Japonská automobilka Nissan po oznámení hospodářských výsledků za 4. čtvrtletí roku 2008 výrazně změnila predikci na tento fiskální rok. Místo původně očekávaného zisku má vytvořit ztrátu ve výši 2,58 miliard dolarů.
nevyrábí se, zaměstnanci nejsou potřeba. Jenom v Evropě to jaksi nepochopili. Takže se nevyhodí žádný ale všem se udělá 4denní pracovní týden. Možnost zbavit se těch nejlínějších/nejdražších prakticky není.
Ááááááá, další MBA je tu.Všechny vyházet!Jasně,jidi jsou k ničemu. Kdo ti pak bude kupovat tvé výrobky? Marťani?Asi...Ono se to hezky kecá od klávesnice v prac.dobu.BTW:produkce nissanu nic moc,kvalita,zejména z GB také ne,ale laškovat se zaměstnanci se jim určitě vyplatí,kapitalisto!(btw2:já právě 3 dny nemoc,čistá nula a seč bych si moh vzít dovolenou a podřízení by ani necekli,nechal si napsan PN,ve ČT už budu v práci).Někteří se tváříte,jako by se lidstvo obešlo bez lidí=zákazníků.OK,to vás tam neučili? :no:
sleduj logiku: vyrobíme o 20% míň, propustíme 10% lidí. Těch 90% co zůstane bude i tak mít nižší produktivitu.
Soudný člověk (např. s MBA) si na rozdíl od kecálků uvědomuje, že pokles výroby nebude na týden, takže čím dříve racionalizuje náklady (aka vyhodí přebytečný počet lidí) tím dříve se dostane na lepší čísla.
A jestli není možno vyházet 10% nejneužitečnějších lidí? Myslím, že je to úplná nuda.
Předpokládám, že určitě nepracuješ v ekonomickém sektoru popřípadě určitě nezastáváš důležitou vedoucí pozici. Pakliže ano, nikdy bys takovou kravinu nenapsal.
Vysvětlím Ti to polopatě přímo na sobě. Mám malou firmu, 2 zaměstnance a 1 účetní. Když se sníží prodej, tak:
a) nebudu propouštět (a zanedlouho umřeme hladem všichni)
b) propustím jednoho (ostatní se zachráníme, hladem umře jen jeden)
Tak co je lepší?
No a pak je tady ještě stát, který by se měl o své občany starat a mírnit dopady krize. Pravda, v mém případě stát asi nebude moc zajímat, jestli budu propouštět či zkrachuji, ale u velkých firem, kde pracuje spousta lidí není dobrá ani jedna varianta. Takže dává dotace, aby společnost přestála špatné období a nemusela tolik lidí připravit o živobytí. Na jak dlouho takové investice pomohou, to už je jiná věc.
Myslím, že víc polopatě už to nešlo >:D;-)
no a čeho bys dosálhl vyhozením státních zaměstnanců? Že by jako jejich mzdy zbyly na šrotovné ne? :-!
Je to jako ten vtip z USA: Až vyhraje volby Obama zvýší daňe, na ty budu muset vydělat/ušetřit, takže zřejmě budu muset vyhodit pár lidí, mám rád všechny a udělat se to musí. Ráno projíždím firemní parkoviště a vidím pár vozů s nálepkou "Vote for Obama" - jsem rád, už vím s kým se rozloučím - s tím kdo si to přeje a ještě si to lepí na auto. .... přeneseno do reality - opravdu si myslíš, že není možno vyhodit 10-15% lidí zvlášť v době omezení výroby aby ostatní pořídili jejich práci za ně?
Bylo by fajn, kdyby redakce u tohoto typu zpráv kromě agenturního summary byla schopná získat a doplnit (třeba i jen odkaz?) podrobnější údaje, především strukturované podle modelů a jejich prodejů v jednotlivých teritoriích (US+Amerika, Čína, ostatní Asie, Evropa...) a porovnané s předchozím obdobím. Takhle člověk zrovna u Nissanu po všech těch úžasných zprávách o prodejích QQ přemítá, kde ten propad vznikl. A vůbec nejde o posměch jednotlivým značkám, ale o možnost sledovat automobilový trh poněkud precizněji než jen ve velmi zjednodušených globálních číslech. Dneska mají v kalhotách všechny značky, nikdo nemůže říct, že už proplaval krizí.
Stačí se podívat odkud krize přišla, kde se nejdříve projevila a kam půjde dál. Dotoho si ty poklesy prodejů můžeš zařadit. To, že mají propady automobilky prodávající převážně v USA, déle VB,... je každému jasné. QQ a Evropa teprve na svoje čísla čeká. A bohužel budou stejná.
No já bych dal přednost těm podrobnějším tabulkám než tomu, že je něco každému jasné. Dnes má vedle USA zásadní vliv na prodeje automobilů Čína a jen o něco mále menší JV Asie+Pacifik, stoupá váha Indie, Ruska, mění se pozice J Ameriky. Sledování jen nějakých globálních údajů, že automobilka X prodala celkem Y a prodělala Z1 proti Z2 z loňska, to je tak do nedělní přílohy idnesu. Ale nechme to plavat. :-!
Díky :yes: , to je hned jiné čtení. Kdyby tohle redakce tady dokázala zpracovat za (aspoň ty hlavní) automobilky a dát okomentovat nějakému slušnému ekonomovi od fochu, bylo by to hodně šťavnaté. Takhle nějak jsem to myslel.
Naprosto souhlasím! Díky těm tabulkám má člověk hned daleko lepší přehled. Nicméně na druhou stranu otázkou zůstává "koho to vlastně zajímá?". Musím se v tomto ohledu zastat redakce, protože mi přijde (je to teda jen můj subjektivní pocit), že větší části čtenářů auto.cz by stačil jednoduchý článek: "Nissan je na tom blbě a bude propouštět." a konec. Tím nechci nikterak snižovat něčí inteligenci, pouze si myslím, že většinu návštěvníků zajímá především design a auta po technické nikoliv ekonomické stránce.
Od té doby, co Nissan přestal vyrábět normální auta ( tj. auta autovatý co jako auta vypadají a jezdí), jde to s ním z kopce. Z-ko a poctivý off-roady ho těžko uživí. Chce to kvalitní mainstream. Otázka je, co Infiniti? Je započítaný do problému? Ta sice jsou technicky ok, ale fabriku asi beztak nespasí, protože nejsou zbožím pro mladého perspektivního kovoobráběče s rodinou.
Přečti si ta podrobná čísla od pelikoše. Pochopíš, že problém je jinde, Nissan ve skutečnosti prodal víc aut než v r. 2007, takže příčina není odliv zákazníků kvůli ztrátě zájmu o nedostatečné portoflio modelů.
Jo, nevšiml jsem si toho. Zajímavý. Pak je otázka, zda krize není virtuálním kladivem na neefektivní provozy. S čísly se dá kouzlit lecjak. A v alianci sestávající z dvou megafabrik nepochybně.
Řekněme to tak, že pro někoho je krize děs a bezradnost, pro někoho adrenalin a příležitost ke změně. Prostě negativní a pozitivní myšleni, fosilní a odvážný přístup. Sledování chování automobilek je teď "živá učebnice". Pravda, zapatlaná tu a tam politikářskými omáčkami vlád, což je zase dobrý striptýz politiků. Bohužel vládní šlichta může zkazit lecjakému borci fyzičku, i když si teď myslí opak. >:D
Problem Nissanu prameni predevsim ve spolupraci s firmou ren
Je to jednoduche: kvalita Hnissanu jde do kytek a namisto serioznich, kvalitnich a modernich aut se zacalo setrit za kazdou cenu a do vyroby se dostaly designove hruzy, jako napriklad auto s tachometrem uprostred kabiny a.j. Az prijde krize do EU natvrdo, tak stejny, nebo jeste horsi problem bude mit MINI, matersky rendlik, Fiat, madarske Suzuki a bohuzel take Volvo. Podobny problem ma i Skodovka - pokud rychle neopusti designove hruzy rady Fabie 2 a Rumunstera a nezvysi kvalitu, prevalcuji ji korejske znacky. Bude za to moci ten, kdo namisto vyvazeneho a nadcasoveho designu Octavie 1 i 2 privedl do vyroby ty novejsi hruzy a zacal setrit na kvalite ve vyrobe. Ted uz chybi jen tachometr uprostred a muzeme s vyrobou aut v Mlade Boleslavi skoncit stejne, jako zanedlouho skonci u firmy rendlik a syn.