Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový šéf AvtoVAZu Bo Andersson chce značku Lada vzkřísit

Ruská Lada se momentálně nachází v červených číslech, ale plány na její oživení jsou smělé. Co z nich nakonec bude? Doufejme, že všechno!
Zpět na článek
31. 7. 2014 08:42
31. 7. 2014 09:40
31. 7. 2014 10:01
31. 7. 2014 10:24
31. 7. 2014 10:00
31. 7. 2014 10:22
31. 7. 2014 11:54
31. 7. 2014 11:17
31. 7. 2014 19:44
31. 7. 2014 21:14
31. 7. 2014 21:17
31. 7. 2014 22:00
31. 7. 2014 08:42
po dacii
dalsi konkurence pro skodovku
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stefič
31. 7. 2014 08:47
Zlatý ruský ruce:-)
jojo, strýček ještě donedávna proháněl VAZ 1500. Všechno schnilý, v kastli díry, uvnitř byl cítit benzín, ale motor šlapal jako hodinky >:D A to bylo asi to jediný co fungovalo
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 09:08
Re: Zlatý ruský ruce:-)
Všechny auty tý doby hnily, i západní aneb jak ses o to staral, tkaový si to měl. Vystříkání dutin hned u ový káry a pak každých pár let a nástřik podvozku a kára jak nová....

A ve výbavě tehdá nic nebylo....a co vím tka topení měly Lady na vynikající úrovni.
Avatar - Ozzman
31. 7. 2014 09:13
Re: Zlatý ruský ruce:-)
Topení bylo super ! Ale i když ses staral, tak jim rády rezly podvozky... pamatuji si na díru v podlaze u spolujezdce a to u té naší nebylo zdaleka ojedinělý případ. Na druhou stranu, oproti Škodovkám té doby to bylo pořádné auto, co jelo a v případě 1500 jelo i slušně :-)
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 09:19
Re: Zlatý ruský ruce:-)
Tak to je jasný, proti šáde 105/120 jely logicky ty 1500 a 1600 špičkově, to byla jiná liga. A nebylo to takový dodo, kde bylo potřeba něco furt vylepšovat, předělávat a opravovat.

Ono 120 000 objednávek na vozy Lada v roce 1988 nebyla náhoda.
Avatar - Ozzman
31. 7. 2014 09:43
Re: Zlatý ruský ruce:-)
My měli 1300 r.v. 1978 od nova... "paprikově červená" :D:D:D Tomu sem se vždy smál, ale vydržel nám do roku 1995, kdy šel do světa za nový český Golf >:D

Mimo rzi s ním moc problémů nebylo, ale na druhou stranu i to se dalo samo doma opravit, já byl ještě sotva základoškolák, ale pamatuju si otce, když s kitem trávil dlouhé odpoledne u auta >:D
Avatar - Stefič
31. 7. 2014 10:53
Re: Zlatý ruský ruce:-)
jednou jsme se strýcem něco stěhovali a praskla mu guma (na autě). Vzal jsem hever, abych strýci pomohl a začal auto iniciativně zvedat. Hever šel nahoru, ale auto stálo na místě. Jak jsem zjistil, tak celá karoserie byla zakytovaná a natřená, aby mu to prošlo technicnkou >:D
Avatar - Ozzman
31. 7. 2014 10:58
Re: Zlatý ruský ruce:-)
To je taky vostrý >:D Tohle se stalo expřítelkyni rodičum s Oktávkou I. generace >:D Ale v servisu.... chudák holka byla už dost zrezavělá, pravděpodobně po bouračce >:D
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 09:35
Re: Zlatý ruský ruce:-)
Dodnes vzpomínám na ladu dvanáctistovku, sice čaj, ale ten motor měl na tehdejší dobu moc pěkný a u volnoběhu tichý chod.
Avatar - nalimer
31. 7. 2014 09:40
Sankcie eu
Ochladenie vztahov a sankcie EU mozu dost obmedzit cely tento biznis. Renault tak moze mat vazny problem v buducnosti.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 09:46
Re: Sankcie eu
Pokud uvalí EU nějaké drastické sankce na rusko, uvalí putin takový clo na dovozové vozy, že si to v ruku nikdo nekoupí a Lada výrazně poroste na domácím trhu.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 09:47
Re: Sankcie eu
Myslím že už je v rusku dost velká skupina lidí, co nebude chtít jezdit v recyklované ladě.
31. 7. 2014 10:01
Re: Sankcie eu
Nechtít ale muset je rozdíl ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 10:08
Re: Sankcie eu
To je pravda, ale můžou mít na toho KGB-bolševika vliv.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:22
Re: Sankcie eu
navíc by to mohlo motivovat GAZ udělat zas nějaký osobák.

Pro elitu už se připravují nové limuzíny a suv, měla to vyrábět Marussia, ale ta je mimo hru, takže to asi bude dělat ZIL nebo GAZ
Avatar - Emel
31. 7. 2014 10:24
Re: Sankcie eu
Potkal jsem teď na dálnici nějakou novou Volhu, vypadalo to trošku jako Sebring 2. generace...
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:25
Re: Sankcie eu
To byl Gaz Siber, to ale nebyl úspěšný projet, přišel ve špatnou dobu
Avatar - Emel
31. 7. 2014 10:00
Re: Sankcie eu
Nezapomínej, že slušná auta se nevyrábí jen v Evropě... pokud bude clo na dovoz z EU, pořád ještě můžeš vozit auta z druhé strany... třeba z Číny.
Avatar - WinDiesel
31. 7. 2014 10:01
Re: Sankcie eu
Neuvalí, vyloučili by Rusko z WTO. Naopak bylo tu mnoho článků o tom, jak musí Rusko snižovat dovozní cla.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:28
Re: Sankcie eu
Ale nevyloučili. Bez ruský ropy, plynu, niklu, oceli a jaderného paliva je evropa nahraná....a čína taky.

On by jim Putin mohl nabídnout ropu třeba za 400 usd barel, uviděli bychom co by to udělalo se světovou ekonomikou >:D
Avatar - twistedTSD
31. 7. 2014 10:21
Re: Sankcie eu
Nezapomeň, že mnohé evropské modely se již nyní v Rusku vyrábí.
Avatar - Emel
31. 7. 2014 10:22
Re: Sankcie eu
No to je právě to... šušká se o tom, že by mohly automobilky výrobu v Rusku zastavit.
Avatar - šmoula nešika
31. 7. 2014 10:51
Re: Sankcie eu
Ale to snad nebylo kvůli nějakým politickým postojům, nýbrž perspektivě výroby. A ta by se v případě obchodního protiútoku Ruska zvýšila.
31. 7. 2014 11:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - The Spešl Uan
31. 7. 2014 12:52
Re: Sankcie eu
Pánové, takže si to shrňme.Putin šel proti Ukrajině, aby si všechny znepřátelil.EU by na Rusko uvalilo sankce a on by měl záminku pro takřka zastavení prodejů dovozových aut. Navíc by značky zastavily výrobu aut v Rusku. A tím pádem by bylo pro Ladu volno. Opravdu myslíte, že by Putin udělal toto jen pro Ladu? Je to trochu přitažené za vlasy.
31. 7. 2014 11:17
Re: Sankcie eu
Vzhledem k tomu že většina značek už v rusku vyrábí tak na to clo tak nějak uvalit nemohou. Napadá mne snad jen mercedes který tam montáž ještě nemá.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 09:43
Princezna Lada
Po přečtení nadpisu jsem si chvíli myslel, že chce Ladu vzkřísit Hans Christian Andersen, což by nebylo na škodu, protože každá jeho pohádka je tragická, nebo končí tragicky. >:D
Rozbalit vlákno
79
Avatar - KANKUNEN
31. 7. 2014 09:54
Re: Princezna Lada
Víc než žigula rusáci nezvládnou
31. 7. 2014 10:03
Re: Princezna Lada
Ano národ který má vlastní vesmírný raketový program nedokáže udělat nic než žigula... to zní logicky >:D >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
31. 7. 2014 10:36
Re: Princezna Lada
To máš radost, že strana a vláda posbírala největší mozky z tak obrovské země, aby dokázali být před imperialstama.
Co je určeno pro lid je jen šunt odporně zpracovaný.
31. 7. 2014 11:24
Re: Princezna Lada
no pravdou je že když to tam trochu znáte tak to prostě nechápete jak oni do toho vesmíru můžou něco dostat. (vzhledem k pracovní morálce a kvalitě práce)

znáte něco jiného mimo raketový a vesmírný program co by bylo ruské a hi-tech? mimochodem i ty rakety mají původ v šedesátých letech (proton -1964) minulého století a nové se zatím tak nějak nedaří.
Avatar - Emel
31. 7. 2014 11:32
Re: Princezna Lada
V Rusku se píše poměrně dost softwaru... ale v principu souhlasím.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:46
Re: Princezna Lada
Nové se podařily (Energija) ale nebyly na to prachy.....a nejsou dodnes.
31. 7. 2014 12:02
Re: Princezna Lada
Například letecká technika je u Rusů na vysoké úrovni zejména ta vojenská ale i transportní. Rusové jsou v mnohém na špičce. Bylo by bláhové myslet si, že tento národ neumí udělat kvalitní atomobil. Z omylu, že nejlepší auta jsou ta evropská nás pomalu ale jistě dostávají korejci. V dnešním globalizovaném světě vlastně ani neexistuje něco jako automobil s jednotným národním původem. Jaký je rozdíl v tom, že evropská automobilka montuje auta v Rusku a Ruská automobilka, která zaměstnává při vývoji neruské zaměstnance? Ve světě kde se naprostá většina platforem sdílí napříč značkami a ve světě kde jsou automobily vlastně jen skládačkou dílů od subdodavatelů už prakticky neexistuje čistě Ruské, Německé nebo České auto.
Tedy nemodernost vozů Lada je spíše nechtěním, absencí vůle, chybným marketingem a špatným vedením společnosti což se, ale v rukou Renault-Nissan změní. Podobně jako vnímáme Ladu byla vnímána i Dacia a kde je Dacia dnes? Mimo domácí Rumunský trh má největší odbyt ve Francii a Německu. Stejně tak se re-brandované Dacie s logem Renault prodávají s úspěchem v jižní americe.
Dejmě Ladě čas a nechme se překvapit. ;-)

EDIT: Velmi mě baví výkřiky o zlých rusech co všechno kopírují od američanů, kteří nemít po druhé světové válce technologie ukořistěné v Německu a to včetně vědců tak by do vesmíru ani neletěli. A nejen to! >:D
Avatar - Emel
31. 7. 2014 12:08
Re: Princezna Lada
To jsou takové obecné řeči.

1) V Rusku se prostě žádné dobré auto v poslední době nevyrobilo ani nevyvinulo a nejspíš to tak ještě nějakou dobu zůstane. Ruské značky jsou bez výjimky daleko za světovým standardem.
2) Evropská auta jsou nejlepší - všeobecně. Nevím jaké korejské auto by mělo nutit Evropana k zamyšlení... nějaká i40 nebo Optima? Co je na těch autech tak extra? To už mě spíš zaujme něco z Japonska nebo US.
3) Kde že je ta Dacia? Je to záměrně lowendová značka, která bouchá levná auta z výběhových dílů od Renaultu. Budiž, své kupce si najde a pro Rusko je to asi správná cesta, ale dojem to na mě nedělá.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 12:14
Re: Princezna Lada
Bohužel automobilkám nejde v poslední době vůbec o doje, ale o zisk a ten Dacia generuje slušný. Pro obyčejný lidi obyčejná auta co poslouží. Něco tkaového má být i lada.

I když třeba oproti Dacii je i lada s automatem. Takže tak...
31. 7. 2014 12:21
Re: Princezna Lada
Rusko je obrovskou zemí plné "obyčejných lidí" (nemám ten název rád, ale dobře) Rusko je obrovský trh a myslím že po levných a konstrukčně nenáročných vozech které ale na rozdíl od Nivy splňují jistý stndard a to jak zpracováním, designem ale i bezpečnostní tak po takových vozech je velká poptávka. Hyperluxusní Ladu by si nikdo nekoupil ani kdyby na to měl. ;-)
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 13:54
Re: Princezna Lada
Přesně, tenhle problém měla právě volha. Nikdo za to nechtěl ty peníze dát i když už pak zlepšili kvalitu. Kupovlali to jen patrioti a úřady.
31. 7. 2014 12:17
Re: Princezna Lada
Bod 1 nepopírám, ale zároveň netvrdím, že tom tak bude vždy. K bodu číslo 2 asi jen tolik že v USA se prodávají Kie a Hyundaie jak housky a naopak evropská auta zde rekordy netrhají takže američané mají zřejmě jiný pohled na to co je kvalitní.
Bod 3 ano Dacia je záměrně lowendová ale i tak je na nesrovnatelně jiné úrovni než Lada a řekl bych že nabízí i mnohem větší kvalitativní a bezpečnostní standard než vozy Lada.
Na mě osobně dělá Dacia velký dojem a to zejména modelem Duster to auto je opravdu více než povedené a dovedu si obdobné auo reálně představit s logem Lady, pro ruský trh téměř ideální vůz.
Avatar - Emel
31. 7. 2014 12:52
Re: Princezna Lada
Bod 1 - už jsem psal jinde, může se to změnit za předpokladu, že do toho pořádně šlápne nějaká globální značka, nejspíše asi Renault / Nissan. Vlastní silou to IMO nepůjde.

2) H&K se v US sice prodávají, ale jako běžná laciná spotřebka. I z pohledu US jsou ta lepší auta Mercedesy, BMW, Porsche... a nad H&K jsou ještě tradičně Japonci.

3) Jo, Dacia je dál než Lada... zároveň ale... pokud se Lada dostane na úroveň Dacie, tak to na vnímání Ruska jako automobilové velmoci stačit nebude, pořád to bude okrajová země, která sotva uspokojí vlastní potřeby.
31. 7. 2014 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 13:05
Re: Princezna Lada
1. Kdž už Renault-Nissan do těch akcií tolik nasypal tak tu Ladu jen tak nepohřbí.
2. Laciná spotřebka bych neřekl. Osobně korejská auta vnímám jako plně srovnatelná s mainstreamovou evropskou produkcí. Porovnávat je s Porsche, BMW a podobně nemá smysl to je jiná liga a v tomto směru si nijak vzájemě nekonkurují.
3. Co je pro Ladu důležité? Získat si prestiž nebo prodat co nejvíce aut? Já myslím že to druhé a auto které se z pohledu evropana může zdát jako mizerné muže být v rusku vozem téměř ideálním které dokáže překonávat nástrahy tamních cest. ;-)
Avatar - Emel
31. 7. 2014 13:17
Re: Princezna Lada
1) Tohle je klasický příklad chybného uvažování hazardního hráče. "Když už jsem vsadil tolik, tak teď nepřestanu". Pokud se situace změní, je potřeba ji hodnotit nezaujatě.

2) Mluvili jsme o US... ale tam se rád nechám poučit. V EU souhlas, H&K se víceméně dotáhla na průměr kompaktního mainstreamu... ale tím to také končí, ve střední třídě hraje i40 roli levné alternativy - a není to jen kvůli image.

3) Mluvili jsme o tom, nakolik je Rusko schopné vyrábět konkurenceschopná auta... ne o finanční situaci Lady.
31. 7. 2014 13:33
Re: Princezna Lada
1) Renault-Nissan koupil ty akcie v momentě kdy na tom Lada není nejlíp tedy relativně levně s úmyslem tuto investici zhodnotit. Já myslím, že dobře vědí co dělají.
2) Mám kamaráda který už několik let žije v Kalifornii a koupil si Hyundai ostatně jako většina lidí protože dle jeho slov tam korejská auta jasně převyšují US auta tedy pokud nepočítáme ty US maxi-van auta a pickupy které korejci nevyrábí. Je to asi i do jisté míry i tím multikulturalismem protože tam je asiatů víc jak běžných američanů což ale může být pouze lokální a bude se to lišit stát od státu.
3) Věřím, že Lada je schopná, ale jednoduše se o to nesnaží protože auta s logem Lada budou prodejně úspěšnější jako lowendy. ;-)
Avatar - Emel
31. 7. 2014 13:38
Re: Princezna Lada
1) Ale jo, může být... hodně závisí na tom, jak se to vyvine mezi EU a Ruskem, může to dopadnout všelijak.

2) Může být, tuhle pozici tam mívaly Hondy... o US trhu toho moc nevím, krom čísel.

3) Kdybychom chtěli, tak bychom mohli... hele, tohle je potřeba dokázat. I já můžu v hospodě říct, že kdybych chtěl a sehnal investora, tak si najmu inženýry, koupím technologie a postavím fabriku. V čem myslíš že spočívá to, že "je Lada schopná", jak se to pozná?
31. 7. 2014 14:01
Re: Princezna Lada
Pozná se to podle kapitálu a technologické úrovně Renault-NIssan ;-) Věřím, že co nevidět se dočkám nějakého Dustera od Lady.
Ač se to zdá jako hospodské tlachání tak je to ve skutečnosti naprosto logické rozhodnutí. Ty by jsi si koupil auto střední třídy od Lady? Já tedy ne. Proto nemá smysl pro Ladu se do toho pouštět byť by to bylo v jejich silách za pomocí Renault-Nissanu.
Co se týče ekonomických vztahů EU a Ruska nevěřím v nějaké radikální sankce. To by dost možná více poškodilo Evropu než Rusko a v Bruselu to vědí... doufám >:D
Avatar - Emel
31. 7. 2014 14:13
Re: Princezna Lada
Pokud se nepletu, Duster už se v Rusku prodává jako Renault. Montovat Dacie v Rusku a lepit na to logo Lady je sice fajn, ale v mých očích to Ladu nikam neposouvá.

Přesně o tom mluvím... Lada se logicky rozhodla pořádné auto nevyrábět, stejně jako jsem se tak logicky rozhodl já. To nic neříká o tom, jak by to dopadlo v opačném případě.

Střední třídu od Lady bych nekoupil. Kdybys to ovšem bral podle mě, tak bys mohl Ladu zavřít rovnou, protože já bych od Lady nekoupil nic - proč taky, když na trhu je taková spousta dobrých aut, včetně třeba té Dacie. A jen tak mimochodem - co se evropské střední týče, tam má Renault dost problémů sám se sebou... viz nedávná diskuse o prodejích Laguny.

Před rokem by nikdo žádné problémy s Ruskem nehádal... takže těžko soudit, co se ještě může za další rok stát. Nějaké to sestřelené letadlo, neštěstí na moři... ekonomické zájmy jsou sice silné, ale ne všemocné.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 14:15
Re: Princezna Lada
Místo dustera má být suv Lada X-ray (na bázi té studie).
31. 7. 2014 15:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 14:18
Re: Princezna Lada
Ano Duster se s logem Renaultu skutečně v Rusku prodává ale s logem Lady by se prodával líp ;-) Tím spíš pokud tomu hodí nějaký jiný kabát aby z toho ten Rumun nebyl tolik cítit.
Já bych také od Lady nic nekoupil nemám důvod, ale v Rusku je tomu úplně jinak. Pokud tě někdo postaví před volbu mezi čínským autem a defakto ruským autem pak je pro rusa volba téměř jasná.
31. 7. 2014 15:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 15:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 15:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
31. 7. 2014 17:17
Re: Princezna Lada
Pane wachmajstr, voni jsou hlava... >:D
31. 7. 2014 17:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
31. 7. 2014 13:14
Re: Princezna Lada
V mainstreamu je Hyundai v USA na prvním místě, daleko, vysoko před Japonci a i před ostatními výrobci mainstreamu.
[odkaz]
31. 7. 2014 12:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 12:47
Re: Princezna Lada
O schopnostech korejských značek jasně vypovídá nový Hyundai Genesis. Vím, že to spousta lidí nebude chtít slyšet, ale to auto je plně konkurence schopné vozů D3. Chybí tomu pouze prestiž značky což je zásadní důlvod předem jasného neúspěchu. Nicméně po stránce technologií a kvality zpracování je Genesis zcela na úrovní evropské prémiové produkce. (A to nejsem fanda korejských aut)
Avatar - pumpkin
31. 7. 2014 17:17
Re: Princezna Lada
Samotný vývoj pri Nive nebol problém. Už v 80. rokoch vznikali ambiciózne štúdie, z jednej neskôr dokonca vznikla Honda HR-V. Niva II by asi bez pomoci Chevroletu tiež nebola nevznikla. Tých konceptov Lady bolo obrovské množstvo, niektoré len také kópie západných áut, iné aj celkom podarené. Preto je mi celkom ľúto tých čo na tom celý život makali a úplne zbytočne, lebo to čo sa nakoniec dostalo do výroby bolo už často za zenitom a na smiech...
Vývoj teda bolo asi to jediné kde problém ani tak nebol, bohužiaľ bol všade inde.
31. 7. 2014 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
31. 7. 2014 18:25
Re: Princezna Lada
A vtedy asi aj prišli o celkom dobré a silné meno Niva, čo mi príde ako hlúpy krok.
31. 7. 2014 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 10:04
Re: Princezna Lada
Umí dobře letadla a tanky, zbytek si ukradnou /snad jediného žigula koupili, to je ta výjimka potvrzující pravidlo/.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:25
Re: Princezna Lada
koupili toho víc, lincenci na motory Buick (motory do nákladáků ZIL), lincenci od fordu, který pomáhla s výstavbou závodu GAZ.

Postavili raketoplán, který uměl sám přistát pouze řízen počítačem, to americký space shuttle nikdy neuměl, atd.
Avatar - KANKUNEN
31. 7. 2014 10:39
Re: Princezna Lada
Ti komouši jsou ale poctivci, oni neukradli úplně všechno, ale sem tam si něco i koupili.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:45
Re: Princezna Lada
Co se týče osobních aut, tak okopírovali jen čajky a zis/zily.

To byly kopie americký vozů packard, lincoln anebo několika amerik dohromady. Ale vždy vylepšené a adaptované na ruské podmínky a s mnohem lepší kvlaitou, díky ruční výrobě.
Avatar - Emel
31. 7. 2014 10:53
Re: Princezna Lada
Když to trošku přeženu, pak Rusko ve výrobě osobních aut nikdy důležitou roli nehrálo. Žigulíky mohly být tím "jednookým králem" v rámci východního bloku, ale to je tak všechno, žádný přínos světovému automobilismu se nekoná.

Západní (evropské, japonské, americké, později korejské) automobilky jsou o světelné roky napřed... díky sdílení technologií, díky podhoubí dodavatelských firem typu Continental nebo Ricardo, díky množství prodaných a vyrobených aut. Tuto ztrátu nemůže Lada nikdy sama smazat, stejně jako by ji nemohla sama nikdy smazat Škoda.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:03
Re: Princezna Lada
Tak. V předválečné době byly prioritou nákladní vozy, první nákadák AMO F15, to samé byly během války a v poválečné době.

Až pak dostaly zelenou i sobní vozy, krom Moskviče , který šel vlastním vývojem a použitím válečných reparací (Opel Kapitan - válečná kořist) šly cestou nákupu technologií (Fiat 124 ala žiguli).

Ale země, která měla špičkovou vojenskou techniku, svého času nejlepší vesmírný program, stavěla přehrady, vodní díla, atomové elektrárny, železnice a industrializovala zasotavlou zemi, jakým rusko bylo před rokem 1917 nebyla tak enschopná, jak se tu někteří snaží tvrdit.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:13
Re: Princezna Lada
Neber to osobně, ale už mluvíš jako poloviční Lenin, a od těch aut jsi už dost odbočil.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:36
Re: Princezna Lada
Jen na vysvětlenou, že evropa roku 1918, usa roku 1918 a sssr roku 1918 byly v trochu jiné výchozí pozici co se týče průmyslu, vzdělanosti, infrastruktury atd....
31. 7. 2014 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 11:45
Re: Princezna Lada
Kdyz ma clovek pravdu - ma clovek pravdu ;-)
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 16:10
Re: Princezna Lada
Hmmm, to je panečku vysoká logika ... Pro všechny vtipné jedince by bylo dobré si zkusit to, čím prošli oni - dvě války, přičemž o tom, co vše napáchala ta druhá u nich nemáme ani zbla potuchy -> tady se odhodlaně vcelku v klidu makalo pod taktovkou Franka a Heydricha, zůstala tam vylidněná spálená zem, a spousta místních chytráků se za dobře živené pupky popadá, co že to jsou ti Rusové za ichtyly...
Pane bože ... Nemusí být jeden rusofil, aby věděl, že v matematice+ fyzice byli a jsou špička ( v matematice pravidelně sbírají spousty cen, navíc nejen na US universitách je docela dost ruských mozků ) , o humanitních oborech nemluvě ...
Apropo, až to budeš mít do nejbližšího servisu kousek, tj. třeba minimálně 100-150 km, tak si na pořiď elektronikou nabitý vůz ...
A ještě se jim vysmějte za silnice -> tady, v doslova jejich okrese , nejsme schopni dobudovat jednu dálnici za 40 let , ale za to jsme úžasně chytří , pokud jde o druhé ...
Ukazovat prstem, pochechtávat se-to je taky ale všechno, co nám jde, že ...
31. 7. 2014 16:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 16:50
Re: Princezna Lada
To nemá s kritikou nic společného, ta řve, že u toho nebyla. Jde o spojující až stádní spojující prvek, taková moderní markanta - aneb stejné, jako po rozvodu .... Škoda slov...
Mohu naplno prohlásit jediné, že v minulosti jsem nikdy nezažil tolik vybičovaných zideologizovaných až demagogických výkřiků ... Paradoxně to má v této hrdinné zemi plné partyzánů a mnohem více sluhů tradici - tu proti císařským, jindy proti hákinkrajcům, pak zase proti komunistovi - a pokud možno vždy s křížkem po funuse >:-[] , s odstupem, aby nebylo dohledatelné, nebo zapomenuto kdo byl kdo ...
Ti, co skutečně trpěli mlčí, paradoxně odpouštějí, Ti, co "trpěli mediálně" se měli a mají své, a Ti co to ideologicky tvrdili jedno kdy + kariéristé velmi rychle pochopili, kdo je novým šéfem smečky a co se čeká ...
31. 7. 2014 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 17:51
Re: Princezna Lada
Krásně a pravdivě napsáno. Bohužel.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 10:44
Re: Princezna Lada
Ten raktetoplán měl letět s lidskou posádkou, to že letěl řízen ze země byla jen dietní verze letu. Byla to jen drahá družice, v tomto byli američani stoprocentně lepší. Předělat space shuttle na bezpilotní by určitě nebyl problém, ale k čemu?
/Mimojiné pokud zapátráš, tak zjistíš, že Buran je právě ta prototypová špionážní krádež technologií, o které mluvím výše, i samotní aktéři se tím dnes netají.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:52
Re: Princezna Lada
Měl, ale neletěl, neb na to už letech 89-91 nebyly peníze a za Jelcina to zařízli úplně. Rekatoplány byly dva- Buran (kompletně hotov mimo složku pro pobyt lidské osdáky a druhý ptichka (ptáček) hotový z 95%.

Měly lepší ochranu před žárem (ty slavné destičky) a s polu s raketou energija, byly schopné do kosmu vynést mnohem větší náklad než spaceshuttle.

jak to ti rusové děllai, že vše co okopčili mělo lepší aparametry ajk originál. Šikulové co.

Jinak buran a energija z dílen V. Gluška byly výsledkem soubouje označovaného jako hvězdné války, vývoj stál 15 miliard rublů a byl to v prvé řadě vojenský prostřekd , který měl vynést na oběžnoud ráhu laserovou střenilnici, měl schopen střílet z vesmíry rakety an usa a během 3 minut zásáhnou jakékoliv místo v usa nebo celou usa pokropit sérivou palbou jaderných střel atd.

dle původních plánů to byl projetk asi za 250 miliard usd....ale na to už sojuz neml ahalvně Gorbi to po nástupu k moci stopl.
31. 7. 2014 10:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:04
Re: Princezna Lada
Že něco ukradnu a k tomu se poučím z chyb, co má původní stroj je jedna věc a je to celkem pochopitelné, nicméně nebudu ten, co to vymyslel. Je to ve stejné rovině, jako kdyby jsi chválil čiňany, že vymysleli dobrá auta /které už určitě dnes dělají/.
Ten zbytek nebudu komentovat, protože jestliže si myslíš, že buran dal projektu SDI na*** /a proto letěl z finančních důvodů jen jednou bez posádky >:D /, tak nevím. Tyto projekty byly i ze strany us přefouknuté, laserové zbraně byly v té době pro rusy něco jako let na Mars, a dovolím si tvrdit, že funkční laserové zbraně pokud někdo má, tak je to spíš o 20-25 let později, ale tohle nevíme pořádně nikdo.
31. 7. 2014 11:01
Re: Princezna Lada
Koncepce Eněrgia-Buran je úplně jiná, než Spaceshuttle.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:07
Re: Princezna Lada
Tak, hlavně nosná raketa Energija je zcela jiné koncepce a konstrukce, než americké Saturny. Přečetl sem o tom toho dost, takže tak.

Mimochodem energija "letěla" 2x.
31. 7. 2014 11:10
Re: Princezna Lada
Nejde o Saturn, jde o to, že sovětské raketoplány nebyly kopií těch amerických, jak s oblibou laikové tvrdí jen na základě tvaru orbiteru. Koncepce Eněrgie-Buran je v principu úplně jiná, než u Spaceshuttle.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:20
Re: Princezna Lada
Tak víme, že sssr resp. Gluškův tým věděl, že američani shuttly staví a víme, že měli i určité plány.

Ale jinak je to jak říkáš. Nejde o shuttle okopčený do šroubku jak si někdo myslí.

Stejně tak nebyly třeba vodíková pumpa Kurčatovem taky jen prachsprostě okopčená.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:09
Re: Princezna Lada
Drak Buranu a hlavní systémy jsou kradené.
31. 7. 2014 11:22
Re: Princezna Lada
Jasně, ukradli to, aby to potom udělali úplně jinak.
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 16:18
Re: Princezna Lada
>:-[] Jen nám nějak kluci, co v tom mají jasno zapomněli říci, že nebýt ruských raket, vesmírný program USA by skoro umřel , neb potřebné transportní rakety jaksi nejsou ...
Ale v Bohemii není problém vyrazit na Moskvu a všem jim ukázat >:-[] -> třeba s tím obrněným transportérem, co nedojel z okraje Prahy před parlament blahé paměti, nebo naše celé 4 letadla ( kolik jich je bojeschopných je otázka ), etc ...
Ono hrdinům z kavárensko-parlamentního kolbiště stačí placka "Putine k noze" , a je to doma ...
A velila by Nagyová - Nečasová, jako když se nedávno jezdilo pro smažáky >:-[] ...
31. 7. 2014 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 10:48
Re: Princezna Lada
Původní motory ZIL nekoupili, čistě okopírovali americké válečné dodávky náklaďáků, to samé například udělali s motorkou Dněpr.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:55
Re: Princezna Lada
Tyhle motory buick měly ZILy 135 (taktické označení frog 7 v nato) nosiče střel.
Byly tam dva motory.

Zily 157 měly vlastní motory. Ano určitá insirace tam určitě byla, však Praga V3S měla taky přední nápravu okopčenou ze Studebakeru...
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:58
Re: Princezna Lada
Ona amerika nikdy nic od nikoho nepoužila.

VonBraun nic, Openheimer nic atd....
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:08
Re: Princezna Lada
Proč se těch komoušů tak zastáváš? Určitě se shodneme na tom, že toho v technologiích pokradli dost, čímž netvrdím, že na poli raket, nebo letadel toho nevymysleli dost.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:16
Re: Princezna Lada
nezastávám. Jak o o mě známo, mam rád americký auta.

Ale nemam rád, když někdo na někoho plive jen špínu že nic neumí, všechno ukradl a nikdy jim nic nefungovalo. Většinou sou to fanatičtí antikomunisté a lidi co nemaj vůbec páru.

co takový ekranoplán? LUN, Orljonok....od koho okopčili to?

když to amíci vyfotili, čuměli an to jak puk a říkali tomu kaspický monstrum >:D >:D
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:22
Re: Princezna Lada
Taky jsem to kdysi sjížděl na youtube. Studená válka dávala těmto projektům zelenou. Mě se zase líbila třeba Walkyrie.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 16:17
Re: Princezna Lada
Teď jsi udeřil hřebíček na hlavičku!!!
1, Ukaž mi stát, kde komunista nic neukrad. >:D Nebo kde už to ukradené přivedl k prosperitě. /čínu neberu, tam si tvrdí kapitalisté jen na oko říkají komunisti/
2, Kde jsi přišel na to, že ten kdo nemá rád komunisty, nebo je antikomunista, tak je to automaticky člověk co nemá páru o ničem. To je zajímavá zkratka.
3, To že jejich automobilový průmysl nefunguje, a niky nefungoval /vyjma vojenskou výrobu/ je prostě fakt, a ty kdyby, kdyby jsou jen výmluvy. Nemusíme chodit daleko, kdyby se dělala líp stovka, stodvacítka, kdyby se od bertoneho převzal celý návrh favortiu.......... socialismus měl na všechno vždycky nějaké kdyby.
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 16:34
Re: Princezna Lada
1. Se zkušeností posledního čtvrtstoletí bych se zeptal spíše opačně
2.To, že je nemusíš je fuk, ale schovávat za anti ( cokoliv ) zjevné ideologické výkřiky maskované jako povědomí o problému je mimo
3. Nefunguje tam vícero věcí, a má to svoje důvody - jen to mít čím pochopit. Pokud Ti začíná svět u 120, a vlastně neznalost bývalého režimu ( mám rád jedince, kterým bylo celých 19 v momentě plyše , ale jsou to kovaní odborníci na dobu minulou, tedy hlavně údernou klávesnicí a silnými slovy ), budiž.
Kdyby jeden byl schopen myšlenkové syntézy, dedukce ba i analogie, nemusely by formulace být údernější než na dávném PŠM ...
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 16:53
Re: Princezna Lada
Hmm, tak argument žádný, pokud přistoupím na tvoji hru, tak svět mi začal u tisícovky /když budeme řešit osobní zkušennost v té době/, myslíš že bych měl jako chápat důvody proč u nás socialismus / a vlastně nikde ve světě/ nefungoval. To je směšně. Mě se po té době vůbec nestýská, čímž netvrdím, že by dnes jistá skupinka lidí neměla sedět.
Miluji týpky co říkají "Ty tomu nerozumíš, bla. bla...... syntéza, dedukce, ......... indukce, ........ blala, analogie......... bla, bla, , ..... já tomu rozumím líp". To vše bez jediného faktu.
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 17:21
Re: Princezna Lada
Bla bla bla je to, co tady metáš opakovaně za sebou - jedna popsaná A4 je zhruba takový univerzální výcuc, mustr všech podobných společenských mouder, jež tady pouštíš na sklo, jež čouhají naprosto všude, mnohem více než kdysi vtipně glosovaný Lenin ...
Není mým cílem se dohadovat o funkčnosti jednotlivých systémů - pokud bych chtěl vrátit smeč, je to raz dva, ale ideologické debaty já nerad . Nehodlám zabřednout do roviny, úrovně poslední cenové, neb pak už to je ve stylu : Sbohem rozume ...
Fakt je pravdivý, ověřitelný údaj, výsledek, skutečnost - nezaměňuj s vlastním přáním či představou.
Argumentovat se dá proti argumentu, ne ideologickým výkřikům nalakovaných na "argument".
A mé "kdyby" byla odpověď na Tebou vyrobené "kdyby" - né arogantní konstatování, že já jsem ta hlava pomazaná ...
Pokud tvoříš tak jak tvoříš, je malinko sebevědomé se dožadovat něčeho tak vzácného, jako jsou fakta ...
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 19:29
Re: Princezna Lada
Na tohle už nemá cenu reagovat. >:D
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 09:03
Re: Princezna Lada
Kod plive na rusko jen spíšu je bud antikomunista, enbo člověk co o rusko a o tom co tam vyrobili a dokázali nemá páru.

Tak myšleno.

Kolik lidí ví o tom, že řada těch věcí byla lepší jak ty západní co se týče kosmu a armádní techniky.
Kolik ldí si umí připustit jak vypadalo rusko za cara když to bolševici přebrali a jak ho pak zpustošila válka.

To rozhodně nebyly rovné hospdářské, ekonomické a další podmínky s evropou a hlavně USA. ti byly o 20 let napřed a to je těžký dohánět, zvláště se špatně řízenou centrální ekonomikou 70-80. let
1. 8. 2014 09:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 09:52
Re: Princezna Lada
Já to taky nemyslel na tebe
31. 7. 2014 11:21
Re: Princezna Lada
Průmyslovou špionáž dělali za studené války úplně všichni.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:28
Re: Princezna Lada
Přesně tak. Bylo to lenvjěší než něco vyvinout. Dvojitý agenti byli všude, je fakt, že nkvd a kgb v tom byla dobrá....
31. 7. 2014 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 11:16
Ruský "auto"? NIKAGDA!
Posledních 25 let se rusáci jen chvástaj, jak doženou a předeženou všechny ve všem. Ostatně dělali to vždycky a výsledek? 40 roků starej model Niva a žigulíky ze 68 roku. A Kalina s Grantou? Tyto vlajkové lodě ruského průmyslu vypadají jako levné příbuzné Dacie Logan v provedení holátko, která k tomu ovšem byla od začátku vyrobená.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:31
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Musím tě zklamat, ale žádný původní žiuglík se nevyrábí.

Aktuální program je Kalina II, Granta, 4x4(Niva) a Priora. A Chevy Niva ve společném podniku s GM.

Vše ostatní ukončeno, vč. Samary.

Chystá se nová Vesta jako náhrada priory, prototypy už křižjí rusko.

A chystaj se další nový modely.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 7. 2014 11:35
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Na tak velký stát je to ale hodně smutné portfolio.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:44
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
O tom žádná no.

Ale za to může nejvíc Jelcinova éra. hele Moskvič měl hotovou motorárnu na nové motry, opět asi z 90 %. Nedokončeno. pak se vše rozkradlo a šlo to do kytek, prodat to neuměli a stát to řídit neuměl.

to samý ZIL, tam se rozkradlo tolik peněz..... než přišel Zacharov z Iž a nový vedení moskevský radnice.

No ještě je tu dnes UAZ. ZIL má obnovit výrobu, avšek v menší rozsahu a ZAZ na ukrajině dělá starý daewoo a čínany pod vlastní značkou....

Volhy Děripaska odpískal ale tam není nic vyloučeno, pokud by to generovalo zisk, vyvinout nový auto umí. Několik protoypů volhy po roce 1991 bylo a některé i v sériové výrobě, ale byly moc drahé a lidi to nekupovali.

Moskvič už je mrtvý no.
31. 7. 2014 11:47
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Je to hlavně o tom, jakej jsou rusáci národ. Jinak věř tomu, že mě to taky mrzí, byl bych radši, kdyby to tak nebylo. Hezký den.
31. 7. 2014 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 12:11
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Problém byl ten, že to lidi nekupovlai. Jinak linky byly komplet ze Sterling Heights o chrysleru, Deripaska to koupil sakum prdum vše.

Tak pokud by na to byl kšeft nebo státní zkaázka, tak klidně....jinak asi ne.
31. 7. 2014 12:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 14:07
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Jenže oni jim nefungovali ani vlastní projety volha 3111 a 3105.....což byla škoda
31. 7. 2014 15:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 09:05
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
To je ejdno kdo byl ve vedení, ale prostě ani ruská cesta nefungovala. A 3111 bylo tvaorvě zajímavé auto, srážela to jen stará technika a cena, kdy tolik za volhu nikdo dát nechtěl.
Avatar - Emel
1. 8. 2014 09:43
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Tvarově zajímavé, to je asi tak to nejhezčí co se o tom dá říct.

[odkaz]
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 09:51
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Chtělo to nové motory a přepracovat podvozek. Šoda že se na té spolupráci s Chryslerem nedomluvili už dřív, 2,4 DOHC od Chrysleru by tomu stačil a pro silnější verze klidně V6 3,5
Avatar - Emel
1. 8. 2014 10:12
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Možná zkus napsat, co na tom autě bylo dobře - zatím jsem slyšel "vysoká cena, stará technika, špatný podvozek, zastaralé motory, zajímavé tvary". Možná bylo bytelné a opravitelné v běžném ruském servisu?

Můj (možná zjednodušený a neznalý) pohled je stejný jako u Lady - chtělo to velkou spoustu vývoje, který nebyl v silách samotného GAZu... jinými slovy, chtělo to nějakého partnera, který GAZu pomůže s modernizací.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 11:46
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
dobře an tom byl zcela nový, svěží a velmi zajímavý design karoserie. Vysoká cena byl spíš problém u rusů, že tolik nechtěli dát za volhu...

Zbytek byl problém vedení, že se nedokázali s někým domluvit na dodávce motorů a že nedokázali přepracovat podvozek.

Ono se dá všechno, když se chce a sou peníze.
Avatar - Emel
1. 8. 2014 13:39
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
V tomhle hodnocení se neshodneme. Pokud vedle toho postavíš třeba nějaký Chrysler z poloviny 90. let (což jsou koncepčně podobná auta), působí Volha (vyvíjená kolem roku 2000) zoufale zastarale a překombinovaně.
Avatar - Andromeda
31. 7. 2014 16:41
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Jelcin >:-[] , to byl hrobař Ruska ... Jsou prameny, které uvádějí, že za jeho "ožralého bačování" měli propad - teď nevím, myslím průmyslové výroby o cca 60-65 % ... >:-[]
No, tady jsou katastrofa 3 cm sněhu u Muzea, EU se klátí při propadu 1-2 % ...
>:-[]
31. 7. 2014 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 09:06
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Přesně tak, za Jelcina se vše rozutnelovalo, vykradlo nebo se pohřbily zajíamvé projetky, skoro hotové kde stačilo investovat jen zlomek toho co už investováno bylo....
31. 7. 2014 11:42
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
No zaplať pán Bůh. VAZ 2107 se přestal vyrábět v roce 2012 a je to přímá odvozenina Fiatu 124. Ostatní prakticky jen kopíruje to, co jsem konstatoval, že rusáci uměj akorát kecat. Přesně na to sedí poslední věta - chystaj se další nový modely.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:50
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
tam byl vždy halvní problém dostat do výroby prototyp. Trvalo to hrozně dlouho...
31. 7. 2014 11:49
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Chystá se, prototypy křižují, bude... ale není.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 11:51
Re: Ruský "auto"? NIKAGDA!
Má být 2015. Uvidíme....

Ještě sem zapoměl na Largus, což je Logan MCV první generace
31. 7. 2014 12:49
Na tak průmyslový stát smutné
Přitom dnes není problém z ničeho postavit nové auto třeba na úrovni Golfu . Příklad ? Z ničeho vybudovaný čínsko-izraelský Qoros .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2014 10:27
Re: Na tak průmyslový stát smutné
Qoros je nicméně produktem evropského vývoje.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 14:12
Lada s wankelem
o Tom taky málokdo ví že se dělaly.

Byly jen pro milici a policiji a další složky, ale vyráběly se několik let.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
31. 7. 2014 14:13
Re: Lada s wankelem
O tom vím, nejdřív klasické VAZy a pak Samary... prý to jezdilo slušně, když to tedy jezdilo.
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2014 19:44
kazdy rok
citam o tom ake velke plany ma lada.... a pritom uz mozno poslednych 5 rokov sa stale nic velke nedeje ..... sem tam pridu nejake tie ubohe facelifty uz stejne zastaranych modelov a to je asi tak vsetko, pritom lada ma neskutocne velke moznosti.... nielen v rusku ale takmer vsade na svete.... dacia ukazala ze to ide a ze tu je velke okienko ktore sa da zaplnit na trhu ........ neviem naco lada stale caka.... keby boli rusi trosku sikovni uz davno mohli aj daciu preskocit... a prevalcovat..... miesto toho lada stale klesa... predaje lady za poslednych par rokov sa v rusku prepadli o 40 percent.... takymto tempom bude za 5 rokov v rusku reanult s kiou sa bit o prve miesto a lada bude porazena z dialky bezmocne len pooerat ako ju vsetci postupne predbehnu... kde su casy ked lada predavala v rusku 650 tisic aut rocne? dnes nepredaju ani 400 000 .... velka skoda ze lada sa nevie posatvit na nohy ... to pripravovane SUV x ray bude nebude? je to smutne ze takato rokmi ostrielana znacka sa nevie stale normalne presadit
Rozbalit vlákno
3
31. 7. 2014 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
31. 7. 2014 21:17
Re: kazdy rok
S pomocou Renaultu by nemal byť problém Ladu spasiť, na druhej strane s len polovičným vlastníckym podielom to môže byť pre nich aj veľké investičné riziko.
Síce sa oháňaš Daciou, ale spomeň si koľko rokov ešte ubehlo odkedy Renault kúpil Daciu a prišiel s Loganom. A to už nad ňou mal 100% kontrolu.
Okrem toho zanikli oveľa schopnejšie značky, takže sa skôr čudujem aký je úpadok Lady pomalý...
31. 7. 2014 22:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dolfi
2. 8. 2014 10:38
"Kříšení mrtvol I", to bude trhák...
>:D
Rozbalit vlákno
0