Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan hodlá za dva roky uvést svůj elektromobil

Japonská automobilka potěší ekology. Do roku 2010 chce mít v nabídce „čistokrevný elektromobil“. Tedy nikoliv „pouze“ hybridní vůz na bázi kombinace spalovacího motoru a elektromotoru.
Zpět na článek
28. 2. 2008 11:10
28. 2. 2008 13:11
anonym
28. 2. 2008 13:36
anonym
28. 2. 2008 20:26
anonym
29. 2. 2008 11:40
anonym
29. 2. 2008 12:44
neregistrovaný "Kubajsu"
29. 2. 2008 21:46
anonym
29. 2. 2008 14:54
anonym
29. 2. 2008 22:11
anonym
28. 2. 2008 18:03
anonym
28. 2. 2008 20:22
anonym
28. 2. 2008 21:50
anonym
29. 2. 2008 12:48
neregistrovaný "Kubajsu"
1. 3. 2008 18:18
anonym
28. 2. 2008 11:10
Nissan
Veľká chvála a uznanie Nissanu za tento úmysel.
:-) :yes:
Ale zaujímalo by ma, čo robí s autom a jeho jazdnými vlastnosťami veľká neodpružená hmotnosť v prípade elektromotorov v kolesách...
Rozbalit vlákno
1
29. 2. 2008 09:31
Re: Nissan
To je resitelne aktivnim tlumenim, soucasti zaveseni kola je elektromotor (linearni), ktery s kolem aktivne pohybuje nahoru/dolu a potom na jeho hmotnosti vubec nezalezi. Je to sice komplikace, ale je snad jasne, ze se to vyplati. Mimo jine je komfort odpruzeni lepsi nez jakykoliv pasivni system. Elektromotor ridi pocitac na zaklade sil pusobicich na kolo a chassis.
28. 2. 2008 12:41
Vize do budoucna: Motory v kolech
No nevim, ale motory v kolech uz ma Mitsubishi Colt EV. Jinak :yes: Nisanu a doufam, ze se dalsi pridaji.
Rozbalit vlákno
0
anonym
28. 2. 2008 13:11
jediná cesta
toto je jediná cesta a ne nějaké hybridy od tojoty.bravo nissan
Rozbalit vlákno
8
anonym
28. 2. 2008 13:36
Re: Hybrid je lepsi
Myslim, ze budou vsichni prekvapeni, ale hybrid je pro budoucnost daleko vhodnejsi reseni. Pro budoucnost bude typicky nedostatek a vysoka cena energii. Moznost prechazet volne mezi elektrinou a nejakym druhem paliva bude k nezaplaceni, protoze nikdo nebude tusit, co se behem 10-15 let, po ktere bude auto v provozu, muze stat, jaka krize, ropna ci elektricka muze vypuknout. Samozrejme to bude hybrid plug-in a vubec to nemusi byt kombinace se spalovacim motorem. Ale moznost rozprostrit spotrebu mezi vice zdroju muze jedina zabranit rustu cen elektriny nadevsechny meze a na druhou stranu moznost docucavat el. ze site, bude drzet ropne koncerny na uzde.
anonym
28. 2. 2008 20:26
Re: Hybrid je lepsi
Hybrid vyrábí elektřinu z benzínu s pramalou účinností.

Klasický spalovací motor s přímočarým pohybem pístu má v praxi účinnost
cca 15-20%, tzn., že ze 100 litrů paliva se zužitkuje jen max. 20 litrů
(píst se musí začít pohybovat a na to je potřeba energie. Sotva se
rozpohybuje, musí se zastavit a na to je opět potřeba další energie.
Poté se musí začít pohybovat opačným směrem a celé se opakuje
několikatisíckrát za minutu). Dovedeme si představit, kolik ropy se za
posledních sto let vyplýtvalo zbytečně? Možná, že ji budeme v budoucnu
potřebovat, ale už žádná nebude. Je to škoda, účinnost přeměny ropy,
plynu či uhlí v elektrárně je vyšší a emise podstatně nižší.. Účinnost
elektromotorů je 90 % a více. Vlastnosti předváděných elektrických
vozidel mění obličeje lidí, kteří si vyzkouší jízdu a pak překvapeně konstatují např.:
"no to jsem netušil", "jako bych si nařídil hodinky o deset let
dopředu.." atd. atp.

Povědomí o elektromobilech je pokřivené neinformovaností, žádnou
podporou ze strany státních institucí a sdělováním zastaralých informací
lidmi, kteří by měli mít relevantní vědomosti, nemají však snahu se
vzdělávat, informovat i přijmout podanou ruku.

Emise elektromobilů nejsou místní, mnohdy žádné. Nabíjet lze i z vodních,
fotovoltaických či větrných elektráren. Pokud se využívá energie od
ČEZu, jsou i v tomto případě emise pod úrovní Toyoty Prius (nejznámější
a hodně propagované vozidlo s hybridním pohonem a s velmi nízkou spotřebou).
Zplodiny by mohly být ještě podstatně menší, kdyby se výpočty úředníků
nezatěžovala emisemi pouze vyrobená elektřina, ale i vyrobené teplo, o
které není takový zájem.

Biopaliva lze používat, ale jsou nevhodná ve vozidlech vzhledem k výše
vysvětlené malé účinnosti motorů. Topit jimi lze s vyšší účinností.
Spalovat zemědělské plodiny jako řepkový olej, obilí přeměněné na líh apod. se
zdá jako nevhodné řešení v době, kdy polovina obyvatel planety trpí
hladem. Řepka se také musí zasít, ošetřovat, hnojit, sklízet, podobně
jako ropa se musí vytěžit, rafinovat, skladovat, dopravovat a prodávat.
Během poslední doby jsou jisté zprávy, že Evropská unie přehodnocuje
používání biopaliv v dopravě, naši politici to však ještě nezaregistrovali.

Chemické zdroje energie byly dlouho překážkou v dalším rozvoji
elektromobilů, i přesto, že jejich akční radius zcela
vyhovoval. Díky nasazení paliv ropného původu si lidé zvykli na obrovský
a v praxi jen málokdy využitelný akční radius (z výzkumů je zřejmé, že
naprostá většina jízd obnáší radius do 100 km denně). Lidé si rádi koupí
velkoprostorový vůz, protože"co kdyby se někdy stěhovali" (viz reklama
na Fabii) a jezdí pak každý den do práce 20 km sami a vozí s sebou až 2
tuny železa. Menší počet delších jízd v roce lze vykonat jiným vozidlem
(k babičce vlakem, na dovolenou letadlem nebo také pěšky či na kole).

Během posledního desetiletí, a to pouze díky telekomunikační technice,
se vlastnosti akumulátorů dostaly na takovou úroveň, že elektromobily
osazené akumulátory z notebooku (Tesla roadster) dosahují parametrů
lepších než nejlepší sportovní vozy (Ferrari, Porsche) a dojezd je až
500 km na jedno nabití. Kdo má však zájem na vývoji a provozování
takovýchto jednoduchých, bezúdržbových a ekonomických vozidel? Sobecké a
finanční zájmy mocných kruhů, které právě díky drancování přírodního
bohatství přišly k obrovským finančním prostředkům, potlačují větší
rozšíření elektromobilů. Provozování složitých automobilů

s komplikovanými a drahými spalovacími motory je další část velkého
byznysu. Spalovací motor se skládá ze stovek precizních součástek, které
se musí obměňovat podobně jako výfuky, katalyzátory,olej, filtry
a brzdová soustava. Elektromotor má jen několik součástek s prakticky
neomezenou životností a ostatní, výše jmenovaná zařízení nepotřebuje
vůbec nebo je potřebuje mnohem méně (např. brzdové destičky díky brzdění
rekuperací). Údržba takovéhoto vozidla je pak opravdu velice jednoduchá
a zvládne ji každý zručný člověk sám.

Elektromobil pro své vlastnosti, jako jsou okamžitá schopnost poskytovat plný
výkon, neuvěřitelná akcelerace, možnost rekuperace (nabíjení akumulátorů
při brzdění), žádné místní emise, plní ideální požadavky na městský a
příměstský provoz. Na větší vzdálenosti jsou zde vlaky, jejichž účinnost
je vynikající už vzhledem k nízkému valivému odporu a pohonu již
zmíněnou elektřinou. Elektrická síť u nás je velice silná a 100 000
elektromobilů ji zatíží pouze 1%. Zatížení však není to správné slovo,
protože elektromobily dokonce stabilizují síť a nabíjejí se v době, kdy
je elektřiny přebytek. Teoreticky mohou i dodávat elektřinu do sítě

v případě nedostatku při vhodné symbióze s výrobcem elektřiny (zkouší se

v USA).

Před 100 lety jezdilo více elektromobilů než dnes. Dnes však nejde o
otázku, kdy dosáhne cena ropy 1000 Euro za litr, ale dokdy si budeme
moci koupit benzín vůbec. Jistě si armáda uvědomí, že bez ropy se válčit
nedá a pouze válka rozděluje ta správná teritoria, určuje kdo má moc
a právo, kde se vystřílí staré zbraně a kdy se vyzkoušejí nové.

Jako potomci Křižíka a dalších českých hlav máme předpoklady změnit
současnou situaci v pohledu na elektromobily. Není nemožné vyvinout
malé, lehké a optimalizované vozidlo , které by uspokojilo potřebu nutné
individuální dopravy a začlenit je do běžného života. Je rozumné vyvážet
tu nejušlechtilejší energii, kterou lze téměř bezezbytku využít

a dovážet ropu, za kterou zaplatíme sousedním zemím i transport přes
jejich území a následně jí tu využijeme pouze pětinu? Je rozumné jezdit
po našich městech s dvěma tunami oceli obsazenými jednou osobou se
studeným motorem, kdy ještě nefunguje katalyzátor, s motorem

v nevhodných režimech, kdy jejich účinnost je pouze zlomek účinnosti na silnici
a dálnici? Je však třeba všestranné podpory všech složek, které by
této podpory měly být schopné. Některé z nich to mají přímo ve stanovách,
bohužel podporují, vzhledem k tlaku lobistických skupin, zcela jiné druhy
pohonů.

Lze jistě spočítat, kolik energie by se ušetřilo i jaké další pozitivní
přínosy by mělo nasazení elektromobilů v globálním či národním měřítku
(na zajištění el. energie z fotovoltaických systémů na provoz půl
milionu elektromobilů, které denně najezdí 100 km, je potřeba plocha 13
km2 . Nemusí to však být plocha někde v Mostecké pánvi, ale přímo

v místě spotřeby - na střechách našich domů.

Věřím, že brzy zvítězí zdravý rozum, podaří se změnit zakořeněné názory
lidí a že sami lidé přehodnotí své skutečné potřeby a začnou brát ohled na všechny
obyvatele naší planety. Již dnes existují elektromobily, které ve všech
parametrech překonávají největší legendy mezi sportovními vozy, jen o tom
ví málokdo a chybí podpora, osvěta a chuť ze strany těch, kteří by to
měli podporovat.

Jaromír Vegr Mgr. - předseda občanského sdružení ELEKTROMOBILY
29. 2. 2008 06:24
Re: Hybrid je lepsi
Ešte keby vaša stránka fungovala tak ako má. Rozcestník je skoro nefunkčný, informácií som veľa nenačerpal, takže som ju rozladený po pár minútach opustil...
anonym
29. 2. 2008 11:40
Re: Hybrid je lepsi
Elektromobil je technicky urcite dobre a perspektivni reseni. O tom neni sporu. Ja jsem pro vsemi deseti. Ale nejenom technicka stranka rozhoduje o prosazeni technologii. Co se stane s cenou elektriny, kdyz rekneme behem 20ti let prejdou vsechny dnesni automobily na elektrinu? Jsem si temer jisty, ze v takovem pripade vyskoci cena elektriny nadevsechny meze a nastane krize podobna te obavane ropne. Postavit jadernou elektrarnu trva tak 10 let i vice. A CR by jich potrebovala nekolik. Proto tvrdim, ze hybrid je pro nasledujicich 20-30 let lepsim resenim. s tim, ze elektricka cast bude postupne nabyvat na vyznamu a uloha spalovaciho motoru se bude postupne zmensovat k uloze dobijeciho motorku pro delsi dojezdy, az bude nahrazen palivovym clankem pripadne uplne vynechan, pokud vyvoj baterii a zvysovani kapacit elektraren pujde dobre. V prumyslu se veci posouvaji evoluci (i kdyz tomu v marketingovych oddelenich radi rikaji revoluce) a proto tvrdim, ze cisty elektromobil je dnes jeste predcasne reseni, zatim vhodne pro mala meststka auta. Ted je cas na hybrid. Ne proto, ze by byl technicky lepsi, ale proto, ze to strategicko-ekonomicke podminky jeste neumoznuji. Samozrejme se s produkci elektromobilu muze zacit, ale jejich majitele budou stale v nevyhode nizsiho dojezdu, nizsi zivotnosti stale jeste neuplne vyhovujicich baterii a cim jich bude pribyvat tak i postupne vyssi ceny elektriny. Ne. Myslim, ze hybrid je pro nadchazejici leta dobra cesta.
neregistrovaný "Kubajsu"
29. 2. 2008 12:44
Re: Hybrid je lepsi
Na druhou stranu můžeš taky hybrid pojmout jinak - doma budeš mít stacionární "motor" (mnohem jednoduší a s vyšší účinností), který bude nabíjet elektromobil. Tento domácí "generátor" může být v zásadě cokoliv. Ať už fotovoltaický článek, malá větrná nebo vodní elektrárna, stirlingův motor pro spalování biomasy a využití odpadního tepla... Se skoro jistě rostoucími cenami fosilních zdrojů energie (kam patří i jaderná energie) bude výhodné přejít právě na takovéto lokální zdroje...
anonym
29. 2. 2008 21:46
Re: Hybrid je lepsi
Ano, to je zajimava myslenka a je mozne, ze "domaci elektrarny" zacnou byt pri stavajicim trendu cen elektriny jednoho dne na rade. Jiz dnes se delaji treba stacionarni palivove clanky na metanol. I toto reseni ale predpoklada pro dojezd 500-600km (a mozna lide budou vyzadovat i vice, protoze dobiti stale trva vyrazne dele nez nacerpani nadrze) velkou baterii ci kapacitor, ktere jsou a jeste nejaky rok budou velmi drahe. To by se dalo odstranit, kdyby se podarilo rozbehnout system "dobijecich stanic". kde se baterie "dobiji" vymenou vybitych za nabite. Ale to je tak organizacne a finacne narocny system, ze ho nelze cekat drive nez za desitky let. Stale mi to vychazi, ze elektrinu bude treba zatim vyrabet na palube - pro hybrid je tu stale mnoho let prostoru a prerod na cisty elektromobil bude probihat postupne.
anonym
29. 2. 2008 14:54
Re: Hybrid je lepsi
Trochu musíme přemýšlet. Kolik lidí a kolikrát využije jakýsi větší dojezd a zda se tento "nedostatek" nedá obejít?? Auto z půjčovny, vlak, kolo nabít po cestě? apod. Nebo si koupíme velký auto, co kdybychom se třeba možná někdy stěhovali a budeme do něj kupovat benzín i když třeba se stěhovat nebudeme.
Hybrid stále vyrábí elektřinu z benzínu ato monopolům vyhovuje.
Ale dnes jsou euta, která dojedou 500 km na jedno nabití, jezdí přes 200km/h apod. Elektřina možná bude dražší, ale na rozdíl od ropy bude, protože je obnovitelná. elektromobil.wz.cz
anonym
29. 2. 2008 22:11
Re: Hybrid je lepsi
No muzete zakaznikovi navrhnout, at si koupi za statisice novy elektromobil aby s nim jezdil po meste. A na dovolenou ci na sluzebku at jede vlakem ci vypujcenym. Ale dokazu si zive predstavit, kam vas zakaznik s takovou nabidkou posle. Hybrid nutne nemusi spalovat ropna paliva. Paleta alternativnich paliv je uz dnes siroka. Ale uprimne, monopolum se asi nevyhnete, ani tou elektrinou. Ano, elektromobily s dojezdem 300km existuji (o dojezdu 500km na baterky jsem jeste neslysel), ale stoji asi 5ti nasobek bezneho auta. Podle mne je v nejblizsich letech cisty elektropohon vhodny pro male mestske automobily, ale pro normalni auta nas ceka jeste alespon tech 10 let vyvoje.
anonym
28. 2. 2008 18:03
nissan
elektromobil ma v buducnosti sancu, ale musi aj nejako vyzerat 8-s ...... s takym dizajnom sa nissanu nepodari prerazit na trh lebo ludia hlavne mladi soferi sa budu s tym hambit vyjst na cestu
Rozbalit vlákno
0
anonym
28. 2. 2008 20:22
Motory v kolech
Motor v kole jsem vystavoval již před osmi lety na konferenci v Karlových Varech. Motor nemusí být vůbec těžký a podstatně zjednodušší konstrukci a ovládání vozidla, dokonce může odpadnout i volant.
www.elektromobil.wz.cz
Rozbalit vlákno
3
anonym
28. 2. 2008 21:50
Re: Motory v kolech
Hliníkové disky kolies sa nezačali vyrábať pre srandu, ale na ušetrenie hmotnosti....ubudli dekagramy, elektromotorom v kolese pribudnú kilogramy. To je podstatný rozdiel.
neregistrovaný "Kubajsu"
29. 2. 2008 12:48
Re: Motory v kolech
Elektrony jsou prakticky stejně těžký jako plecháče... Při přesunu motoru do kola je třeba změnit také přístup k odpružení - velkou část odpružení musí plnit pneumatika a celkový systém odpružení bude přenesen do kola.
29. 2. 2008 20:09
Re: Motory v kolech
Tak či tak neodpružená váha motora zostáva. Čo s tým? Nízkotlaké pneumatiky? A čo stabilita? Pre vysvetlenie - nerýpem, len chcem v tom mať jasnejšie.
anonym
1. 3. 2008 18:18
japonci
Japonci jsou ve vyvoji dal ,ale ja nejsem zastancem elektromobilu nedokazu si predstavit ze jedu v tichu nemuzu si radit a nic :'-( . Jsem spis pro vodik a podebne produkty
Rozbalit vlákno
0