Společný projekt malolitrážních motorů PSA Peugeot Citroën a BMW Group se dostává do finále. Na trh přichází nový motor o objemu 1397 cm3 s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a variabilním zdvihem sacích ventilů.
S tou zkratkou mi to taky nejak unika, asi to Honda pod patentem nema (pro Evropu?).Ovsem malokdo z normalnich lidi zna tyhle motorovy zkratky, vetsina to ma proste jako 1.4i. Nevim jak si prisel na uslintanyho Peugeota, mozna od Tebe, kdyz si ho videl v salonu >:D
Mozna mas pravdu, ale slysim tohle poprvy. Jako VTi se dycky mluvilo napr o 1.6(160k) a 1.8(170k) z Civicu, nikdy sem se nesetkal s tim, ze by to mel byt stupen vybavy ci co. Byly totiz i "normalni" 1.6ky se 115 ci 125 konmi. A VTi melo 160. Takze mi to neprijde jako stupen vybavy. Jo, DOHC VTEC to byl...
Ma pravdu ;-) Bylo to oznaceni pro model s konkretni vybavou.. Jedno z nejlepsich dostupnych sportovnich aut na okresky s cervenym polem otackomeru zacinajicim v mistech, kde Peugeotske VTI uz ani nema cejchy >:D
Dneska měním Peugeot za Mazdu. Motor 1,4 8v při sešlápnutí plynu se nejdříve odkucká a když je studený tak chcípne. 2x reklamace bez uspěchu. Počítač nevykazuje chybu.
Mam Citroena C4 1.4 16V. Motor za studena cuka, obcas zhasne. Trikrat reklamace, na pocitaci nic neukazuje. Ted jsem se rozhodl ze zkusim odstoupit od smlouvy. V Peugeutu jsem 1.4 8V mel a zadny problem, plna spokojenost.
Vazeny pane, toto je zakladni 1,4 litrovy motor se 16v, dalsi verze jsou dopovany turbodmychadlem. tento motor je primym konkurentem jednotky VW s vykonem 63kw. Verim, ze jste natocil mnoho km s timto novym motorem PSA a dokazete se o rozdilech ve prospech motoru 1,4 od VW barvite rozepsat.
Tvrdil tady snad nekdo, ze ten motor je necim vyjimecny? Je to novy zakladni motor do PSA (a mozna i Mini), proc ne?! Vzhledem ke spolupraci s BMW si myslim, ze to bude top motor ve svy tride, ne absolutnima papirovejma vykonama, ale celkovou silou, tahem, kultivovanosti a spotrebou. Ale jsou to jen me dohady, toho jsem si vedom. Ja osobne mu fandim!
To je snad vtip, ne? Že by snad VW 1.4 74 kW byl dobrý motor? Snad pro toho, kdo právě přesedlal z Fabie Junior 1.0 apod. Je v tom sice 16 ventilová technika, ale omezovač otáček zasahuje už při cca 5800-5900 ot./min.! toto zvládá většina motorů s dvouventilovou technikou. Motor táhne tak od cca 4000, a to za dost velkého řevu. Jel jsem v tom asi 300 km, převážně po D1, ale vím: nikdy víc; dle mého názoru to není příliš povedený motor. Pro rejpaly a ignoranty: papírový výkon u motoru není zdaleka vše, důležitější je spíše točivý moment, resp. jeho průběh, takže mám důvod věřit, že 1.4 od Peugeotu bude pravděpodobně lepší.
Přeji hezký den. Dronte Mauricijský.
to si děláš joka s tím lepším motorem ve fobii..??? ta 74 kw je sice papírově krásný, ale při pružném zrychlení z 50 na 100 km tomu ujedeš i se starou 1.6 která má 55 kw o víc jak 5 sec. tzn, že to je rozdíl v délce nějakých 140 metrů a to je při předjíždění sakra kus.
pro šťouru - zkoušeno na Příbramském letišti se zařazeným třetím rychlostním stupňěm (nevím co míň bys tam chtěl dát v rozmezí rychlostí 50 - 100 km/h). při ekonomickém testu a zařazené 4 byl rozdíl 9 sec !!! v neprospěch Fábie. pří Fábii 1.4 74 kw a zařazené trojce a Polu sedan s 1.6 55 kW zařazené 4 byli časy téměř identické. Myslím, že při předjíždění právě v téhle mezi je trojka nejúčinější a nejpoúžívanější.
Trojku, to jsi upad', ne? ;) Pokud ti jde o největší akceleraci, tak třeba já mám jedničku do 45 a dvojku do 90-100 (to už ale asi v omezovači;), takže rozjíždět se z 50 na trojku skutečně není nejlepší nápad. Prostě každý motor a každá převodovka je postavená jinak a říct si umělé rozmezí 50-100 (proč ne třeba rovnou 20-180? ;)) a pak hledat stupeň, který by to nějak pokryl, je špatná cesta.
Jenomze to mela skodovka pro zakladni modely 1.4 55 kw, a 1.4 16V 74 kw mela jako alternativu pro konkurencni motory 1.6 (sama nemela v nabidce jedinou 1.6) ;-)
Tady nejde o vykon 74kw nekde v 6000tis. otackach. Ten motor od VW jsem zkousel a opravdu to do 4tis vubec nejede. To uz radeji 1.4 55 nebo 59kW to ma lepsi prubem momentu i vykonu do 4 tisic. otacek.
Ten VTi ma hlavne variabilni casovani a rekl bych ze to ma i neco jako valvetronic. Takze vysledkem je solidni kroutici moment v nizsich otackach a i vykon 70kw je docela pekny a mam dojem, ze je to take v nizsich otackach nez VW. A navic jako tresnicka na dort to ma oproti VW 1.4 74kW asi o 0.7l mensi spotrebu benzinu. Takze pro me uplne idealni motor :-)
Ten VTi ma Valvetronic, len sa to z marketingovych dovodov u tohto motora tak nemoze volat, lebo prava na oznacenie Valvetronic ma iba BMW vylucne na svoje modely.
Kedy uz konecne pochopite, ze vykon, je papierova, vypocitana hodnota a nehovori o poteciali motora? Dolezity je udaj hodnoty krutiaceho momentu vzhladom na otacky.
Nic převratného. Nechápu tento směr vývoje, atmosferický maloobjemový motor, to není budoucnost, navíc když Renault nedávno představil 1.2T s lepšími parametry a spotřebou než je tohle. S cenou 339.000,- za Clio.
Ano ten motorek od Renaultu 1.2 74kW se mi taky velmi libi. Ale zase na druhou stranu 1.2 turbo 74kw urcite nebude zakladni motorizace, ale spise premiova varianta.
Co je platný vyspélý motor (benzínový či naftový), když mezi ním a tvou pazourou je kvrdlačka dobrá tak do kuchyně - tzv. manuální převodovka. Ze současných moderních vozů má snad Pažout s Citrónem nejhůře fungující převodovky. Už i Rencek a Fiat je maj lepší. Tak ať si je nechaj vyrábět v kooperaci s nějakým specialistou a ne svépomocí jako dosud. Kdy jim to konečně dojde? ;-\