Budeme takto citat o vsetkych troch EU, ci len o Nemeckom, Ceskom a Slovenskom? Ci to by sa nemeckemu vedeniu ringier axel springer priliz nepacilo? :no:
Od Pola výše? A proč je tedy to Polo tak oblíbené? A třeba Octavia, nebo Golf? Nebo Tiguan? Já vidím jediné firemní auto od VW a to je Passat. Některé značky se soukromníkům prakticky neprodávají, viz třeba Ford. A samozřejmě to není žádný problém, protože prodeje do fleetů nebo soukromníkům nevypovídají vůbec o ničem. Němečtí podnikatelé jsou na auta daleko náročnější než němečtí důchodci. ;-)
Tak tady se neshodnem, já si myslím, že mix prodeje PO/FO je velmi důležitý...
Samozřejmě, nezbývá než pogratulovat motykám k propracované produktové politice, která jak je vidět...funguje.
A k čemu je poměr FO/PO důležitý? Maximálně vypovídá o tom, že levnější auta daného výrobce (u VW třeba Polo) se prodávají FO lépe než PO a naopak dražší modely se prodávají lépe PO (u VW třeba Passat). Důvod je jednoduchý, v Německu velká část ekonomicky činné populace (tedy ta co si může dovolit dražší auto) jezdí s auty na firmu a důchodci (což je velká část aut prodaných FO) volí levnější//menší modely dané značky. O ničem jiném to nevypovídá.
Vypovídá to i o fleetové politice, kterou má koncern opravdu vynikající. Jsou taky celkem slušně zaháčkovaní u velkých firem, třeba v AGC si můžeš (co já vím) vybrat jen ze Škody, VW a Renaultu. Ale to je víceméně jedno, automobilce může být jedno, kdo v těch autech jezdí.
Jinak Mondeo a Insignia mají poměr PO/FO stejný jako Passat, bohužel teď nemůžu najít statistiku pro žádnou ze zahraničních automobilek - zajímali by mne Frantíci a Japonci.
a v tabulce je něco jiného? 57% oktávií jde do firem,u Golfa 68%, Touran 69%,Passsat 89% do firem... :-! Neprodává "jen" do fleetů,ale většinou ano :-)
Tak to jsi reagoval velmi slaboduše. Protože já jsem v původním příspěvku reagoval na prohlášení místních znalců, že VW prodává jen do fleetů. O procentech jsem ani nepíp.
místní znalce nečtu... melou jedno a to samé ať už je to "znalec" GTI nebo nějaký jiný místní "znalec". Pouze jsem ti napsal jak to je a většinu prodejů opravdu dělají fleety :-)
Ved si dobre precitaj celu tabulku. Jasne tam je napisane ze 32% Golfov islo sukromnikom ostatne je fleet :-)
Passaty, tam pre istotu ani niesu, takze to je podla mna jasne povedane, za ano VW predava hlavne do fleetov, teda okrem maleho VW Polo.
Pre mna je zaujimave ze polo kupuju prevazne sukromnici a corsu zasa prevazne fleet. A tak isto ma prekvapuje rozdiel medzi BMW 3 a MB C. C sa predava ovela viac do sukromnych ruk. Ci uz na kusy, ale aj ako podiel na celkovych predajoch. Ma niekto vysvetlenie?
Přímá konkurence VW prodává soukromníkům ještě méně.
Fyzická osoba znamená v Německu z velké části důchodce, protože lidé v produkčním věku z velké části používají auta na firmu (jedno zda zaměstnanci nebo podnikatelé). No a MB je historicky velmi oblíbená značka u starších lidí a BMW u mladých. Takže BMW směřuje více do fleetů, MB více k penzistům, tak je to každý rok.
Můj strýček Franz (důchodce) , si za svoje těžce vydělané peníze celá život kupovat Oply, i když mohl mít VW se slevou (jeho syn pracuje ve VW), Proč Opel? "Jsem už zvyklý" a jaká jsou nejlepší auta: "nejlepší jsou Japonci, ale já jsem zvyklej na Opla", a proč ne Škoda: "dobrý auto, ale není to Opel" :-!
Ten Apostol teda musi byt uzasne auto...kdyz si ho za vlastni penize nikdo nekoupi. Jak vi i ten nejvetsi diskusni prostacek, za cizi se kupuje snadno a casto i bez rozmyslu. Kdo kupuje za vlastni, ten premysli a vybere opravdovym srdcem i rozumem. To je pravda pravd.
Ano, podnikatelé o autech nemají ani páru a do svých firem kupují totální šrot, protože o autech nemají ani ponětí a spoléhají na to, že u nich auto nejde maximálně 10tkm ročně velmi pomalou jízdou po hlaďoučkých okreskách německého venkova, bez přetěžování a s maximální péčí svých zaměstnanců, kteří jsou často tak milosrdní, že s firemním autem v zimě třeba ani nevyjedou jen aby uchránili křehký firemní majetek od zkázy, takže takovou zátěž hravě vydrží i méně spolehlivé modely, typicky třeba Passat.
Naopak němečtí důchodci (co důchodce to profík ve znalostech automobilové produkce) musí hledět na kvalitu, protože běžně dávají 50tkm ročně, drtí auta po dálnicích často kolem 200km/h hned po vyjetí z garáže, přetěžují jej těžkými nákupy v Lidlu, dbají na svou reprezentaci a jízdní zážitky a do servisu auto zásadně nikdy nevozí. Ti musí koukat na kvalitu a podle toho si vybírat ty nejlepší modely.
Musíš tady pořád dokazovat, že seš totální trouba? Tady sice ne jediný, ale jeden z největších a to máš dost silnou konkurenci...... radši nic necituj, nic nepiš a drž víš co...koktale.
Tady s tebou musím souhlasit. Na co si kupovat velké auto do rodiny, když mám k dispozici služebního
Apoštola/ popřípadě jiné auto této třídy.. Postačí 5dveřový hatchback.. Golf,Astra,Fokus... atd....
Jo jo, to, co skutečně trh chce se ukáže až u ježděnek :-)
Myslel jsem to ale trochu jinak - auto je oficiálně firemní, ve skutečnosti firemní použití nikdy nevidělo. :-)
V Německu? Tam to procento bude větší.. a když už.. tak je to služební cokoliv jiného.. Golf Kombi, nebo i menší kombiky/pickupy atd.. Tak stejně mají to auto s kterým si dovezou co potřebujou..
Je to auto které chtějí lidé v produktivním věku protože v Německu lidé v produktivním věku jezdí v autech koupených na firmu. Samozřejmě ne jen v Passatech, ale od malých aut až po vyšší střední. Auta koupená fyzickými osobami jsou většinou auta koupená důchodci (proto je v tabulkách vidět velká převaha malých nebo levných modelů, viz Polo, nebo Dacia). A podnikatelé určitě nemají zájem kupovat průměrná auta, ale auta s nejlepším poměrem cena/výkon a samozřejmě daleko odolnější hrubému zaměstnaneckému zacházení než připadá do úvahy u leštěnek penzistů.
tie percenta v sukromnych rukach su male .... prekvapilo ma to ;-\ .....
SUV maju pekne percenta .. tu uz firmy tolko nepreferuju tieto auta.... pochvalit musim duster kaskaj tiguan aj yetiho.... vcelku ma prekvapil yaris.... ale je jasne ze nemecke firmy si nebudu kupovat japonca.... takze uspech yarisu nie je prekvapenim....
11 percent passatov v sukromnych rukach je strasne slabe cislo... bieda... tusim prichodom novej octavie toto percento pojde dole aj v skodovke...
Passat je pro běžnýho člověka prostě drahej. Ale firma s pořádným kapitálem, která si může pro manažery dovolit zakoupit 100 Passatů takový problém neřeší. Kdo na to nemá holt jezdí v Golfu. Navíc, Passat byl vždycky prezentován jako manažerská limuzína pro člověka, který chce reprezentovat a najezdí velkou spoustu kilometrů. Že je tedy jen každý 10. Passat v rukou soukromníka mě nepřekvapuje.
Aladeen napíše , ale sám za seba .. ;-) Asi len dodám že keď nevieš normálne diskutovať tak sa začneš povyšovať nad ostatnými a mať blbé komentáre .... Keď s ním nesúhlasíš tak povedz že máš iný názor , vyjadri ho a nechaj to tak ... :-)
Passat reprezentuje možná u nás. V Německu je to lidovější vozítko, než normální Medvěd nebo Bawor, kterého každý "správný Němec" (rozuměj od živnostníka výš) aspoň jednoho v rodině má.
Takže na koho tam s Passatem udělá dojem?
GTI ti to vysvětlí, tím si buď jistý >:D Píšeš to tu pokaždé a pokaždé ti to vysvětlil ne?:D Kolik myslíš, že se u nás prodá Passatu či jiných auto této třídy do soukromých rukou? Bude to velmi podobné.. a na co ti bude Passat doma,když máš Passata služebního?:D
mna len prekvapilo to cislo 11 percent v suromnych rukach.... som netusil ze to bude az tak male cislo... cakal som takych 25 percent aspon..... ;-\ .... uvidime ako s tymi percentami zamava nova octavia... podla mojho nazoru z cisla 43 percent pojde tiez dole.. pretoze sa z tohto auta uz akosi stalo viac auto vhodnejsie pre firmy ( nielen motormi a cenou ) ale aj svojimi rozmermi a strohym dizajnom.... ocakavm ze percento octavii asi klesne... ved octavka ze dnes uz fakticky ako taky mensi passat... urcite po nej siahnu firmy.... skoda len ze otcovia rodin busu musiet siahnut po neicom inom a ze vyrobcovia dnes viac pozeraju na firmy ako na bezneho cloveka... pre bezneho cloveka bude uz octavia opat vzdialenejsia... octavia sa totiz priblizila svojim ponatim k passatu.. vyber motorov je tiez fakticky idealny len pre firmy .. bezny clovek si velmi nevyberie.... tie priplatky za silne motory su uz velke...
prekvapilo ma polo.... tam com cakal mensie cislo.... podobne aj tiguan slusne cislo..... z touranu sa stala jasna firemna dodavka tam prekvapeny nie som... sklamalo ma aj bmw 3 ... zaujimave je najme postavenie Ecka.... voci BMW 5..... baworaka nemame ani v tabulke... zaujimavy odklon k medaku :yes:
Tak k tý oktávce bych řekl že to bude podobné, jelikož i ta stávající se bez slev prodávala dráž než konkurence a někdo nedávno tady počítal, že nová OIII je dražší snad o 3% procenta? Proto bych se nebál, kupce si najde. Já jsem ale pořád skeptický v tom, že by měla nahradit passata, protože prostě na mě nepůsobí tím dojmem reprezentativního sedanu ( ano, já vim, reprezentativnější je D3, ale o to nejde).. ale úspora je úspora.. Schválně, zeptej se v okolí, jestli znáš někoho, kdo si sám soukromě koupil Passata nového? Já nikoho neznám.. leda živnostníky na firmu :-)
K mercedesu, to je zase očekávané, jelikož každý správný německý důchodce ví, jak to má být a vozí se v Éčku :-) Byls někdy v Německu? Až budeš, koukej kolem sebe, kdo ty Medvědy řídí >:D Vždy to tak bylo :-)
Opel a jeho alter ego Aladeen je z Košic, jak se nám tu svěřil, takže od něj nemůžeš čekat, že bude vědět, jak to vypadá v Německu. Navíc, když prohlásí, že Passat je rakev, asi to nevyžaduje další rozbory a komentáře.
Jinak tvrzení, že nová Oktávka nahradí Passat je blábol hodný tak iDěsu. Spíš se z Oktávky dá usuzovat, kde bude Passat v nastupující generaci. A z trhu bude vesele vytěsňovat spíše Mondeo a Insignii, než aby se musel bát Oktávie. VW žije relativně dobře právě proto, že na rozdíl od konkurence umí portfolio mezi jednotlivými značkami dobře rozprostřít a vybalancovat a to i ve vazbě na jednotlivé trhy nejen v Evropě. Je to pravý opak PSA, kde si obě značky (se nevyhraněnou hierarchií) konkurují snad ve všech segmentech trhu a zaměřeny jsou pouze na jeden hlavní světový trh (Evropu), zatímco jinde paběrkují.
Prečo je VW jediný, komu takto hodnotia tri modely v jednom, čo ho katapultuje na prvé miesto? Keby sa hodnotil MB Klasse A (golf) + B (golf plus), tiež by to ináč vyzeralo. V budúcnosti by sme mohli prihodiť aj CLA. ;-)
Celkem se dalo čekat,že Golf/Jetta se v Germanii prodávají nejvíc,asi jako u nás Octavie,Fabie.Tam jich ,ale jezdí taky dost.To,že v prvních 25 není Passat je překvapení.