Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejvyšší správní soud potvrdil ztrátu licence STK za ledabylé kontroly

Provozovatelé stanice se bránili například tvrzením, že zákon výslovně neuvádí povinnost přistavit vozidlo fyzicky ke kontrole přímo na stanici.
Zpět na článek
1. 7. 2011 11:55
30. 6. 2011 16:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2011 09:08
kde je poptávka, tam je nabídka
Korupce na STK je jen následek problému, ne příčina.

Tou příčinou jsou (opět a znova...) lidi - nikdy nepochopím, jak si někdo "koupí" STK a jezdí s evidentním vrakem. Když už teda s prominutím s..e na ostatní na cestě, ale že riskuje svoje zdraví nebo přímo život....

Nedávna příklad - známý si taky koupil STK. Stálo ho to asi 3300Kč. Už předtím jsem mu říkal - za normální dáš cca 1200Kč, zbytek můžeš dát na opravy....
Teď má sice platnou STK, a zůstává jen čekat, kdy se mu auto na silnici rozpadne....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Special-line
1. 7. 2011 11:44
Re: kde je poptávka, tam je nabídka
Přesně tak v životě to nepochopím, jak někdo může dát úplatek. A naSTK zvlášť vždyť jde přece o bezpečnost a opakovačka stojí 100 Kč. Radši se nechám vyhodit než abych někomu dával něco do kapsy. Jenže to prostě máme jako češi zakořeněné v sobě z minulý doby. A v každým starým filmu to je u doktora, v hotelích na úřadech všude někdo někomu podstrkává prachy.
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 11:55
Stk-áčko
Nikdy jsem auta nepřipravoval ,jen jsem projel. Pokud tam byly závady ,tak se nechaly odstranit a bylo po problému.Dávat úplatek je :no: :no: :no: :no: Měli by to přádně přitáhnout. Jezdí ještě dost prapodivných šunek.Snad dojde i na ně.
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2011 14:58
Neviem ako je to v CZ ale zopar postrehov z SK
Typicka situacia realneho zivota: Na octavii ktorej zacina cervene pole v 4500 ot a otackomer konci +- pri 5000 meraju dymivost pri 5300 otackach. Chlapik s kludnym srdcom povie ze este ziadna octavia nepresla ale za par EUR moze povytiahnut sondu.
Inak povedane ziadna dieselova octavia nema co robit na ceste pretoze pri 5300 otackach dymi. Moze mi niekto vysvetlit preco sa to meria pri 5300 otackach co je konstrukcne maximum motora?! A nie pri realnych prevadzkovych otackach povedzme 2000 az 4000?!

Posledna STK Chlapik hovori tu mate zly cap, tam zle tlmice, a tecie vam z toho olej, za par EUR to prejde. Kedze sa mi nechce s nim otravovat tak som mu ich dal a presiel. (dokopi ma to teda stalo poplatok za STK + poplatok za povytiahnutie sondy + poplatok za 'akoze zavady') Okamzite bolo auto dovezene do ZNACKOVEHO servisu s tym ze tieto 3 zavady sa musia odstranit. Vysledok nasledovny:

1. vadny cap - cap bol vymeneny pred ~5000km takze ma trosku inu farbu inak na nom nieje ziadna zavada ani vola. Je de facto uplne novy vymena nema ziaden vyznam

2. Tlmice boli niekolko krat testovane: vysledok 2% pod vyrobnou hodnotou co je v ramci tolerancie noveho tlmica (boli menene spolu s capom to znamena asi 5000km pred STK)

3. Olej: Auto nezere olej a zhodnotenie znackoveho servisu je ze ak chcu byt velmi kriticky tak su drobne priesaky pri turbe, ale kazdopadne z auta ziaden olej netecie.

Tak k comu sluzi STK? Aby si zarobili 'kontrolori' alebo aby auto bolo v dobrom stave? Ked sa znackovy servis vyjadri ze auto je v perfektnom stave a STK ho povazuje za nepojazdne tak je asi niekde chyba ze ;-)

Zaver nech si urobi kazdy sam, len som chcel prispiet realnou skusenostou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Special-line
1. 7. 2011 15:32
Re: Neviem ako je to v CZ ale zopar postrehov z SK
Emise u vznětových motorů se opravdu měří při přeběhových otáčkách, podle předpisu výrobce, takže prakticky otáčky kdy už zasahuje regulace maximálních otáček. Tyto otáčky se udržují podle mých informací pár vteřin (metodika se může lišit dle státu). Při takovýchto otáčkách se mohou uvolnit z výfukového potrubí usazené částice a tak ovlivnit výsledek měření, k tomu je potřeba měřit při opravdu zahřátém motoru svižnější jízdou.
Každopádně naše Octavia se čtvrtmilionem km a asi trošku netěsným turbem (malinko modrej dým), projde normálně.

1. Čep. Pokud je neporušená manžeta tak se zkontroluje vůle což je bohužel subjektivní kontrola a tvrzení technika proti našemu. Pokud bych se chtěl hádat tak zavolám vedoucího, ale subjektivní kontrolu člověk neuhádá.

2. Funkce tlumičů by se sice měla kontrolovat ale mě se to tak nikdy nestalo pouze jsem si za jejich test jednou připlatil abych věděl. (Favorit 1994 tlumiče původní, účinnost okolo 65%).

3. Netěsnost motoru. Zde je stupnice hodnocení A,B,C, takže kvůli tomu klidně můžou dát nebezpečnou závadu C. To by ale musela být brutální netěsnost. Někde jsem ted na internetu hledal výpis závad a tam bylo u všech netěsností uvedeno: pokud neodkapává na zem A, pokud odkapává C. Fávo Felda, žádný vůz těchto řad není bez netěsností, běžná lehká netěsnost ale neteče na vozovku, vždycky prošlo.

Co však dělat? Dát úplatek? Hádat se? Těžko říct. Asi bych se nechal vyhodit a opakovačku dodělal někde jinde, mám za to že by to mělo jít.

P.S. A pak je ještě konout do * >:D