Nejsem zadny priznivce "koreje"ani jinych vychodnich automobilek ale myslim si ze je to krok spravnym smerem,doufam ze k temto krokum pristoupi i jine nejmenovane evropske automobilky...Drzim palce,snad se Kiy zvysi prodeje,preju ji to...Proc neda na svuj "superprodukt"takovou a jeste delsi zaruku treba Mercedes-Benz,nebo BMW????Proste na to nemaji!!!
Tak neviem , ale u nas na slovensku ma Mercedes zaruku 6 rokov a 160 000 KM a to vcetne bezplatneho servisu (aj vymeny naplni) takze KIA ma este co dohanat. Inak co to je za zaruku na auto 3 roky ? To sa ako boja , ze dlhsie to nevydrzi ?
Mercedes dava na svoje auta zaruku 2 roky a neobmedzene km na mechanicke komponenty. To treba porovnavat so zarukou 3 roky a neobmedzene km pri znacke Hyundai.6 rokov a 160 000 km sa tyka "bezplatneho servisu", za ktory si Mercedes pyta 39 000 Sk. Takze poprosim porovnavat porovnatelne. V rebrickoch spolahlivosti(J.D.Power) sa posledne 3 roky umiestnuje Hyundai v prvej desiatke. Napr. v renomovanych testoch spolahlivosti nemeckeho casopisu Auto Bild na 100 000 km obsadili modely Getz lepsie hodnotenie ako Toyota Avensis, Audi A6, Volkswagen Passat. A napr. VW Touran dosiahol historicky najhorsie hodnotenie a skoncil posledny od vtedy co taketo testy robia. Ked auto odjazdi 100 000 km, uz sa da zhodnotit jeho kvalita. Viac na www.autobild.de. Osobne mam 2 znamych, ktori maju na Accentoch z roku 95 najazdenych 360 000 km a 430 000 km bez najmensej poruchy. Takze doporucujem tym, ktori stale rozpravaju o kvalite korejskych aut, aby si najprv zistili fakty.
Kdybyses trochu zamyslel, tak bys mozna prisel na to, ze Mercedes a BMW se pouziva trochu jinym zpusobem nez Kia. U tech nikoho 7 let podminenych najezdem do 150t km nedojme, zvlast kdyz tech 150t km najede uz treba behem prvnich 3 let. A kdyby to nebyl pripad s vysokym najezdem km, tak BMW a predpokladam i Mercedes resi vyrobni vady na autech po zaruce kulanci, tj. uhradi vadny dil (i kdyz tady uz zalezi na vuli vyrobce/prodejce, na toto neexistuje narok).
No, já si hlavně myslím, že je zbytečné srovnávat Kiu s Mercedesem a BMW. Sama Kia nikdy takové srovnání nepoužila ani nenaznačila. Rozdíl mezi prémiovými značkami a mainstreamem si tady snad nemusíme vysvětlovat. Ovšem právě v mainstreamu stoupá Kia i Hyundai vytrvale z původních low-endových sprušlí pořád nahoru, takže prodlužování záruk pro Evropu není výzvou Mercedesu, ale Citroenu, Peugeotu, Fiatu, Renaultu a taky třeba Škodovce. BTW: v USA už Hyundai (a myslím i Kia) zavedl výrazně prodloužené záruky už před několika lety.
Mercedes má s kvalitou velké problémy, a jinak prémiovost Mercedesu i BMW jde dost dolů. Sedněte si do nového Mercedesu - kromě cenovky si připadáte jako v každém jiném solidnějším autě. Bohužel.
Přiznivci Mercedesu a BMW asi budou zas argumentovat po svém... Já jsem to ale myslel jinak: Ani Grandeur, ani Opirus, a už vůbec Sonata/Magentis neusilují o postavení prémiovek v evropském pojetí. To, o čem se tu dnes bavíme, čili cee'd a jeho 7 let záruky a univerzální prodlooužení záruky Kie, jsou jen mainstreamové bonbónky. Až Hyundai skutečně připraví model, který bude pokládat za svůj "lexus" (viz třeba loňský koncept Equus), dá nám to pořádně najevo. Zatím se ale v tomhle směru chová opatrně, možná je poučený právě potížemi Toyoty s Lexusem.
Kia USA poskytuje následující záruky:
10 let/100 000 mil - pohonné ústrojí
5 let/60 000 mil - základní záruka
5 let/100 000 mil - záruka proti prorezivění
5 let/60 000 mil - 24hod asistenční služba
Hyundai USA to má skoro stejné jen má na prorezivění 7 let a bezlimitní míle.
...no tak tohle je spíše otázka profitu a taky toho koho všechno musí taková automobilka zaplatit. Zaměstnanci počínaje a dozorčí radou konče. Pak se těžko hledají peníze na případné reklamace.
Ano, ale ide aj o naplanovanie ziskov...niekto chce viac penazi aj kratkodobo, ked sa dari, niekto si naplanuje radsej nizsi profit ale stavia pevne zaklady a predpoklad vysokej ziskovosti do buducnosti...
Samozřejmě to mají spočítaný, prodej aut není charita >:D. Mimochodem, uz předtím se daly v ČR přikoupit 2 roky prodloužení záruky na Kie (včetně celoevropské asistence), čili na 5 let. Nejde přitom jen o ty případné opravy, ale hlavně o to mít co nejdýl špagát na zákazníka a ke konci záručního období ho navnadit, aby si koupil auto zas u mě a ne u konkurence. Takže např těch 7 let, to je především skvělý marketingový tah v chudých zemích, kde si klienti nemůžou ve svě většině dovolit obměňovat auto každé 2-3 roky. O proběh vozu tu jde až v druhé řadě.
To je sice pravda,ale bral bys spis zaruku 2 roky a pak si muzes jezdit kam chces do servisu,nebo 5let na cele auto a 7 let na motor?Ja myslim,ze je to bomba,parkrat jsem jel do servisu na zarucni opravu do Skodovky s Fabii a muzu rict,dat Skoda takovou zaruku,tak se pekne prohnou...Evropske automobilky si takovou zaruku proste nemohou dovolit dat...Pred casem si pamatuju jak se cukali,kdyz se ze zakona zvedala zaruka z 1 na 2roky.
Kia na to jde velmi dobře. O Ceedu se mluví v souvislosti se zárukou 7 let a teď tohle. KIA si zjevně věří a ví, jak je pro ní evropský trh důležitý a náležitě se o něj stará. Dříve válcovali bohatou výbavou, dotáhli se v lecčems na špici a nyní začínají s bojem o delší záruky. Pro nás je to jen dobře. Budou se snažit i ostatní... :yes:
Je to tak. Očekávám, že se brzo přidá Toyota, Honda, Subaru. Evropským značkám se do tohoto kroku moc chtít nebude. Vždyť servis tvoří podstatnou část příjmu. V minulosti tu byla debata nad zárukou jinde ve světě. Pokud si to pomatuji, tak třeba v Americe je delší záruka i na evropské značky. Kdo se vyzná v těchto trzích, tak ať napíše.
Netvrdim ze ne,jen bude zajimave sledovat konkurenci,jestli take dokazou "reagovat" na hozenou rukavici od Kie,ja ji drzim palce a at si kdo chce co chce rika me se Kia Ceed velmi libi,a premyslim az doplatim leasing ktery mam,ze do ni pujdu,to ukaze cas...
Ja si myslim, ze automobilky teraz preklinaju Kiu ako nikdy predtym. Musia si totiz uvedomit, ze ak aj ony nezvysia zaruku tak by boli menejcenne ako KIA. KIA, ktorou doteraz mnoho ludi opovrhovalo /aj ja/ sa nam dostava /co sa tyka zaruky, ale uz aj sluzieb/ do top. Bude zaujimave sledovat odpoved napr. takeho Porsche, audi, Vw, ktore nad tym doteraz ani nerozmyslali a predsa su medzi top znackami...
Podmínky 3 roky NEBO 150.000km jak chápat ? Když používám auto pouze pro denní dojíždění do práce vzdálené 10km a zpět plus sem tam něco o víkendu, tak najezdím 10.000km ročně. Tedy 150 tisíc kilometrů najedu až za 15 let ! Chcete mi říct, že KIA mi nabídne takto dlouhou záruku ? Pokud ne (je omezena na 3 roky), tak je to na prd, protože kolik z nás najezdí 50 tisíc km ročně ?
myslím, že docela dost lidí to najede, já najedu tak 35 a to jezdím jen do práce a občas na hory. na takový proběh to chce ale už trochu lepší auto, aby člověk tolik netrpěl.
Zaruka pada v momente, kdy nastane jedna z techto skutecnosti - tj. uplynutim 3 let nebo i drive pri dosazeni 150t km (ne vsak drive nez po 2 letech, coz je minimalni zaruka stanovena zakonem). Pro vetsinu lidi tedy zaruka = 3 roky.
Asi menšina,protože při průměrném stáří pod 15 let a při 50 tis nájezdu/rok by každé auto mělo průměrně najeto zhruba 750 tis km a to asi nemá. Tohle si koupí někdo,kdo najede ročně nějakých 15-20 tis,takže se v pohodě vejdou.Po 5 letech bude většina CEEDů mít hodně pod 100 tis km, a to vydrží každé auto.Komu nevydrželo, měl smůlu, šmejdy nedělá ani Dacia Logan v Rumunsku,tak co...Mají velkou reklamu ve Frankfurtu n.Moh. u letiště.Na auto KIA ceed.
Mechanismus ti tu vysvětluje nick bingo. Já chci jen říct: zvýšení proběhu v záruce samozřejmě nesměřuje k rodinným a občasným jezdcům, ale k lidem, co mají auta na práci - pendlerům, kurýrům, dealerům, řemeslníkům, správcům car fleetů atd. Pro firemní auta není problém naběhat za 3 roky těch 150 tkm a navýšení limitu o 50 tkm je prostě výhodné a dobrý marketingový tah, díky němu se Kia stává zajímavá pro další okruh potenciálních kupců. Zvlášť třeba v kombinaci cena/vyspělý common rail/pohodové auto, což přesně Kia umí nabídnout. Až letos na podzim přijde na trh cee'd v kombíku, bude to ještě zřetelnější. Za sebe bych si přál, aby Kia/Hyundai ještě udělali něco ve formátu "malé MPV" (zhruba Matrix-Roomster), to by byl teprv správný užitkáč.
myslím, že docela dost lidí to najede, já najedu tak 35kkm a to jezdím jen do práce a občas na hory. na takový proběh to chce ale už trochu lepší auto, aby člověk tolik netrpěl.
Co se tyce opovrhovani znackou Kia,myslim ze pred jistou dobou se tohle same odehravalo na americkem kontinente,ktery jak vsichni vime je mene narocny nez ten evropsky.Alespon co se tyce zakazniku.A korejske automobilky se tam celkem slusne zabydlely vedle tech japonskych a nemeckych a to hlavne diky svemu pristupu k zakaznikum,vybavou a slusnymi cenami a v neposledni rade take zarukami.Myslim,ze to same ceka do roku 2010 i evropsky kontinent.Kdyz tu Korejske automobilky zacinali,temer nikdo po nich nestekl,a ted???Ziskavaji si cimdal vic zakazniku,a nedivil bych se kdyby do roku 2010 byla aspon jedna korejska automobilka v prvni petce nejprodavanejsich automobilu a vsechny tri vyznamne v prvni desitce.Takto se musi na Evropu!
Jak? Jako zrušit výrobu původních značek a přejít na výrobu jiných evropských pod hlavičkou Asie a prachy=zisky odvézt tam,nebo jak to chápat?Já jen,abysme si pak nedělali plastiku očí,nebarvili vlasy načerno a neučili korejsky,japonsky a čínsky.
V čem je auto japonské,korejské,když se komplet dělá tu v EU těmi samými(to v lepším případě) lidmi než původní auto z Německa atd.?Nebo Volvo z NL...Jde mi o vysvětlení:jak se docílí kvality u korejce z EU a nekvality evropského z EU? To jsem stále nepochopil a nemít japonce z EU doma,tak bych možná i chápal,ale takhle mám info o jap.kvalitě přímo.Takže asi tak,ale mně je to docela fuk. :-!
Vsechno je kvuli prachum,takze jediny duvod proc se vychodni automobilky stehuji sem je hlavne levna pracovni sila,kontakt s trhem a konkurenci.Je to podobne jako s Toyotou,ta dela nejvic modelovych rad na svete a jednu vyznamnou vetev ma i v Evrope a to diky tomu,ze evropsky trh je velmi odlisny od tech ostatnich..Bude jedine dobre kdyz si tady korejske produkty vytvori silnou pozici,sli s cenou dolu a poskytovanymi sluzbami nahoru,a verim ze k temto krokum budou muset pristoupit i ostatni automobilky,protoze budou ve ztrate...
Jen by me zajimalo, kolik Korejcu si preje treba silnou pozici evropskych automobilek na jejich trhu :-) Mam pocit, ze oni to maji zarizene trochu jinak, ale treba se pletu. Jinak mimochodem co myslis pod tou treti vyznamnou korejskou automobilkou do top 10?
No, nevim :-) Kdyz jde o top 10 automobilek jako znacek, tak vzhledem k tomu, ze se Daewoo jako znacka prodava pouze v Koreji a okolo, tak na top 10 nema nejmensi sanci, mozna tak na top 30. Pokud by slo o vyrobni kapacity (coz je podstatne zajimavejsi cislo), tak zase neni duvod, proc je nezapocitavat pod koncern GM. Jinak jako Chevrolet ano, ale Chevrolet neni jen Daewoo.