Autor mi opravdu mluví z duše! Čím to je, že politici jsou téměř vždy přiblbí populisté, zcela odtržení od reality? Proč pořáč v souvislosti s CO2 útočí jen na auta, jejichž podíl na celkové světové produkci tohoto plynu je asi 2,5 %?!!! Samozřejmě jsou podobná vyhlášení absolutní blbost, budou rádi, když se se spalovacími motory budeme loučit někdy na přelomu 21. a 22. století a kdo ví, jestli! :-! Tak už to prostě někdy chodí, počítkem 60. let si lidstvo taky myslelo, že začátkem 21. století (tedy nyní) již budeme běžně cestovat na jiné planety... >:D >:D >:D
jj
KDO BY ASI TAK MĚL SAKRA JEŠTĚ 35 LET ČUCHAT JEDOVATÝ DÍZLOVÝ POPELNICE [odkaz] [odkaz] TĚCH BLBEČKŮ KTERÍ JSOU
1) ZABEDNĚNÍ
2) ZABRŽDĚNÍ
3) ZKORUMPOVANÍ
4) PROSTĚ STUPÍDA LIDOVÝ
PROTOŽE NORMÁLNÍ LIDI KOUPÍ [odkaz] ELEKTROMOBIL [odkaz] UŽ V ROCE 2020 !!
PRO NEJRYCHLEJŠÍ Z VÁS LETOS DOKONCE SLEVA 1.000 USD = 25.000 CZK NA FASCINÁCIU NA KOLESÁCH [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Tak jako ironie - OK. Ale pokud to myslis vazne - Kolik stoji nejlevnejsi elektromobil, ktery se da realne pouzit v provozu? S odrenyma usima je to i3 za mega, lepe pak Tesla za 2 mega a vice. To si opravdu myslis, ze normalni clovek ma takove penize?
Nebudu ti vyvracet tvůj názor, ale to si opravdu myslíš, že všichni ujedou denně víc než 50km? Kdo by asi potom pracoval, když by byli všichni v autech a jezdili... 8-s
a naco bys tam jezdil? stejnak tam nebude sníh díky dízlpopelnicovýmn ohřívačům planety [odkaz] A na Alpy mít nebudeš €jrofondy končej, nic netrvá věčně a co sis myslel >:D >:D >:D >:D
no to není ironie chlapečku. až všetšina potáhne za 1 elektroprovaz budou emobily díky daním na dízlpopelnice zase levnější. Až potom teprv se zase začne planeta ozdravovat, socky jezdit vlakem a na kole >:D >:D >:D >:D
PS: hele ten €jrososializmus vám natáhl do hlavy divný nápady jako že socky si budou užívat, tak to ani omylem hochu >:D >:D >:D >:D A víš proč? Protrože to jsou stupída co se NEUMĚJÍ k PLANETĚ CHOVAT. ATADY JE UŽ MÁLO MÍSTA !!!!! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Všichni kdo tomu rozumíme, víme že o spalovaci motory..prijdeme už možná i o 10 let dříve!!..než Ti blbci politicci navrhují, ale bude to z duvodu, že to pro nás bude ekonomicky a taktéž i ekologicky smysluplné..když se podivate na překotný vývoj posledních deseti let tak je to více než jasné..kam to dojde..navic v te dobe uz stejne nebudeme ridici..ale pouze kontrolovani ucastnici silnicniho provozu!:(
Jediné co by to mohlo pribzdit je krach Tesly do 2018 s tím, že by okamžitě ostatní ustoupili od svých akvizit do elektro mobility..a to se stejne nestane
Bez dotaci by nebyly ellektromobily, vetrniky ani solary. To, co neni zivatoschopne bez dotaci, musi zemrit. Nejcistci a nejlevnejsi zdroj el. energie je atom. Kdyby se do atomovych technologii nasypaly stejne penize, jako do ekonesmyslu, tak uz mame super zdroj energie bez kompromisu.
Ak nafta a benzín stratia zmysel, Amíci vytiahnu Teslove patenty. A všetci budeme platiť len taký fukot, Amíci budú len vyberať prachy a ešte viac si prepchávať tie svoje tlsté pupky.
kdyby sis alespon precetl body ktere se treba na te konferenci resili, tak bys zjistil ze pises blbosti, auta byli jen jeden z mnoha bodu a navic ani ne nejak dulezitej bod, mnohem vic se resila prave vyroba elekltriny, te elektriny bez ktere by zadne auto na naftu a benzin nemohlo jezdit, protoze ta alektrina je potrebna pri rafinaci a ne zrovna malo elektriny, na 1 litr paliva je to v EU od 1 do 2kWh, a hlavnim bodem bylo prave snizovani vyrobnich kapacit uhelnych elektraren v EU, a asi to hodne lidi prekvapi, ale uhelnym elektrarnam v EU dochazi pomalu take dech, ono totiz nastesti prave tento typ elektraren zaziva za posledni desetileti mnoho zmen a musi splnovat prisnejsi a prisnejsi emisni limity, a i diky tomu se ze zhruba sto pripravovanych projektu uhelnych elektraren na uzemi EU za poslednich 10 let nakonec stavi jen 2 nove, a u nich jen proto ze by bylo drazsi je jiz nestavet, a jen tak mimochodem naprosto nejhorsim producentem emisi z uhelnych elektraren v EU je Poslko, nas soused Polsko, kde je z uhli okolo 90% elektriny, pripada na nej temer polovina emisi z elektraren v EU, bohuzel vsechny maji totiz takzvane podkryticke a v cele s proslulou elektrarnou Bełchatów, ktera je nejvetsim producentem emivi v cele EU, a pokud jsou "priznive" podminky, tak emisse z teto elekrarny dychaji ui treba Ostravaci, ac jsou od ni cca 230km, ono to monstrum totiz vyrabi vice elektriny nez obe Ceske jaderky dohromady kdys jedou na 100%
taky uplne ne, protoze jaderka ma jen urcitou zivotnost a palivo jaksi taky neni bez rizika, a spousta emisi se vyprodukuje pri jeji stavbe, ale hlavne pak pri jeji likvidaci, a jen ta likvidace je beh na 25-35 let, prave proto kuprikladu od Jadra upousti treba nemecko, ono si spousta lidi mysli ze od Jadra upoustej kvuli Fukusime, ale oni o tom rozhodli jiz davno predtim a Fukusima to jen o 4 roky urychlila
ja jsem treba proti vystavbe dalsich bloku v CR, ekonomicky je to nesmysl a jaderka se v celem rozsahu nema vpodstate sanci dnes zaplatit a je to zivotaschopne jen diky tomu ze to plati stat ktery to vybere od nas vsech
Nemci ukazujou ze to jde formou inteligentnich siti spolehajicich na lokalni zdroje a necentralniho rizeni, sice je to stalo spoustu investic, ale do par let budou mit funkcni energetiku kde z velke opravdu velke casti budou elektrinu vyrabet a dodavat vitr, slunce, voda a plyn
mimohodem reaguje na to jiz CEZ a CEPS a pripravuji se na dobu kdy Nemci jiz nebudou elektrinu transferovat prez CR a odebirat z CR, odhad je do 5 let, vpodstate ac Nemci odchazi od jadra a prechazi hodne rychle na slunce a vitr, tak jsou v EU jedni z mala kterym klesa celkovy cas vypadku site na rok, prumer v EU je okolo 30 minut rocne a jen Nemcum se to podarilo za poslednich 5 let stahnout pod 11 minut, pred tema 5 lety meli prumer 26-27 minut rocne (CR ma tusim 29), jak se jim tenkrat a vpodstate jeste dnes nekteri energetici smali a smeji ze bez jadra to nezvladnou, tak dnes ty lidi mlcej a divej se jak je mozny ze to Nemecum funguje >:D navic Nemci si tim zajistili cenne zkusenosti ktere vpodstate maji jako jedni z mala v EU, se zavadenim chytrich rozvodnych siti a treba s likvidaci prave tech Jaderek, ono to totiz vypada desne snadny, ale vyslouzila jaderka stoji na likvidaci pak treba 2-3 miliardy eur, sve o tom jiste vedi treba Slovaci, aneb A1 a jeji likvidace ktera jiz bezi vpodstate nejakych 30+ let, kdys to dokaze zeme s tak obrimi energetickymi naroky v prumyslu, tak proc by to nedokazali mnohem min energeticky narocne oblasti jako je treba CR, nastesti v CEZ i CEPS to par lidi chape, a ty plany se docela rychle zacinaj udavat
Koukám, že je to tvoje hobby. Nevím jaký je tu potenciál ve vodě a větru, ale asi to nebude zrovna žhavé, nejsme Dánsko. A kolektory neuvěřitelné mrví krajinu. Potřebují strašně prostoru. Navíc když nebudou Němci odebírat, aspoň zbude víc na naši domácí vzrůstající spotřebu. Lepší než to pod cenou prodávat ven. Ale já jsem laik, ber mě s rezervou ;-)
vsichni jsem laikove :-) jinak spotreba elektriny v CR podle energostatu klesa, lidi postupne setri a i v prumyslu se zacinaji vyuzivat energeticky setrnejsi technologie
jinak samozrejme CR neni idelani pro jen vitr , jen solar a nebo jen neco dalsiho, je idelanim mistem pro vyvazeny mix ruzne vyroby elektriny, zaklad by ale meli tvorit ostrovni chytre site kde naprosto nevyuzivane plochy (strechy) kdys se pokrejou solarem, tak se da pokrejt jen nim naprosta vetsina spotreby CR co se domacnosti tyce, a zvenku se ma brat jen energie ktera schazi
kuprikladu v tom Nemecku kdys chces postavit prumyslovou stavbu typu hala, obchodak a podobne, tak proste musis strechu pokrekt solarni elektrarnou (pritom cenu to zvedne casto zanedbatelne, hala za miliardu a solarni strecha za 10-20 milionu), naopak ze zemedelske pudy to postupne vyhanej a postavit dnes v Nemecku solar na "zelene louce" je vpodstate jiz nemozne, jinak kuprikladu ve cetrnych parcich v severnim mori Nemecka se angazuje celkem hodne ceskych firem ktere tam stavej vetrniky
Ono bychom možná na cizí planety cestovali, nebýt žabomyších třenic mezi mocnostmi, nebýt debilních náboženství a dalších nesmyslných sebezničujících aktivit lidstva.
Už jsme mohli stavět první Enterprise, ale místo toho řešíme emise a uprchlíky :-(
Jojo, to se to slibuje a zavazuje a debatuje... já místopřísežně tady všem slibuju, že v roce 2055 se prokopu zemským jádrem do Číny... ovšem že bych ještě v roce 2055 žil a nesl zodpovědnost za nesplněný slib je podobně pravděpodobné. Ale teď vám to slibuju a zavazuju se k tomu a očekávám, že mě za tento slib budete do smrti živit...
pane Sleepere, oni to jsou totiž všichni dementi. Vůbec je nenapadl jediný váš argument. Veliká škoda, že si na tu světovou konferenci o klimatu nepozvali jediného člověka, který by opravdu věděl, o čem mluví, jako třeba nějakého redaktora z auto.cz. Kam se na vás hrabou tydleti experti, nějaký profesoři ekologie co se klimatem zabývají celej profesní život, co oni můžou vědět. Já bych jim dal pár facek, aby se probrali.
Asi tady budeš s tímto názorem v menšině. Asi si to pěkně slízněš a budeš označen za sluníčkáře (dříve "havlista", "pravdoláskař", "ekoterorista").
Stane se tak, neb my češi máme jednu úžasnou vlastnost - myslíme si, že vše víme nejlépe, vše děláme nejlépe a všichni ostatní jsou pitomci. A když náhodou vystrčíme ty naše nohy v sandálech a bílých ponožkách na západ od našich hranic, jen čučíme... Ale stačí pár týdnů, oklepat se, zapomenout a "prudíme" zas.
Otázkou ovšem zůstává, zda by se to tímto způsobem stihlo. Např. já si to nemyslím. Někdy je, v případě krize, třeba zatáhnout za brzdu. A vzhledem k tomu, že se shodlo 195 států, a jde o prachy, je asi problém daleko větší než se zdálo, resp. než nám bylo v médiích prezentováno.
Dost možná máš pravdu, ale uvědomuješ si plně vliv lobismu na politiku? Že většina těch lidí co rozhoduje je nějakým způsobem ovlivněna ekonomickou potřebou různých koncernů? Co potom opravdu prospěje lidstvu jako takovému? Komu vlastně můžeme věřit?
v tom s tebou souhlasim, bohuzel ale lide, respektive lidstvo je sobecke stado ktere dokud nenarazi na problem, tak vse okolo ignoruje, a casto, velice casto dokonce ani pri tom problemu proste nic nedelaj a dal se chovaj jak idioti kteri vidi jen sve usmudlane drobaky co si naskudlej na vecech jako je jezdeni na naftu, benzin a proste na podobnych drobnostech ;-)
ikdyby lidi znali svou budoucnost, tak se nebudou chovat jinakaby ji zmenili, protoze to by jim vzalo jejich standar ktery ted zijou
otec/matka jsou ochotny casto za sve dite polozit zivot naprimo okamzite, proste ted hned, ale nejsou casto schopny mu zajistit budoucnost prave tim jak se chovaj a jak zijou, to je totiz dlouhodobej proces a tak proste zit nechtej
"Ekoterorista" je opravdu hodně přiblblá nadávka,já jsem podle blbečků na čtyřkolkách a terénních motorkách jezdících v rezervacích taky ekoterorista,když si dovolím je nazvat tím,čím jsou-hovady.
No hlavně je to trefný termín, když si jako usmyslí, že zachrání svět, ale pak jdou po jednom z těch menších znečišťovatelů, který se však dobře vydírá.
Chápu, že elektromobily mají spoustu nevýhod, které je potřeba eliminovat nebo si na ně zvyknou, ale jednu zásadní výhodu mají, a to je schopnost přemístit lidi a náklad bez hluku a smradu. Doufám, že se spalovací motory zmizí z ulic a silnic, třeba na uzavřené okruhy, letiště a podobně, daleko dříve než v roce 2050 ... Emise CO2 jsou mi u (víte kde) ...
Tak toje pekná blbost víš jaky jsou naklady na vyrobu elektriny? Toje ekologie teprve.Rozhodne spalovaci motor nezmizi ,možná časem přibude nahrada vylepsi neceho za benzin.Je ho pořád dost.Ta elektro auta spis jen v centrech v málem počtu .Naklady jsou daleko vetší než na norm motor ,složitejší a toho proudu kolik se musi udelat na jedno ujetí toje nesmyls.Elektro jako doplnek ne jako nahrada ;-)
1. Ja chapem, ze benzin tankujes na pumpe, ale mozno nevies, ze aj ten benzin treba vyrobit. Nejaku elektrinu vies vyrobit vo vodnych elektrarnach, nejaku z jadra.
2. Elektromotor je zlozitejsi ako spalovaci? To hadam nemyslis vazne....
ale jo ,jenže ta elektrina je složitejší a navic kolik bude stat jedno dobití ,ale to snad ne.Tobe by se libilo poslouchat ten zvuk.. jako když mrazi mrazák? Auto má být auto ne elektro kara.Jiny zdroj tu máme ...plyn..proč ne ,líh atp
Dufam ze si uvedomujete, ze na vyrobu benzinu v rafinerii je taktiez potrebne velke mnozstvo elektriky. Nie je rozumnejsie vyuzit ju priamo v elektromobile? Co myslite?
Do HR pojedeš s výbušným motorem určitě >:D leda že by někdo vymyslel nějaké superkapacitní a levné baterie, jinak elektroauto samozřejmě jen na město.... Počítal bych tedy s 2 auty na řidiče.
...štětcem od pravdolásky. Třeba mě někdo překvapí tím, že bude mít výpočet o kolik se zvedne spotřeba el energie, a kde třeba vyspělý Německo s už dnešním deficitem vezme proud na alespoň částečný pokrytí navýšený spotřeby.
Z podobných cílů a jejich důslednýho plnění vznikne možná jediný...zvýšený počet tepelných elektráren, který bohatě "vynahradí" exhalace stávajících spalovacích motorů. Možná si pak další kruh dobrose.rů sedne a řekne si, co kdybysme ubrali průmyslových spaloven a tak nějak pustili zpátky nějakou formu spalovacích motorů...
Ano, to potvrzuje to, co píši výše. "My" češi všechno víme a ti Němci jsou hloupý pitomci. A až svůj velkolepý projekt dokončí a o energii získanou z tepelných elektránen nebude zájem, budeme jenom stát a čučet...
pravdoláskaři, dobrose.ři. Hm, toto vyjadřování hovoří za vše.
Ps.: Kontrolní otázka - když oni jsou tak blbí, jak to, sakra, že jsme je za posledních 25 let demokratického vývoje ekonomicky dávno nenechali za sebou? Za to můžou taky "oni"? Oni, z jejichž daní přes dotace EU dostáváme jimi vygenerované peníze, abychom jsme se jim alespoň trochu přiblížili, což se nám posledních 10-15 let fakt zrovna moc nedaří? ...
A kromě plků máš odpovědi na co jsem se ptal? Srovnej si milej zlatej naší pozici v 89 a nyní. Nejen vůči Němcům, ale třeba F, I, E, Por... Progres je zcela opačnýho rázu než se tu snažíš vytrdlovávat.
Líbí se mi, když se dostanete do úzkých, převádíte diskuzi zcela jinam.
Ja myslim,ze tyto dlouhodobe plany,ktere delaji svetove organizace se v dnesni dobe nemohou naplnit,nakonec pocitam s tim,ze eu nevydrzi do roku 2050,to tedy znamena, vsechny stupidni zakony prestanou platit vcetne tech ekologickych..
Že elektromobily zažívaly určitý rozkvět v Americe počátkem 20.stol a dokonce držely kdysi i rychlostní rekordy, to ví z laiků málokdo. Ale že by zažíly boom už počátkem 19.stol., to je asi trochu moc....:D
v první pětiletce snížíme průměrnou spotřebu aut na 6 litrů
v druhé pětiletce snížíme průměrnou spotřebu na 4 litry
ve třetí pětiletce vynalezneme zázračné baterie s 10x vyšší kapacitou než dnes
ve čtvrté pětiletce zavedeme plně automatizovaný provoz na všech dálnicích
v páté pětiletce zavedeme 100% výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů
v šesté pětiletce zavedeme plně automatizovaný provoz na všech komunikacích
v sedmé pětiletce budeme všichni jezdit v elektroautech
A pak budou následovat jen samá pozitiva a sociální výhody.
Sice ještě absolutně netušíme ani jak splnit první pětiletku a už dnes je jasné, že budeme mít skluz, ale to nám nebrání ve stanovování odvážných a smělých cílů. Musím smeknout a v pokoře pokleknout před velikostí a prozíravostí našich politiků, kteří vidí 35 let dopředu, já ještě ani nevím, kam půjdu zítra na oběd.
Souhlas. Ekofašismus v praxi. Ještě, že tam tito pánové v tom roce už nebudou. Šikanovat evropské automobilky je jednodušší než přiměť Čínu a Indii k očištění a ekologizaci těžkého průmyslu...
Cca v roku 1900 sa objavovali nazory 'expertov', ktori z roznych dovodov odmietali spalovacie motory a tvrdili, ze bez pary to skratka nepojde.
Vas clanok miesa vase dojmy a, s prepacenim, prujmy, s naivnymi konspiracnymi teoriami. Chapem, ze je to vas nazor.
Ale nazory delime na informovane a neinofrmovane. Vas patri definitivne a pevne do skupiny druhej.
Vy ste mali prilezitost zaradit sa medzi progresivne a realisticke kridlo. Je len a len vysledkom vasej volby, ze vam usiel tak civilizacny ako i technologicky vlak.
Dostal jsi se do úzkých, že používáš místo argumentace nicneříkající odpovědi? Doporučuju, aby jsi informace, který vnímáš trochu třídil...pak nebudeš životní břídil. ;-)
V clanku vidim par nepresnosti, to ano.
Napriek tomu, mohol by si byt konkretny aspon k hlavnym bodom?
Ja myslim ze u mnohych pritomnych argumentacia zafunguje.
Na druhu stranu je otazka ako moc sa chces drzat stylu Sheldona Coopera :-)
Třeba v BMW i3 bych jezdil už teď. Když dokážou vyrobit dostatek čisté elektřiny, tak to bude mít logiku. V roce 2050 mi bude 75 let. Tak jako tak to bude elektrický vozík. ;-)
Navíc kdo měl to štěstí si vyzkoušet pořádný elektromobil, tak ví, že je to super zážitek.
Jezdím hybridem a ten spalovací motor mi tam už někdy leze na nervy.
Netvrdím, že chci teď hned koupit elektromobil, ale jízda v něm je příjemná.
Kamarád v Německu má Teslu S a tvrdí: "Ta má zrychlení jako když rozsvítíš!" ;-)
Na obzoru se opět po 40-i letech objevily hybridní akumulátory (kovová a plynová elektroda), jejichž kWh / kg a kWh / litr jsou při uvážení lepší účinnosti čistého elmobilu proti spalmobilu srovnatelné s benzín- / naftov- ovou nádrží, nebo i lepší. NIcméně celková účinnost včetně ztrát v síti až do zásuvky elmobilu je špatná. A tak vedle přídavných emisí na tyto ztráty a při uvážení velikých investic do elektroenergetiky, hraje ona u elmobilů podstanou roli!
Budoucnost elektropohonu je nesporná, ale s výrobou elektřiny přímo na palubě automobilu spalmotorem v optimálním režimu s generátorem do meziakumulátoru, kde je účinnost až kolem 50%. Prototypy jezdí za 2 litry / 100 km i méně podle druhu automobilu - a už i seriové typy, jako ten i3 se spalmotorem.
Nabíjení ze sítě bude jen jako nouzové, nebo žádné.
Čisté elmobily jsou utopie propagovaná dnes politiky bez technických znalostí, nařizovaná technikům, ať se s tím poperou. Technici tak plýtvají časem s blbostmi, místo, aby ho věnovali užitečnému vývoji.
PHEV je i podle mě extrémně podceňované ideální řešení a mohou za to hlavně automobilky. Nalaďte extrémně levnou 1,2 ze swiftu na ideální otáčky pro emise a spotřebu, spojte ji s generátorem a to celé dejte do Mercedesu třídy E vybaveného dvěma elektromotory pro pohon 4x4 a luxus i sportovnost se posune o level výše než má éčko s V8 a dojezd bude dokonce vyšší. Díky absenci automatické převodovky, složitého V8, kardanu atd. to může být stejně drahé i při zabudování drahých akumulátorů.
prestal jsem cist na 3 odstavci, autor clanku Aleš Sleeper Dragoun je totiz snilek a uplne co asi v zime spi nekde v jeskyni kdy zaspi na nekolik let a kys se nahodou vzbudi tak ignoruje fakta :-!
schvalne Aleš Sleeper Dragoune kolik elektriny se musi pouzit a tedy vyrobit v tech vasich uhelnych elektrarnach aby vas plechovej milacek mohl ujet 100km? spocital jste si to nekdy? a aby vam to pocitani slo lepe, tak prumer ceskych reafinerii je cca 1.4kWh na 1 litr vyrobeneho benzinu nebo nafty, a pak se podivejte na hodnotu prumerne spotreby elektriny na stejnych 100km treba u Tesly S, tedy auta ktere pravdepodobne toho vaseho plechoveho milacka strci do kapsy ve vetsine ohledu ;-)
zadne zakazovani benzinaku ani naftaku nebude traba, za tech 34-35 let totiz vymizej sami, v te dobe jiz bude tak smesna poptavka po fosilnich palivech pro soukromou dopravu, ze se to nevyplati ani prodavat na cerpacich stanicich, je to asi stejne jako byste pred 20 lety napsal clanek otom, ze nam za 50 let zakazkou telefony s vytacenim koleckem ;-)
Na koních se jezdí už od nepaměti ;-) a ne že by elektrospotřebiče představovaly nějaký pokrok a už vůbec ne něco ekologického (od výroby elektřiny až po bateriie s olovem).
V tom případdě mám mininálně pár let na to, abych si koupil nějakou atmo V8 (neříkám, že R4 v novém Focusu RS nebude stát za to) a užíval jí co to jde. >:D to nakonec není tak strašné...prostě musím...potom už nebude žádné potom.... >:D ale nevěřím tomu, že za 50 let nebudou jezdit benzíňáky nebo že by byli nucení autopiloti :-) uvidíme..
Přesně tak. Proto chci auto s pořádným motorem, pořádným podvozkem a zvukem. Ne na okresky, zatáčky, okruhy, ale na honění se s elektromobily na semaforech, to je přesně ta zábava, kterou za volantem hledám a proto si koupím Nissan Leaf, protože budu rychlejší :-)
Ropne spolocnosti stoja za lobbingom v prospech vodiku. Tam by som problem rozsirenosti vodikovych aut nehladal :-) (95% vodiku sa vyraba zo zemneho plynu)
Přesně tak. Poslední dobou mi to tu připadá jak na stránkách nenavidimeauta.cz. Auto roku by měl vyhrát stěhovák, nejlepší pohon je elektrický, válce max 4 a to ještě se studem atd. 8-s
Bohužel v EU se mně spalovací motor spojuje spíše se smradem a hnusným zvukem dieselu a ne s perfektní atmo V12 od Ferrari, která ani tolik nesmrdí a má zvuk, který bych si klidně koupil jako audio DVD. Vnímání elektromobilů se za takových 5 let opravdu hodně změní, takže žádný stres s rokem 2050.
tak já to zkusím v klidu. Politikům nevěřím, protože jsou tendenční a zkorumpovaní. Na ropnej zlom taky nevěřím, protože doba kamenná taky neskončila proto, že došlo kamení. Prostě přišlo něco jinýho. A s dieslama to bude stejný. I zarytý diesláci jednou budou jezdit s elektromobilem, prostě proto, že bude lepší. A že bych nemoh spát z toho, čím budeme jezdit za 35let, to opavdu ne.
Tak zdar a výce optimismu :-)
nejlepsi na cele tehle situaci je ten paradox, kdy nejvetsi odpurci elektromobilizmu a podporovaci "starych dobrych" motoru co basti hodne fosilniho paliva, jsou veskutecnosti nejvetsi finacni prispevatele vyvoje a vyzkumu ohledne "obnovitelne/nevycerpatelne" vyroby a ukladani elektriny, a to z jednoducheho duvodu, kdy se odhaduje ze prez 70-75% financni prostredku prave na tento vyzkum a vyvoj pochazi od spolecnosti ktere jsou spojene s tezbou a prodejem ropy, takze kazdy milovnik tech basticich motoru co basti par galonu na kazdych 100km tak vlastne zajistuji temto firmam zisk, aby nasledne ty firmy ten zisk utapeli v tom vyvoji a vyzkumu toho co ti milovnici "polykacu galonu" fosilnich paliv tak nesnasej >:D
vpodstate cim vas motor vic basti a cim vice najezdite s takovou spotrebou, tim vic podporujete vyzkum a vyvoj vyroby a uskladneni elektriny, a tim rychleji ten prerod na elektromobilitu bude >:-[]
ja mel zato ze je to forum o autech, tedy o dopravnich prostredcich, a nevsiml jsem si ze by to bylo nejak definovane druhem pohonu? vpodstate do par let, a to doslova zde bude beztak vetsina recenzi o hybridech, plug-in hybridech a elektromobilech, takze co pak udelas, prestanes to cist a prizpivat v diskuzi? a pujdes na forum o veteranech?
mimochodem proc sem dnes chodis ty? protoze moderni auto i treba s V12 je mnohem vic elektrospotrebic nez kuprikladu TV nebo lednicka, aneb nekolik ridicich jednotek a nekolik kilometru kabelaze kde broudi elektrina a data ;-)
Jasně. Všichni naftoví magnáti už dávno vědí, že se musí nějak uchytit v alternativních technologiích. Jen to svým spotřebitelům nemůžou říct a musí je masírovat propagandou do posledního okamžiku. Dobře vědí, že úžasný monopolní život jako s ropou už se nebude opakovat. Maličko doufají, že třeba s vodíkem by se mohlo něco alespoň vzdáleně podobného zopakovat, ale moc v to nevěří nikdo.
U auta s autopilotem je pro mě lepší aby jezdilo na elektriku. Jen nevím kde budu já a ostatní lidé kteří bydlí na sídlištích dobíjet. Tak snad aby v autě byly baterky jen pro nouzové dojetí a běžně se jezdilo jako na autodromu. Prostě elektrifikovat všechny ulice silnice a dálnice. A hlavně zpoplatnit ujetou vzdálenost.
Čo tak parkovacie domy? Aj tak sa voľné plochy na klasické parkovanie za nejaký čas minú (zmenšujú sa plochy a zväčšuje sa počet áut), takže parkovanie v parkovacích domoch vyzerá byť jediným riešením. A tam sa ľahšie dá zariadiť elektrifikovanie parkovacích miest.
[odkaz] na sidlistich ac asi ne zpocatku na tech Ceskych dobijeni dobudoucna problem nebude, dobijeni se postupne presuje pod vozovku, zprvu na parkovaci mista a pote i do vozovek aby slo ziskavat elektrinu k provozu online primo za jizdy, normalni indukcni prenos elektriny, na nekolika mistech sveta tak jiz jezdi i autobusove linky, staci si vyhledat OLEV neboli OnLine Electric Vehicle, kuprikladu v UK se takova dalnice jiz stavi a v testovacim provozu by mela bejt nekdy pristi rok, energeticke koncerny moc dobre vedi ze pro ne tohle bude uzasnej business kde jim bude zakaznik platit podobne jako za telefon, aneb od milionu lidi zajistene mesicni poplatky za credity a pausaly :-)
V první řadě musí každého rozumného člověka praštit do očí, když politici stanovují tak zlomové cíle 35 let předem. Navíc v době, kdy elektromobily plní roli hračky pro majetné (a) nadšence, kdy vychází najevo, že nejsou až tak ekologické jak se zdá, samotná Tesla prohlašuje, že v žádné dnes vyvíjené technologii baterií nevidí reálný potenciál, chybí infrastruktura, a podobně.
Vše se do roku 2050 může změnit (pak by samozřejmě bylo hloupé bránit se pokroku), ale opravdu ne tím, že to přikáže pár pokrytců.
Ocenuji clanek, ktery prinasi nahlednuti do Conference o Climate change ale nezaklada se na pravde.
- vytycene cile jsou nezavazne pro dane krajiny a je to jenom jejich lokalni cil
- cile jsou jenom okrajove k tomu co bylo celkove schavleno v Parizi
- Krajiny budou spolupracovat s vyrobci jako je Toyota, ktera ma tyto cile nastavene taky
- zadne oficialni prohlaseni nestanovuje zbavit se spalovacich motoru pred rokem 2050
- Cil je ale projevem dobre vule a smerovani vyvoje
Clanek proto beru jako osobni nazor autora bez citace realnych zdroju.
- keby automobilky o realnej spotrebe/dojazde hybridov neklamali rovnako tak ako o spotrebe aut a mali povinne napr.- eurodojazdy
- keby sa v len v nasom zapadakove konecne vybudovala riadna dialnicna infrastruktura aby som sa nemusel na dlhsie juzne a vychodne trasy trepat cez mesta a mat tak vysoku spotrebu
- keby tie vsadepritomne "šopingsentrs" mali dostatok parkovacich miest aby sa tam clovek s autom nemotal a aby za kazde vybudovane parkovacie miesto zo zakona vysadili nejaky ten strom
- keby naozaj vysoke dane vybrate na palive sluzili na aspon mizernu dotaciu ekoaut
- keby v predvolebnej kampani namiesto 10 bilboardov by postavili 1 nabijaciu stanicu a dali osvetu o ekologii
- keby sa iba a len o elektrine ako energii znamejsej dlhsie ako spalovaci motor neuvazovalo ako o jedinej nahrade
- a keby konecne prestali na auta pozerat ako na ekozlocin len za to, ze masa plebsu vidi denne iba smrad v meste a nie tovarne, kontajnerove lode a lietadla....
Přečtěte si knihu (sponzorovanou ropnou firmou) od profesora Klause a znáte ty argumenty všechny. Všechny mají společné jedno - jsou hlasem minulosti, bez reflexe současného rychlého pokroku. A mají životnost asi tak 5 let.
Podívejte se na diskuze z před 5ti - 7mi lety, když se začaly vážněji zavádět technologie omezující emise. Toho křiku, jak je to celé nanic a jak nás čínský autoprůmysl, který žádné emise neřeší, zanedlouho rozdrtí. Realita po 5ti letech? Čínské metropole se dusí v jedech a urychleně řeší, jak to napravit. Prokázat, že v těch knihách jsou blábly tedy netrvalo ani tak dlouho, co? Stejně tak podobné články jako tento, budou za pár let dokladem slepoty a stereotypního myšlení. A nebude to trvat do roku 2050. Už za 5 let, až se tu sejdem, bude polovina argumentů totálně out. Tedy ta polovina, které již není out dnes.