překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje...
Klesající tendence v nehodovosti je patrná a jedinou velkou čáru přes rozpočet udělal nový zákon, kdy se lidé chtěli asi víc bouřit proti němu a tak vzniklo víc nehod, teď už to asi lidé překousli a vrátili s k normálnímu ježdění a nepřijde jim, že tu byla změna co se jim nelíbí, protože v praxi to na silnici vypadá stejně. Takže pokles nehodovosti se vrátil do stejných kolejí a doufejme tak, že v nich i v dalších letech zůstane.
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
No tak že by se chtěli řidiči bouřit, to je docela absurdní myšlenka. Spíše prvně byli vystrašeni a všichni se loudali pro jistotu čtyřicítkou v obci. Po půl roce, kdy platila nová vyhláška, ale kontrol nepřibylo, jim pěkně otrnulo a hurá si to vynahradit. No a loni se začalo více kontrolovat a taky přibývá radarů v obcích, takže zase přibrždění.
Jen přemýšlím jakým způsobem sníží Passaty R36 počet smrtelných nehod >:-[]
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
ani bych neřek... první dva měsíce byli vystrašení a nehodovost byla nižší. pak zjistili, že to zas tak moc nehlídaj tak začali podle mě jezdit ještě hůř... a sklidnili se a otrnuli a už zase začalo ubývat nehod, protože zvítězila přirozená inteligence nad některými absurdními věcmi...
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
sdílím Tvůj názor, "ploužiči" 49tacho = 43 real me vytáčeli k nepříčetnosti, a uznávám že to za volantem nemá co dělat - takže si taky myslím, že pokles je daný tím, že se jezdí "zase normálně"
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
ja jezdim porad stejne, a to tempomatovejch 55/95/150, proste jen prepinam a popripade pribrzduju a do dnesni doby jsem zaplatil+body jednou v obci kde bylo snizeni na 40, na obcasnych usecich kde je treba 70 nato kaslu a jedu proste na tempomatik porad tech 55 nebo rovnou 95 pokud je to na konci obce, a je me jedno jesi zdrzuju nebo ne ty co chtej jet tech 70 :-! za poslednich 6 let sem nemel zadnou nehodu, ani situaci kdy bych si mohl rict "sakra to bylo tesny" ridic by mel jet hlavne tak jak mu to vyhovuje a ne jak stado kdys je tam 70 tak jet 70, proc na 500m zrychlovat na 70 kdys vim ze pak budu brzdit na krizovatce, treba v HK je to na okruhu krasnej priklad, nekteri troubove tam musej jet 70 a pak na kazdym semaforu stojej a zbytecne pak brzdej ostatni v dobe kdy us je zelena, ale oni se teprv rozjizdej protoze museli bejt u semaforu prvni
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
no tak já tempomat nemám ale tak navykl jsme si s nohou, naštěstí mám dobře ovladatelný auto, který se dá řídit citem v noze a ruce. Rád jezdím svižně, ale když jedu a vím že za dvěstě metrů je obec tak sundám nohu z plynu ještě si třeba podřadím a nechám auto plynule zpomalit... šetřím tím benzín i brzdy, jenže některý lidi tím brzdím protože oni musí jet pod plynem až ke značce, kde někteří šlápnou na brzdu a úplně zbrzdí na těch padesát a hned jak značka končí tak na to zas ťápnou. (horší případy nedělaj ani to) ale je poznat, že je ta noha na plynu tíží a chtěli by přidat. No a nejvíc mám strach z toho, že mě začnou předjíždět ještě před tou obcí, protože jsem nějakej pomalej a on může jet 90kou ještě pár metrů, kde ale ťápne na brzdu a já pak kvůli němu musím začít brzdit taky protože by mě to samovolně zpomalilo o něco dál. Dokonce se mi to stává i při příjezdu ke křižovatce. vidím že bliká oranžová nebo vidím i zelenou ale vím že to nestihnu, zato vím, že když sundám nohu z plynu a místo 50 pojedu konstatntně třicet tak, že to za tu dobu opět blikne na zelenou a mohl bych pokračovat, ale někdo musí předjet pak začne zase brzdit a kvůli němu i já. to mě štve nejvíc. Prostě mi přijde že spousta lidí spěchá aby pak mohli stát... a takový chování je podle mě právě to nebezpečný.
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
jojo spěchaj aby mohli stát - pěkně napsáno. Ale zase tohle funguje na pár místech kde znáš intervaly, kde semafory nejsou, obvykle člověk co se šine něco hledá a bude odbočovat nebo zastavovat, a je lepší ho předjet...
Každopádně záleží na citu a ten bych v pravidlech nehledal.
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
Však na tom postupu se shodnem, jen se mi nelíbí formulace "lidé chtěli asi víc bouřit proti němu", já se teda určitě nebouřím proti bodovému systému tím, že budu jezdit jako prase, protože to mi od něj nepomůže a to zajisté ví 99% řidičů ;-) Ale jinak ano, řidiči se hodně brzy přestali bát bodového systému.
Re: překonal se odpor k novému systému a tendence pokračuje.
V clanku sa nepise o nizsej nehodovosti,ale o mensom pocte smrtelnych nehod...Skor si myslim,ze ludia postupne stare 30 rocne auta vymienaju za novsie bezpecnejsie a preto je menej smrtelnych nehod.A ten trend bude urcite pokracovat,ked vam zaviedli ten novy poplatok pri prepise stareho auta.
zlepšit by se měla především kvalita komunikací ... věci, které se dělají, mají bohužel udělat více mediální humbuk než reálně řešit problémy na silnicích
nezapomínejte na to, že se změnila metodika sčítání nehod způsobených provozem vozidel ... zvýšila se suma škody, při které byla třeba volat policie (a letos znovu) a změnila se metodika podle které se započítáva následná smrt osob v nemocnicích po předchozím zraněných v autě ... do statistik se tak některé bouračky a smrťáky nedostaly oproti předchozí metodice ... ve skutečnosti ale byla čísla cca stejná ne-li větší
docela by mě zajímala hlubší čísla ... jsem přesvědčen, že ubylo nehod v místech kde díky novým úsekům dálnic výrazně polevil provoz ... a s bodama nebo perzekucí policie to nemá až tak moc společného