Ked uz spominate Rapida, dnes som si ho bol konecne pozriet ;-)
Ved on je strasne malicky, posobi na mna ako model 1:2, vyzera byt taky macik, taky mohutny, ale ked stal vedla aktualnej Fabie Combi, tak som neveril, ako sa zrazu zmensil >:D Uplny fail za tie peniaze >:D
Tohle když si přečte nějaký ten zdejší diskusní "kaktusář" s krhavejma vočima ze šilhání po plakátu, co ani neví, na jakém pohonu jede BMW X1, a s pěnou u pusy pokaždé když kolem něho projede GOLF :yes: musí se sám nad sebou dokonale rozplakat. Protože to nahoře to je životní varianta (v rámci kompaktního mainstreamu) kterou nelze nazvat jinak, než garážový kompaktní mainstreamový ráj. Pokud se najde prostší jedinec, jemuž styl golfu připadá příliš konzervativní, ten si musí při pohledu na nového leona doslova drásat rodidla. Kapačky hadr.
Vězměme to pragmaticky a popořadě:
Motorová technika - vrchol kvalitativní třídy
Podvozek - vrchol kvalitativní třídy
Styl vozu - vrchol kvalitativní třídy
To vše je kořeněno vskutku dechberoucí dravčí uhrančivostí, pravou automobilovou krásou. Té špičkově koresponduje i úroveň kabiny jak v materiálech tak v ergonomii.
Ostatně v rozsáhlém článku (poslední číslo AUTO Tipu) je podrobný duel GOLF x leon. Vítěz je samozřejmě jasný předem, avšak pozor, nikoliv o řády, jsou to nuance. Nuance jistě potřebné a ceněné znalci za volantem. Mladší šoféři, kluci, co získávají ostruhy, avšak co nemusí obžebrávat současně kdejakou vrátnici bazarových rájů, těm všem je určena varianta, kterou můžeme jistě velmi realisticky nazvat - G-Leon.
A pak... hele, doufám jsi už Leona viděl, a nyní myslím ten skvostnej biják. No, tak vždycky (vždycky) když se posadíš do svého Leona, vzpomeň... máš stejnojmenný vůz. Dobrá představa, ne?
385 000 vs. 398 000 + golf má u 1.2TSI 6M proti Seatu, co dodat... vážně se oplatí ušetřit pár tisíc, když obratem dostanete napodobeninu golfu vyrobenou ve Španělsku s horším interiérem, VW :yes: SEAT :no::no::no:
leon nie je napodobenina golfu ani nikdy nebol a ani nebude.... leon je sportovejsie strihnuty pekny hatch s ktorym sa nudny starecky golf nemoze rovnat ;-)
a ked sme pri kvalite ta je v koncerne rovnaka ci ide o seat skodu alebo vw.... citigo je rovnako kvalitne ako up alebo mii a rovnako kvalitny je aj leon ako golf alebo octavka...
>:D ta napodobenina mě fakt rozesmála. To jako kdybych řekl, že Octavia je napodobeninou Toleda I. Jinak ve španělském závodu SEATu se vyrábějí na jedné výrobní lince SEATy s AUDI Q3. Nevím jaký větší důkaz výrobní kvality si přát. ;-)
To je uplne hlupa myslienka, pretoze sa jednak na jednej linke NEvyrabaju, kedze roboty nerobia na preskacku jedno aj druhe auto naraz, ale robia sa max. v jednej tovarni.
Dalsia vec je kvalita vstupnych materialov, dalsia vystupna kontrola kvality a priebezna kontrola pocas vyroby.
Aj v Cine sa vyrabali notebooky Dell dokonca aj na jednej linke, lenze isty cas urcita seria vykazovala nenormalne mnozstvo reklamacii.
A vcul bud mudry.
Resit ted nakup noveho vozu, nevedel bych co driv.... z koncernu VW je mi jasne jen jedno jasne. Rapid automaticky vyrazuji z hledacku a dlooooouze premyslim zda GOLF, nebo LEON.
LEON vyhrava diky vzhledu, ale zbytek bohuzel proti Golfu pokulhava... mno, kez bych mohl vratit cas o 1,5 roku zpatky :-!
Jsem sice Cech, ale ne Czechaczek... takze Skodovka me nezajima. Nepotrebuji "levne" kvalitni auto s obrim kufrem, servisem na kazdem rohu, levnymi nahradnimi dily a bla,bla bla... >:-[]
ked sme uz pri koncerne vw .... asi by som si nevybral nic... kedze ma velmi neoslovuje...
mne sa skor paci nieco taketo: [odkaz]
vedla tohto vyzera golf ako nejaka nudna zlatanina... tu niet co riesit... golf nula bodov... auto pre paprdov bez kuska vkusu
Kia Ceed je docela povedené auto, ovšem Golf 7 je zase o kus dál, design je nadčasový, porovnej si tyto auta po 5 letech. Golf bude stále současné (jako Golf 6 dnes) a na Ceedu poznáš, že má své už za sebou.
Prdýlka Leona je snad to nejhezčí, co bude lze spatřit na zdejších silnicích! :yes:
DS4, i30, Astra Gtc, Pro cee'd (nový), Clio, 208, DS5, DS4, C3, Ibiza, Audiny - týto majú podľa mňa tiež pekné zadky. Leona by som priradil k ním, ale za kráľa by som ho nevolil...
Jsem sice Cech, ale ne Czechaczek... takze Skodovka me nezajima. Nepotrebuji "levne" kvalitni auto s obrim kufrem, servisem na kazdem rohu, levnymi nahradnimi dily a bla,bla bla... >:-[]
Jseš čecháček jako vyšitej a každým příspěvkem to tady předvádíš. I kdyby ses upsal, tak to tak prostě je, hlupáček, kterej všude píše, jak ho nezajímá škodovka a tohle nacpe i k článku o Leonu, tak to o tom čecháčkovství svědčí víc než jasně.....
Možná až moc. Kdo si teď koupí nové Toledo? :-| O tradičním prodejním veleúspěchu etalonu nižší střední Golfu vůbec nepochybuji. LEON jak je známo z Golfu technicky vychází, ale oproti němu vypadá mnohem lépe. Cena je také mnohem příznivější, navíc je to první vůz ve své třídě s LED světlomety (od AUDI) a to se také cení. V nedávných nárazových testech Euro NCAP dopadl o něco lépe než Golf, tedy dostal větší bodové ohodnocení a navíc SEAT LEON dostal ocěnění za bezpečnostní novinku SEAT Safe system bránící dalším kolizím v případě prvotního střetu prostřednictvím automatického zastavení vozidla a rozsvěcení brzdových a výstražných světel. Když uvážim ještě novou paletu koncernových motorů, tak pro LEONa nenacházim konkurenta a to minimálně po stránce designu.
LEON :yes:
Pro me je fantasticka cena 299 za kombik v nizsi stredni s viceprvkem. Novy Auris za 330 uz s automat. klimou, radiem na volantu,...Za Seata 300 mi teda neprijde jako nejaky zazrak, tech 250 bych bral jako fantastickou cenu, ale za 300 holatko ??? ;-)
Holatko jak píšeš si představuju trochu jinak ;-) Leon má v základu elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, palubní počítač s indikací optimálního řazení, centrální zamykání na dálku, výškově nastav. sedadlo, sedm airbagů a stabilizační systém ESP. K maximální spokojenosti běžného uživatele stačí už "jen" klimatizace a radio.
Cena již logicky nemůže být nižší - jak z důvodu "konkurence" Toleda/Rapidu, tak s ohledem na použití nejnovější techniky božského VW. :-)
Vnímaš to zle. Dnes auto musí mať ESP v sérii, airbagy sú tiež nevyhnutné pre úspešné absolvovanie crash-testov. Bežný užívateľ za výbavu vníma práve tie komfortné prvky ako klímu či rádio a v triede C je to už štandardom (aspoň manuálna klíma a základné rádio, niektorí ako Auris majú v základe už automatickú klímu či "lepšie" rádio s BT či USB). Preto ak nemá nové auto nižšej strednej triedy v základe ani manuálnu klímu či rádio, jazdí na 15" plecháčoch, považujem to za "holátko".
Snad každému musí být jasné, že základní cena nového Leonu je spíše psychologicko-marketingovým tahem a to předevšim v souvislosti s útokem laciné korejské a francouzské konkurence. Vždyť kolik lidí si kupuje auto v základu? I u SEATu je tento podíl naprosto minimální. V silnějších motorizacích je toto vše již do výbavy zahrnuto a i ta dodatečná příplatková výbava SEATu měla také vždy slušné ceny, např. na rozdíl od mnohých Škodovek.
Nevím kde je problém v Referenci máš klimu i rádio a spolu další výbavy oproti základu a to je jen o 16tis. (315 900Kč) dražší, dvouzónový Climatronic vyjde na 9tis. tzn. pokud dobře počítam s hodně slušnou výbavou a digiklimou za 324 900 za mě skvělá cena pokud vezmu v potaz že už ani korejci nemají cenu jaká by se od nich měla očekávat tak je tohle auto skvělá volba!!
na pohled zajímavá,....ale základ je opravdu chudý, bez klimy, na 15",....takže sečteno, s 1.4TSi a slušnou výbavou, - přes 400 tis,. no uvidíme, ale myslím že je to dost !!!, :-!
Jak by asi cena vypadala, kdyby tu neprodaval Hyundai s KII kombiky nizsi stredni s viceprvkem v zakladu za 299 ;-) Takze tech 300 neni nejhorsich ;-) Nevim jestli se Saet nejak sebere, ale pripada mi to jako trochu vetsi Ibiza, takove nevyrazne, takove o nicem. Golf je dle meho oproti Seatu jasnou volbou ;-)
Predpokladám, že Focus ušiel Tvojej pozornosti a myslel si primárne na Ceed a i30. Aby si nebol prekvapený, keď sa v nich zvezieš, posun oproti prvým generáciám (ktoré naozaj potenciál multilinku nevedeli využiť) je značný. ;-)
Leon moc hezkej ;-) Nevíte někdo jestli se bude dělat 1,8 TSI s manuálem??? V tomto článku je v tabulce uvedeno jak s manuálem tak s DSG, ale na seat.cz je jen s DSG :-( O novém Leonu uvažuji, ale chtěl bych manuál s 1,8 TSI.
Bude, zrovna teraz som kukal na nemecke stranky Seatu, a tam je takyto Leon dostupny.
Tiez ma zarazilo, ze je (aspon zatial) v CR dostupny bez volby manualu, coz je o to horsie, ze 1.8 je podla mna jedina rozumna motorizacia pre toto auto (nie je to diesel a ma to vzadu multilink), ale priplacat si za DSG je podla mna zbytocne.
Tak to vidíme stejně ;-) S několika auty s DSG jsem už jezdil. Jako není to špatný ( snad až moc pohodlný), ale s manuálem mám prostě lepší pocit z jízdy. :-) Tak to je dobrá zpráva, že 1,8 budou dělat s manuálem :yes:
LED světla ve stejné třídě neexistují a stojí zhruba tolik co xenony, cena 20 000Kč za panoramatickou střechu je velmi slušná, to stejné cena 12500Kč za přední i zadní parkovací senzory. Snaha redaktůrka honit kliky v diskusích?
Nový Leon má našlápnuto k velkému prodejnímu úspěchu - nádherný design (nyní i v interiéru!), prvotřídní bezpečnost, nejmodernější technika a k tomu, jak se nyní ukazuje, i velmi slušné ceny - co si přát víc :-):-):-) Pro mě je to jasně nejpřitažlivější volba mezi současnými hatchbacky nižší střední třídy :yes::yes::yes: A jako třešnička na skvělém dortu - mechanická parkovací brzda! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: :yes:
A dvoudveřák i kombík jsou na cestě :yes: Bravo Seat, bravo Leon!
P.S. Opravdu si nedovedu představit, jak by si někdo, kdo je při smyslech, mohl vybrat za stejnou cenu místo Leona 1.2 TSI/63 kW stejně motorizovaný low-endový Rapid vycházející z o segment nižšího a o generaci staršího základu, navíc se superlaciným interiérem >:D
počkáme až nám za měsíc předvede škodovka ceny na Octavii III a pak bude jednak jasno, jednak rapid za dvěstě pade, protože jinak nebude mít proti leonu a golfu při jejich cenách šanci.
Jinak Leon 1,8tsi dsg s nějakou tou výbavičkou za 550, mínus slevička, tj. za cca 500 auto, které svou kombinací motoru a převodovky překonává lecos od konkurence i ze střední třídy, za ty love hodně dobrý kauf, řekl bych. ;-)
...a Rapid? Nevěřím, že se kdy prodával za ceníkový ceny. Nicméně si Škoda může dovolit to co jiný ne...nasadit vysokou zaváděcí cenu. Stejně bude 50k pod Octou, aby jela jako firemní fofrkára.
Seaty mě nikdy nějak nebraly, ale tenhle leon se mi líbí moc, v tom FRku, jestli to nebude zbytečně moc tvrdé, mi to přijde jako ideál nižší střední, designově paráda, vnitřek v kvalitě audi, top motor/převodovka, za pětikilo mi to přijde hodně dobrý. ;-)
Vnímam to rovnako. Exteriéry neboli ani doteraz zlé (Ibiza, Leon), ale v interiéri to bola hrôza (v výnimkou Audi Exeo), ten skok v stvárnení a kvalite palubovky Leona (aspoň na pohľad) je obrovský. Naviac Seat u nás vedel dať veľké zľavy, Leon bol zrejme najvýhodnejší kauf v rámci triedy (silnejšie 1,2TSI za cenu kórejských 1,4 16v), tak predpokladám, že s nasadenými ofiko cenami dlho nevydržia a bude sa dať zjednať cena. Kým doteraz bol Golf 6 a Leon nebe a dudy, teraz si viem kľudne predstaviť uprednostniť Leona.
Leon spolu se Sccirocem a CCčkem před faceliftem jsou jediný 3 auta co se mi od VW momentálně líbí, ještě trochu Ibiza. Jinak vybírat mezi Golfem a Leonem je hlavně otázka vkusu, Golf je pro strejdy, Leon je pro mladší ať věkem nebo duchem.
Bojím se, že Octavia u nás bude základ přes 350. Je nutné udržet odstup od Rapida alespoň 50.000. Golf už na trhu je a co jsem se bavil s prodejcem Škodovky, nebyl ochoten bavit se u slušně konfigurovaného Rapida o žádné větší slevě než zámku na zpátečku zdarma.
Co se podvozku týče - je smutné, že multilink nenajdeme alespoň u 1.4TSI (jak je to u 2.0TDI?). Mám trošku obavu, že 1.8TSI povinně spjatý s FR, 17" koly a možná tvrdším podvozkem, bude zbytečně sportovní náčiní.
Cena je očekávatelná, plně v intencích toho, co naznačil Golf. Líbí se mi varianta 1.2TSI 77kW za 335, to je cena srovnatelná s Rapidem a Golf už je dražší o 30.000. Při srovnání s Golfem ale zamrzí pouze pětistupňová převodovka, to je z mého pohledu velké omezení.
Mimochodem, co se Golfa týče... zkusil jsem si cvičně jednu konfiguraci a výsledkem jsem moc nadšen nebyl. 1.2TSI 77kW Trendline v manuálu, na litých 16", s vyhřívanýma sedačkama, loketní opěrkou a koženým multifunkčním volantem jsem se dostal k 450.000 - bez xenonů a bez parkovacích senzorů.
Aspon na SR ma Golf v zaklade na rozdiel od Leonu: poloautomat klimu, 5"dotyk radio, el. zadne okna, el. brzdu (subjektivne + ci -, ale stoji to prachy)..
Ak vsak Rapis stoji iba o 10tis Kc menej a pritom je holy bosy a s HTP 3 valcom - to je FAIL najvacsieho zrna. Ked uvidim na ulici niekoho v nefiremnom Rapide, hodim po nom hnile jablko! :-! >:D
Přesně a mimochodem ten Leon se po čertech povedl.Golf je ale Golf.Rapid treba není špatné auto,ale nedá se ospravedlnit cenou,měl by stát alespoň o 40000kč míň než momentálně stojí.Navíc Golf a Leon mají moderní techniku a Golf navíc motor 1.2TSI už s řemenem,takže bych mu určitě dal přednost před tím stávajícím TSíčkem.
mám takí pocit že to na nás z VW len skúšajú , podľa mňa keď sa Rapid nebude predávať tak cenu určite znížia , ale keď sa bude predávať ( pravdepodobne ano , pretože Slováci a Česi na Škodovku nedajú dopustiť ) tak tu cenu nechajú ... ;-)