jej těžkými nákupy v Lidlu, dbají na svou reprezentaci a jízdní zážitky a do servisu auto zásadně nikdy nevozí. Ti musí koukat na kvalitu a podle toho si vybírat ty nejlepší modely.
11. 2. 2013 12:31
Re: Passat kouzla zbaveny
O šrotu nikdo nic nepsal.
Ale 11 soukromých proti 89 fleetovým Passatům o něčem svědčí, ne?
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 12:38
Re: Passat kouzla zbaveny
Ano, svědčí to o oblíbenosti Passatu u firem.
11. 2. 2013 12:46
Re: Passat kouzla zbaveny
Do firmy si přece nikdo šrota nekoupí. To bys mohl pochopit i ty. ;-)
Avatar - Katikakus
11. 2. 2013 13:04
Re: Passat kouzla zbaveny
Koukam, ze si dnes opet sedis na vedeni - cituji Odana: "O srotu nikdo nic nepsal". ;-)
11. 2. 2013 13:16
Re: Passat kouzla zbaveny
Tys to zase nepochopil, že? :-)

PS: O "šrot" zde opravdu nejde.
11. 2. 2013 16:45
Re: Passat kouzla zbaveny
Musíš tady pořád dokazovat, že seš totální trouba? Tady sice ne jediný, ale jeden z největších a to máš dost silnou konkurenci...... radši nic necituj, nic nepiš a drž víš co...koktale.
11. 2. 2013 13:13
Re: Passat kouzla zbaveny
To ne, ale otazka zni, proc nikdo nechce vlastnit apostola?
11. 2. 2013 13:16
Re: Passat kouzla zbaveny
Proč kupovat stejné auto, se kterým bežně jezdím? ;-)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 13:26
Re: Passat kouzla zbaveny
Tady s tebou musím souhlasit. Na co si kupovat velké auto do rodiny, když mám k dispozici služebního
Apoštola/ popřípadě jiné auto této třídy.. Postačí 5dveřový hatchback.. Golf,Astra,Fokus... atd....
11. 2. 2013 13:32
Re: Passat kouzla zbaveny
Holt je to tak...
Jestli ta "firemní" auta skutečně firemní jsou je už jiný příběh. :-)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 13:35
Re: Passat kouzla zbaveny
Vždyť u nás je to stejné a většina soukromých Passatu, ale i Mondeí, Audin, Peugeotů 508,Citronů C5 a podobných aut jsou ojetiny.
11. 2. 2013 13:49
Re: Passat kouzla zbaveny
Jo jo, to, co skutečně trh chce se ukáže až u ježděnek :-)
Myslel jsem to ale trochu jinak - auto je oficiálně firemní, ve skutečnosti firemní použití nikdy nevidělo. :-)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 14:11
Re: Passat kouzla zbaveny
Chápu :-)
11. 2. 2013 13:56
Re: Passat kouzla zbaveny
Tady musim zase nesouhlasit ja. Jake procento obyvatel ma k dispozici sluzebni auto stretni tridy? Vidim to tak na max 2-3 procenta.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 14:11
Re: Passat kouzla zbaveny
V Německu? Tam to procento bude větší.. a když už.. tak je to služební cokoliv jiného.. Golf Kombi, nebo i menší kombiky/pickupy atd.. Tak stejně mají to auto s kterým si dovezou co potřebujou..
11. 2. 2013 13:12
Re: Passat kouzla zbaveny
O srotu neni v mem prispevku ani zminka. Mluvim o tom, ze je zarezejici, ze Passata jako VLASTNI auto (relativne) nikdo nechce.

Je to takove pohodove prumerne CIZI auto >:D
Avatar - Ham.
11. 2. 2013 17:57
Re: Passat kouzla zbaveny
Je to auto které chtějí lidé v produktivním věku protože v Německu lidé v produktivním věku jezdí v autech koupených na firmu. Samozřejmě ne jen v Passatech, ale od malých aut až po vyšší střední. Auta koupená fyzickými osobami jsou většinou auta koupená důchodci (proto je v tabulkách vidět velká převaha malých nebo levných modelů, viz Polo, nebo Dacia). A podnikatelé určitě nemají zájem kupovat průměrná auta, ale auta s nejlepším poměrem cena/výkon a samozřejmě daleko odolnější hrubému zaměstnaneckému zacházení než připadá do úvahy u leštěnek penzistů.
11. 2. 2013 12:30
Re: Passat kouzla zbaveny
No jasně, kupují si lepší VW Golf, VW polo,.... Logické.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2013 13:01
kde je passat?
10 najpredavanejsie auto v eu?

pozeram ze na neho nemci vcelku seru .... snad nam to GTI vysvetli :yes:
Rozbalit vlákno
16
11. 2. 2013 13:02
Re: kde je passat?
Tys to zase nepochopil, že? ;-)
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2013 13:06
Re: kde je passat?
tie percenta v sukromnych rukach su male .... prekvapilo ma to ;-\ .....

SUV maju pekne percenta .. tu uz firmy tolko nepreferuju tieto auta.... pochvalit musim duster kaskaj tiguan aj yetiho.... vcelku ma prekvapil yaris.... ale je jasne ze nemecke firmy si nebudu kupovat japonca.... takze uspech yarisu nie je prekvapenim....

11 percent passatov v sukromnych rukach je strasne slabe cislo... bieda... tusim prichodom novej octavie toto percento pojde dole aj v skodovke...
Avatar - Tomas_2002
11. 2. 2013 13:21
Re: kde je passat?
Passat je pro běžnýho člověka prostě drahej. Ale firma s pořádným kapitálem, která si může pro manažery dovolit zakoupit 100 Passatů takový problém neřeší. Kdo na to nemá holt jezdí v Golfu. Navíc, Passat byl vždycky prezentován jako manažerská limuzína pro člověka, který chce reprezentovat a najezdí velkou spoustu kilometrů. Že je tedy jen každý 10. Passat v rukou soukromníka mě nepřekvapuje.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2013 13:49
Re: kde je passat?
mna to prekvapilo.... hlavne ked si zoberiem ako tu kazdy passata chvali a ako by ho kazdy chcel.....
Avatar - Tomas_2002
11. 2. 2013 14:01
Re: kde je passat?
No však on ho každý chce :-) Ale jen 11% na něj má prachy >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2013 15:05
Re: kde je passat?
prachy na neho maju ... problem je inde.... nikto realne taketo auto nechce.... lebo mat pred barakom doma takuto pojazdnu rakvu skutocne malokto chce
11. 2. 2013 16:48
Re: kde je passat?
V Německu jsou trochu jiný poměry než u vás, na ukrajinsko maďarském pomezí.....a teď rychle něco napiš jako Aladeen.
Avatar - Aladeen
11. 2. 2013 21:23
Re: kde je passat?
Aladeen napíše , ale sám za seba .. ;-) Asi len dodám že keď nevieš normálne diskutovať tak sa začneš povyšovať nad ostatnými a mať blbé komentáre .... Keď s ním nesúhlasíš tak povedz že máš iný názor , vyjadri ho a nechaj to tak ... :-)
12. 2. 2013 08:09
Re: kde je passat?
Passat reprezentuje možná u nás. V Německu je to lidovější vozítko, než normální Medvěd nebo Bawor, kterého každý "správný Němec" (rozuměj od živnostníka výš) aspoň jednoho v rodině má.
Takže na koho tam s Passatem udělá dojem?
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 13:29
Re: kde je passat?
GTI ti to vysvětlí, tím si buď jistý >:D Píšeš to tu pokaždé a pokaždé ti to vysvětlil ne?:D Kolik myslíš, že se u nás prodá Passatu či jiných auto této třídy do soukromých rukou? Bude to velmi podobné.. a na co ti bude Passat doma,když máš Passata služebního?:D
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2013 13:56
Re: kde je passat?
mna len prekvapilo to cislo 11 percent v suromnych rukach.... som netusil ze to bude az tak male cislo... cakal som takych 25 percent aspon..... ;-\ .... uvidime ako s tymi percentami zamava nova octavia... podla mojho nazoru z cisla 43 percent pojde tiez dole.. pretoze sa z tohto auta uz akosi stalo viac auto vhodnejsie pre firmy ( nielen motormi a cenou ) ale aj svojimi rozmermi a strohym dizajnom.... ocakavm ze percento octavii asi klesne... ved octavka ze dnes uz fakticky ako taky mensi passat... urcite po nej siahnu firmy.... skoda len ze otcovia rodin busu musiet siahnut po neicom inom a ze vyrobcovia dnes viac pozeraju na firmy ako na bezneho cloveka... pre bezneho cloveka bude uz octavia opat vzdialenejsia... octavia sa totiz priblizila svojim ponatim k passatu.. vyber motorov je tiez fakticky idealny len pre firmy .. bezny clovek si velmi nevyberie.... tie priplatky za silne motory su uz velke...

prekvapilo ma polo.... tam com cakal mensie cislo.... podobne aj tiguan slusne cislo..... z touranu sa stala jasna firemna dodavka tam prekvapeny nie som... sklamalo ma aj bmw 3 ... zaujimave je najme postavenie Ecka.... voci BMW 5..... baworaka nemame ani v tabulke... zaujimavy odklon k medaku :yes:
Avatar - Ozzman
11. 2. 2013 14:16
Re: kde je passat?
Tak k tý oktávce bych řekl že to bude podobné, jelikož i ta stávající se bez slev prodávala dráž než konkurence a někdo nedávno tady počítal, že nová OIII je dražší snad o 3% procenta? Proto bych se nebál, kupce si najde. Já jsem ale pořád skeptický v tom, že by měla nahradit passata, protože prostě na mě nepůsobí tím dojmem reprezentativního sedanu ( ano, já vim, reprezentativnější je D3, ale o to nejde).. ale úspora je úspora.. Schválně, zeptej se v okolí, jestli znáš někoho, kdo si sám soukromě koupil Passata nového? Já nikoho neznám.. leda živnostníky na firmu :-)

K mercedesu, to je zase očekávané, jelikož každý správný německý důchodce ví, jak to má být a vozí se v Éčku :-) Byls někdy v Německu? Až budeš, koukej kolem sebe, kdo ty Medvědy řídí >:D Vždy to tak bylo :-)
11. 2. 2013 17:01
Re: kde je passat?
Opel a jeho alter ego Aladeen je z Košic, jak se nám tu svěřil, takže od něj nemůžeš čekat, že bude vědět, jak to vypadá v Německu. Navíc, když prohlásí, že Passat je rakev, asi to nevyžaduje další rozbory a komentáře.

Jinak tvrzení, že nová Oktávka nahradí Passat je blábol hodný tak iDěsu. Spíš se z Oktávky dá usuzovat, kde bude Passat v nastupující generaci. A z trhu bude vesele vytěsňovat spíše Mondeo a Insignii, než aby se musel bát Oktávie. VW žije relativně dobře právě proto, že na rozdíl od konkurence umí portfolio mezi jednotlivými značkami dobře rozprostřít a vybalancovat a to i ve vazbě na jednotlivé trhy nejen v Evropě. Je to pravý opak PSA, kde si obě značky (se nevyhraněnou hierarchií) konkurují snad ve všech segmentech trhu a zaměřeny jsou pouze na jeden hlavní světový trh (Evropu), zatímco jinde paběrkují.
11. 2. 2013 16:29
Re: kde je passat?
A kde je Kia s Hyundaiom?
Snáď nám to vysvetlíš topper. :yes:
Avatar - Typhoon
11. 2. 2013 21:23
Re: kde je passat?
Topper je teď expertem na VW - Gruppe.
Avatar - Aladeen
11. 2. 2013 21:17
Re: kde je passat?
Podľa mňa už čakajú na nový Passat , ktorí čoskoro príde ... predsa terajší je len ako keby nejaký nevydarený Facelift predchodcu ;-)
Avatar - frogman
11. 2. 2013 14:32
Golf/Plus/Jetta
Prečo je VW jediný, komu takto hodnotia tri modely v jednom, čo ho katapultuje na prvé miesto? Keby sa hodnotil MB Klasse A (golf) + B (golf plus), tiež by to ináč vyzeralo. V budúcnosti by sme mohli prihodiť aj CLA. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - qwert88
11. 2. 2013 15:02
Re: Golf/Plus/Jetta
Passat je asi až pod Focusem >:D
Avatar - qwert88
11. 2. 2013 15:06
Re: Golf/Plus/Jetta
Celkem se dalo čekat,že Golf/Jetta se v Germanii prodávají nejvíc,asi jako u nás Octavie,Fabie.Tam jich ,ale jezdí taky dost.To,že v prvních 25 není Passat je překvapení.
Avatar - Typhoon
11. 2. 2013 21:25
Re: Golf/Plus/Jetta
Mají to v pořádku, Golf, Golf+ a Jetta jsou karosářské varianty téhož.